Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Phuddle

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:49

Zo weer bij gelezen, hier veel moe en nog steeds de verplichte rust dus weinig te melden.
Morgen gaat mn vriendin kijken hoe may het loswerken op pakt zodat ze ook wat meer kan gaan bewegen. Verder heeft ze een nieuwe deken een 185! Dus ze is weer gegroeid hihi.
Inmiddels 32 weken zwanger dus voor mij begint het af te tellen gelukkig. Ben het niets doen nu wel zat.
Ik lees en volg jullie nog wel hoor al plaats ik niet zoveel de laatste tijd.
Mocht er nieuws zijn laat ik dat natuurlijk nog wel ff weten hihi

Even nieuwe deken showen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:34

Vientje, veel beterschap voor je paardje.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:56

Whahaha gisteren met Timmie nog weer aan de slag geweest met het inparkeren naast een krukje... HIj vind het maar raar dat ik dan ook nog aan hem ga zitten... je ziet hem denken, 'nee he, wat is ze nou weer van plan' hahahaha! Voorlopig mag hij hier dus eerst aan wennen, dat hij zich er helemaal ok bij voelt. Van het krukje af springen vlak naast hem is dan weer totaal geen probleem.

Phuddle de laatste loodjes! Fijn dat je vriendin nog wel met paardlief aan de slag is.
SVRL fijn dat je zo begeleid wordt hoor! Het kan allemaal maar duidelijk zijn.
Geryon oeps.... ze kunnen zo snel zijn he....
En nog een aantal braverds in training, top hoor!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:17

Phuddle, vervelend hoor die verplichte rust..
Maar gelukkig is je paardje in goede handen.
Mijn dochter kwam al met 37 weken dus dan lijkt het helemaal kort nog! :D
Mooie deken!

Mrs Midnight haha hij denkt ook, wat zijn dat voor fratsen!
Malik maakt het helemaal niks uit met het krukje.
Hij was wel onder de indruk toen ik ging springen naast hem in het begin.
Soms verwacht je dat ze dingen eng vinden en daar reageren ze niet op en soms denk je, dat is geen probleem en dan schrikken ze zich de rambam.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:23

Hahaha Timmie maakt zich helemaal nergens druk om tot nu toe, tenminste, mens-gerelateerd. Als het zachtjes waait en de bak giert dan staat ie wel strak..... hihi! Nee hij is echt heel cool, alleen is hij ook een binnenvettertje dus moet hem goed in de gaten houden. Zodra zijn kinnetje verstrakt raakt zijn emmertje vol. HIj laat zich tot nu toe altijd wel goed begeleiden en begrenzen dus dat is wel heel fijn. Alleen aan de longe of los stuitert hij, aan de hand normaal gezien niet. Brave beebie is het.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:11

Malik is dus helemaal geen binnenvetter en dat maakt mijn leven een stuk eenvoudiger. :D

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:45

Ik lees strak even bij en reageer dan ook even op iedereen, maar ik kom even langs gevlogen met mijn roze wolk!

Ik ben echt zo blij en gek met dit paard <3
We hebben nu een leenzadel die hem perfect ligt en hij deed vandaag zo goed zijn best!
Dit was 3 weken geleden:
Afbeelding
En vandaag:
Afbeelding
Sorry voor de slechte kwaliteit :+

Echt bedankt voor de goede tips die ik hier van mensen heb gekregen, ook dat maakt een wereld van verschil :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:57

Super Janntjuhh, hij loopt lekker.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:50

Even een egopost, vandaag eerste bosritje met Koda gemaakt. Lopend naar het bos en daar was hij braaf dus opgestapt bij een boomstam :) Gas en rem werken goed maar het stuur moet nog iets bijgeschaafd (hij zag een meneer lopen en daar wilde hij achteraan, maar het ruiterpad liep de andere kant op :p ). Voornamelijk gestapt en een paar stukjes gedraafd, per ongeluk ook drie galopsprongen, iets te enthousiast :) Ook af en toe even stilgestaan om naar 'spannende dingen' te kijken, soms vindt hij iets eng maar als hij dan even mag kijken wat het is durft hij daarna wel :D Supertrots op de kleine man!

