Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BigOne schreef:Reactie van van Olst ;
Van Olst Horses 24 juli 2024 om 17:25
In eerste instantie natuurlijk een drama voor de dressuursport in zijn algemeen , en daarnaast voor alle betrokkenen in het bijzonder .
Positieve van het verhaal is de geweldige internationale “one man show” van mr Stephan Wensing op radio en televisie , en een land dat opschuift in de medaille strijd .
Wat minder leuk is het in het speciaal voor mevr Alicia Dickinson die op de achtergrond lachend deze video opnamen aan het maken is , maar er naar tussen de 4 en 2.5 jaar later een naar gevoel aan over houd en via een Nederlandse (zaken) relatie met mr Wensing contact zoekt om een paar dagen voor de aanvang van de Olympische Spelen alsnog zaken aan de orde te stellen bij de FEI en de Britse Federatie .
Uiteindelijk zeer tragisch en alleen maar verliezers .
Waar je ook wel wat vraagtekens bij kunt zetten gezien de langdurige rechtszaken die van Olst heeft moeten voeren tegen een koopster van een paard , wel gewonnen maar advocaat van tegenpartij was ?? Wensing.
Ayasha schreef:Ik denk dat Carl heel verstandig eerst alle feiten wil en goed wil nadenken over zijn volgende woorden en acties
Dat NAF en Charles Owen hun sponsoring stop zetten is ook gewoon marketing en niks meer, of gaan ze nu iedereen die koopt screenen?
Ayasha schreef:Ik hoop dat het uit blijven van reactie van Carl betekent dat hij geschokt is. Dat zou hoop geven dat dit niet iets is wat consequent gebeurde. En nee, dat praat het niet goed. Hoewel ik het erg jammer vindt om dit te zien van een Amazone waar ik in geloofde vind ik dat dit gesanctioneerd moet worden en hopelijk de start is van het consequent sanctioneren van misstanden. En IMO ook ruimer: ook het wachten met melden zou een sanctie op moeten staan. Waarom zou je willen dat iemand die dit bij zich gehouden heeft tot een ‘goed moment’ goed willen praten?
Waarom wil die persoon anoniem blijven? Als het hem/haar werkelijk om het welzijn te doen is is daar toch geen enkele reden voor?
Kom dan naar voren. Leg desnoods uit dat je bang was/geen gehoor vond. Leg bloot waarom dit zo lang begraven gebleven is verdorie! Hoeveel ruiters en trainers zijn op deze manier om dezelfde redenen potentieel al jaren weg aan het komen met vreselijke handelswijzen?
Als Carl meteen een reactie klaar had zou ik vrij zeker zijn dat hij hier van af wist en wie blijft dan nog over? Er moet toch íemand in de topsport eerlijk met de paarden bezig zijn….of is het echt zo ver uit de hand gelopen? Dat ide, díe mogelijkheid vind ik echt verschrikkelijk om over na te denken. Natuurlijk bewijst het uitblijven van een reactie ook niks maar ik hoop toch dat hij dit niet wist of dat het dus idd eenmalig was… het alternatief is zoveel jaren leed…
Ayasha schreef:Maar dat ook bloot leggen zou toch juist een groter effect hebben? Nu is het allemaal wat vaag en zie je mensen zich vragen stellen. Trek die ‘can of worms’ dan ook open. Dat de FEI zich dan ook maar verantwoord waarom ze dit genegeerd hebben.
Ik zie absoluut mishandeling op het filmpje en zie niet goed hoe of waarom er hier tot deze actie over gegaan is… ik zie een paard dat enkel banger wordt. Zo bang zelfs dat ie uithaalt naar de zweep op een gegeven moment…
Of dit iets is dat ze vaker doet of gedaan heeft: ik hoop heel hard van niet maar ik ga ook niet zeggen dat het niet kan. Ik hoop gewoon echt dat het eenmalig is voor alle paarden die ze getraind heeft.
Maar dat je dit doet op een gastles snap ik al helemaal niet. Je kent het paard niet…. Voor hetzelfde geld had ie bij de eerste mep zichzelf en zijn ruiter verongelukt.
Ik ken idd ook het ‘aantikken’ voor de piaffe. Maar dat gaat dan om letterlijk aanraken. Niet eens tikken… waarom je in deze context zo zou reageren ontgaat mij volledig. Ik zie echt niet hoe eender welk paard de benen hoger zou heffen van deze meppen. Je creëert juist een dusdanige spanning dat ze geheel blokkeren. Een ruiter als DC moet dat toch weten?
dresjoepie schreef:Ik snap niet dat mensen denken dat Carl hier geen weet van heeft zoals ik eerder al zei als je dit bij een gastles doet doe je dit thuis ook en is dit een trainingsmethode!
In eerste instantie natuurlijk een drama voor de dressuursport in zijn algemeen , en daarnaast voor alle betrokkenen in het bijzonder .
Positieve van het verhaal is de geweldige internationale “one man show” van mr Stephan Wensing op radio en televisie , en een land dat opschuift in de medaille strijd .
Wat minder leuk is het in het speciaal voor mevr Alicia Dickinson die op de achtergrond lachend deze video opnamen aan het maken is , maar er naar tussen de 4 en 2.5 jaar later een naar gevoel aan over houd en via een Nederlandse (zaken) relatie met mr Wensing contact zoekt om een paar dagen voor de aanvang van de Olympische Spelen alsnog zaken aan de orde te stellen bij de FEI en de Britse Federatie .
Waar je ook wel wat vraagtekens bij kunt zetten gezien de langdurige rechtszaken die van Olst heeft moeten voeren tegen een koopster van een paard , wel gewonnen maar advocaat van tegenpartij was ?? Wensing.
dresjoepie schreef:Ik snap niet dat mensen denken dat Carl hier geen weet van heeft zoals ik eerder al zei als je dit bij een gastles doet doe je dit thuis ook en is dit een trainingsmethode!
_San87_ schreef:nevica schreef:Die laatste ken ik niet, ga ik eens opzoeken! Een naam die ik nog wel durf te noemen is Joaov Victor Olivia. Maar nogmaals, thuis geen idee he. Maar dit zijn wel al een paar voorbeelden dat niet alles zagen trekken schoppen is.
Edit; Ik zag trouwens gisteren een filmpje voorbij komen van een vrouw die naar de Olympische gaat en nog even wat GP oefeningen deed zonder zadel en met halstertje. Weet iemand dan wie ik bedoel?
Ja, die heb ik ook gezien. Maar de naam niet onthouden. Het was iig niet Isabell. Al heeft zij idd ook dergelijke video's.
Oehlala schreef:_San87_ schreef:Echt? Wat vreselijk onprofessioneel.
ja vond ik ook al apart, maar er staan vaker comments van hen bij de reacties.