Sintara schreef:In stap kon ik het niet zo plaatsen, draf doet gewoon pijn arme knollie. Wat heeft ze nou weer gedaan

mijn paard zit ook weer in de lappenmand
Verschrikkelijk he... Ik heb geen flauw idee wat ze gedaan heeft, maar het kan enkel in de stal gebeurd zijn. 
Hannanas schreef:Ach waardeloos

stap en draf zijn echt heel slecht. Wat is je plan? Dierenarts erbij komende week? Je hebt in ieder geval een mooi filmpje gemaakt voor jezelf ter controle om haar loop gedrag bij te houden.
is er een been of hoef nog warmer? rug? heup? Voel je ergens warmte of hardheid?
Ik ga haar enkele dagen rust geven en dan kijken of er beterschap in zit.
Haar hoeven waren koel, geen verdikkingen of andere abnormale toestanden te voelen/zien aan haar benen. Het enige wat dikker staat, is de plek rondom de schaafwond op haar bil. Ook haar rug zie ik niets bijzonder aan en mag ik overal op drukken. Vindt ze zelfs lekker want jeukjes...
Als er geen beterschap in zit, laat ik sowieso de dierenarts naar haar kijken. Die moet toch komen voor de identificatie van de Criollo's. Ga bij alle 3 ook bloed laten nemen om te controleren of daar iets in te zien is.
Varekaj schreef:Kreupel zou ik niet zeggen maar ze houdt alles compleet stokstijf vast in haar lichaam en ze loopt wel pijnlijk. Heeft ze warme hoeven of pezen? Pulsatie in de kootholte? Hoe stapt/draaft ze op het harde op een rechte lijn?
Ik zou dit doorsturen naar Jurgen en naar je DA voor advies.
Op het harde stapt ze gewoon vrolijk mee. Ze stapt veel ruimer uit zichzelf sinds de osteopaat geweest is en ook op een vlotter tempo.
Draven heb ik nog niet gedaan, want ik kan niet lopen en kijken tegelijk. Daar heb ik iemand voor nodig.