Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-26 13:35

Ninaphilo leuk de beide paardjes bij elkaar. En dat je parcours mee kon nemen.
Heb niet kunnen zien want geen insta

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-26 16:56

Furst, ojee oeps. Gelukkig wel goed kunnen afsluiten! Die van mij mag aan het eind vd sessie aan de lijn/los vaak even rollen (maar doet het heel vaak ook niet), hoop vooral dat ze dat straks niet ook ohz bedenkt te kunnen doen :') Maar als ze eerder ook al afgeleid was op alles buiten de bak zal dat misschien ook deel van het probleem van niet reageren zijn geweest? Miss dan toch ook dat we te lief zijn? :+ Moet die van mij ook echt aan het werk houden want anders is ze alleen maar met andere dingen bezig en gaat ze zelf vanalles bedenken :')

Noukie, leuke doelen! Hier hoop ik ook ooit naar het Z2 te kunnen rijden :D

Daihyo, welkom! Volgens mij heb ik ooit een veulentopic oid van jullie gezien, kan dat? Leuk om te zien hoe ze nu uitgegroeid is!

Nina, dat probleem met die psyllium had ik ook :') Heb er gewoon een berichtje achteraan gestuurd dus die 750gr is hier vanmorgen nog nageleverd :o
Ik had je filmpje op Insta al gezien, wat ontzettend leuk zeg! Heel handig dat je dat zo even kon gebruiken :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-26 18:32

Ik denk inderdaad een combinatie van lief zijn en haar niet bezig houden. Kwa dingeldruk wat ik ergens las weet ik het niet. Het was altijd zo. Er was ook nog wel een ander paard in de bak. Ik vond het ook eng hoor. Maar achteraf gezien wel om te lachen. Ze moet dit wel niet nog een keer doen.. maar ze reageerde al niet goed op been en stem en bleef een beetje staan gewoon de hele tijd. Dus wellicht doe ik iets anders of is er toch iets?
Ik was vooral bang dat mijn been er onder zou zitten eerlijk gezegd :+

Het plan was vandaag herhalen, maar ik ga morgen met haar op verplaatsing en daar zal ze wel van moeten bijkomen dus ze kreeg vandaag en zondag ook vrij.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-26 22:35

Furst ga je op verplaatsing?
Wat houd dat in

Mithras ging vandaag met de andere de wei op
Jammer genoegen geen nieuwe ruinen maatjes maar nu dus groepje van 3 merries en 1 ruin. Niet ideaal maar voor nu is het even niet anders
Hij was er moe vanAfbeelding
Afbeelding

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-26 22:38

Wat een leuk topic is dit toch, iedereen deelt zulke leuke en leerzame verhalen, foto's en filmpjes :j

Hier weinig te melden, Elmira is vandaag weer geweest en weer hetzelfde geoefend. We gaan pas verder, nemen pas de volgende stap als Tinta helemaal relax met deze stap is -> naast opstapblok staan, opstappen en paar passen lopen. Vooral naast het opstapblok blijven staan is nog een dingetje..

Haf_Illustro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 07:04

Daihyo schreef:
Haf_Woezel: hoe groot is jouw haflinger? Hij lijkt enorm :D

Wat braaf ninaphilo <3

Op dit moment is hij 1,57 maar is nog altijd iets overbouwd. Ik ben 1.72 :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 07:34

Maar dat is voor een haflinger best heel groot :D

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-26 08:33

Wat gaan jullie allemaal vreselijk snel zeg..........

Tin Tin wordt pas 11 mei 3 jaar dus ik heb echt geen haast.
Vorige maand is de zadelmaker geweest en heeft hij (ja wel) 3 goed passende dressuurzadels gekregen.
1 oude die puur is voor het longeren en wennen en 2 goede dressuurzadels waar ik zelf nog kan kijken op welke ik het lekkerste zit.
Toen de zadelmaker kwam passen had hij het zadel er al opgelegd terwijl Tin Tin nog los stond in de paddock zo relaxt is hij. Vervolgens heb ik er 1 keer mee gelongeerd en de 2de keer dat hij het zadel op had heb ik er wat aan geflapperd en gedaan, en wou ik hem zelf zijn evenwicht laten zoeken bij wat druk op de beugel, alleen bleef hij gewoon staan waardoor ik 1 voet in de beugel deed maar ook toen ging hij zijn evenwicht niet zoeken dus ik dacht moet ik toch wat meer druk hebben. Dus uiteindelijk stond in met 1 been in het zadel zonder cap op (en zat ik er eigenlijk dus al op zonder me been er overheen te slaan) Maar hij geeft er dus echt helemaal NIETS om.
Gister had hij voor de 3de keer in zijn leven een zadel op en ben ik er weer opgestapt (weer aan 1 kan van het zadel gebleven) en dan is die ook meteen klaar en vind ik het mooi geweest.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 08:39

