Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Art_Ificious schreef:En dan de vraag kan jij maandelijks 700€-800€ missen gedurende misschien 3-4 maanden?
Ik heb een vriend ja maar heb altijd gezegd dat ik voor de dieren alles zelf wil financieren.
Ook gelezen dat er iemand bij komt voor het doorrijden? Tevens óók een bokker.
Aangezien ik het overgaan van stap naar draf nu even niet meer aandurf want de vluchtreacties waren steeds in draf maar ook steeds als hij rechtsom liep. Ik denk nog steeds ook aan een slecht zicht in het rechteroog. En dat wil ik ook laten onderzoeken, stalgenoot haar paard heeft een minuscuul wondje in het oog wat niet zichtbaar is en schrikt aan ene kant ook sneller.
Ook bij longeren begin ik in te zien dat het misschien toch aan zijn zicht ligt.
Want...
Linksom loopt hij wel ontspannen maar duurt het langer voor hij zijn hoofd ook laat dalen. (Rechteroog is buitenoog)
Rechtsom is het zo dat hij zeer gemakkelijk daalt en gaat stofzuigen.
Bedenking: rechtsom ziet hij met linkeroog alles wat rondom hem gebeurd en linksom ziet hij met rechteroog misschien niet alles even goed als wanneer hij kan kijken met linkeroog.
Het is maar een bedenking maar misschien zit ik wel juist?
Art_Ificious schreef:Wegbrengen gaat gewoon niet. Als eerste komt het TE duur uit omdat ik nog voor mijn stal moet blijven betalen waar ik nu sta. En ten tweede omdat limo een lange gewenningstijd nodig heeft op vreemde plaatsen.
Nieuwe omgeving + nieuwe mensen + trainen ... ik denk dat limo van de stress gewoon graatmager zal worden en misschien maagzweren ontwikkeld.
Daarbij raden meerdere mensen het me af.
Tevens heb ik gezegd met begeleiding. En voor het echt doorrijden heb ik ook iemand gevonden die ter plaatse komt. Zo kan ik er altijd bij zijn en weet ik ook wat er gebeurd met limo.
Olympia schreef:Art_Ificious schreef:En dan de vraag kan jij maandelijks 700€-800€ missen gedurende misschien 3-4 maanden?
Ik heb een vriend ja maar heb altijd gezegd dat ik voor de dieren alles zelf wil financieren.
Ook gelezen dat er iemand bij komt voor het doorrijden? Tevens óók een bokker.
Aangezien ik het overgaan van stap naar draf nu even niet meer aandurf want de vluchtreacties waren steeds in draf maar ook steeds als hij rechtsom liep. Ik denk nog steeds ook aan een slecht zicht in het rechteroog. En dat wil ik ook laten onderzoeken, stalgenoot haar paard heeft een minuscuul wondje in het oog wat niet zichtbaar is en schrikt aan ene kant ook sneller.
Ook bij longeren begin ik in te zien dat het misschien toch aan zijn zicht ligt.
Want...
Linksom loopt hij wel ontspannen maar duurt het langer voor hij zijn hoofd ook laat dalen. (Rechteroog is buitenoog)
Rechtsom is het zo dat hij zeer gemakkelijk daalt en gaat stofzuigen.
Bedenking: rechtsom ziet hij met linkeroog alles wat rondom hem gebeurd en linksom ziet hij met rechteroog misschien niet alles even goed als wanneer hij kan kijken met linkeroog.
Het is maar een bedenking maar misschien zit ik wel juist?
Nee, maar daarom zou ik dus ook niet zo'n keuze maken als jij hebt gedaan met een jong onbeleerd paard kopen.
Daarnaast ben ik van mening dat het voor Limo ook goed zou zijn als jij hem even loslaat en iemand anders zich focust op hem. Want komt er iemand bij om jou te begeleiden om zadelmak te maken of gaat diegene dat zelf doen? Ik vind namelijk zadelmak maken en doorrijden ook 2 verschillende dingen.
sjanien schreef:Wat goed dat je al zo ver bent gekomen. Jammer dat hij telkens vlucht. Doe je het helemaal alleen? Of heb je ook eerst gehangen en dan aan de longe gestapt?
Hoe ga je nu verder?
Bij onze merrie gaat het ook even wat minder. paar keer uit niets zet ze het op een lopen. Ik had te veel angst om er zelf weer op te gaan (mede doordat ik geen verklaring had waarom) we hebben er iemand bijgehaald die haar doorrijd. Bij haar heeft ze weer 2 keer vluchtreactie gehad. Vandaag ging het heel goed en we denken te weten wat de oorzaak is. morgen komt de magnetiseur kijken wat die ervan zegt.
SinneJ schreef:Even heel cru TS, maar stop even met geld uitgeven aan andere dingen dan training. De foto's waren een super uitgave, want nu zijn de ergste dingen uitgesloten.
Nu zou ik eerst kijken wat er gebeurt als hij professioneel opgeleerd wordt. Als er dan, na enige tijd, nog voortdurend problemen zijn, kan je gaan verder zoeken.
Art_Ificious schreef:SinneJ schreef:Even heel cru TS, maar stop even met geld uitgeven aan andere dingen dan training. De foto's waren een super uitgave, want nu zijn de ergste dingen uitgesloten.
Nu zou ik eerst kijken wat er gebeurt als hij professioneel opgeleerd wordt. Als er dan, na enige tijd, nog voortdurend problemen zijn, kan je gaan verder zoeken.
Dinsdag komt er iemand. In juni zal deze persoon hem inrijden/doorrijden.
Als het vluchtgedrag blijft behouden dan zal er idd verder onderzoek nodig zijn. En misschien moet ik nadenken of limo dan wel als sportpaard/rijdier gebruikt kan worden. Maar zo ver is het nog niet. Eerst afwachten of hij bij een héél ervaren persoon ook vluchtgedrag neemt.