Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BRUINxOOGJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 10:30

mag een hoofdstel ook ?

ik denk namelijk dat die eersgister is gestolen.
want hij hing er niet meer. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:04

BRUINxOOGJE schreef:
mag een hoofdstel ook ?

ik denk namelijk dat die eersgister is gestolen.
want hij hing er niet meer. ;(

Als er één hoofdstel is gestolen en verder niets, ook niet van stalgenoten, denk ik dat je de dader op stal moet zoeken. Er is geen hond die één hoofdstel gaat stelen op een stal...

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:04

Afgelopen nacht 12 zadels bij Manege Beukers
Dus omgeving Alkmaar: Pas op!
4 jaar terug ofzo was het ook achter elkaar een paar maneges hier in de omgeving (Zie: Mark Mul & Manege Waarland), dus misschien zijn ze van plan de aankomende dagen nog een stal te doen..

Niet bij de pensionklanten, maar bij de manegekant waren er 12 zadels weg..

Standaard werkwijze zoals eigelijk algemeen bekend is, ik denk toch dat het 1 groep is die steeds keer op keer hetzelfde doet, als die nou eens te pakken zijn, camerabeelden gaan ze wel bekijken en ik hoop dat er iets uitkomt!

leougly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:51

Even hier een dringende oproep. Mijn Wow zadel is gestolen, als iemand een zadel aangeboden krijgt en de herkomst niet kan verklaren kan het wel eens mijn gestolen zijn. Ik heb er een foto van bij gedaan. Hij is in essen Belgie gestolen. Hij kan dus ook in belgie rondzwerven. Omschrijving diepe zit, lightweight headplate, anderhalf jaar out seat 1
Afbeelding
Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:01

BIJ mij op stal zijn vorige maand [zie nu pas dit topic] 4 zadels gestolen,op klaarlichte zondag!
tussen alle bedrijven door;ongelovelijk maar in een tijdsbestek van een half uur even de boel overhoop. :(
Ik kwam thuis met de trailer en heb ze gestoord want er lag nog wat klaar al uit een kast getrokken maar achter gelaten op de vlucht.
Gelukkig wel alles vergoed van verzekering,maar rij nog met leenspullen want levertijd,levertijd...
het was een prestige appaloosa- zwart een passier lenox redwood-kleur, een daaleman met gelzitting-zwart,en een 16 inch pony dressuur spalding donkerbruin

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:04

leougly schreef:
Even hier een dringende oproep. Mijn Wow zadel is gestolen, als iemand een zadel aangeboden krijgt en de herkomst niet kan verklaren kan het wel eens mijn gestolen zijn. Ik heb er een foto van bij gedaan. Hij is in essen Belgie gestolen. Hij kan dus ook in belgie rondzwerven. Omschrijving diepe zit, lightweight headplate, anderhalf jaar out seat 1
Afbeelding
Afbeelding

Is dat hetzelfde zadel als in je advertentie waar je hem te koop aanbiedt?
Zo ja...Is er mss een potentiele koper (geweest) die je adres weet en op deze manier je zadel wat goedkoper wilde hebben?
Zo ja :P .... heb je geen adres/e-mail /belgegevens van deze persoon/personen? Die kun je mss bij de politie doorgeven.

leougly

Re: [Centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:25

nee het is een ander zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:14

Ik wil hier ook even een diefstal aangeven! Bij ons op stal is een poging gedaan tot inbraak en bij een stal verderop zijn er 4 zadels gestolen!

Het gaat hier om de omgeving van Nuenen!

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:45

Afgelopen nacht hebben ze op Manege Klipper te Limbricht alle zadels, hoofdstellen, caps, bodyprotectors ect gestolen.
Ze hebben echt alles meegenomen wat ze konden vinden. Ook alles van de manegepaarden-pony´s.

Dit is in Zuid-Limburg dus let goed op als je hier in de buurt woont!

kwien_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:52

bij ons in de buurt zijn ze ook weer actief, ik word er echt gek van. ik neem me zadel nu gewoon steeds mee naar huis ! daar is het wat veiliger want bij ons op stal hebben we geen zadelkamer, alleen maar 1 zielig kastje

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 00:37

rona schreef:
Afgelopen nacht hebben ze op Manege Klipper te Limbricht alle zadels, hoofdstellen, caps, bodyprotectors ect gestolen.
Ze hebben echt alles meegenomen wat ze konden vinden. Ook alles van de manegepaarden-pony´s.

Dit is in Zuid-Limburg dus let goed op als je hier in de buurt woont!

schandalig gewoon :(

reiner64

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:56

In de nacht van 17 op 18 juni werd The Flaming Star Ranch te Hamont(B) het slachtoffer van een brutale inbraak. Bij deze inbraak werden nagenoeg alle zadels en hoofdstellen ontvreemd. Alle info welke kan leiden tot het opsporen van de daders en/of het terugvinden van het gestolen materiaal kan gemeld worden, zowel telefonisch als via mail. Kijk voor contactgegevens op http://www.flamingstar.be

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:12

Ik lees net op de Simonshaven ook kasten zijn opengebroken en zadels gestolen!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:48

In gelderland zijn ze ook weer actief met zadels stelen (omgeving Putten/Nijkerk) bij buren van onze stal hebben ze vanacht ook alles weggehaald..

