N0a schreef:MISTRAL94 schreef:Ja precies Ikke. We staren ons vaak blind op het bedrag wat een paard moet kosten. Maar de overige kosten die misschien wel maanden door lopen moet je ook niet vergeten. Paarden verkopen over het algemeen heel snel op het moment.
NOa ben wel erg benieuwd wat voor paard je hebt?
Heb zelf het idee dat ik er niet te veel voor vraag, via een stal laten verkopen kost inderdaad ook geld.
Ze krijgen 10% van de prijs, echter is de stalling/trainen via hun wel goedkoper als wat ik nu aan stalling betaal. En vriendin van mij krijgt ook nog een zakcentje. Dus onderaan de streep zal het weinig schelen.
Merrie van 11 jaar oud, mooie afstamming Metall. Nakomelingen van haar moeder doen het niet onverdienstelijk in de sport. Wel heeft ze tot 2015 weinig gedaan, daarna pas onder het zadel opgepakt omdat ze 3 veulens heeft gehad. Oefeningen tot L zijn goed bevestigd, oefeningen van 't M zitten er wel op, maar nog niet geheel bevestigd. Ze is niet uitgebracht op wedstrijd. Maakt ook heel braaf een sprong (hebben nog niet hoger als een meter met haar gesprongen), kan alleen en met de groep naar buiten. Makkelijk ook in de hand. Wel wat eenkennig.
Moet onder het zadel ook elke keer wennen aan de andere ruiter. Doet niet gek, maar kan wat vlug worden. Als je zelf rustig blijft en niet gelijk aan de beademing moet zoals ik![]()
is ze na een pas of 3 weer bij je terug. Kan verder wel wat merrie-achtig zijn, met poetsen kan ze wat zwiepen met haar staart. Maar geen pis-merrie.
En misschien ben ik zelf ook te eerlijk. Vertel gelijk het hele verhaal erbij.
Wat eenkennig? Correctie; dat is persoonlijkheid. IK bepaal wie ik tolereer.....
Dat is wel typisch merrie

Dus nee, ze is niet merrie-achtig; ze is een MERRIE! Een karakterpaard dat respect EIST.