Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 20:12

Zo hallo, 30 pagina's verder ofzo. :Y) Ik ben nog wel aan het twijfelen, ene foto's en filmpjes denk ik zeker een veulen, andere denk ik echt zeker weten niet. Lekker duidelijk. Maar wel spannend. :))

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 20:26

Libera schreef:
Komt niet zo heel vaak voor bij die kleintjes dat ze overdragen toch? Hier in ieder geval zeker team hooi, zie er geen veulen in. :)

Shet van mijn ouders jaren geleden die was maand over tijd

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 20:29

Na een hele poos stil meegelezen te hebben, ga ik toch een gokje wagen.
16 februari (verjaardag van mijn dochter), denk toch dat het een stippeltje wordt, maar met voskleurige stippen.
Vaak als ze over lopen, zeggen ze altijd dat het een hengstje wordt, de extra tijd hebben ze nodig voor het worstje te bakken. Dus ik ga voor een hengstje.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:28

Ik volg nog steeds hoor, maar heb niks zinnigs te zeggen :D
Nog steeds team hooi wel..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:54

Ik blijf helaas ook team hooi maar voor TS hoop ik dat ik het fout heb, gun ze zeker een leuk veulentje!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:01

Ik heb zelf een merrie gehad die drachtig gestand was, maar toch verworpen bleek te hebben.
Ik was er echt van overtuigd dar er een veulen in zat. Helaas niet, maar alles leek erop.
Ik blijf toch duimen voor je

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 00:03

Ja dat zou inderdaad ook nog kunnen Shirley, zie dat bij de andere pony's nooit zo duidelijk maar daar let ik natuurlijk ook minder scherp op.

Ook Shetlanders schijnen lang te kunnen overdragen Libera. Vroeg in het jaar schijnt dat ook vaker voor te komen lees ik. Maar je moet natuurlijk wel realistisch blijven kijken als er verder niks groeit/ontwikkeld/veranderd wordt de kans steeds kleiner natuurlijk.

Skyla is ook zeker niet dik justdiesel ze kreeg alleen wel een opvallende hangbuik. Vandaag leek dat weer wat minder maar morgen kan het wel weer een heel ander beeld zijn. Maar goed een buik alleen zegt niet zoveel...

Leuk dat jij de vorm van haar kont ook ziet veranderen imaudy! Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik zie :')

Goed zo dalena, we kunnen wel wat hoop gebruiken!

Nou dat gevoel herken ik heel goed nevica! Ik ga ook van zeker weten een veulen naar zeker weten leeg en weer terug %) Soms meerdere keren per dag, inderdaad heel spannend zo!

Ik las inderdaad ook dat Shetlander ook best flink kunnen overdragen cariena1, dat houdt het nog even spannend!

Ik heb jouw gokje er ook bij gezet myk_en_shant! Zou leuk zijn als er toch nog een veulentje komt! Qua kleur en geslacht zijn we het eens :D (al geloof ik er momenteel niet meer heel erg in maar wie weet hoe ik er morgen over denk :') )

Is ook weinig zinnigs over te zeggen nu Lies... Had gehoopt dat ze inmiddels met een knaller van een uier zou staan helaas, momenteel lijkt team hooi me een veilige optie!

Lief pretty en Rivendell! Ik hoop ook dat er toch een veulentje komt maar ik ben er wel een beetje bang voor. Je zou toch duidelijker vooruitgang verwachten in dit stadium... Heftig verhaal ook Rivendell, ik heb ook zoveel van dat soort verhalen gelezen, je blik vertroebeld toch altijd door je eigen verwachtingen/wensen. Ik heb daar zo voor proberen te waken maar dat voorkom je gewoon niet. En dat is ook weer niet erg natuurlijk, hoop is ook iets heel moois!

