Het is echt waar, ik ben normaal niet van "het komt door het bit, of. Mijn beugels zitten niet lekker".
Maar meer van, kijk eerst bij jezelf

Maar sinds pluis haar nieuwe bitje heeft, gaat er een wereld voor ons open! Er is acceptatie, en ze vliegt weer met sprongen vooruit!
De zweep ligt nog altijd braaf in de kast en hebben we niet meer nodig. Ze is her en der nog tegen het been, maar dat kost tijd, en doorzettingsvermogen van mij. Gisteren met de rechter galop had ze bijvoorbeeld geen zin en dan denkt ze doei! Gaat ze gillen, gekke sprongen maken en dan moet ik echt even alles bij elkaar rapen en haar (dit x) 2 rondjes door trappen tot ze ophoud met daf prutsmuts en ze gewoon doet wat ik vraag! Maar daarna is ze er ook echt!!
En we bleven rechtsom al bijna op de hoefslag in galop

Maar ik heb voor het eerst, sinds ik haar rijd gewoon heel simpel, rondjes kunnen rijden over de hoefslag, in een rustig tempo, over 4 benen in een ontspannen aanleuning, zonder gehang, zonder getrek, zonder steeds te moeten drijven! Zowel stap als draf! Nette overgangen heen en weer! Alleen in draf nog beetje oefenen met constant worden

Nieuw doel: februari startpas!
Realistisch of niet?
Voor de B moeten we alleen de galop verder bevestigen, en daarin ook leren verzamelen voor de hoeken en voltes. En de kleine puntjes op i in draf.