Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:48

N0a schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ja precies Ikke. We staren ons vaak blind op het bedrag wat een paard moet kosten. Maar de overige kosten die misschien wel maanden door lopen moet je ook niet vergeten. Paarden verkopen over het algemeen heel snel op het moment.

NOa ben wel erg benieuwd wat voor paard je hebt?

Heb zelf het idee dat ik er niet te veel voor vraag, via een stal laten verkopen kost inderdaad ook geld.
Ze krijgen 10% van de prijs, echter is de stalling/trainen via hun wel goedkoper als wat ik nu aan stalling betaal. En vriendin van mij krijgt ook nog een zakcentje. Dus onderaan de streep zal het weinig schelen.

Merrie van 11 jaar oud, mooie afstamming Metall. Nakomelingen van haar moeder doen het niet onverdienstelijk in de sport. Wel heeft ze tot 2015 weinig gedaan, daarna pas onder het zadel opgepakt omdat ze 3 veulens heeft gehad. Oefeningen tot L zijn goed bevestigd, oefeningen van 't M zitten er wel op, maar nog niet geheel bevestigd. Ze is niet uitgebracht op wedstrijd. Maakt ook heel braaf een sprong (hebben nog niet hoger als een meter met haar gesprongen), kan alleen en met de groep naar buiten. Makkelijk ook in de hand. Wel wat eenkennig.
Moet onder het zadel ook elke keer wennen aan de andere ruiter. Doet niet gek, maar kan wat vlug worden. Als je zelf rustig blijft en niet gelijk aan de beademing moet zoals ik :') :') is ze na een pas of 3 weer bij je terug. Kan verder wel wat merrie-achtig zijn, met poetsen kan ze wat zwiepen met haar staart. Maar geen pis-merrie.

En misschien ben ik zelf ook te eerlijk. Vertel gelijk het hele verhaal erbij.

Wat eenkennig? Correctie; dat is persoonlijkheid. IK bepaal wie ik tolereer.....

Dat is wel typisch merrie _/-\o_ en precies waarom ze zo leuk zijn. ALS ze je tolereren, tolereren ze je ook voor echt. Dan heb je een streepje (of tien) voor op de rest van de wereld.

Dus nee, ze is niet merrie-achtig; ze is een MERRIE! Een karakterpaard dat respect EIST.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:57

Ik denk dat eerlijkheid je juist siert :o

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:00

Haha Ikke, dat is het precies. Ik heb altijd merries gehad en vind ze fantastisch. Helaas de mensen die langs kwamen waren nog niet bijster enthousiast :')

Op zo'n verkoopstal hebben ze natuurlijk veel meer inloop. Ik verwacht dat het wel verschil maakt.
Ben al wel in prijs gezakt, maarja. Als ik en zak in de prijs en ze wordt alsnog niet verkocht, dan heb ik dubbel verlies in stallingsgeld en in de prijs :+

Cioccolato

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 07:14

Denk dat het ook niet heel populair is dat ze niet is gestart. Ik weet niet in welke prijsklasse je valt.. Maar laat op pakken en niet geklasseerd drukt erg op de prijs.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:40

Moderatoropmerking:
Hoewel begrijpelijk, zouden jullie er rekening mee willen houden dat dit topic over de zoektocht naar een paard gaat, niet over de verkoop?
Alvast bedankt!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:48

ikke schreef:
N0a schreef:
Nou ik ben dus totaal gefrustreerd omdat er voor die van mij weinig animo is :'). Zijn wel wat mensen wezen kijken, maar helaas nog geen match. Verder echt wel 500 + berichten gehad van allemaal mensen die een budget hebben van €2000-3000. Daar gaat die van mij echt niet voor weg. Ik zit nu in dubio om haar via een stal te laten verkopen, omdat ik zelf er niet echt meer op durf. Ze is top braaf, zolang je zelf geen onzekerheid of angst hebt. Maar ik ben helaas te angstig door een vorig paard, dus vriendin rijdt haar nu 3x per week. Maar is ook niet ideaal, want die moet ook elke keer opdraven voor het voorrijden etc. En ondertussen loopt de stalling gewoon door.