Goklijstje:

Juval: 16-01 stippelmerrieveulentje
Tiwi1969: 17-01 stippel vos hengstje
La_Lune: 17-01 bruin merrietje
Cariena1: 17-01 zwart wit spikkel merrie
Danielleeee_: 18-01 zwarte merrie
Lente: 19-01 hengst
Olikea: 19-01 zwarte hengst
Dalena: 19-01 hengstje
xYaartje: 20-01 merrie
Miran: 22-01 vos merrie
Imaudy: 22-01 zwart stippel hengstje
RanjaRietje: 24-01 merrie
Maralyn: 24-01 merrie, vos met witte aftekeningen
Taucha: 25-01 hengstveulentje met hier en daar een vage grijze of zwarte aftekening
Melzazu: 25-01 zwart hengstveulentje
Senna21: 25-01 zwart spikkel hengstje
Kookaburra: 26-01 vos-appaloosa merrieveulen
Alenthe05: 26-01 merrie vos met spikkels op dr kont
Ponytante: 27-01 vos stippelmerrie
Linnie050: 27-01 merrie
Mendi: 27-01 merrieveulen, vos met appaloosa kenmerken
Jaydee_WP: 28-01 zwarte merrie
Jindai: 28-01 voskleurige merrie, met wat stippen op haar kont
Froukje_J: 29-01 zwart hengstveulen
Artimes: 29-01 vos met witte stippels
Eefsel2109: 29-01 stippel hengstje
Storm: 30-01 voskleurig merrieveulentje
Wintu: 31-01 zwarte merrie
Stal_Fiore: 31-01 zwart Appaloosa merrie
Jeetje77: 31-01 groene ruin met roze appeloosa kenmerken
Marga1: 01-02 merrie zwart met een paar witte vlekken
Marcella: 01-02 vos
Shirley: 02-02 voskleurig merrietje
Chibi2: 02-02 bruin stippelhengstje
Urielle: 03-02 vospanterbonte merrie
Koper: 03-02 zwarte merrie
Omany: 03-02 bruin hengstje met spikkels
Wecha: 04-02
Hettieheks: 04-02 bruin merrietje
Swift: 08-02 vos stippel hengst
Nicky1963: 12-02 vosmerrie met appaloosakenmerken
Kloesje: 12-02 hengst appie
Charaz: 14-02 hengstje
ChantalAM: 15-02 merrie black appaloosa
Myk_en_shant: 16-02 stippel hengstje met voskleurige stippen
Pubelia: 17-02 zweetvos hengst

Poekkie

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 04:35

Nou de eerste mag geschrapt toch? Potentiële winnaars van vandaag zullen moeten delen, populaire dag vandaag :Y)

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 08:39

Ik waag ook een zwaar onderbouwd gokje, en hoop dat dit topic nog even loopt die roze olifant de kou nog maar even goed mag overslaan :D
22-02 een vos hengstje met stippen

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 08:51

Ik ( team veulen ) begin toch wel lichte twijfels te krijgen.
Maar als ik dan naar de foto kijk in je openingspost van de dag waarop ze bij je kwam, dan blijf ik voorlopig toch nog in dit team. Vooral omdat je zegt dat ze niet heel veel
eet

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 09:19

De popcorn is inmiddels op maar het is nogsteeds spannend :') :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 09:20

thequeensmum schreef:
Ik ( team veulen ) begin toch wel lichte twijfels te krijgen.
Maar als ik dan naar de foto kijk in je openingspost van de dag waarop ze bij je kwam, dan blijf ik voorlopig toch nog in dit team. Vooral omdat je zegt dat ze niet heel veel
eet

Precies. Dit heb ik ook zo. En een pony die zo vaak gedekt is kan bijna niet drachtig zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 09:24

Bijna niet niet drachtig bedoel je denk ik Pien? :)

Nou ja, team hooi heeft natuurlijk wel gelijk. Er zít hooi in :+

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:42

Libera schreef:
Komt niet zo heel vaak voor bij die kleintjes dat ze overdragen toch? Hier in ieder geval zeker team hooi, zie er geen veulen in. :)

Echt wel, ken er meerdere die pas met een jaar bevallen zijn. En dan was de dekdatum echt wel bekend.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 10:52

Van harte gefeliciteerd Cariena1! Ik ben bang dat er geen veulentje op je verjaardag komt maar ik hoop dat je toch een leuke dag gaat hebben! Y)(^)

De eerste kan inderdaad afgestreept Poekkie en we zullen nog wel even aan het strepen blijven denk ik.

Het zou heel fijn zijn als ons roze olifantje nog maar even blijft zitten Afanaisa91 met dit weer is het niet ideaal en bovendien heb ik het de rest van de week erg druk dus het zou sowieso niet ideaal zijn. Maar ik denk dat we ons daar ook nog niet druk om hoeven te maken.

