Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:06

Mijn paard heet eigenlijk Zenon met een lange eee klank. Maar dan lijkt het net alsof je Zeehond zegt :=
Dus maar gewoon Zenon genoemt met een korte e. en ja eigenlijk noem ik hem altijd Zen.

mala26

Re: Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:23

Mijn eerste merrie heette Kellinette (familienaam het nette gedeelte dan, moeders heette erinette en oma triannette) op wedstrijd maar zo gehouden maar op stal heette ze gewoon Kels.
Maar Kellinette kreeg ik nooit me mond uit, vindt het afschuwelijk.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:57

op onze manege zijn de paarden vernoemd naar de voetballers van FC-Twente (de pony's hebben gelukkig hun eigen namen nog)
Ik heb De Jong ook maar snel omgedoopt naar jochie of kleintje (hij is het grootste paard van stal :D)
De Jong praat gewoon niet echt lekker.

Op mijn oude manege hadden we een pony die Vosje heette (ja heel origineel *ahum*) maar toen er nog een vosje voor het inrijden kwam was er een probleem, die is "vosje met kolletje" geworden :Y)

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:59

mijn pony nu: Promise, op papier: Dorien :(:)

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:03

Mijn Merrie heette bij de vorige eigenaar: Coco, maar heet officieel op papier: Coksje :') Geen idee waar hoe ze ooit aan die naam gekomen is.
Ik heb haar de naam Calippo gegeven :)

Mijn tinkertje heet op papier: Wizzard Vegelin van Claerbergen :( Ik heb het gewoon al jaren op Wizzard gehouden de rest van de naam hoort niet bij hem :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:06

Mijn paard bleek eigenlijk achteraf een mooiere naam te hebben :') Hij heet volgens mijn paspoort Merlijn, originele papieren heet hij Russel Nuwell (goh, waar zou mijn boktnaam vandaan komen := ), ik had hem al 2 jaar toen ik erachter kwam, dus het is Merlijn gebleven, maar ik vind Russel eigenlijk wel meer bij hem passen. :P

Mijn vorige pony heb ik zelf Navajo genoemd, een naam die op dat moment echt bij hem paste. Toen ik hem verkocht had is hij via een omweg op de plaatselijke manege terecht gekomen, waar hij tot Valentijn is omgekroond, oh wat vond ik die naam verschrikkelijk, en al helemaal niet passend bij die pony :')

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:08

oude verzorgpony heette officeel Jannes maar we hebben hem maar rakker genoemd omdat die daar op leek kwa uiterlijk en innerlijk :') :D

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:23

hahaha wat een leuk topic!
ik heb een kwpn x fries, vos, merrie... nou raad eens hoe ie heet....?! VOS! originele naam toch?
wil dr naam wel veranderen want vind het best domme naam maar, ten eerste kan niks ver zinnen en ten tweede dan moet er eerst weer alles veranderd worden anders blijft dr toch overal vos op staan. ik noem vos btw wel eens vosster :p

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:26

Ik heb een pinto (of bonte) paardje en je raadt het al "Spirit". Vreselijk! Alle gevlekte westernpownies heten Spirit.
Nu heeft hij Jack zoals alle helden in de westernfilms (ja ik rij western haha).
Gelukkig had hij nog geen equipas toen ik hem kocht dus hij heet officieel Jack.
Af en toe heb ik nog contact met de vorige eigenaar en die blijft hem maar Spirit noemen, ik heb hem al 6 jaar haha.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:18

Mijn paard heeft eigelijk Wilma :p De vorige eigenares heeft haar tot Montana gedoopt ;-)
Nu heet ze nog montana, maar ik had ze best wilma laten heten...vind dat wel passen bij haar :-) !!!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:40

Toen ik mijn pony meenam bij de vorige eigenaars heette hij nog Lucky... Zo Lucky was hij niet en voor aankoop kende ik de pony al. Vanaf dag 1 heb ik hem Truffel genoemd, hoe ik erop ben gekomen? Ik weet het niet. Hij kan zo verschrikkelijk Truffelig kijken en de naam past ook echt bij hem :').

DennisXXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:43

Mijn pony hete Nomad, vond ik vreselijk dus Dennis genoemd

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:44

Mijn pony heet Ysbryd-y-mynydd amzing grace. Haha, dat eerste kan ik echt niet uitspreken. We noemen haar gewoon Grace

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:46

Mijne heet Colway, vond het een rare naam, maar ach....Hij heet nog steeds zo, maar roepnaam Collie. Beiden niet charmant, maar ach...Tis maar een naam ;-)

xcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:04

mijn pony heet zielona,
toen ik hem voor het eerst hoorde vond ik het echt een spuug lelijke naam.
nu begin ik dr wel aan te wennen.
maar meestal noem ik dr gewoon 'zie'.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:05

Mijn shetlander heet diesel
Maar hij heet eigenlijk
Bartho Bambino van Thull
vind het zo een lelijke naam
die naam is veel te deftig voor een shettyxD

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:08

Pony 1: Officieel "Tweety", nu Lady
Pony 2: Officieel "Minerva Donoulady", bij ons was het Senity weet niet of het nu ook nog zo is
En pony 3: Officieel "Usela" (iedereen denkt dan meteen aan Ursela :roll: :D) en nu Beau!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:08

Mijn ruin heet op papier 'Ehrentusch "U" Van het Juxschot".. Maar ik heb hem omgedoopt tot Touch. Iedereen spreekt zijn naam anders uit, en eigenlijk moet ik toegeven dat ik ook niet weet hoe je het correct zegt.
Mijn merrie heet Jenna, die naam mocht blijven :o

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:14

Mijn paardje heette Surprise,echt,origineel he?
Door de vorige eigenaresse omgedoopt tot Soep.
Heeft ervoor gezorgt dat haar veulentje Maggie genoemt werd door ons. :')

Nu bij haar nieuwe baasjes heet Soep nog steeds Soep,alleen een Duitser spreekt het nogal raar uit.Maakt niet uit,Soept komt wel....etennnn!

Shetlanders heten Hugo en Pelicia.Pelicia heeft Puck als roepnaam gekregen bij vorige baasjes.
Ik ben niet zo voor het veranderen van een naam als een dier eraan gewend is ,dus laat maar lekker zo.Als het beestje maar een naam heeft....

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:22

Wij hadden een paar jaar geleden een paard wat 'Partout' heette, dat was een draver die geen stap normaal kon zetten onder het zadel :D Dus die hebben we omgedoopt tot 'Jack'. Was alleen l*llig toen hij door omstandigheden door de oude eigenaren weer opgehaald werd... 'Hit the road Jack, and don't you come back, no more, no more...'

Ook hebben we een jaarling merrie gehad die 'Doei' heette, die hebben we omgedoopt tot 'Decibel' omdat het dier enorm hard kon hinniken.

De paarden die we nu hebben, hebben hun namen mogen houden :D Andra en Eleanor heb ik geen moeite mee.

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:28

Prapas omgedoopt tot prins

Livivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:15

Mijn haf heet Viviënne, op dr paspoort heet ze ook gewoon zo. Vond het eerst niet echt een naam voor een paard, maar nu vind ik het helemaal bij dr passen en ik vind het nu echt een leuke naam eigenlijk :)

De pony waar ik vroeger op reed heette Indiana Jones :') Hij werd altijd gewoon Indy genoemd.

Whozigg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:22

Alewo heb ik Whoopi genoemd
Zora heet nu Ziggy
Doornroosje heet nu Donna
Willem heet nu Pico

De rest heeft gewoon hun eigen naam. Kayim, Lola, Niara, Portos en King.

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:26

Mijne hete eerst Texas , omgebouw naar Starwien!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:30

Geen idee of ik al eens had gepost in dit topic.

In het paspoort van mijn paard staat Lancelot.
Maar toen ik hem werd hij al jaren Tweety genoemd, en kende ik hem ook al enige tijd onder die naam. Dat is het dus maar gebleven.

En het is geen schattig klein pony'tje. Het is een stevige barokke ruin van 1.58 mtr...