Wil ze wel verkocht worden?

Klinkt misschien wat raar maar ik had mijn paard ook via een stal te koop staan. Heeft daar 1,5 jaar gestaan, best de nodige interesse maar geen verkoop.
Hoor ik terug van een van de verzorgers dat ze nul interesse toonde in potentiële kopers. Ging gewoon de andere kant op staan kijken. Ging men toch rijden, liep ze de kantjes er vanaf.

Maar als ik kwam, had ze ook in mij geen interesse. Totdat er een moment kwam dat ze daar echt weg moest en ik aangaf dat ze dan wel terug mocht komen. Ik zou een weekend over komen en dan zouden we het eens bekijken. Ik kom, ze komt naar me toe en liet zich maar met moeite overtuigen om haar eigen ding te gaan doen.
Je raad het al, ze is maar mee terug gegaan :D

Ik heb bij mijn zoektochten naar een paard ook wel eens paarden ontmoet die gewoon over me heen keken,geen enkele interesse in me toonden.Die werden het dan niet want ik wil ook een persoonlijke klik die van 2 kanten komt.Zoiets zou natuurlijk kunnen groeien maar als je gaat bezichtigen wordt het toch een eerste indruk van wel of niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:40

Hier heel blij met m'n merrie
Ze doet het super, heb zelf ook al even gereden en is ook nog eens super knap <3
Afbeelding
Afbeelding

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:09

goldenarrow schreef:
N0a schreef:
Nou ik ben dus totaal gefrustreerd omdat er voor die van mij weinig animo is :'). Zijn wel wat mensen wezen kijken, maar helaas nog geen match. Verder echt wel 500 + berichten gehad van allemaal mensen die een budget hebben van €2000-3000. Daar gaat die van mij echt niet voor weg. Ik zit nu in dubio om haar via een stal te laten verkopen, omdat ik zelf er niet echt meer op durf. Ze is top braaf, zolang je zelf geen onzekerheid of angst hebt. Maar ik ben helaas te angstig door een vorig paard, dus vriendin rijdt haar nu 3x per week. Maar is ook niet ideaal, want die moet ook elke keer opdraven voor het voorrijden etc. En ondertussen loopt de stalling gewoon door.

Dit. Alleen maar berichten met wat de uiterste prijs is, maar geen enkele vraag over de paarden zelf. Prijs is op zich best bespreekbaar, maar ik hoef geen mensen die voor een duppie op de eerste rang zitten. Paarden zijn dan wel weer topbraaf (maar wel nog hengst, is zelfs mogelijk om de oudste bij ons te laten castreren, bij de jaarling moeten de ballen nog indalen), maar gewoon helemaal niks :( We zijn de 3-jarige nu aan het zadelmak maken om hem toch wat aantrekkelijker te maken. Vooraf castreren willen we niet, de ballen kunnen er altijd af, maar eraan kunnen ze niet meer. En hij is gewoon heel braaf, dus ik zie voor mezelf geen reden om ze eraf te halen.

Ja dit is voor mij wel de eerste vraag
Niet perse omdat rest mij niet interesseert, maar omdat ik te vaak nu heb gehad dat het hele verhaal perfect was foto's ook en dan de vraagprijs 10K was :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:10

Seven schreef:
Ze doet het super, heb zelf ook al even gereden en is ook nog eens super knap <3
[ [url=m/wPQURh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TuxZ4Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een vosje! Knap hoor

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:38

Seven schreef:

Mooie chique merrie! Hoe heet ze?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:44

Fio

Ja blij mee
Top karakter ook nog.

Eerste Vraag aan mij voor onze ruin is ook vaak wat de prijs is ookal staat die gewoon in de ad. Maar ik snap dat heel goed je wil niet verliefd worden op iets buiten je budget :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:43

Dat snap ik ook heel goed, maar wij hebben er een prijs of prijsklasse bij staan. En vragen wat de vraagprijs is of wat de uiterste prijs is vind ik ook wel 2 verschillende dingen. De eerste is logisch, want dan hoef je niet verder te kijken. De tweede vind ik gewoon ronduit onbeschoft.

