[VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:14

Ach je kan het op meerdere manier intepreteren: 'een 'klacht' is een kans'. Als Jill vreest voor kijkcijfers of hogere kijkcijfers wil, zal ze erg veel met de tips kunnen.
Hoe goed iedereen het bedoelt, is dit denk ik wel voor de leuk erbij en wacht Jill misschien wel niet op ongevraagde adviezen.
Sterker nog, ik kan me voorstellen dat het best ondankbaar over komt.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:16

Pistasche schreef:
Ik denk dat we heel blij moeten zijn met elk stukje beeld wat we überhaupt zien. Er zijn niet veel ruiters op dit niveau die vloggen, dat is niet voor niks... Zo'n wedstrijd kost al genoeg tijd en energie. Ik verbaas me ook aan alle (goedbedoelde) 'kritiek/feedback' die wordt gegeven op de vlogs. Volgensmij is de bedoeling dat er een kijkje wordt gegeven in het leven van Jill en niet een vlog zoals misschien andere vloggers je echt letterlijk meenemen in hun leven. Dat is niet de bedoeling van deze vlog en volgensmij doet Jill het vooral voor haar plezier en niet om steeds betere vlogs te maken (aangezien er zoveel tips worden gegeven).

Het lijkt me voor Jill leuker als er gewoon gereageerd wordt op wat we te zien krijgen en er niet steeds meer of andere dingen worden verwacht. Volgensmij genieten we allemaal ontzettend van de vlogs en het zou zonde zijn als dat nu anders overkomt, ook al zijn alle tips en adviezen goed bedoeld.

We hebben aan het begin al zoveel mogelijkheid gehad om onze ideeën te delen en vragen te stellen. Dat zal ons niet vaak meer gebeuren met een ruiter op dat niveau dus misschien is het leuk als we Jill nu zelf de vrijheid geven om te bekijken wat ze verder nog wel/niet met ons deelt. Dan horen we het vanzelf als we weer tips kunnen geven of als er inspiratie nodig is voor een nieuwe video.

Deze reactie echt precies _/-\o_

LaPuraVida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:17

Helemaal eens met Pistasche. Jill vraagt zelf wel om tips mocht ze daar behoefte aan hebben. Laten wij nu gewoon genieten van de vlogs!

_Alarm_wlkp

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:22

Ik kan me heel goed inbeelden wat een algehele impact zo'n wedstrijd kan hebben.
Zowel lichamelijk als psychisch. Ik heb er dan alleen maar bewondering voor dat ze toch de moeite neemt
om te vloggen of te laten vloggen om ons een beeld te kunnen geven.

Dus ik zou het heel jammer vinden als de kritiek gaat doorwegen op het vloggen.
Het moet leuk blijven en geen verplichting worden (al dan niet onbewust).

Dus Jill, vooral blijven doorgaan!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:23

Ik vind de vlogs heerlijk! De laatste 2 vlogs waren misschien niet zoals we normaal verwend zijn, maar dat maakt het kijken van de vlogs er absoluut niet minder om!

Ik vind het al super dat ze nog aan het vloggen denkt terwijl ze zelf op het moment niet kan vloggen. Normaal pak je toch juist even je rust voordat je gaat losrijden/de ring in gaat? Jill gaat nog even vloggen.. Vind dat we best wel veel geluk hebben dat iemand dit wilt doen in topsport :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:32

Froemel schreef:
Ik vind het al super dat ze nog aan het vloggen denkt terwijl ze zelf op het moment niet kan vloggen. Normaal pak je toch juist even je rust voordat je gaat losrijden/de ring in gaat? Jill gaat nog even vloggen.. Vind dat we best wel veel geluk hebben dat iemand dit wilt doen in topsport :)

_/-\o_

Jill hoe gaat het met jouw toppers? :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:47

Ik ben het ook helemaal eens met Pistache.
Na 1 gewone wedstrijddag kon je mij al opvegen, dus ik heb een vaag vermoeden hoe intensief een volledig weekend is. Des te knapper vind ik het dat Jill iedere vlog weer met een brede glimlach voor de camera verschijnt.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:54

Josien_ schreef:
Hoewel ik het eens ben met het feit dat Jill bepaald wat en hoeveel ze vlogt, vind ik niet dat we geen tips en adviezen mogen geven. Het is aan Jill of ze er iets mee doet maar er kunnen sons best waardevolle dingen tussen zitten!

Goed om te zien dat we hier met z'n allen even over nadenken!

Tuurlijk zijn tips en adviezen altijd fijn! Daar zijn we het allemaal over eens, toen het gevraagd werd door Jill kwam iedereen ook massaal met leuke tips en ideeën. Maar deze tips en ideeën gingen wel op een leuke manier over de inhoud van de vlogs, iedereen kon aangeven wat ze leuk vonden om te zien.

