De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:35

paintedblack schreef:
Ik heb mijn jonge hengst nu te koop staan, uitgebreid erbij gezet wat ik aanbied en dat het een paard is in de hogere prijsklasse.
Geen telefonische prijsopgave en waar krijg ik steeds weer vragen over? Wat ik ''er'' voor vraag...ppfffff en dat ze een goed huis kunnen bieden maar niet veel geld hebben. Als ik vraag of ze me even willen bellen krijg je vervolgens geen reactie meer? Of ik nog meer foto's heb en filmpjes ? Een paard van deze kwaliteit is toch wel een ritje of een gesprekje waard?
Ik kan dat echt niet begrijpen, zo groot is Nl toch niet?

typ fout ?

Calimero_

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:44

Denk dat het geen typ fout is want in de advertentie staat het ook.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:45

cherell0 schreef:
paintedblack schreef:
Ik heb mijn jonge hengst nu te koop staan, uitgebreid erbij gezet wat ik aanbied en dat het een paard is in de hogere prijsklasse.
Geen telefonische prijsopgave en waar krijg ik steeds weer vragen over? Wat ik ''er'' voor vraag...ppfffff en dat ze een goed huis kunnen bieden maar niet veel geld hebben. Als ik vraag of ze me even willen bellen krijg je vervolgens geen reactie meer? Of ik nog meer foto's heb en filmpjes ? Een paard van deze kwaliteit is toch wel een ritje of een gesprekje waard?

typ fout ?

denk dat ze bedoelt dat ze enkel een prijs zegt als de mensen komen opdagen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:56

paintedblack schreef:

Wat verwacht je dan precies van mensen?

Ik zie het vragen naar meer/andere foto's of een video als het opdoen van een eerste indruk. Er staan echt niet altijd goede foto's bij een advertentie, soms zelf niet eens een duidelijk te beoordelen standfoto en wat de een fantastisch bewegen vind, is voor de ander maar gewoontjes. Ik zie weleens gezocht-advertenties langskomen waarin een bovengemiddeld goed paard wordt gevraagd (met bijpassend budget) en vervolgens worden daaronder dieren aangeboden waarmee je blij mag zijn als je regionaal een keer een kleine wedstrijd kunt winnen. Mensen overschatten hun eigen beesten gewoon regelmatig. Maar in deze tijd, met zoveel mogelijkheden, stap ik niet in de auto voordat ik op zijn minst het idee heb dat ik het wel een leuk paard vind. In dat geval rijd ik ook gerust het hele land door trouwens, maar niet op een halve vage foto en het woord van de eigenaar.

Qua prijs is het heel simpel, wat ik niet heb kan ik ook niet uitgeven. Dus ja, dat is wel belangrijk om de doodsimpele reden dat hoe goed, lief en leuk het dier ook is, als ik 'm niet kan betalen kom ik niet kijken. Zonde van mijn tijd maar zeker ook van die van jou. Ik zou als verkoper ook not amused zijn als ik tijd ga steken in een bezichtiging en ze dan achteraf aankomen met oh nee, hij is toch echt te duur. Het is niet dat je paard ineens minder is omdat mensen de prijs willen weten, snap het probleem daarmee nooit zo.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:00

paintedblack schreef:

En ik snap dan weer niet waarom je geheimzinnig doet over een vraagprijs.
Hogere prijsklasse is nogal een breed begrip.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:02

PaintedBlack, ik heb behoorlijk ruim budget gehad om een paard te kopen en heb ook wel wat kwaliteitspaarden mogen bezitten en verkocht, maar als er zowel per mail als telefonisch geen prijsopgave wordt gedaan zoals jij stelt in je advertentie, dan zou ik ook overslaan. Als ik op zoek ben naar een paard voor maximaal €15.000,- dan ga ik niet kijken bij een paard van €30.000,-. Noem in ieder geval een prijs range dan scheelt een heleboel afhakers. Het kan je echt klanten kosten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:03

paintedblack schreef:
@tamary dat is ook verder prima maar dan kun je me toch gewoon even bellen en een richtprijs vragen? :D

Advertentie met zo'n term komt niet door mijn 1e schifting heen, want ivm bijkomende kosten en andere verplichtingen is mijn budget niet rekbaar. Ik wil dus niet het risico lopen verliefd te worden op de foto al van een paard dat ik niet kan betalen en dat is het enige wat ik met zo'n term al zeker weet.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:04

ik moet ook eerlijk zijn dat ik echt niet snap waarom mensen de richt prijs niet gewoon in de advertentie er bij zetten?
Als het paard boven budget is verdoe ik alleen maar mijn tijd en die van de verkoper als ik uitgebreid de advertentie alles bekijk en moet gaan bellen/mailen etc

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:06

paintedblack schreef:
@tamary dat is ook verder prima maar dan kun je me toch gewoon even bellen en een richtprijs vragen? :D

Maar je zet in de advertentie: Geen telefonische prijsopgave? Dan maak je het je potentiële klanten niet echt aantrekkelijk om te bellen?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:07

Waarom zo geheimzinnig doen? Eerlijk zonder prijsopgave (mail of telefonisch) ga ik gewoon niet kijken, da's gewoon tijdverspilling. Omgekeerd maken we hier altijd een computerdossiertje (alle info, prijs, keuringsrapporten, foto's, filmpjes, ed...) op van het te verkopen paard en mensen die om info vragen krijgen dat gewoon doorgestuurd.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:13

