Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:29

Leonie, die is ook erug leuk!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:35

Ik zit te wachten op een veulen, zie de naam daminka staan en vind dat eigenlijk wel heel leuk!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:45

moniek......ze voelt zich inderdaad keigoed en word ook echt sterker, kom maar op met die uitprobeerfase haha
kyrkelover....ziet er fijn ui, bizar dat het paard hiervoor zo een stempel had e het nu zo goed doet.
coberlina....kijk geduld beloond dus!
loveslimpie....fijn dat de spanning toch weg ging.
polo13....apart he, hum was ook zo braaf met alles haha
moniek...goed dat je dan geen extra spanningspunten opzoekt. Als het goed gaat daar dan ook genoen mee nemen, je hoeft niet elke dag maar meer te moten kunnen.
ulysses....vind de tips de polo geeft erg goed en vooral veel geduld hebben.
leonie...wat een knapperd!!!
babootje....eerste waar ik aan dacht was inderdaad gelijk haar tanden, ze is in maart naar de tandarts geweest en zijn de wolfstandjes verwijderd, denk dat ze nu aan het wisselen gaat. Halster heeft ze nooit om alleen als ik haar haal en nu dus even een ander hoofdstel gekocht zodat er niks omheen zit. Ze heeft er verder ook helemaal geen last van.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:45

lailapri schreef:
Ik zit te wachten op een veulen, zie de naam daminka staan en vind dat eigenlijk wel heel leuk!

Dominka kan ook :P
Ze stammen bij ons af van de freiminka stam, dus we hebben bijna alleen maar minka's

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:49

Wat leuk. Ik heb wel al een minke staan.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:28

Babootje schreef:
Leonie_M schreef:
Ik vind hayd zo'n gaaf paard Moniek. Jammer van de spanning.
Morgen ga ik die van mij ophalen. Eindelijk komt hij naar huis. Kan ik er lekker zelf mee aan de slag.

Nu alleen nog een leuke naam verzinnen. Want die hij nu heeft is echt niet uit te spreken

Wat een plaatje Leonie. En hoe heet hij (misschien kunnen we meedenken :+ ).

Dankje :)
Hij heet H' adelphos van kairos. Ik vind zelf Hitch, Hayden of high five wel leuk. Maar ik kan niet kiezen :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:25

High Five vind ik een leuke!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:00

misschien hebben jullie hier tips. omdat ik helaas paardloos ben en deze zomer veel tijd heb kreeg ik de kans om voor iemand zijn paard zadelmak te maken en ermee te doen wat ik verder wil (wandelen, poetsen etc.).
nu blijkt er helaas meer achter dat paard te zitten. volgens mensen op die stal hebben al meerdere een poging gedaan dat paard zadelmak te maken. het schijnt losse achterbenen te hebben (daar heb ik nog niets van gemerkt). maar heeft naar mijn idee wel een trauma van het bit, raakt al in paniek wanneer je het bit tegen haar mond houdt, wanneer je het eindelijk in het gekregen dmv een snoepje is het grote paniek en steigert ze en gooit ze met haar hoofd.
longeren zou ze moeten kennen en dus heb ik gisteren een poging gewaagd met halster (ben ik zelf geen fan van want je hebt weinig controle). veel overgangen stap en draf gedaan en dat ging goed. ze valt alleen steeds naar binnen en werd steeds vervelender. opeens viel ze naar binnen en trok een sprintje waardoor ik haar niet kon begeleiden met de longeerlijn maar een klap in mijn handen kreeg (waarvan er 1 dus nu ook open is van de brandblaren) en ze ontsnapte. longeren gebeurd in de buitenbak (er zijn geen kleine paddocks of longeercirkels). dus ging in draf de baan rond en iedere keer als ze op het touw stapte raakte ze weer in de stress en galoppeerde hard weg, tot stilstand kwam ze dus niet. opeens ging ze ook nog in volle galop richting de poort (die net zo hoog is als de rest van de omheining) en gooide haar voorbenen erover. ik schrok me rot maar ze bevrijdde zich zelf weer. na lange tijd stond ze ineens stil in een hoek en ben ik voorzichtig naar haar toe gelopen en haar gaan halen. nog even gewandeld en met een restje longeerlijn (ze heeft hem kapot getrokken) nog een soort van gelongeerd). toen ze weer rustig was en iets minder zweette is ze rustig terug gegaan op wei.