Die van mij is al 6, dus dat valt wel mee :))
Ik heb heel veel tijd in werk op de grond gestoken. Ze was er ook gewoon nog niet aan toe. Maar die rust en tijd werpt absoluut zijn vruchten af.
Mijn instructrice rijdt haar in. Heeft er nu 3x op gezeten.
Afbeelding
Afbeelding

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 08:40

Even een kortere post want zit op m'n telefoon ;)

Welkom Daiho! Zal je eigen topic eens opzoeken

Haf Woezel, dat is toch wel groot voor een haf! Mooi fotoverslag, gelukkig niet hoeven zandhappen.

Oeps Furst, dat is dus iets waar ik ook op bedacht zal moeten zijn. Zag er verder wel fijn uit.

Ninaphilo wat een leuk filmpje. Heerlijk overal in bijten en de boel omgooien. Zo zou Dessa het ook aanpakken. Ik zie de fight reactie ook niet perse als negatief. Ze is super mensgericht en heel dapper. Wie weet wordt het een topper voor de SGW/Eventing. De rare vacht fase herken ik ook. Maar het gaat wel hard nu, de zomervacht is onderweg. Ik voer even lijnzaad bij om haar wat te ondersteunen. Ik ben je even gaan volgen op insta trouwens.

Boedjang wat een heerlijke foto's van Mithras.

Ik heb mijn paarden nu nog heerlijk naast elkaar staan maar vrijdag gaat mijn oudje verhuizen naar een plekje waar hij meer uren buiten kan blijven en meer ruimte heeft. Ik heb een hele fijne pensionstal maar ik vind het persoonlijk niet geschikt voor paarden die niet werken. Hij wordt nu nog 2/4 x p wk gereden maar dat houdt wel een keer op.

Weinig met Des gewerkt ivm drukte. Kennis laten maken met de koeien. Daar wil ze vooral mee spelen en even opgemeten. Ze is nu 1.63 en overbouwd. Al dat groeien en verharen kost energie, ze kan zo heerlijk liggen slapen. D'r buik is nu wel mooi gevuld. Ze is nu aan het opbouwen op het gras dus dat werkt ook super.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 08:44

Bij ons even wat stiller. Onze oude paard gaat heel slecht. We verwachten ook dat dit ons laatste weekend samen zal worden. Daarom met Wiz ook even op een lager pitje, maar ik geniet van jullie verhalen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 08:48

Ik probeer steeds weer aan te haken maar het gaat hier zo vreselijk snel… -O-

Had woezel wat goed dat je erop hebt gezeten ! En die foto’s met die dekjes zag ik ook voorbij komen, wat grappig!
Wow dat is groot voor een haf zeg!

Boedjang hoe gaat het met je?
Ik zag ook mooie foto’s voorbij komen!
En wat heerlijk weer op de wei! In ieder geval niet alleen…

Blacky, fijn dat het goed gaat bij jou!
Inderdaad heel lastig om de juiste instructie te vinden bij waar je nu bent en hoe je verder moet, ik ben ook nog zoekende…

Furst, goed dat je doorzet bij de moeilijkere momenten, wel heel herkenbaar hoor!

DDDara, wat fijn dat het zo goed en makkelijk gaat zeg!

Liggen met jou erop is wel griezelig zeg…

Daihyo, welkom!
Wat een leuk dier!

Ninaphilo, fijn dat het zo goed gaat en wat een onwijs leuk filmpje!

Hier is alle psyllium van Horseflex netjes geleverd, incl extra zakje.
Dus we kunnen weer even vooruit!

