Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:53

NAF heeft de samenwerking ook opgezegd.

Marigold

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 00:00

Sky News Daily heeft er een podcast over.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 00:00

BigOne schreef:
Reactie van van Olst ;
Van Olst Horses 24 juli 2024 om 17:25
In eerste instantie natuurlijk een drama voor de dressuursport in zijn algemeen , en daarnaast voor alle betrokkenen in het bijzonder .
Positieve van het verhaal is de geweldige internationale “one man show” van mr Stephan Wensing op radio en televisie , en een land dat opschuift in de medaille strijd .
Wat minder leuk is het in het speciaal voor mevr Alicia Dickinson die op de achtergrond lachend deze video opnamen aan het maken is , maar er naar tussen de 4 en 2.5 jaar later een naar gevoel aan over houd en via een Nederlandse (zaken) relatie met mr Wensing contact zoekt om een paar dagen voor de aanvang van de Olympische Spelen alsnog zaken aan de orde te stellen bij de FEI en de Britse Federatie .
Uiteindelijk zeer tragisch en alleen maar verliezers .

Waar je ook wel wat vraagtekens bij kunt zetten gezien de langdurige rechtszaken die van Olst heeft moeten voeren tegen een koopster van een paard , wel gewonnen maar advocaat van tegenpartij was ?? Wensing.

Sowieso natuurlijk niet heel erg chique om in deze een partij te gaan kiezen op basis van namen, zonder zelf afstand te nemen van wat er op de beelden gebeurt.

Naast dat het niet chique is, ook niet heel erg tactisch voor hun imago... Zeker nu er nog geen reactie is van Carl Hester... Aangezien de hele wereld weet dat Carl en Anne thick as thieves zijn... :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 00:06

Ik denk dat Carl heel verstandig eerst alle feiten wil en goed wil nadenken over zijn volgende woorden en acties

Dat NAF en Charles Owen hun sponsoring stop zetten is ook gewoon marketing en niks meer, of gaan ze nu iedereen die koopt screenen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 00:20

Ayasha schreef:
Ik denk dat Carl heel verstandig eerst alle feiten wil en goed wil nadenken over zijn volgende woorden en acties

Dat NAF en Charles Owen hun sponsoring stop zetten is ook gewoon marketing en niks meer, of gaan ze nu iedereen die koopt screenen?

Bedrijven die zo'n amazone blijven sponsoren en geen statement maken gaan natuurlijk een hoop geld verliezen. Dus logisch dat ze de samenwerkingen beëindigen.

Een financieel belang voor een bedrijf kan echter heel prima voor een win win situatie zorgen in zo'n geval. Soort van het houdt niet op, niet vanzelf postbus 51 ding.

Het is idd verstandig dat Carl wacht met een statement maken. Des te dommer van Van Olst om zo te reageren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 00:30

Ik hoop dat het uit blijven van reactie van Carl betekent dat hij geschokt is. Dat zou hoop geven dat dit niet iets is wat consequent gebeurde. En nee, dat praat het niet goed. Hoewel ik het erg jammer vindt om dit te zien van een Amazone waar ik in geloofde vind ik dat dit gesanctioneerd moet worden en hopelijk de start is van het consequent sanctioneren van misstanden. En IMO ook ruimer: ook het wachten met melden zou een sanctie op moeten staan. Waarom zou je willen dat iemand die dit bij zich gehouden heeft tot een ‘goed moment’ goed willen praten?
Waarom wil die persoon anoniem blijven? Als het hem/haar werkelijk om het welzijn te doen is is daar toch geen enkele reden voor?
Kom dan naar voren. Leg desnoods uit dat je bang was/geen gehoor vond. Leg bloot waarom dit zo lang begraven gebleven is verdorie! Hoeveel ruiters en trainers zijn op deze manier om dezelfde redenen potentieel al jaren weg aan het komen met vreselijke handelswijzen?

