Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dierenfan schreef:Nou bij deze als mijn paard ooit weg kan lopen en ik hem na 3 weken kennelijk nog niet heb kunnen vinden ondanks dat de vindster hem overal gemeld heeft dan graag wel aan het werk zetten. Hij vind het nu al vreselijk als hij meer dan 2 dagen niet mag 'werken'. 1 puntje hij is niet ingereden maar ik verwacht dat als je dat niet weet je er zo mee weg rijdt.
Met gevonden honden liepen wij ook kilometers en lieten we ook vaak spelen of gingen er zelf mee spelen. Totaal nodig qua basis verzorging maar oh zo welkom en verrijking van hun leven. Waarom het paard straffen omdat de eigenaar niets van zich laat weten?? Veel paarden worden echt niet gelukkig van 24/7 spelen als grasmaaier. Wij hebben 2 paarden en beiden willen echt meerdere keren per week wat met ons samen doen. Soms geen zin en dan komen ze gewoon niet aan uit zichzelf. Heel duidelijk en ook goed.
Goudhaan1 schreef:Maar stel dat het waar is. Dat hij in het verleden is "afgekeurd" vanwege een schadeclaim, want zulke dingen gebeuren nou eenmaal, bij mijn oude werkgever (handelaar) werd er genoeg gesjoemeld tussen dierenarts en baas, en het paard is door "huidige" dierenarts nagekeken en in zoverre goedgekeurd dat er geen reden is om verder te zoeken, wat is er dan mis met kijken wat het paard kan? Met afentoe eens wat extra beweging geven?
Zelf zou ik het waarschijnlijk niet doen, maar ik snap TS wel.
Cinnepin schreef:Hij ging nu toch ook ongewenst gedrag vertonen? Zou ook niet zomaar zijn?
Cinnepin schreef:Goudhaan1 schreef:Maar stel dat het waar is. Dat hij in het verleden is "afgekeurd" vanwege een schadeclaim, want zulke dingen gebeuren nou eenmaal, bij mijn oude werkgever (handelaar) werd er genoeg gesjoemeld tussen dierenarts en baas, en het paard is door "huidige" dierenarts nagekeken en in zoverre goedgekeurd dat er geen reden is om verder te zoeken, wat is er dan mis met kijken wat het paard kan? Met afentoe eens wat extra beweging geven?
Zelf zou ik het waarschijnlijk niet doen, maar ik snap TS wel.
Beweging geven kan ook zonder er op te zitten. Lekker wandelen, belast je hem ook niet te veel mee.
tamary schreef:Cinnepin schreef:Hij ging nu toch ook ongewenst gedrag vertonen? Zou ook niet zomaar zijn?
Hoeft niet, zat paarden die na verhuizen ivm verkoop na een aantal weken gaan testen wat wel en niet mag. Het staat hier ook vol met dat soort topics van "help nieuwe paard is vervelend".
LadyDii schreef:Overigens begint hij enorme praatjes te krijgen.Het koe-brave is er echt wel van af.
Net met hem uit de weide pakken en terug naar stal begon hij te steigeren en gek te doen. Dit is gedrag wat níet acceptabel is! Moet ik nu wachten tot een eigenaar zich zou melden om dit gedrag af te leren (op een diervriendelijke manier) en dus mezelf in gevaar brengen. Óf, mag dit gecorrigeerd worden onder het mon van "basis verzorging". Het blijven 1.66 en 700kg.
Geloof me dat het echt niet een penny-droom is iedere dag. Maar het hoort er bij.
Babootje schreef:Cinnepin schreef:Hij ging nu toch ook ongewenst gedrag vertonen? Zou ook niet zomaar zijn?
Geen idee. Maar ik zou er persoonlijk niet op willen rijden als ik niet zeker weet dat het ook kan.
Een klinische keuring zijn ook de kosten niet. Tegen rijden heb ik op zich niets. Paard kan er ook van verbeteren. Maar het moet wel kunnen.
Cinnepin schreef:Hij ging nu toch ook ongewenst gedrag vertonen? Zou ook niet zomaar zijn?
anjali schreef:Een gevonden hond wordt na 2 weken waarin men alle moeite doet om de eigenaar te vinden eigendom van het asiel en kan dan een nieuw baasje krijgen. Ts heeft al veel meer dan 2 weken geprobeerd om de eigenaar van dit paard te vinden.Dus nu vervalt hij langzamerhand wel aan haar of er moet nog iemand komen opdagen met een heel erg sterk verhaal....
friezenfan2 schreef:Er staan toch foto's van dit paard op de eerste pagina?
Dus Peach je zou ze kunnen vergelijken want nu ben ik best benieuwd of die daar wel staat.