[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:28

Jeetje Lorette, hopelijk komt er een oplossing voor frummel en zijn verband.
En heeeeeeeeeeel veel sterkte en hopelijk komt met jou alles goed.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:37

Jeetje Lorette, dat kun je er ook nog wel bij gebruiken zeg... Heeeeel veel beterschap!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:41

Nee JaH, natuurlijk ben je niet de enige. Maar ik kan me zo voorstellen dat ze niet veel kan reageren, dus daarom dat ik zo reageerde. Ik kan me ook niet helemaal voorstellen dat mijn reactie droog was...

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:51

Beterschap

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 08:41

Och torrie, als je hulp nodig hebt... Ik heb nog een weekie vakantie...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:02

Beterschap

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:10

Jeetje meid, het zit je niet mee! :(:) Veel beterschap, denk (ook) aan jezelf nu.

Wat Frummel betreft. Ik zou er toch voor kiezen om de wond te laten "drogen". Als was het maar steeds een (half) uurtje aan de hand. Wel wat honingzalf erop, maar verder even niets. Volgens mij kom je anders in een neerwaartse spiraal terecht en ben bang dat Frum zich juist beschadigd als hij het verband er steeds afsloopt door de jeuk.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:43

Goh sterkte joh! Dat is niet niks!

Ik denk ook precies wat jessix zegt en vorige keer al zei. Er moet lucht bij, dan pas kan het drogen..af en toe even onder toezicht het verband er af lijkt me echt geen kwaad kunnen :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:49

Lorette, wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte toegewenst!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 09:52

De wond heeft vannacht kunnen drogen, want het verband lag er half af. ik mocht naar huis. Mijn ene wervel is kapot en staat scheef, als hij verder kapot gaat of scheef zakt, dan heb ik een probleem, want dan komt hij tegen mijn zenuwen aan. Maar ik heb toch net zelf zijn verband verwisseld. Hij staat doodstil, dus het kon wel. Even schietgebedje dat hij me echt niet omver zou lopen. De wond ziet er weer iets beter uit. Wel veel korstvorming. Heb ik geprobeerd weg te halen, maar ik heb best veel pijn, dus heel gemakkelijk ging dat niet.

Thanks, Elke, voor je aanbod :)

Ik ben overigens 'gewoon' van een half zadelmak paard gevallen dat schrok. Ik ben alleen verkeerd terecht gekomen, domme pech.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:56

Wow het zit jullie echt niet mee he.. Hoe is het gebeurd met je rug? Heb je nu zo'n gipsen korset? Veel sterkte!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:12

Wat super dat Frum mee kon werken door stil te staan!

Wat een vervelend ongeluk(je) met een groot gevolg. Hier ook de vraag of je een gipskorset hebt. Wat zal je een pijn hebben. Ik duim nu ook voor jou dat de wervel niet verder inzakt of beschadigt! Zit het onder in je rug? Je bent wel snel weer naar huis zo te horen, ik had een ingedeukte wervel een aantal jaren ( 10) geleden en ik moest 10 dagen in het ziekenhuis blijven.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:22

Ships hoeveel pech kan je hebben.. Beterschap met je rug en uitkijken he :(:) hopelijk gaat het met jou én Frum snel beter!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:30

Doe maar heel voorzichtig... Je bent wel heel kwetsbaar nu.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 10:34

Het zit halverwege mijn rug, maar ik heb alleen onderin pijn :P De dokters snapten daar niets van. Maar goed, ik zeg ook alleen wat ik voel, kan er niets aan doen dat het niet klopt met de foto's en de ct scan.

Geen gipskorset. Ze kunnen er niets aan doen... Ik moet rust houden en duimen dat het stabiel blijft.

Ik wilde geen pijnstilling, dus het is mijn eigen schuld dat ik me niet zo lekker voel. Eigenlijk moest ik blijven, maar ik word zo onrustig in een ziekenhuis dat het voor mijn herstel beter is als ik thuis ben. Dus na veel zeuren mocht ik gaan, op voorwaarde dat ik kon lopen zonder in te storten. Dat viel een beetje tegen, maar waar een wil is.... :+

Ik voel me waardeloos. Ik kan niet eens een lege kruiwagen opzij zetten, geen hek openen... Staldeur met grote moeite. Ik heb wel een paard in de wei gezet, maar dan moeten ze voetje voor voetje met mij mee schuifelen.