Om ontopic te blijven: Mijn vriend heeft zijn oog op een merrie laten vallen. Volle zusje van 2 paarden die we al hebben staan. Maar hij mag van mij geen nieuwe paarden tot er het eea weg is :')

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:45

MISTRAL94 schreef:
Spannend zeg, dat je zoveel tijd krijgt om te beslissen ook. Vond het allemaal zo bizar snel gaan qua verkoop van paarden momenteel.

Het zijn vnl stallen die ik heb benaderd, dus de paarden staan niet officieel/online tekoop. Denk dat er daardoor niet zon stormloop op is.

Mooie vos Seven!

Verder vraag ik ook altijd naar de vraagprijs, maar staat ie er niet bij bij de advertentie dan wordt hij op een of andere manier wel gelijk minder aantrekkelijk. Geen idee waarom :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:44

Je moet toch wel een idee hebben of het paard binnen je budget zou vallen. Anders wordt het tijdverknoeien om te gaan kijken toch.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:25

Uiteraard, maar bij mij staat de prijs er bij. Waarop je alsnog berichten krijgt van mensen die dan zeggen dat ze max 2000 te besteden hebben :')

Of mensen die een zoekertje plaatsen, paard moet van alles kunnen en hebben maar dan hebben ze vervolgens maar 1000 euro te besteden :+

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 13:01

Seven schreef:

<3 <3 <3

Ik word ook telkens meer en meer gek van Marie. Ze is zoooo een knuffelkont, en totaal geen "zure" merrie. Ze is veel liever dan mijn ruin, oeps :')
Ik heb ook een volgtopic aangemaakt!
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1983915&lr=602911240#unread

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:52

Hier is ze dan, mijn merrie :) . Kruising Connemara x Irisch Draught, 7 jaar. Vanmorgen gebracht:
Afbeelding

Afbeelding
Ze heeft nog een jasje aan want ze is geschoren. Hopelijk groeit haar vacht snel aan en kan ik het deken binnenkort uitlaten.
Ze is wel helemaal happy nu met die wind, en op 'n nieuwe plaats en met vreemde paarden in de buurt :):) Hopelijk keert straks de rust terug en ga ik een zorgeloze nacht tegemoet........

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:04

Wat een dropje <3
Seven, jouw merrie is ook een plaatje!

Hier uiteindelijk geen paard gekocht. Ga later weer verder met mijn zoektocht.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:16

miezelke schreef:
Hier is ze dan, mijn merrie :) . Kruising Connemara x Irisch Draught, 7 jaar. Vanmorgen gebracht:
[ [url=m/mp0Kys.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ypha4y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze heeft nog een jasje aan want ze is geschoren. Hopelijk groeit haar vacht snel aan en kan ik het deken binnenkort uitlaten.
Ze is wel helemaal happy nu met die wind, en op 'n nieuwe plaats en met vreemde paarden in de buurt :):) Hopelijk keert straks de rust terug en ga ik een zorgeloze nacht tegemoet........

Mooi paard! Gefeliciteerd. Na alle nieuwigheid zal de rust vast weer weder keren ;-)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:22

Gefeliciteerd mooie schimmel :j

Hier hebben ze de liefde gevonden <3
Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:26

miezelke schreef:
[ [url=m/mp0Kys.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ypha4y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor! Veel geluk ermee.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:41

Gefeliciteerd Miezelke!

Seven wat lief! Staan ze ook bij elkaar in het land oid?

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:58

Wat lief, Seven!
En wat een leuk dier, Miezelke! Altijd leuk om een kruising te zien. Hoe groot is ze?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:06

Ja ze zijn buren op stal en staan met nog 2 paarden smqne in het land. Ik heb 4 paarden en die staan dus met z'n allen samen en dat gaat echt top.

De nieuwe vos is helemaal mama over ons veulen en maatje met de bruine merrie
De ruin vind iedereen prima dus wisselt nog wel eens van maatje :D

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:29

In de tussentijd zijn wij ook geslaagd.
Ontmoet onze jonkie Redneck aka Red.

Samen met onze schimmel Bob
Afbeelding