Als ik een paard zie staan ern er staat geen prijs bij kijk ik verder. Zeker als ik pas bij belichting de prijs te horen krijg, ga niet heel Nl door om dan te horen dat het ver boven budget is. Hoe veel moeite is het om een richtprijs erbij te zetten?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 15:16

paintedblack schreef:

maar je klaagt er net over dat mensen je bellen om te vragen wat je ervoor wil hebben. Ik vind het ook heel moeilijk.
Ik wil graag weten of een paard in mijn prijsklasse valt voordat ik er verliefd op word. En ik merk dat de defenities binnen de prijsklasses erg verschillen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:21

Heel onaantrekkelijk om een aantrekkelijk paard in een ad te zien, waar vervolgens geen enkele prijsindicatie bij staat.
Dan heb je toch als potentiele koper geen clou of het binnen je budget valt?
Daar zou ik ook niet EERST naar gaan kijken, want als je idd. helemaal in love bent met zo'n paard bij bezichtiging en het valt volledig buiten je mogelijkheden, dan baal je flink (en is de tijd van verkoopster ook verspild).
Gewoon klare zaken doen: altijd vraag -of richtprijs vermelden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:22

Het lijkt mij ook best onprettig als ik jouw bel en je zegt ja richtprijs is dit en dat, en ik dan moet zeggen ok, is boven budget doei. Daarmee verdoe je ieders tijd, ook die van jezelf denk ik. Het is wel een prachtig paard trouwens!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:26

Ben ik nou de enige die bij de advertentie van paintedblack ziet staan dat het paard vanaf 15.000 euro moet kosten?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 15:27

Koper schreef:
Ben ik nou de enige die bij de advertentie van paintedblack ziet staan dat het paard vanaf 15.000 euro moet kosten?

ik zie het nu ook! Fijn dat het aangepast is :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:29

En ben ik dan de enige die dat voor een dergelijke PRE eigenlijk een vrij "normale" prijsklasse vind? ;-)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:34

maximuss schreef:
En ben ik dan de enige die dat voor een dergelijke PRE eigenlijk een vrij "normale" prijsklasse vind? ;-)

Nee.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:36

Ik zie in deze advertentie ook dat de foto's ondertussen 2j oud zijn. Daar zou ik mij ook al vragen bij stellen. Als je een nieuwe advertentie plaatst, neem je toch zo recent mogelijke foto's? Want dan lijkt het mij evident dat je constant de vraag krijgt of je recentere foto's kan sturen.
Of denk ik daar nu teveel over na?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:52

Xanthippe schreef:
Ik zie in deze advertentie ook dat de foto's ondertussen 2j oud zijn. Daar zou ik mij ook al vragen bij stellen. Als je een nieuwe advertentie plaatst, neem je toch zo recent mogelijke foto's? Want dan lijkt het mij evident dat je constant de vraag krijgt of je recentere foto's kan sturen.
Of denk ik daar nu teveel over na?

Nee hoor, ik geef je groot gelijk. Er staat ook geen duidelijke foto bij van het paard zelf, alleen maar photoshoot foto's. Daar heb je natuurlijk helemaal niks aan. Ik heb de advertentie niet gelezen, teveel tekst en dat is voor mij persoonlijk niet erg aantrekkelijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:01

Benfan wat voor foto's zou jij dan willen zien? Wat is er "mis" met fotoshootfoto's?

De foto bij de advertentie waarin mijn paard te koop stond was een oranjebruine vlek in een sneeuwlandschap. Je kon zeg maar zien dat 't een paard was, dat idee. Dus ik ben nou wel benieuwd wat de mensen hier onder goede foto's verstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:02

Het zijn niet bepaald recente foto's. Tussen 2 & 4 jaar zit nogal een verschil :+ Dan zijn fotoshoot foto's mooi maar als ze niet recent zijn zegt dat vrij weinig. Denk dat mensen ook wel standfoto's willen zien op zich :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:09

maximuss schreef:

Ik heb 12.000 betaald voor mijn PRE hengst toendertijd van 2 1/2 :=

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:12

@ mer1980: ingereden en goedgekeurd (hengst) gaat er hier niks weg onder de 20 000- 25 000 dus ik vind Ts haar prijs zeker niet overdreven.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:13

Koper schreef:
Benfan wat voor foto's zou jij dan willen zien? Wat is er "mis" met fotoshootfoto's?

De foto bij de advertentie waarin mijn paard te koop stond was een oranjebruine vlek in een sneeuwlandschap. Je kon zeg maar zien dat 't een paard was, dat idee. Dus ik ben nou wel benieuwd wat de mensen hier onder goede foto's verstaan.

goeie standfoto's van een schoon paard, waar de bouw van het paard goed in te zien is. Hier kun je weinig aan uitmaken. Het is heel mooi hoor zulke foto's, maar als je wat wil verkopen gaat het voornamelijk om wat praktisch is, en niet wat mooi is. Als de foto's niet eens recentelijk zijn steek je ook geen moeite in het verkopen van je paard, en ga ik mijzelf ook afvragen 'wat is er gebeurd dat je die niet wil delen?" Tel daar de geheimzinnigheid van de prijs bij op, en het ende lange verhaal wat ik niet eens ga lezen (als je zoekt naar een paard, wil je niet constant hele verhalen lezen) en je paard is niet aantrekkelijk voor een groot deel van het publiek.