De laatste tijd lijkt het in mijn ogen erop (misschien zie ik dat ook wel helemaal verkeerd) alsof er na iedere vlog vooral 'tips' komen hoe de vlog anders of beter moet. En volgensmij is dat niet Jill haar bedoeling geweest met dit topic/het vloggen.

Alsof er na iedere vlog een soort kritiek komt die een vervelende toon zet in het topic. Als ik naar Jill haar reacties kijk zijn die ook eigenlijk altijd een soort van verantwoording geworden op deze reacties.

Zo zullen we het nooit met z'n allen helemaal eens worden, maar misschien toch iets om over na te denken.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:00

Jolien87 schreef:
Ik ben het ook helemaal eens met Pistache.
Na 1 gewone wedstrijddag kon je mij al opvegen, dus ik heb een vaag vermoeden hoe intensief een volledig weekend is. Des te knapper vind ik het dat Jill iedere vlog weer met een brede glimlach voor de camera verschijnt.

Pfff ik ook hoor :')
Daarnaast heb ik al moeite met m'n eigen Facebook up to date te houden, moet je nagaan hoeveel tijd vloggen zou kosten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:07

Ik moet zeggen dat ik de vervelende toon wel mee vind vallen.
In vergelijking met de verschillende vloggers die ik volg krijgt Jill maar weinig negatieve reacties.
Het is eigenlijk altijd goedbedoeld of een kwestie van onwetendheid.
Maar ik snap dat Jill dan het gevoel krijgt dat ze zich moet verantwoorden, dat is niet zo hoor Jill!
Jij bent ons absoluut niet verschuldigd en je doet het op de manier zoals jij het wilt.
Maar als je vlogs op internet plaatst kun je reacties van allerlei soorten ontvangen, daar kun je weinig aan doen :) .

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:01

Ik vind het al heel leuk wat we te zien krijgen van Jill en ja....het zou wellicht nog leuker zijn als ze meer liet zien qua uitslagen en wat zij er zelf van vond maar goed... Daar moet je op dat moment ook maar net zin en tijd voor hebben. Kan mij voorstellen dat je zoiets hebt dan van: fiets die camera... Misschien laat Jill het ooit nog wel s zien in een vlog maar voorlopig moeten we gewoon blij zijn met wat Jill laat zien. De dingen die ze nu laat zien, zien wij anders NOOIT als je niet op z'n minst een groom bent of zelf op dat niveau rijd. Dat achter de schermen. Ik vind het geweldig dat ze ons de kans geeft om toch een stukje topsport van dichtbij te kunnen zien.

En zeker nu. Er staat nu zóveel druk op de wedstrijden. Odense en straks Roosendaal ook. Op basis daarvan kan Jill misschien wel, misschien niet naar het EK. Dat is toch rete zenuwslopend!? Ik vind het al heel wat dat ze dan uberhaupt nog vlogt (oké, nu was het meer Koen maar toch... :P ).

Vraagje Jill: Rijd je op de (internationale) wedstrijden met Zamacho ook officieel mee met Enzos of is hij echt alleen mee als maatje voor Zamacho en om te kunnen doortrainen als je een paar dagen weg bent?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:10

friendly schreef:
Vraagje Jill: Rijd je op de (internationale) wedstrijden met Zamacho ook officieel mee met Enzos of is hij echt alleen mee als maatje voor Zamacho en om te kunnen doortrainen als je een paar dagen weg bent?

Internationaal gaat hij enkel mee als trainingspaard dacht ik :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:25

Ik kom zeker kijken in Roosendaal Jill!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:31

Oke misschien roep ik nu iets heeeeeeeeeeeeel geks, :o geen idee of Jill hier voor in is..

Maar.... is het niet leuk om een keer iets te organiseren, een clinic bijvoorbeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:33

Sport is emotie en als jij járenlang kei en keihard traint en dan zo'n belangrijke wedstrijd hebt dan kan ik mij inderdaad indenken dat daar over vloggen heel lastig is. Het moment dat Jill van het paard stapt weet ze misschien haar score wel maar niet wat de rest doet. Als je proef dus niet lekker ging dan kan je nog een paar uur bijna 'lijdzaam' afwachten wat de rest doet.

Er hangt hier natuurlijk veeel meer vanaf dan een basiswedstrijdje... Na zo'n dag moet je, je kop er weer bij kunnen houden en proberen om de mindere dag van gisteren om te zetten naar een goede vandaag. Ik kan mij zo voorstellen dat dat lichamelijk én geestelijk zwaar uitputtend is.

Bovendien stonden de scores hier wel in het topic en zijn ze zo online te vinden en vind ik dat ik de blog doorschemert dat ze over de U25 en grand prix best tevreden was :)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:31

Annekeee schreef:
Oke misschien roep ik nu iets heeeeeeeeeeeeel geks, :o geen idee of Jill hier voor in is..

Maar.... is het niet leuk om een keer iets te organiseren, een clinic bijvoorbeeld?