Ze eet in mijn optiek niet genoeg om de verandering in postuur te verklaren thequeensmum. Het is moeilijk in te schatten omdat ze zoveel verspreid maar onze schatting is dat ze hooguit 2 plakken hooi per dag eet (en dat is ruim geschat). Onze andere Shetlander Sterra eet meer en die is slanker en de rest van de kudde is ook mooi op gewicht. Maar de twijfels begrijp ik helemaal en heb ik ook!

Nou echt hè RanjaRietje! Als we gedurende dit topic popcorn blijven eten gaan wij er straks nog drachtig uitzien :oo

Bij dracht zouden alle puzzelstukjes qua veranderdering wel het beste passen inderdaad Pien_2010. Ik hoop er nog steeds op maar de kans wordt wel steeds kleiner denk ik.

Hooi zit er inderdaad sowieso wel in Koper :)) Team hooi is dus eigenlijk altijd prijs :')

Fijn om te lezen hahahatsjoe, dan is het dus niet helemaal onrealistisch dat het nog een tijdje duurt. Ik las ook al dat winterveulens vaker overdragen worden i.v.m. de weersomstandigheden.

Skyla en haar uiertje vanmorgen:

Afbeelding

Afbeelding

Goklijstje:

Juval: 16-01 stippelmerrieveulentje
Tiwi1969: 17-01 stippel vos hengstje
La_Lune: 17-01 bruin merrietje
Cariena1: 17-01 zwart wit spikkel merrie
Danielleeee_: 18-01 zwarte merrie
Lente: 19-01 hengst
Olikea: 19-01 zwarte hengst
Dalena: 19-01 hengstje
xYaartje: 20-01 merrie
Miran: 22-01 vos merrie
Imaudy: 22-01 zwart stippel hengstje
RanjaRietje: 24-01 merrie
Maralyn: 24-01 merrie, vos met witte aftekeningen
Taucha: 25-01 hengstveulentje met hier en daar een vage grijze of zwarte aftekening
Melzazu: 25-01 zwart hengstveulentje
Senna21: 25-01 zwart spikkel hengstje
Kookaburra: 26-01 vos-appaloosa merrieveulen
Alenthe05: 26-01 merrie vos met spikkels op dr kont
Ponytante: 27-01 vos stippelmerrie
Linnie050: 27-01 merrie
Mendi: 27-01 merrieveulen, vos met appaloosa kenmerken
Jaydee_WP: 28-01 zwarte merrie
Jindai: 28-01 voskleurige merrie, met wat stippen op haar kont
Froukje_J: 29-01 zwart hengstveulen
Artimes: 29-01 vos met witte stippels
Eefsel2109: 29-01 stippel hengstje
Storm: 30-01 voskleurig merrieveulentje
Wintu: 31-01 zwarte merrie
Stal_Fiore: 31-01 zwart Appaloosa merrie
Jeetje77: 31-01 groene ruin met roze appeloosa kenmerken
Marga1: 01-02 merrie zwart met een paar witte vlekken
Marcella: 01-02 vos
Shirley: 02-02 voskleurig merrietje
Chibi2: 02-02 bruin stippelhengstje
Urielle: 03-02 vospanterbonte merrie
Koper: 03-02 zwarte merrie
Omany: 03-02 bruin hengstje met spikkels
Wecha: 04-02
Hettieheks: 04-02 bruin merrietje
Swift: 08-02 vos stippel hengst
Nicky1963: 12-02 vosmerrie met appaloosakenmerken
Kloesje: 12-02 hengst appie
Charaz: 14-02 hengstje
ChantalAM: 15-02 merrie black appaloosa
Myk_en_shant: 16-02 stippel hengstje met voskleurige stippen
Pubelia: 17-02 zweetvos hengst
Afanaisa91: 22-02 vos hengstje met stippen

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:16

Gokje, merrieveulentje op 26 januari, stipje.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:57

haha... geen verjaardagsveulentje voor mij... ik kruip weer lekker terug in mijn #teamhooi :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:59

Klopt Koper het bestaat bijna niet, dat ze niet drachtig is. Dus drachtig kan bijna niet anders als ze zo vaak gedekt is.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:25

Als je kijkt dat ze vanachter nog wel beurs was toen ze bij jullie kwam is ze dus net gedekt die periode. Aangezien die kneuzingen snel genezen, vooral in zo een doorbloed gebied. Die kneuzingen blijven geen weken zichtbaar. Mijn ruin heeft ooit een hengstige merrie gedekt. Ook te vaak en die merrie was ook beurs en blauw. Na een kleine week was ze genezen. Dus dan is ze gedekt net voor jij haar kreeg. Dus dan zou ze idd eind januari Uitgerekend moeten zijn als ze drachtig is.