Als Carl meteen een reactie klaar had zou ik vrij zeker zijn dat hij hier van af wist en wie blijft dan nog over? Er moet toch íemand in de topsport eerlijk met de paarden bezig zijn…. :\ of is het echt zo ver uit de hand gelopen? Dat ide, díe mogelijkheid vind ik echt verschrikkelijk om over na te denken. Natuurlijk bewijst het uitblijven van een reactie ook niks maar ik hoop toch dat hij dit niet wist of dat het dus idd eenmalig was… het alternatief is zoveel jaren leed… :\

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 00:46

Ayasha schreef:
Ik hoop dat het uit blijven van reactie van Carl betekent dat hij geschokt is. Dat zou hoop geven dat dit niet iets is wat consequent gebeurde. En nee, dat praat het niet goed. Hoewel ik het erg jammer vindt om dit te zien van een Amazone waar ik in geloofde vind ik dat dit gesanctioneerd moet worden en hopelijk de start is van het consequent sanctioneren van misstanden. En IMO ook ruimer: ook het wachten met melden zou een sanctie op moeten staan. Waarom zou je willen dat iemand die dit bij zich gehouden heeft tot een ‘goed moment’ goed willen praten?
Waarom wil die persoon anoniem blijven? Als het hem/haar werkelijk om het welzijn te doen is is daar toch geen enkele reden voor?
Kom dan naar voren. Leg desnoods uit dat je bang was/geen gehoor vond. Leg bloot waarom dit zo lang begraven gebleven is verdorie! Hoeveel ruiters en trainers zijn op deze manier om dezelfde redenen potentieel al jaren weg aan het komen met vreselijke handelswijzen?

Als Carl meteen een reactie klaar had zou ik vrij zeker zijn dat hij hier van af wist en wie blijft dan nog over? Er moet toch íemand in de topsport eerlijk met de paarden bezig zijn…. : of is het echt zo ver uit de hand gelopen? Dat ide, díe mogelijkheid vind ik echt verschrikkelijk om over na te denken. Natuurlijk bewijst het uitblijven van een reactie ook niks maar ik hoop toch dat hij dit niet wist of dat het dus idd eenmalig was… het alternatief is zoveel jaren leed… :

Er is uit dat interview naar voren gekomen dat de meldster meerdere malen heeft geprobeerd hier wat mee te doen maar haar dit zwaar werd afgeraden . Voordat de beelden uitkwamen dacht ik eerlijk gezegd ook; dat zal wel weer zo’n “ woke dieren recht activist zijn “…. In elk geval heeft dit in mijn ogen niks te maken met concurrentie uitschakelen wat ook gesuggereerd wordt; feit blijft dat het paard daadwerkelijk mishandeld is.

Ik ben ook erg benieuwd naar de reactie van Carl. Ik denk dat hij geadviseerd wordt zich stil te houden tot er meer van het onderzoek bekend is.
Het zit mij niet lekker dat ze dit doet bij andermans paard tijdens de 1e gastles; dan vraag ik mij oprecht af hoe ze dit thuis doet met haar eigen paarden. Je bent als instructeur toch een voorbeeld functie. Dit zag er niet uit als een gefrustreerde actie die haar “ overkwam “.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 00:51

Maar dat ook bloot leggen zou toch juist een groter effect hebben? Nu is het allemaal wat vaag en zie je mensen zich vragen stellen. Trek die ‘can of worms’ dan ook open. Dat de FEI zich dan ook maar verantwoord waarom ze dit genegeerd hebben.

Ik zie absoluut mishandeling op het filmpje en zie niet goed hoe of waarom er hier tot deze actie over gegaan is… ik zie een paard dat enkel banger wordt. Zo bang zelfs dat ie uithaalt naar de zweep op een gegeven moment… :\
Of dit iets is dat ze vaker doet of gedaan heeft: ik hoop heel hard van niet maar ik ga ook niet zeggen dat het niet kan. Ik hoop gewoon echt dat het eenmalig is voor alle paarden die ze getraind heeft.

Maar dat je dit doet op een gastles snap ik al helemaal niet. Je kent het paard niet…. Voor hetzelfde geld had ie bij de eerste mep zichzelf en zijn ruiter verongelukt.

Ik ken idd ook het ‘aantikken’ voor de piaffe. Maar dat gaat dan om letterlijk aanraken. Niet eens tikken… waarom je in deze context zo zou reageren ontgaat mij volledig. Ik zie echt niet hoe eender welk paard de benen hoger zou heffen van deze meppen. Je creëert juist een dusdanige spanning dat ze geheel blokkeren. Een ruiter als DC moet dat toch weten? :?

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 01:11

Ayasha schreef:
Maar dat ook bloot leggen zou toch juist een groter effect hebben? Nu is het allemaal wat vaag en zie je mensen zich vragen stellen. Trek die ‘can of worms’ dan ook open. Dat de FEI zich dan ook maar verantwoord waarom ze dit genegeerd hebben.