toch voel ik me niet prettig bij deze 2 acties in een halve week en weet ook niet wat ik met haar moet doen om het wel te laten slagen. hebben jullie misschien nog tips? voor het bit nog eens te proberen heb ik een aantal tips nu maar dat longeren weet ik niet hoe ik daar mee verder moet, of moet ik wachten totdat we met het hoofdstel ver genoeg zijn?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:09

Ik weet niet of het mogelijk is, maar je zou de bak kunnen afzetten voor de helft, dan heb je dus een vierkante paddock. Dan kan ze alleen nog maar 'rondjes' in de bereikbare lengte van de longeerlijn lopen en kan ze dus niet zomaar naar buiten springen waardoor je de controle verliest. Zo hebben we het die van ons aangeleerd en nu gaat het ook goed zonder paddock. Ik/mijn moeder zaten voor we dat deden ook onder de brandblaren, ze galoppeerde altijd ineens keihard naar de andere kant van de bak en dus hadden we geen controle meer. Het hielp wel dat ze onwijs veel respect voor schrikdraad heeft, en ik weet niet hoe dat met die van jou zit.
Klinkt in ieder geval niet erg fijn, maar toch veel succes!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:26

Geen tip voor je longeer probleem maar wel voor je bit probleem. Ik longeer en rijd op dit moment met een kaptoom en dat bevalt best goed. Kan er behoorlijk mee sturen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:16

Babootje schreef:
Carmuh schreef:
Gisteren weer met hummie bezig geweest....die heeft een rare bult onder haar kaak, precies waar de neusriem zit. Gisteren de neusriem maar even wat hoger gedaan en vandaag het hoofdstel met lage neusriem binnen gehad, daar maar even tijdelijk mee rijden. Ze ging weer erg fijn al krijt ze steeds meer praatjes, gisteren vooral last van bakkabouters. Even goed aangepakt en toen ging ze wel erg fijn lopen! Komende dagen heeft ze lekker vrij met dat warme weer...

Ah Carmuh dat zijn de tanden. Die van mij had ook ineens van die rare bulten en omdat ik toch naar de tandarts ging voor de wolfskiesjes heb ik er maar even naar gevraagd. Wel belangrijk dat je hoofdstel en halster ruimte geven.
Fijn he dat ze zo lekker gaat.

Klopt, Danica heeft ook zo'n bobbels.
Naar het schijnt zouden die ook weer wegtrekken.
Ik hoop het zeker, want krijg mijn neusriem maar net dicht.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:50

Leonie, ik vind Hudson super leuk, als ik Haydn had geruild tegen die andere 3 jarige had ik z'n naam ook veranderd hij heette Handsome ( hoe afgezaagd :o ) maar dan had hij dus Hudson gaan heten ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:39

Wouw ik weet nu hoe het voelt op die roze wolk hahaha, hij ging fijn vandaag erg relaxt... Rechtsom wel nog wat spanning maar fijn ontspannen geëindigd :D Heerlijk gegaloppeerd ook linksom en rechtsom hij geeft zon machtig gevoel dan.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:05

Wat lekker Moniek!

Vandaag myrthe weer even mee laten doen in de les. Rijden kun je het niet noemen. Ze laat zich nog slecht besturen en heeft overal een mening over maar ze is relaxt en loopt niemand voor de voeten dus dat komt wel goed. We hebben overgegooid met sponsen, hebben over heuvels en door kuilen gelopen, over boomstammen gestapt en gekliederd met water. En ze vond het leuk en gezellig!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:51

Wat gaaf Moniek. Fijn dat jullie eindelijk ontspannen hebben kunnen rijden.