Er zijn echter ook 2 nuances in mijn ogen. 1) als ze die periode hengstig was maar jij haalde haar op voor ze d'r eisprong had dan is ze idd niet drachtig

2) het aantal x dekken maakt echt niks uit of ze drachtig is ja of nee. Ik probeer soms een heel seizoen een merrie drachtig te krijgen zonder succes terwijl die dan elke cyclus gedekt wordt en gecontroleerd door een veearts en alles inorde is. Als ze vuil zijn vanbinnen worden ze sowieso niet
drachtig. En soms pakt de combinatie ook niet. Augustus 2023 bv nog een externe dekking gehad van een merrie. Die raakte maar niet drachtig van hun eigen hengst. 1 cyclus bij onze hengst en ze was direct drachtig. Dus zovaak dekken wilt echt niet zeggen ze is drachtig ( helaas).

Vooralsnog denk ik eerder in team hooi als in team veulen. Alhoewel ik wel hoop voor TS op een veulen want dat is altijd leuk.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:28

RanjaRietje schreef:
De popcorn is inmiddels op maar het is nog steeds spannend :') :')

Is niet erg #goedevoornemens -O-

Scheve buik hebben paarden wel vaker met voet op rust, maar die van Skyla is ook nog puntig. Een peer ipv appel en we moeten geen appels met peren vergelijken.

Ergo, ook deze cliché bevestigt, dat er een veulen moet zijn. Peervormig, dat dan wel. :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:39

Hoe ziet een peervormig veulen eruit? :')

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 13:35

Afbeelding

Ziehier!

ik vroeg het chatGPT/bing. Hij stelde voor: Change it to an apple shape? Kijk, wij zijn bij de kern hier.

Afbeelding

Alleen, dát is "hem" niet zo goed gelukt. Maar dat zei ik ook, appels en peren zijn twee verschillende entiteiten en een appelgevormd veulenbuikje heeft stukken grotere kans op een hooiafloop dan een peer. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 13:40

Hahahaha.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 13:51

Ooohh geweldig, zeker die peer!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 14:31

Alsnog gefeliciteerd Juval! Jammer dat er geen veulentje op je verjaardag kwam -O-

Ja klopt inderdaad nieky1993, het moet recent geweest zijn gezien de schade. Volgens de handelaar had de hengst er de ochtend dat we kwamen kijken sowieso nog op gezeten. Wat ook opvallend was is dat ze toen we kwamen kijken (zondag begin van de middag) een drama maakte toen ze weg moest bij de hengst en de hengst ook de boel afbrak. Beide aan het brullen en Skyla wilde niet meelopen op de heenweg en heel snel weer terug op de terugweg. Toen we haar de dag erna ophaalden liep ze zonder één keer om te kijken of te roepen keurig mee weg bij de hengst. Ik heb pas recent de koppeling gemaakt dat dat natuurlijk ook wat zou kunnen zeggen, de romantische penny in mij had meer bedacht dat ze graag met ons mee wilde naar haar nieuwe thuis :') Het zou dus wel kunnen betekenen dat het op het laatste moment heeft gepakt maar ook dat is speculeren natuurlijk. We hebben daar wel steeds geintjes over gemaakt met elkaar; "zul je zien dat het in de nacht van zondag naar maandag nog gepakt heeft" (omdat we in eerste instantie helemaal geen veulen wilden en al helemaal niet in de winter).

Wat een prachtige veulentjes Poekkie :D Die peer is echt schattig, dat mag ook best hoor <3 Maar een veulentje met appeltjes is natuurlijk ook helemaal goed :D

Goklijstje werk ik binnenkort weer even bij!