Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:42

Nee ik vroeg waarom de prijs zo aantrekkelijk was en toen heeft verkoopster eerlijk gezegd dat hij bemerkingen heeft.

@Tita, ja is wel de bedoeling dat ik daar weer ga staan.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:25

Urbiezira schreef:
Succes met de keuring, Tirrewyn! En ook succes aan alle kijkers dit weekend!

Mijn zoektocht is gister tot een goed einde gekomen met de goedkeuring van mijn nieuwe ruin! :D
[ [url=m/zDJ0yH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ltbuXO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toch ook eventjes een foto in z’n zomervachtje, omdat ik zo trots ben!
[ [url=m/KvBcCm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een ruin van 8 jaar, 9 in mei, van Dream Boy x United. Suuuuuper blij met hem!

Heel knap dier!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 13:57

Gefeliciteerd Urbiezira!! Prachtig dier! Ik ben ook wel benieuwd waar je hem gevonden hebt :D

Spannend Ivy, hopelijk gaat alles goed met het ophalen van je nieuwe aanwinst. En logisch ook dat het emotioneel is om je andere beestje weg te zien gaan.. :)

Twirrewyn

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:29

Helaas is de Andalusiër afgekeurd. Ze liep niet goed op de harde volte en hebben nog foto's laten maken en daar was helaas op te zien dat ze rechtsvoor atrose had met verhoogde risico. Zo balen! Moet het echt even bezinken. Was al beetje verliefd geworden op dit paard.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:49

Balen twirre!

Mijn paard die verkocht zou worden afgekeurd op haar hart ..

Moest kopende partij en ikzelf ook laten bezinken alleen ben ik nog steeds best rot eronder.

Dus altijd je paardje klinisch laten keuren.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:00

@twirrewyn ahhh een teleurstelling
Jammer!!! Gelukkig nu naar voren gekomen

@Janinevv pijnlijk zoiets..... sterkte

Ik ben wel blij met jullie reacties want de twijfel over wel of niet keuren is nu weg.
Ik ga morgen naar de andere kant van het land
Stel het is wel HET paard hoe doen jullie dat met keuren? Want het is voor mij te ver om er even heen te rijden bij de keuring te zijn
(Klinisch).

En zijn hier ervaren spaanse paarden mensen :D ?
Zijn ze vaak zenuwachtig met opzadelen?
Viel me nu een aantal x op en bij mij gaan alarmbellen rinkelen bij gedragsverandering zadelen. Maar wellicht is dit een bekend iets bij deze paarden

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:16

Ik was ook altijd van nah keuren hoeft niet etc...

En nu eigen paard die vanaf veulen af aan heb afgekeurd en dat doet zeer...

Alles was goed voor de rest.

Mijn zoektocht gestaakt ivm dit,
Wilde welsh a erbij kopen maar nu toch even maar niet had wel erg mooie gevonden.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:58

Ik ben een stille meelezer in het topic. Ben niet opzoek naar een paard, want 1 is genoeg (Al mag die altijd weg maar is geen makkelijke :'))

Maar ik zag dat er veel vraag was naar haflingers? Zie een 2-jarige merrie tekoop staan, in Haarle. Op marktplaats. Geen idee of iemand die al eens heeft gezien heeft, haha

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:05

Marus schreef:

Ik ben wel blij met jullie reacties want de twijfel over wel of niet keuren is nu weg.
Stel het is wel HET paard hoe doen jullie dat met keuren? Want het is voor mij te ver om er even heen te rijden bij de keuring te zijn
(Klinisch).