Hoop wel dat het snel beter wordt. Straks is Frum nog eerder genezen dan ik....

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:53

oh jee TS, wat een brute pech. Let toch maar op met wat je doet of je bent nog vee langer in de lappenmand.
Vriendin was na een val ook een "medisch wonder" die had haar bekken gebroken en volgens de artsen was het een mirakel dat ze nog kon stappen zonder gigantisch te waggelen of zelfs te vallen...

Veel beterschap voor jou en frum

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:56

Jij hoort plat te liggen, geen verband te wisselen, paarden op wei te zetten en met kruiwagens te sjouwen!! *kijkt streng

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:29

Helaas helpt dat niet bij lorette Roosch :'). Wij hebben al gedreigd met knock out slaan, vast binden etc maar wil niet helemaal.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:42

Een enkelband omdoen werkt ook niet?

Wel aan jezelf denken hoor meid, dit is geen kleine blessure. Beter nu even rust en een voorspoedig herstel dan dat je nog 10 maanden moet aanmodderen omdat je in het begin te veel hebt gedaan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:56

Heftig hoor! Ik zou het paardengebeuren voorlopig tot een minimum beperken, jouw genezing gaat voor. Je hebt er niets aan als je straks verder de lappenmand in raakt en ook Frum help je daar niet mee. Vraag dan hulp voor je paarden, mesten etc. en probeer het te beperken tot de verbandwissel. Neem goed je rust hoor, zeker zonder korset is het link. Wanneer moet je voor controle?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:14

Kruiwagens verplaatsen, paarden op de wei zetten??? Ik denk dat de artsen je beter toch in het ziekenhuis hadden kunnen laten... hoe moeilijk het ook is... laat alsjeblieft de verzorging van je paarden over aan een ander! Als je blijvende schade oploopt aan je rug omdat je vind dat je het allemaal zelf moet doen... dan vergeef je jezelf nooit dat je noet even een paar maanden rust hebt genomen... geloof mij noh maar dat je beter een paar maanden afhankelijk kunt zijn van anderen dan dat je dat je hele leven bent... een rugbreuk is niet niks en pijn aan je rug houden is gewoon heel erg k.. zeker als je veel met paarden doet...

Ga braaf liggen jij :P voordat je over je grenzen heen walst...

Veel beterschap!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:16

*kijk heel streng naar Lorette• >;)

*zegt het toch maar lief*

Lieve lieve Lorette. Weet wel dat als het met jou mis gaat het voor frummel misschien ook wel lastig wordt. En dan druk ik me zachtjes uit.
Dus wees niet dom en geef voorlopig je arme kapotte lichaam rust.
Dat zou je namelijk ook doen als je paarden zo iets heftigs hebben.

Dikke knuffel en jammer dat je zo ver weg woont. Anders was ik komen helpen.

:(:)

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:10

Dat je uberhaupt rondloopt.

Ik heb 15 jaar geleden mn rug gebroken en dat was 3 dagen ziekenhuis en vervolgens 7 weken thuis plat, en ik had een korset voor momenten dat ik moest staan en lopen.

Sterkte en wel echt rustig aan doen hoor!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:56

TS, doe je wel voorzichtig!!!!???
Je hebt maar 1 rug, moet je je hele leven mee doen, als je hem nu verziekt, krijg je daar later vreselijk spijt van.

Heel veel beterschap in ieder geval, zit jou ook niet meer zeg, pffttt.

Susie_Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:16

TS, Doe je wel rustig aan? Denk niet dat de artsen er blij mee zijn dat je toch van alles met de paarden bent gaan doen. Wat lief dat frum rustig bleef staan, maar 1 verkeerde beweging en dan is voor jou helemaal mis.
Het is jammer dat je niet om de hoek woont anders had ik je graag willen/kunnen helpen.