Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 18:46

Ik ga als het goed is zaterdag een kijkje nemen bij mijn aapje, dus ik kan foto's en video's maken van de paarden op natuurweide 4 .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 16:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jbrouwer1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 10:19

Zijn er ook toevallig ook Bokkers met een paardje in Heeze in natuurweide 6? Daar staan de paardjes met slecht gebit die de groenste weitjes krijgen. (Nu wit)

Bernietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:46

Hoi. Ik ben nieuw hier. Ik heb mijn ruintje van bijna 20 jaar afgelopen november verhuisd naar de groepwinterstalling in Heeze. Zijn er bokkers hier die hun paard daar ook hebben staan? Ik woon er vlakbij dus ga zeker 4 in de week soms meer. Ik heb inmiddels al een hoop paardjes leren kennen.Atijd even een knuffel of zelfs een poetsbeurtje. Ze komen er soms gewoon voor staan Zou leuk zijn om hier de eigenaren te leren kennen. Ik kan ook fotos sturen of updates geven. Dan nog een vraagje. Dit is de eerste winter voor hem hier en hij is best afgevallen. Soms maak ik me zorgen of ik er wel goed aan heb gedaan. Komt dit goed als ze op de zomerwei gaan en komen ze dan beter de volgende winter door?

Bernietje22

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:50

Jbrouwerv1 ik kom regelmatig langs natuurwei 6 als ik daar ga wandelen. Wat een ruimte hebben ze daar zeg

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:15

Hai Bernietje, wij hebben twee ruinen die nu in de winterstalling staan en straks weer de weide op gaan. Een hele grote bruine zonder aftekeningen en een vos met een dunne scheve bles en twee witte benen achter.

Klopt het dat je schrijft dat je niet alleen je eigen paard, maar ook die van anderen poetst? Van der Kruis heeft ons op het hart gedrukt de paarden niet te poetsen. En los daarvan, ik zou het niet zo waarderen als iemand zomaar mijn paard zou gaan poetsen, hoe aardig bedoeld het ook is.... Kriebels en knuffels zijn natuurlijk prima!

Het is voor je ruintje ook niet niks, wennen aan de nieuwe omgeving, de groep en alles. En dan nog de sneeuw er overheen. En als er lichamelijk weinig mis is, dan trekt dat op de weide ongetwijfeld snel bij. Zelfs onze vos, die eerder nooit dik te krijgen was, liep afgelopen zomer met een speklaagje.

Bernietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:24

Maik79 schreef:
Hai Bernietje, wij hebben twee ruinen die nu in de winterstalling staan en straks weer de weide op gaan. Een hele grote bruine zonder aftekeningen en een vos met een dunne scheve bles en twee witte benen achter.

Klopt het dat je schrijft dat je niet alleen je eigen paard, maar ook die van anderen poetst? Van der Kruis heeft ons op het hart gedrukt de paarden niet te poetsen. En los daarvan, ik zou het niet zo waarderen als iemand zomaar mijn paard zou gaan poetsen, hoe aardig bedoeld het ook is.... Kriebels en knuffels zijn natuurlijk prima!

Het is voor je ruintje ook niet niks, wennen aan de nieuwe omgeving, de groep en alles. En dan nog de sneeuw er overheen. En als er lichamelijk weinig mis is, dan trekt dat op de weide ongetwijfeld snel bij. Zelfs onze vos, die eerder nooit dik te krijgen was, liep afgelopen zomer met een speklaagje.

Dat is fijn om te horen en wat leuk dat je zo snel reageerd Hoe heten jouw paarden. Is Ziezo toevallig van jou? En je vos is dat een kleiner paardje? Met een poetsbeurtje bedoel ik niet een uitgebreide poetsbeurt maar meer de aangekoekte modder wegkroelen

Bernietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:35

Afbeelding

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 17:26

Bernietje22
Hoi ik heb de bonte IJslander daar staan.

Bernietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 17:34

vordur schreef:
Bernietje22

Hoi. Wat is die leuk samen met t haflingertje altijd samen. Hoe heet ie? En hoe oud en hoelang staat ie er al? En de naam vind ik ook altijd leuk om te weten

Bernietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 17:35

Bernietje22 schreef:
vordur schreef:
Bernietje22

Hoi. Wat is die leuk samen met t haflingertje altijd samen. Hoe heet ie? En hoe oud en hoelang staat ie er al? En de naam vind ik ook altijd leuk om te weten

Ik heb leuke fotos maar ik krijg t niet voor elkaar om ze te plaatsen hier

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 17:56

Wie oh wie staat er nu met zijn of haar paard(en) op de winterweide in Maarheeze?

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 10:25

Bernietje22 schreef:
vordur schreef:
Bernietje22

Zijn naam is Sprogur(spookje)hij staat er nu 4 en een half jaar en hij wordt 30 jaar.