Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:37

Het is veel geld, maar ik vind het geen onplezierig paard om naar te kijken. Jammer van die kloppende onderbenen van zijn amazone en hij mag nog el wat sneller worden achter, maar ik vind het wel een aansprekend paard.
Een mooi, gezond en Z geklasseerd paard onder de 10 jaar met potentie kost al gauw meer dan 10.000.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:49

wat een traag ab. Ziet er braaf uit maar die kun je ook goedkoper kopen.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:39

aansprekend paard al lijkt het alsof de amazone nog te hard aan het werk is, verstoord het beeld enorm.
Achterbeen is traag, maar dat heeft een nieuwe ruiter/ amazone zelf in de hand om die sneller te maken.

vind het nogal een smak geld voor een luchtzuiger, maar luchtzuigen hoeft geen gebrek te zijn het is maar net hoe je er mee om gaat.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:42

Goos-horses, jij bood een bom proof ponytje aan.toch? Kun je mij wat foto's + vraagprijs pbeb? Ik ben op zoek voor iemand namelijk naar zoiets.

En jury, dat paard uit hoenderloo is zeker niet dat paard wat zowel in hoenderloo als in arnhem te koop stond, die heb ik namelijk een tijdje gereden.en us zeker niet die. :)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:46

klopt, Jody heb je een mail adres voor mij?

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:52

Ow ik zettr hem per ongeluk hier neer, niet de bedoeling! Ik pb hem je even.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:53

007 x houston lijkt wel een mooie combi maar onder het zadel vind ik het niets aan.. ook dat geld een beetje te hoog gegrepen :o

ik houdt toch echt van een goed en snel achterbeen een paard dat flitsend loopt :j dat trage houd ik niet van :o

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:59

Ik heb net de knoop doorgehakt en ben nu een paard rijker. :D
Het is de Groninger x Gelderse merrie geworden waar we al een tijdje over dubben.
Kon het paard niet uit mijn hoofd krijgen, klikte zo goed.

We halen haar dinsdag op! :):)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:02

gefeliciteerd marrit! *\o/*
ons merrieveulen halencia word morgen opgehaald! vind het altijd weer dubbel :+ ze is zo leuk! ga der wel missen maar ze krijgt het super leuk! en ik ga weer op olivia rijden *\o/*

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:11

Voor de zoekenden in dit topic weet ik nog een leuke ruin te koop, 10 jaar, Z1 geklasseerd met bevestigde vliegende wissels, stokmaat 170, zwart. Pb voor meer info.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:20

dat klinkt als goed te verkopen sythaa

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:21

Klopt, hij staat nog niet op internet, maar is te koop.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:21

even een keertje z2 starten, scheelt met verkopen.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:05

Evelien_1987 schreef:
gaan er nog mensen paarden bezichtigen dit weekend.

Ik vind deze wel leuk
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... EB4Z2FpnCo

Trek je portemonnee maar open. Die verkoopt ze voor écht veel geld. Is hier vlak in de buurt. Ik heb ook gebeld toen voor een ''normale'' 3 jarige correct op de foto's,helemaal gezond.
€35000 := Heeft ook lang te koop gestaan.

Laat je nog weten wat de prijs was? Ben erruuugg benieuwd!

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:19

lisch schreef:
gefeliciteerd marrit! *\o/*
ons merrieveulen halencia word morgen opgehaald! vind het altijd weer dubbel :+ ze is zo leuk! ga der wel missen maar ze krijgt het super leuk! en ik ga weer op olivia rijden *\o/*

Dankje! Ik heb er zo'n zin in! Na veel pech en problemen met de vorige paarden, een paar jaren zonder paard eindelijk weer iets leuks en positiefs :j

Inderdaad, dat loslaten is dubbel. En moeilijk. Maar zo te lezen krijgt ze een goed thuis en dat is het belangrijkste!

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:26

haha. Staat bij dat je alleen mag bellen vind het een beetje raar om alleen om de prijs te vragen want ik weet toch al dat ie en te duur en te jong voor me is. Maar vond hem zo leuk. En dat kleurtje, ook al wordt ie wit, zo mooi. Ik ben opzoek naar een meer volwassen paard een leermeestertje ofzo maar moet van mezelf eerst werk hebben

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:43

Schimmeltje is maar een hele gewone hoor. Prima beestje, maar verder wel eentje zoals er zoveel van rondlopen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:03

Lisch, waarom verkoop je je merrieveulen?
Dacht dat alleen de hengstjes weg gingen?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:38

ik vraag me af is er verschil tussen klinische keuring voor een sport paard en recreatie???
de fries is vandaag gekeurt en goed gekeurt voor recreatie!

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:47

Mijn ervaring wat er belangrijk mee was, als je een rechtszaak begint (omdat byv het paard niet geschikt is voor de sport) en het klinisch keuringsrapport is voor recreatie kun je niets beginnen.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:50

oke! nu is mijn hoofd mood zeer zeker de sport niet! maar niet dat tie niet goed is ofzo?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:54

ze hoefde ook niet weg :o maar ze is eigenlijk van papa olivia ook :) en hij zei als ze genoeg opbrengt mag ze weg anders houden we haar ;)
en ze krijgt ook nog een tophuisje! blijf op de hoogte van haar :D
dus daarom...

we hebben dus alleen halleandro nog te koop :j

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:57

Dat zal eraan liggen wat hij mankeert. Ik zou wel even navragen wat maakt dat hij alleen goedgekeurd is voor recreatie.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:08

Lante schreef:
Het is veel geld, maar ik vind het geen onplezierig paard om naar te kijken. Jammer van die kloppende onderbenen van zijn amazone en hij mag nog el wat sneller worden achter, maar ik vind het wel een aansprekend paard.

Ben ik het mee eens :)
Ik vind het ook geen verkeerd paard. Wel traag in het achterbeen, maar daar valt zowel rijtechnisch als op ander vlak nog heel veel aan te sleutelen. Paard heeft imo best mogelijkheden.
En er staat nog een ander paard op de film, dat doet me pijn aan mijn hart :o

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:53

Ik lees nog steeds mee al ben ik niet op zoek. Voor degenen die geslaagd zijn in hun zoektocht of verkoop van paard: gefeliciteerd.
Ik reageer even omdat ik vandaag een bizarre variant van een aspirantkoper zag, die zich bedenkt...
Op onze stal - die helemaal aan het eind van een doodlopende weg staat - staat een veulen te koop. Er zou vanmiddag iemand komen, kon er elk moment zijn, Afijn, ik loop over de weg en er stopt een piepklein autootje bij onze stal met een ouder mannetje erin, zo'n boertje (niet oneerbiedig bedoeld), dus ik vraag hem of hij voor het veulen komt. Hij bevestigt dit. Tegelijkertijd zie ik de eigenaresse aan komen met merrie en veulen om ze in de bak te zetten, zodat diegene goed naar de beweging kan kijken. Omdat ik de verkoper en de aspirantkoper niet samen gezien heb, vraag ik haar: "Dat was tochdiegene waar jij een afspraak mee had"? Neen, hij kwam vragen of er oud ijzer op te halen was... Even erbij vermelden dat hij vanuit zijn auto ook zicht had op het veulen dat er net aan kwam.