Ik zie absoluut mishandeling op het filmpje en zie niet goed hoe of waarom er hier tot deze actie over gegaan is… ik zie een paard dat enkel banger wordt. Zo bang zelfs dat ie uithaalt naar de zweep op een gegeven moment… :
Of dit iets is dat ze vaker doet of gedaan heeft: ik hoop heel hard van niet maar ik ga ook niet zeggen dat het niet kan. Ik hoop gewoon echt dat het eenmalig is voor alle paarden die ze getraind heeft.

Maar dat je dit doet op een gastles snap ik al helemaal niet. Je kent het paard niet…. Voor hetzelfde geld had ie bij de eerste mep zichzelf en zijn ruiter verongelukt.

Ik ken idd ook het ‘aantikken’ voor de piaffe. Maar dat gaat dan om letterlijk aanraken. Niet eens tikken… waarom je in deze context zo zou reageren ontgaat mij volledig. Ik zie echt niet hoe eender welk paard de benen hoger zou heffen van deze meppen. Je creëert juist een dusdanige spanning dat ze geheel blokkeren. Een ruiter als DC moet dat toch weten? :?

Er is nog een Deense Amazone 9 juli geschorst wegens een uitgekomen video , ook geen OS voor haar. Wellicht heeft dit het balletje weer doen rollen voor de meldster. Ik hoop dat er na het onderzoek meer bekend wordt.
Wellicht dachten ruiter en meldster ook dat CD wist wat ze deed en overdonderd dat moment. Ik vergelijk het steeds met de me too kwestie ; mensen kunnen pas later met hun verhaal komen.

Ik snap ook totaal niet hoe dit zo fout kon gaan in deze les en CD zich niet bewust was hoe ze omgaat met een paard van een ander. Als je je daar al vrij genoeg voor voelt ; dan lijkt me dat je dit thuis ook doet als het je niet snel genoeg gaat betreft resultaat ( hoeft dus niet routine te zijn maar ze weet ze wel de zweep te vinden).

Houding van het paard geeft wel aan wat een braaf dier het is en eerlijk karakter. Van voren opgesloten terwijl het geen idee heeft wat hij moet doen en flink op de benen geslagen wordt. Ondertussen maakt het zijn rondjes af. Dat beeld maakt mij echt verdrietig.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 01:30

Heeft wel impact. Naast sponsoren ook het paard Quinn voor de wereldkampioenschappen jonge paarden kwijt. Mogelijk zullen meer eigenaren volgen.
Denk dat Carl Hester haar actie afkeurt, maar hoop ergens dat hij haar niet helemaal laat vallen.
In deze situatie waarin de hele wereld jou al veroordeeld heeft, kun je wel een vriend gebruiken.
Het gedrag jegens het paard keur ik af, maar dit is een hetze aan het worden die groter is dan eerdere en m.i. ergere misstanden zoals bij Parra.
(Waarbij ik hoop dat ze zichzelf niets aandoet of op andere wijze haar iets overkomt)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 03:15

Ik snap niet dat mensen denken dat Carl hier geen weet van heeft zoals ik eerder al zei als je dit bij een gastles doet doe je dit thuis ook en is dit een trainingsmethode!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 04:05

dresjoepie schreef:
Ik snap niet dat mensen denken dat Carl hier geen weet van heeft zoals ik eerder al zei als je dit bij een gastles doet doe je dit thuis ook en is dit een trainingsmethode!

Of dit nou een traingsmethode te noemen is weet ik niet. Dan denk ik eerder aan een paar keer bijtikken. Snap niet hoe ze bij deze actie komt.

Denk dat Carl teveel eigen belangen heeft om hier iets over te zeggen. Ik weet niet wat hij wist, hij is zelf vrij rustig, denk niet dat hij dit goedkeurt. Neem aan dat CD meer leermeesters heeft gehad. Daarbij irriteert CD zich blijkbaar erg aan dit type paard.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 05:58

BigOne schreef:
Reactie van van Olst ;
In eerste instantie natuurlijk een drama voor de dressuursport in zijn algemeen , en daarnaast voor alle betrokkenen in het bijzonder .
Positieve van het verhaal is de geweldige internationale “one man show” van mr Stephan Wensing op radio en televisie , en een land dat opschuift in de medaille strijd .
Wat minder leuk is het in het speciaal voor mevr Alicia Dickinson die op de achtergrond lachend deze video opnamen aan het maken is , maar er naar tussen de 4 en 2.5 jaar later een naar gevoel aan over houd en via een Nederlandse (zaken) relatie met mr Wensing contact zoekt om een paar dagen voor de aanvang van de Olympische Spelen alsnog zaken aan de orde te stellen bij de FEI en de Britse Federatie .