Viel me nu een aantal x op en bij mij gaan alarmbellen rinkelen bij gedragsverandering zadelen. Maar wellicht is dit een bekend iets bij deze paarden

We leve Nederland? Andere kant van het land is 2,3 /3 uur rijden? Dat zou ik toch wel over hebben om bij de keuring te zijn. Weet je hoeveel uur nog in je paard gaan zitten als blijkt dat hij achter af iets mankeert of toch niet helemaal onpartijdig gekeurd blijkt te zijn.... Wat is 6 uurtjes in een auto voor een dier waar je weet ik het hoe lang plezier van wilt hebben. Geen verwijt verder.... Je moet het natuurlijk altijd zelf weten.

als je in een ander land zegt dat je 3 uur in de auto lang vind lachen ze je waarschijnlijk uit...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:30

Hoi allemaal, ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan. Gefeliciteerd iedereen met de nieuwe aanwinsten!
Ik vroeg me even of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de Ype.nburghoeve? Mag ook in PB. Lees voornamelijk ervaring met de manege maar niet specifiek met de handelsstal

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:52

Gefeliciteerd met de aanwinsten en spijtig van de afgekeurde paarden!

Mijn bezichtiging was op zich leuk, ontzettend lief paard maar ik ben niet razend enthousiast dus wordt 'm niet. Paar dingetjes die me niet helemaal bevielen dus we kijken rustig verder.

Vraag: als jullie proefrijden, hoelang zitten jullie er dan ongeveer op meestal?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:56

Ik ben er bij 2 geweest vandaag. Deze zijn het helaas allebei niet geworden. We zoeken rustig door!

Ik heb nog nooit op een PRE gereden maar zie toch regelmatig leuke voorbij komen. Zou dat heel anders rijden dan een KWPN’er?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:09

Veraaaaah schreef:
Ik ben er bij 2 geweest vandaag. Deze zijn het helaas allebei niet geworden. We zoeken rustig door!

Ik heb nog nooit op een PRE gereden maar zie toch regelmatig leuke voorbij komen. Zou dat heel anders rijden dan een KWPN’er?

Ik denk het wel. Heb me laten vertellen dat het best wel relaxed zit. Ik ga het morgen ervaren

Wat jammer dat je niet het juiste paard tegen bent gekomen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:15

Sky_As schreef:
Marus schreef:

(Klinisch).

We leve Nederland? Andere kant van het land is 2,3 /3 uur rijden? Dat zou ik toch wel over hebben om bij de keuring te zijn. Weet je hoeveel uur nog in je paard gaan zitten als blijkt dat hij achter af iets mankeert of toch niet helemaal onpartijdig gekeurd blijkt te zijn.... Wat is 6 uurtjes in een auto voor een dier waar je weet ik het hoe lang plezier van wilt hebben. Geen verwijt verder.... Je moet het natuurlijk altijd zelf weten.

als je in een ander land zegt dat je 3 uur in de auto lang vind lachen ze je waarschijnlijk uit...

:') :')
Ik ben echt een muts in die dingen hoor. Vind 3 uren enkele reis echt wel lang :D
Zou ook echt niet ‘ver’ reizen, maar toen werd mij een paard aangeboden waarvan ik echt denk dat dat is wat ik zoek (duim duim)
Ik rijd zelf niet zo’n eind dus ben afhankelijk, daarnaast werk, kinderen thuis aan het leren en de avond klok. Morgen kijken en dan heb ik pas volgende week zaterdag de mogelijkheid weer te gaan.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:05

Het is niet dat ik het heel dicht bij vind... Maar je leest op bokt genoeg verhalen. Dan sla je jezelf achter af toch voor je hoofd als blijkt dat je zulke dingen had kunnen voorkomen door 1 keer moeite te doen en 5 - 6 uur in de auto te gaan zitten?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:13

Veraaaaah schreef:

Ik heb 6 jaar een pre gehad , helaas op 9 jarige leeftijd moeten laten inslapen. Die van mij was zo fanatiek en leergierig dat het bij uitstek een super dressuurpaard was. Niet geschikt om een relaxt rondje mee buiten te rijden, maar dressuurmatig een genot. Zoveel souplesse en werkwilligheid. Ik hoefde maar te denken aan een keertwending en we hadden hem al gereden .

Nu wil ik meer buitenrijden dus meer op zoek naar een recreatie paard

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:18

Kopen jullie trouwens liever bij particulieren of bij een handelsstal?

