Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:06

Kim succes vandaag!

Wij gaan deze week waarschijnlijk weer bij de friese merrie kijken waar we afgelopen weekend ook zijn geweest :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:49

Indomitable schreef:
Overigens om niet helemaal of topic te gaan, is het nu juist moeilijk omdat er veel keuze is of valt dat tegen?

1,5 jaar geleden stuitte ik op het feit dat er zoveel keuze was.....

Nee, de eisen zijn soms te belachelijk om over te praten........

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 14:51

IK vind er persoonlijk niet veel keuze, ja er zijn veel gewone dieren maar iets met wat beweging is moeilijk te vinden of je moet er dik voor betalen en dan heb ik het echt niet over de extreem bewegende dieren

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:01

Tsja veel keuze, ligt er maar net aan waar je naar op zoek bent...Vind de goede sportpaarden toch wat moeilijker te vinden zoals seven zegt...maar tsja dat je er dik voor moet betalen is wel logisch.. Alleen is er nog ooit het meningsverschil wat nu echt een goed paard is.. Je hebt ook eigenaren die de hoofdprijs vragen voor een gemiddelde beweger..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:05

Inderdaad madenmarc ook de gewone bewegers worden aangeboden onder de noemer extra beweger dan zie je het filmpje zie je wel takt maar een achterbeen dat dr achter blijft een voorbeen die niet mee doet, nee sorry die hoef ik niet en al helemaal niet voor 8000 :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:11

Seven schreef:
Inderdaad madenmarc ook de gewone bewegers worden aangeboden onder de noemer extra beweger dan zie je het filmpje zie je wel takt maar een achterbeen dat dr achter blijft een voorbeen die niet mee doet, nee sorry die hoef ik niet en al helemaal niet voor 8000 :=

Nou echt he. Of mensen die zeggen dat het paard een spectaculaire sprong maakt, terwijl het de achterbenen niet eens een beetje opent.. Die zou ik ook al niet hoeven.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:13

Ben ik toch blij dat onze merrie hoog scoorde op beweging bij de stamboekopname (80 punten met 85 voor de draf), dat is wel een stukje zekerheid voor de koper.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:15

En dan nog durfen mensen te zeggen dat zulke dieren niet genoeg bewegen, ik weet er alles van

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:19

@ seven dat is waar, maar veel mensen gaan met een bepaald idee in hun hoofd een paard kopen en hebben bep. verwachtingen ...die niet altijd rieel zijn. Achja het blijft moeilijk ook voor een verkopende partij. Nu is de ervaring wel dat een overpriced paard/pony wel lang blijft staan..

Dan is er nog t gros van de mensen die een paard gaat kopen, zijn mensen met paarden en geen paardenmensen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:22

Klopt helemaal ik heb ook een bepaald beeld maar kan over blessen en kleur etc makkelijk heen stappen maar er zijn zo veel die persee zwart willen en net dat BB kolletje das niet realistisch

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:27

Of ze bellen om vervolgens allerlei negatieve punten op te noemen en vervolgens vragen ze naar de uiterste prijs..:roll:

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:32

Ik blijf jou paard een leuk dier vinden pletje :j
Wel een dier waar ik af en toe echt over twijfel maar ben bang dat ze voor mij niet voorwaarts genoeg is zo op t filmpje :o

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:38

Dr zit maar 1 ding op: dat is haar komen rijden :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:41

Dat moet ik misschien maar eens gaan doen :D

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:56

Wat heb je te koop pletje

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:58

Zie dr onderschrift :D

super brave Voorl. Keur + PROK merrie, KWPN, 8 jaar oud, Gelders gefokt (geheel Koss-vrij).

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:59

Haha heb ik vaker last van

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:00

Tis dat ik t weet hoor ik let ook nooit zo op onderschriften

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:43

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:53

Valt me vaak op dat er zulke slechte foto's bij advertenties worden geplaatst. Zeker bij duurdere paarden vind ik dat de verkoper wel even zijn of haar best mag doen op een nette standfoto, duidelijke bewegingsfoto, duidelijke foto onder het zadel en een filmpje :j

Voorbeeld:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... ek/johnson

Dat is toch geen overtuigende foto :P Ik snap dat kenners daar eventueel wel doorheen kijken, maar voor 10.000 - 15.000 Euro kun je ook wel al wat moeite doen :P In ieder geval even een standfoto maken die aan de eisen voldoet :P

Standfoto's met bandages vind ik sowieso al niet logisch :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:56

De meeste mensen kijken naar mijn idee inderdaad enkel naar kleur en een lief koppie dan is het al wat.

Ik zie graag bewegings fotos waar duidelijk ook de bouw kwa rug en hals houding op is te zien. Heb ook het idee dat veel mensen gaat PS aan de fotos om het net wat meer te laten lijken of de achterhand iets af te vlakken of ronder te maken. Kan zo meerdere ads eruit halen die niet zijn zoals het dier is in t echt :=

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:22

Een paard afkraken tijdens een eventuele koop vind ik echt not done, of een verkopende partij moet ronduit asociaal zijn richting mij. Wel een paar keer gehad dat een verkoper nogal gepikeerd was dat ik het dier niet wou kopen. Meestal zijn dat handelaren geweest moet ik zeggen. Maar goed ik had vorig jaar een abbo op rare verkopers volgens mij. Uit ervaring weet ik gelukkig wel dat het merendeel best fijne mensen zijn :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:38

Johnnydepony schreef:
Een paard afkraken tijdens een eventuele koop vind ik echt not done, of een verkopende partij moet ronduit asociaal zijn richting mij. Wel een paar keer gehad dat een verkoper nogal gepikeerd was dat ik het dier niet wou kopen. Meestal zijn dat handelaren geweest moet ik zeggen. Maar goed ik had vorig jaar een abbo op rare verkopers volgens mij. Uit ervaring weet ik gelukkig wel dat het merendeel best fijne mensen zijn :D

Ik vond het ook niet bepaald prettig. Word er een beetje kribbig van :+

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:39

Met het uitspreken van je enthousiasme moet je trouwens ook voorzichtig zijn. Wij zijn bij een merrie wezen kijken die na het bezichtigen ineens 1500 Euro duurder was dan vooraf telefonisch was besproken :+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:40

Yelly schreef:
Met het uitspreken van je enthousiasme moet je trouwens ook voorzichtig zijn. Wij zijn bij een merrie wezen kijken die na het bezichtigen ineens 1500 Euro duurder was dan vooraf telefonisch was besproken :+

Dat is dom vd verkopende partij :roll: net of je dement bent.