Waar je ook wel wat vraagtekens bij kunt zetten gezien de langdurige rechtszaken die van Olst heeft moeten voeren tegen een koopster van een paard , wel gewonnen maar advocaat van tegenpartij was ?? Wensing.

Ah ja van Olst, gelukkig liggen die zelf totaal niet iedere maand onder vuur door hun vriendelijke stalruiter Charlotte Fry.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 06:13

Ik zeg het al jaren dat er op top niveau zwaar mishandeld wordt en dan wordt steeds gezegd " een paard presteert niet als hij zich niet goed voelt".

Grootste sprookje wat er is, heb het met eigen ogen gezien en ben niet voor niets gestopt bij zulke stallen.

Maarja ik was ook nog jong en durfde niks te zeggen, laat staan dat ik bewijs heb, filmen werd daar niet op prijs gesteld, want ja dat zijn beelden die het daglicht niet kunnen verdragen.

De sport mag van mij gewoon opgedoekt worden, hoe jammer het ook is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:03

dresjoepie schreef:

‘Denken’ en ‘hopen’ zijn verschillende dingen he dresjoepie. Ik ga Carl niet veroordelen op iets wat CD buiten zijn stal gedaan heeft nee. Zou mooi worden.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:16

_San87_ schreef:
nevica schreef:
Die laatste ken ik niet, ga ik eens opzoeken! Een naam die ik nog wel durf te noemen is Joaov Victor Olivia. Maar nogmaals, thuis geen idee he. Maar dit zijn wel al een paar voorbeelden dat niet alles zagen trekken schoppen is.

Edit; Ik zag trouwens gisteren een filmpje voorbij komen van een vrouw die naar de Olympische gaat en nog even wat GP oefeningen deed zonder zadel en met halstertje. Weet iemand dan wie ik bedoel?

Ja, die heb ik ook gezien. Maar de naam niet onthouden. Het was iig niet Isabell. Al heeft zij idd ook dergelijke video's.

Dit was Justina Vanagaite, amazone uit Litouwen :)

Edit:
https://www.instagram.com/reel/C9u8kJsI ... FubnFjaw==

Ik heb op haar stal gereden. Geen rare dingen gezien daar, maar haar trainster rijdt niet bepaald vriendelijk.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:35

Bij mij rijst inmiddels wel de vraag: is het überhaupt mogelijk om met louter vriendelijk rijden zo te kunnen presteren als topruiters en -amazones momenteel doen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-24 07:42

BigOne schreef:
Reactie van van Olst ;

Waar lees je dit statement?

Wel weer een statement die precies laat zien wat er mis is in de paardensport.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:44

die staat op horses in de reacties onder 1 vd artikelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-24 07:45

Echt? Wat vreselijk onprofessioneel.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:46

Wat mensen wel moet oppassen me met die statement is dat iedereen onder iemand anders zijn naam kunt posten daar. Dus je weet niet of het echt van Olst is.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:48

_San87_ schreef:

ja vond ik ook al apart, maar er staan vaker comments van hen bij de reacties.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-24 07:52

Oehlala schreef:
_San87_ schreef:

ja vond ik ook al apart, maar er staan vaker comments van hen bij de reacties.

Het stukje is slecht geschreven en op hun officiële kanalen zwijgen ze.

Als deze reactie echt van Van Olst komt, dan blijf ik bij wat ik zei. Vreselijk onprofessioneel en precies wat mis is met de sport.

Vooral niets zeggen over wat er met het arme paard gebeurd is, maar vooral de amazone/trainster zielig vinden.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:53

Dat doen ze ook als het om Fry gaat, dus of het nou wel of niet echt van Olst is, die zou ik sowieso niet heel serieus nemen. :')

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:57

je kan maar beter een formule een auto zijn, als er dan aan je "gesleuteld" wordt omdat je faalt
hier gaat ook veel geld in om maar het "ding" is hier minder gevoelig

paard verworden tot een zeer lucratief ding, en waar kennis en kunde niet aanwezig is...............

dan kun je maar beter iemands kerkboek zijn