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:51

Nou mijn meisje is voor het eerst in de longeerbak geweest. Ook al was het vrij nat na alle regen van gisteren toch maar gewoon geprobeerd bak was gelukkig niet glad.
En wat deed ze het goed! Ze snapte er geen hout van maar deed zo haar best om het juiste te doen!
Compilatie filmpje zal ik plaatsen voor de liefhebber. Heb uit heel veel filmpjes wat stukjes geknipt en aan elkaar geplakt. Ben geen ster bewerker ofzo, maar anders werd het wel erg lang

https://vimeo.com/391489919

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:52

s1993 schreef:
Even een egopost, vandaag eerste bosritje met Koda gemaakt. Lopend naar het bos en daar was hij braaf dus opgestapt bij een boomstam :) Gas en rem werken goed maar het stuur moet nog iets bijgeschaafd (hij zag een meneer lopen en daar wilde hij achteraan, maar het ruiterpad liep de andere kant op :p ). Voornamelijk gestapt en een paar stukjes gedraafd, per ongeluk ook drie galopsprongen, iets te enthousiast :) Ook af en toe even stilgestaan om naar 'spannende dingen' te kijken, soms vindt hij iets eng maar als hij dan even mag kijken wat het is durft hij daarna wel :D Supertrots op de kleine man!

Wat goed zeg! Geweldig dat met die meneer die hij wilde volgen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:29

Leuk te lezen dat je eerste buitenruit zo goed meegevallen is.

Ik had vandaag mijn 3de les met Quick. Hij voelde veel soepeler aan als dinsdag en ging in draf toen ik draf vroeg. Het is wel nog heel moeilijk om hem in een constant tempo te houden en om hem in een zuivere gang te krijgen en te houden. Om zijn gangen moet ik me nu nog geen zorgen maken, moet hem eerst in een constant tempo kunnen houden. Zijn grootste beloning is trouwens even mogen stil staan.

Let niet op mijn houding, ik weet dat die bar slecht is.
https://youtu.be/IYAAOF7MLQo

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:42

Joh SVRL, zo slecht vind ik je houding niet hoor! Je ziet dat hij het lastig zat vind, dan is zitten zo makkelijk nog niet. Jullie zijn wel heel leuk samen!

Brave Koda op buitenrit! Dat naar mensen toe willen herken ik wel, Feyre vind ook iedereen gezéllig :')

Hoe is ze nu op stal Phuddle? Is ze al wat gewend daar?

Ik zag nog een knappe bonte voorbij komen! Wat is de reden dat je hem vierkant in de beschermers hebt staan? Ben je niet bang dat het te warm wordt met ook nog de sokken?

Vandaag was het EINDELIJK een beetje fatsoenlijk weer, tijd dus om Feyre op te zadelen ( :)) ) een rondje te wandelen! Ze was flink voorwaarts vandaag, maar het opzadelen en na het wandelen nog even hangen etc was allemaal dikke prima. Het boeit haar gewoon echt niet :')

Afbeelding
Mijn knappe blonde vriendinnetje :+:

Zadel is een 18", hoezo groot :') _O-
Afbeelding

Zadel is voor haar te smal om echt verder mee aan de slag te gaan, maar dat geeft niet. Het wordt toch een westernblondje :D Voldoet echte prima om zo tijdens wandelingetjes te wennen aan het zadel in beweging.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:42

Wat fijn s1993! Ik snap dat je op een roze wolk zit nu <3

Je kan goed zien dat ze het nog maar raar vindt Phuddle. Je ziet haar denken uhh mam, wat is dit voor iets raars en nats? Na een paar keer zal ze vast wel gewend zijn. Zo te zien is ze lekker aan het verharen? Rudi is ook begonnen met zijn jas uit te doen. De haren vliegen je om de oren met poetsen.