Misschien een vooroordeel van mij hoor, maar ik ben bij een handelsstal al gauw bang dat er verborgen gebreken zijn.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:26

Dilan93 schreef:
Kopen jullie trouwens liever bij particulieren of bij een handelsstal?

Misschien een vooroordeel van mij hoor, maar ik ben bij een handelsstal al gauw bang dat er verborgen gebreken zijn.

Ben wel extra voorzichtig. Stallen zoals Doorstap, Jan van As. Ga ik sowieso al niet kijken. Ook oppassen met K.Bekhuis op marktplaats. Heeft vooral allrounders maar alles is topbraaf maar helaas zelf ondervonden dat als ze eenmaal op stal staan dit niet zo is en met mij nog zeker 15 anderen :( .

Daarom wel wat beter op m'n hoede deze keer.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:56

Dat bedoel ik idd. Zie heel vaak hele brave recreatie-/alround paarden staan voor hele zachte prijzen.

Of PRE's voor relatief lage prijzen.

Dan zou ik al bang zijn dat er iets mis is of niet verteld wordt.
Kan bij een particulier net zo goed gebeuren natuurlijk.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:09

Particulier word je ook voor de gek gehouden

Bij handelaar heb je meer rechten en gewoon keuren. Mag je niet keuren dan achter je oren krabben.

Brexit gooit gooit voor veel groot handelaren roet in het eten dus nu zie je veel Spaanse online komen.
Vele vertonen veel wat de Engelse ook doen en PRE 's zijn over het algemeen ook wel gevoeliger

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:32

Dankjulliewel voor de leuke reacties! Ik vind hem ook erg knap, haha, en hij is ook heel lief! <3 Ben nu al helemaal dol op hem.

Hij heet Handsome Boy, en heb hem via een professionele tussenpersoon gevonden! Kan wel via PB doorgeven wie dat is, hele fijne en open communicatie. Wel in het hogere segment, maar dit was echt een schot in de roos voor mij.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:42

Urbiezira schreef:
Dankjulliewel voor de leuke reacties! Ik vind hem ook erg knap, haha, en hij is ook heel lief! <3 Ben nu al helemaal dol op hem.

Hij heet Handsome Boy, en heb hem via een professionele tussenpersoon gevonden! Kan wel via PB doorgeven wie dat is, hele fijne en open communicatie. Wel in het hogere segment, maar dit was echt een schot in de roos voor mij.

Gefeliciteerd
Wat een knapperd :D

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:46

Particulier of handelstal...... ik begrijp je twijfel want die heb ik ook.
Ik denk in beide gevallen geluk hebben. Ook particulier is niet altijd te vertrouwen.

En ik vind het altijd spannend of er ook erge gedragsverandering komt bij het wisselen van eigenaar/stal. Nu een aantal keer meegemaakt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:57

Marus schreef:
Particulier of handelstal...... ik begrijp je twijfel want die heb ik ook.
Ik denk in beide gevallen geluk hebben. Ook particulier is niet altijd te vertrouwen.

En ik vind het altijd spannend of er ook erge gedragsverandering komt bij het wisselen van eigenaar/stal. Nu een aantal keer meegemaakt.

Maar weet je ook wat er meer veranderd is dan alleen de plek?

Ja, die verandering kan er zijn en dat kan soms best een tijd duren, maar het kan ook weer terug het paard worden wat je dacht gekocht te hebben.

Ik heb er eentje die er uiteindelijk ruim een half jaar voor nodig had.
Maar ik had een goed beeld van hoe de verkopende partij met het paard om ging en wist dat de verschillen niet zo groot waren. Het is ook helemaal goed gekomen, maar het heeft wat meer tijd gekost dan iedereen aan de voorkant bedacht had.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:01

Ik merk eigenlijk altijd wel wat verandering, ook als ik mijn eigen paard verhuis.

Nou duurde dat bij Titane niet lang. Bij het paard dat ik ervoor had was het na verhuizing een paar maanden voor ie gesettled was. Maar uiteindelijk werden ze altijd weer zichzelf.