Dát lijkt me leuk :D

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:12

Annekeee schreef:

Dat is precies wat ik in gedachte had.. Ik zie overal maar fandagen, misschien leuk om ook wat te organiseren Jill? Misschien voor je 50e vlog of zo iets? O:)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:14

Denk dat Jill het wel druk heeft met het (selectie/voorbereiding) EK enalles

Wel een leuk idee

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:26

Wie zegt dat dat nu moet... :')
Najaar had ik meer in gedachten! (als zij het iets vindt!!!!!!!!)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:56

Jotoma schreef:
Verder een goeie vraag, hoe komt Koen over al qua werkt/scholiert hij niet?

Veel gestelde maar zeer begrijpelijke vraag.. Ik heb een tussenjaar! :) Ik begin in september weer aan school.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:57

Silkwood schreef:
Monnie_ schreef:
Nieuwe hashtag #everybodyloveskoen

:') :j

Koen gaat echt vooruit met vloggen ja! :j
Leuke vlog weer Jill! :D

Haha, leuk al die positieve reacties! :D Blijft altijd wennen om te vloggen, maar gaat steeds beter!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:00

Loraine1985 schreef:
Ik ben fan van Koen!!!! Wat een held! Koen, als ik nou oooooit een wedstrijdje weer doe, wil jij mij groomsen? :o

Thanksss! Zal er eens over nadenken :+ Vind het altijd super leuk op concours en te helpen, maar denk dat het ook bij Jill blijft.. :')

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:05

Ansofie_ schreef:
Yontheke schreef:
Uiteraard wel. Het hoeft natuurlijk niet in het heetst van de strijd gefilmd te worden he. Maar misschien achteraf even vertellen waar het dan mis ging en hoe ze dat ervaart. Wedstrijden zijn natuurlijk niet altijd rozengeur en maneschijn. Blijkbaar kan ze dat toch erg goed omzetten want Zamacho liep elke dag weer beter en beter zei ze in de laatste vlog.

Dit vind ik dus ook. Als je nu alleen de vlog zou bekijken, heb je totaal geen duidelijk beeld op de uitslagen.
Vind het bijvoorbeeld dus ook jammer dat de vlog afgesloten word voor de prijsuitreiking, dan weten de mensen dus niet welke score je uiteindelijk had.

Je geeft een beeld van de topsport (wat al heel bijzonder is van je, dat je dit doet) maar de mindere momenten horen daar ook eenmaal bij.
Dat je vol emotie in de camera moet spreken verwacht niemand van je, maar om een duidelijke vlog te maken denk ik wel dat het een aanvulling zou zijn als je in de auto/op hotel/achteraf thuis nog even een klein woordje uitleg bij bepaalde dingen geeft.
Iedereen snapt dat het niet gemakkelijk geweest zal zijn, selectie voor het EK, eerste proef, blijkbaar niet het gewenste resultaat, onzekerheid door die uitslag (? ik zeg maar wat), en dan is het heel leuk om toch de vooruitgang weer te zien doorheen de dagen, maar een woordje uitleg erbij had niet misstaan vind ik.
We mogen uiteraard al blij zijn met de beelden die we krijgen, en van een mindere vlog loopt ook niemand weg, maar wil je meegeven als tip voor in de toekomst. :)

Het is altijd super druk op concours. Er komt daarnaast ook mentaal een hoop bij kijken, en de planning moet gewoon kloppen, dus soms schiet het vloggen er inderdaad bij in. In Odense was er een observatie, dus er lag even wat meer druk op, dus was er ook minder tijd (of energie) voor het vloggen. Jill moet zich kunnen focussen op de wedstrijd, dus neem ik de vlog-camera in handen waar nodig. Ik doe m'n best, en Jill ook, maar het moet gaan lijden onder de prestaties! :o
In Roosendaal gaan we weer ons best doen, maar de focus ligt natuurlijk wel op de wedstrijd, want daar gaat het natuurlijk om! :D Hopen dat jullie het begrijpen!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:42

Ik begrijp al die 'adviezen' niet zo goed :o
Ben al blij dat Jill überhaupt iets laat zien van haar leven/wedstrijden.
Vind het belangrijk dat ze vooral dicht bij zichzelf blijft! :j
Ik vind het ontzettend leuk om te zien!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:48

Roosje_ schreef:
Ik begrijp al die 'adviezen' niet zo goed :o
Ben al blij dat Jill überhaupt iets laat zien van haar leven/wedstrijden.
Vind het belangrijk dat ze vooral dicht bij zichzelf blijft! :j
Ik vind het ontzettend leuk om te zien!

Sluit ik me helemaal bij aan!

Gewoon lekker blijven vloggen op een manier die bij je past Jill! Wij als kijkers moeten gewoon lekker kijken en verder niet. En als iemand wat wil weten, gewoon je vraag stellen en als Jill (of Koen :D) dat wil wordt een vraag vanzelf behandeld gok ik zo.

En als je adviezen of tips wilt zien we het wel in je vlog :D