Sjef (zo blijft hij maar voorlopig heten) is sinds gisteren thuis. Hij vind alles erg spannend, maar blijft braaf. Vandaag al lekker op de wei geweest.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 00:09

Klinkt leuk allemaal!!
Treasure heeft woensdag en vandaag weer training gehad voor de ponyrennen.
Dat bestaat dus uit conditie training in het bos en dat vindt ze wel wat.
Ze gaat nu zelfs al alleen het viaduct van de snelweg over en langs alle sproei installaties bij de boeren.
Ben zo gigantisch trots op dr.
Afbeelding

Inrijdpaard van de klant heeft vd week even laten zien waarom hij de stempel gevaarlijk had.
Nou kon hem wel schieten.
Tegen de wanden van de stal steigeren, bit niet aan willen nemen, op me af stormen en noem maar op..
Gelukkig was hij vervolgens met longeren wel braaf.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 05:01

Kyrkelover, wat gaaf van je knappe merrie en wat stoer dat ze zo over de snelweg loopt.
Oef dat klinkt spannend met de nieuwe, misschien komt z'n gedrag naar boven nu die zich op z'n gemak voelt ? Gelukkig was hij met longeren wel braaf.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:18

Zielig eigenlijk dat paarden zichzelf dat gedrag hebben moeten aanleren. Het is gevaarlijk voor mens en dier en hoeft helemaal niet nodig te zijn.

Wat een lekkere felle kop heeft paardje op de foto! Volgens mij komt dat met die ponyrennen wel goed.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:01

moniek21 schreef:
Wouw ik weet nu hoe het voelt op die roze wolk hahaha, hij ging fijn vandaag erg relaxt... Rechtsom wel nog wat spanning maar fijn ontspannen geëindigd :D Heerlijk gegaloppeerd ook linksom en rechtsom hij geeft zon machtig gevoel dan.

Super!!

Leuke foto hierboven. Wat is die al braaf dan zeg! Ik riskeer nog niet om naar buiten te gaan met Danica. Ben al blij als ik ze door de piste gestuurd krijg :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:49

Vandaag weer even met myrthe. We hebben het grazen en gewoon maar wat doen een beetje kunnen omvormen naar samenwerken. Halthouden en stappen en dan even wachten tot je toestemming hebt om te eten. Laatste twee keer hoefde ze niet meer met haar neus in het gras ze was geïnteresseerd in de volgende opdracht. Ook de eerste geplande drafjes gedaan. Super braaf dus weer.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:17

welshfan97.....ik zou inderdaad ook een stuk van de bak afzetten om te longeren, een grote bak is voor die jonkies lastig om daar dan op een volte te lopen.
Moniek...Super dat het zo goed gaat!
kyrkelover....stoere pony is het!
lalapri....ook alzo een braverd!

Hier vandaag en gister vroeg in de ochtend even lekker met hummie gereden. Heerlijk, hoef niet meer te longeren van te voren en ze pakt het zo makkelijk op. Halsstrekken begint ze echt al goed te doen en ook een pasje opzij gaat vrij makkelijk.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:26

Ik had vanmorgen een stout paard aan de longe :( bokken, zich losgetrokken _-:(
Dan maar lang genoeg laten rennen voor ik erop ging.
Een keer hard vallen is wel genoeg.
Gelukkig was ze daarna wel heel flink :) heb weer fijn wat rondjes gedraafd met een hele mooie aanleuning en een goed tempo. Ook in galop was ze al flink nageeflijk :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:54

Wat super Coberlina, idd 1 x vallen is genoeg ik kan er over meepraten ;)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:05

Ja je moet het dan niet gaan opzoeken he!
Ben al blij dat ik er wat meer al aan kan rijden, en dat ze het ook toelaat :)
Moet eerlijk zeggen dat de eerste keren dat ik er weer op ging, dat ik toch wel wat bang was. Gelukkig is dat er toch al bijna uit nu. Maar als ze zo rodeo doet aan de longe, dan wacht ik toch liever even :+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:05

Ik dacht mijn jonkie vandaag paraplu en plastic mak te maken. Was niet nodig.... Hij vrat de paraplu na een vreemde blik bijna meteen op. De plastic zak liep hij meteen mee rond te slepen....de parasol in de wei was ook prima. Makkelijk beest.