Waidida veel sterkte, dat zijn lastige momenten…

Dee-es succes met de verhuizing van je oudere paard!

Sorry, ik heb lang niet iedereen en alles bij gereageerd, ik kan niet verder terug scrollen…
Ik ga nu proberen om weer aan te haken!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 08:51

Sterkte waidida, wat verdrietig.

Ja nouvel, heb ik ook last van. Maar jou volg ik op insta dus van jou zie ik wel wat dat is wel leuk :))

Vind het leuk hoe iedereen het hier aanpakt!

Ik heb even op fjo gezeten. Had ik zin in :')
Die drol vind het maar gezellig

Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 08:57

Sterkte Waidida.

Wat een leuk dier Emori.

Haf_Illustro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 09:46

Daihyo schreef:
Maar dat is voor een haflinger best heel groot :D

Ja klopt, ik heb hem om die reden gekocht als veulen (op afstamming van Nachtwind bra.) die is ook 1,57. Illustro’s volle broer is 1.61 en staat in Duitsland. Stiekem hoop ik dat hij dat ook haalt maar wel nog haflinger bouw behoud.

@Waidida: veel sterkte! Ons gedachten zijn bij jullie

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 09:48

Enori wat leuk
Waidida wat verdrietig heel veel sterkte hoor
Nouvel ik hou mn hoofd hoog. 5 weken geleden, en moet nog wel even..duurt lang.. maar komt goed

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 19:03

Waidida, wat verdrietig. Alvast veel sterkte!

Emori, fijn dat je op Fjo hebt gezeten. Ziet er goed uit!

Dee, fijn dat je haar ook laat wennen aan de koeien! Altijd leuk als ze andere vreemde dieren kennen, haha!

Hier inderdaad op verplaatsing geweest voor een cursus waarvoor ik me had ingeschreven. En echt. Wow! Wat een topmerrie heb ik! Vreemde paarden, vreemd terrein en nog maar 7 maand in mijn bezit… ze deed het prachtig. Weer met veel inspiratie naar huis gegaan :D

Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 19:19

Furst wat mega braaf en fijn
Hier was mithras met mn buurvrouw lekker bezig, ik was mee terug ondersteuning, dat vond ze ook wel even fijn. Mithras is heel secuur met hoe je staat ten opzichte van hem
Sta je iets te veel naar voren of achteren dan doet hij al net niet wat jij bedoeld. Dat is heel fijn want kleine hulpen. Maar lastig als je dat niet precies weet.
Het ging daarna echt super goed

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 19:22

Fijn dat het daarna goed ging! Is dat dan echt omdat hij zo gevoelig is?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 19:30

:j
Furst schreef:
Fijn dat het daarna goed ging! Is dat dan echt omdat hij zo gevoelig is?

Nee denk omdat hij slim is.
Zijn echte werkpaarden. Werken met stieren in Frankrijk. Dat zit in het bloed denk. Heel snel leert hij .
En als je dan niet goed staat,of anders doet, tja dan denkt ie..toedeloe
En ook duidelijk zijn, neemt anders ook loopje met je..apekop

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 21:06

Furst wat goed zeg, en wat een leuke foto’s!
Dat is genieten van je paardje!

Boedjang. Wat fijn dat het toch goed ging uiteindelijk, leerzaam!

Haf_Illustro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 15:02

Hier gisteren voor de 3de keer rondgestapt op Illustro. Het ging echt stukken relaxter dan de 2de keer, waarschijnlijk volledig te wijten aan het feit dat ik ook zen was. Alles bijeen 15 min.
Beetje gesensibiliseerd in stap. (Op zn kont aaien, voeten wiebelen, en lichtrijden in stap).

Nu krijgt hij weer vrij tot vermoedelijk volgend weekend.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 15:25

Super zeg, wat goed! *\o/*

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 16:04

Dat ziet er fijn uit hafwoezel

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 16:15

Wat knap Furst!
Stoer dat jij dat zo doet, moet ik met fjo ook gaan doen maar dat vind ik dan wel weer spannend :D

Fijn dat je buurvrouw met mithras bezig is boedjang, houd je wel scherp, zo’n paard haha.

Wat goed, woezel! :)