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:37

wie heeft mijn zadel gezien het is een aantal weken geleden gestolen bij de zadelmaker, in brabant,
ik was er erg aan gehecht mijn fijne zadel..

HELP mij mijn zadel te vinden..

het is een billy cook 15 inch semi quarter..

Afbeelding

Afbeelding

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:09

En vannacht was het weer raak op onze manege : HC Simonshaven.
Er zijn heel wat zadels gestolen, dure zadels!
Ze hebben zadels meegenomen die meer waard waren dan 1500 euro.
Diegene die dit gedaan hebben die sporen echt niet.
Zou iedereen rondom Simonshaven zijn oren a.u.b. open kunnen houden?
Bedankt.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:11

Kimmie_girl schreef:
Ik lees net op de Simonshaven ook kasten zijn opengebroken en zadels gestolen!

Waar heb jij dit gelezen?

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:01

Hoi iedereen,

Ik wou even melden dat er vanacht op manege de gouden adelaar ook weer ingebroken is en er weer 20 zadels en hoofdstellen meegenomen zijn.. De zadels zijn allemaal rond de 1000 tot 2000 euro dus ze hebben hun slag weer kunnen slaan..Ik baal echt ontzettend dit is al de 2de x bij mij. Maargoed er kan weer niks aan gedaan worden waarschijnlijk ik heb me zadel wel appart verzekerd dit x dus als het goed is krijg ik alles terug vorige x heb ik dit niet gekregen dus dan is het helemaal erg! Maar wie in de provincie utrecht woont zou ik maar even opletten. Groetjes.

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:27

DNIEZE schreef:
En vannacht was het weer raak op onze manege : HC Simonshaven.
Er zijn heel wat zadels gestolen, dure zadels!
Ze hebben zadels meegenomen die meer waard waren dan 1500 euro.
Diegene die dit gedaan hebben die sporen echt niet.
Zou iedereen rondom Simonshaven zijn oren a.u.b. open kunnen houden?
Bedankt.

Ik hoorde het van mijn vriendin ;( haar zadel is gestolen
ook wij hier in de buurt houden oren open.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:42

Kan iemand mij vertellen hoe die extra verzekering heet, waar je je zadel op bij kunt verzekeren? Nadat ik al een keer slachtoffer geworden ben, en gedoe met de verzekering gehad heb, zou ik m graag extra willen verzekeren maar mijn tussenpersoon had geen idee waar ik t over had....ik hoor het graag!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:53

daffodil schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe die extra verzekering heet, waar je je zadel op bij kunt verzekeren? Nadat ik al een keer slachtoffer geworden ben, en gedoe met de verzekering gehad heb, zou ik m graag extra willen verzekeren maar mijn tussenpersoon had geen idee waar ik t over had....ik hoor het graag!

Ik heb mijn zadel kast via de interpolis verzekerd en dit gaat gewoon via de inboedel verzekering die je op je zadelkast doet de mijne is voor 15000 euro verzekerd en kost 1,60 pm
Hoop je hier iets meer info mee gegeven te hebben.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:04

ik heb mijn zadel apart verzekerd met een harnachement verzekering. De eerste keer dat mijn zadel weg was, heb ik een hoop gezeur gehad met de verzekering voor ik mijn geld (via de inboedelverzekering) terug kreeg. Volgens die nare kleine lettertjes mag je zadel maar 3 maanden aaneengesloten (maximaal) ergens anders gestald zijn dan thuis. Je moet kunnen bewijzen dat je je zadel bijv. 1 keer in de maand mee naar huis neemt om te poetsen.
Dus nu heb ik een aparte verzekering voor zadel en hoofdstel bij (zoekt het even op) Hippo International B.V. Postbus 82 6865 ZH Doorwerth. Heb er ook wel een telf.nr. van, maar aangezien ik niet weet of ik dat neer mag zetten, doe ik dat maar even niet.
Je hoeft geen bonnetje te overleggen, maar mag gewoon zelf bepalen voor hoeveel jij je zadel wilt verzekeren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:07

@BiancUgo

heb jij jouw spullen voor 15 duizend euro verzekerd?

dan heb jij toch wel bonnetjes van je spullen moeten laten zien?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:06

had ik ook toen we nog in NL woonden...
voor dat bedrag verzekerd, de kosten van die verzekering vielen wel mee

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:10

Ook een oproepje, op een privéstal in Putten zijn ook alle zadels gestolen in de nacht van donderdag op vrijdag!
Ik kwam er toevallig langs en er liep politie in het weiland. Dus vroeg ik wat er aan de hand was... nou dat dus! Dus wees alert!