Hij doet een beetje een stap/drafje SVRL. Soort van stap/draf combinatie. Kun je hem met je stem wat voorwaartser houden? Dat helpt wellicht.

Ik hen gisteren weer met de singel om en het hoofdstel in gelongeerd. Hij is nu al ee stuk stiller met zijn mond. Eerder was hij constant bezig om te kauwen maar nu was hij mooi stil met af en toe een knabbeltje dus ik denk dat hij hem nu wel geaccepteerd heeft :)
Na het longeren ook voor het eerst gekeken of we een beetje kunnen geven voor druk en dus sturen. Hij deed het super. Ook 2x achterwaarts geprobeerd en met een beetje hulp dwz hand op de borst zonder mee te duwen, stapte hij super netjes een pasje terug. Meis blij :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:48

Dat stap/drafje is een tölt/drafje, Quick is een gangenpaard en heeft het moeilijk op zijn gangen netjes te scheiden. Op stem voorwaards houden is moeilijk, als je tegen hem praat, heeft hij net de neiging om in te houden.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 21:56

Dat doet die van mij ook, wat jij zegt SVRL.
Hoe los jij dat op? Om helemaal niks meer te zeggen vind ik ook zo sneu, ik ben altijd heel uitbundig met goeeeedzoooooo. Maar dan denkt hij dat hij klaar is en dan stopt hij.

Weet nog niet goed hoe ik hier de gulden middenweg zoek

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:25

SVRL schreef:
Dat stap/drafje is een tölt/drafje, Quick is een gangenpaard en heeft het moeilijk op zijn gangen netjes te scheiden. Op stem voorwaards houden is moeilijk, als je tegen hem praat, heeft hij net de neiging om in te houden.

Aha, ik dacht al zoiets te zien maar ik wist het niet zeker. En klikken met je tong oid? Dat werkt bij Rudi super

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:29

@berdien op stal is ze gelukkig rustiger. Ze heeft wel een tinker geclaimd maar daar staat ze alleen maar mee op de paddock dus dat is wel fijn. Op stal heeft ze andere buren.
Dus wat dat betreft valt het mee echt 100% mee. (De opluchting haha)

@noisy ja grappig he, lekker bekkie trekt ze dan met van die plofogen die bijna uit hun kassen vallen.
Ze is al ruim een maand zo aan het verharen, ze word er niet knapper van haha. Maar goed uiteindelijk komt ze er wel vanaf haha. Maar inderdaad iedere keer met poetsen sneeuwt het en denk je waar komt dat haar vandaan? Immers heeft ze bijna geen vacht

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:50

Wat goed met Koda!
Idd heel grappig dat hij die man achterna wilde.. _O-

Phuddle, gaat toch al goed en sowieso al veel beter dan je verwacht had, fijn dat ze toch zo haar best doet! :j

Svrl, goed hoor!
Lijkt me best lastig zo voor jullie allebei!
Dat went ook wel weer snel, Quick ziet eruit of hij wel echt erg zijn best doet!

Heerlijk hoor dat Feyre zo makkelijk is.

Rudi kan ook al met singel om en bitje in, braaf!

De meeste paarden gaan stoppen als je braaf zegt! :D
Zelf doe ik het toch en dan daarna weer extra mijn best doen om hem aan de gang te houden.
In het begin doe ik nog niet zo streng en als het makkelijker gaat kun je ook weer wat strenger zeggen dat ze echt moeten blijven lopen.
Want belonen is toch belangrijk, dat maakt zoveel verschil om ze blij te houden.
Ik gebruik aan de longe wel ook wat woordjes zoals hup hup om hem aan de gang te houden, dat is wel makkelijk dat ze dat kunnen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:40

Ik kom me ook maar weer aanmelden :)

Ik zie een paar bekenden uit het 2016 topic!

Eigenlijk ben ik vorig jaar al heeeeeel rustig begonnen met zadelmak maken maar door ziekte bleef het bij heel even. Dus min of meer beginnen we weer opnieuw. Hopelijk kunnen we nu echt doorzetten.
Ik ben echt een schieters eerste klas en heb altijd geroepen ik ga echt niet zadelmak maken dies gek! Maar na zoveel uren grondwerk en bevestiging ben ik eigenlijk in een gekke bui erop gaan zitten en ik had gewoon 2 ogen die me aan keken hè hè en nu?

Eerste paar keer bokker noisy erop en gister in de regen ben alleen ik opgestapt en voor het eerst de bak doorgewandeld in stap en draf!

Mega trots en hopend dat we nu eindelijk verder kunnen!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:02

Goed zeg, Koda!

Phuddle schreef:
Nou mijn meisje is voor het eerst in de longeerbak geweest. Ook al was het vrij nat na alle regen van gisteren toch maar gewoon geprobeerd bak was gelukkig niet glad.
En wat deed ze het goed! Ze snapte er geen hout van maar deed zo haar best om het juiste te doen!
Compilatie filmpje zal ik plaatsen voor de liefhebber. Heb uit heel veel filmpjes wat stukjes geknipt en aan elkaar geplakt. Ben geen ster bewerker ofzo, maar anders werd het wel erg lang

https://vimeo.com/391489919

Wat doet ze het goed! Je ziet dat ze het heel spannend vindt en onzeker is. Goed om alles gewoon rustig te doen.
Ze is wel een echte dame om te zien, prachtig!
Fijn ook dat het op stal ook beter gaat.

SVRL, mooie gangen klustel :D
Je ziet dat hij zijn best doet maar het gewoon erg lastig vindt.

Feyre stampt gewoon lekker mee met zadel en al.

Joya stopt ook als ik wat zeg als ik op haar rug zit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 12:38

OK, ik ben niet zo goed in namen onthouden en dan in mijn post te verwerken.

@ Phuddel (de enige die ik onthouden heb): fijn te lezen dat je zwangerschap, mist veel rusten, voorspoedig verloopt. Nog 8 weken te gaan en je kan je kindje knuffelen. Je paardje lijkt me op een fijne plek te staan.

Aan degene die Quick en mij een leuk stel vond, bedankt.

Ik zie hier ook weer heel wat leuke foto's van prachtige paarden voorbij komen. Ik geniet er echt van om al deze jonkies te zien en hun vorderingen te lezen.

Ik lees hier ook dat er al verschillende paarden in de rui zijn. Amaai zeg, die zijn vroeg dit jaar. Bij mijn mannen blijft de wintervacht voorlopig nog stevig vast zitten.

Iemand vroeg ook hoe ik het oplos wanneer Quick op een stembeloning vertraagd. Ik blijf "braaf" of "goed zo" zeggen en als hij dan vertraagd, zeg ik gewoon " nee, vooruit" terwijl ik ben geef. Omdat hij zo graag stil staat, is halt houden op een moment dat ik het vraag, een beloningsmoment in zijn training. We rijden en stuk en vragen hem vooruit en als hij dat goed doet en echt vooruit blijft denken, mag hij halt houden en wordt hij even uitgebreid gekoeld. Vindt ie super.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:29

Candalisa, dat ziet eruit alsof het helemaal goed gaat komen! :j

Malik was een beetje stout. ~~}>

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:05

Feyre is echt zo knap! Wauw, ben jaloers hihi

Cadalisa heeft ook een stoer paard

Die Malik,, boefje!

Hier stapje terug. In de buitenbak gestapt met een halster en hij begon toch te springen en het spannend te vinden -O- Daardoor word ik ook gespannen
Dus voorlopig veilig binnen rijden en eerst maar wandelen in de buitenbak :+ ‘T is helaas toch geen dooie Tinker

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:17

Jodym, komt vanzelf, nu is het gewoon nog even te vroeg. :j