Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:16

Erg leuk diertje, Nanno. Ik zou graag iets meer lengte zien, zeker gezien haar leeftijd, maar absoluut een leuk diertje. :j

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:17

Nanno_123 schreef:
ik heb nog een site gevonden met een filmpje van het paard dat ik donderdag laat keuren, dus voor de geinteresseerde onder jullie:
http://www.rdhorses.nl/united/

Mooi paard! Vind het zelf wat minder dat hij zo kort
gereden word. Wil hij nog wel loslaten?

Wat 'klik' betreft, ik ben van mening dat je een paard echt
moet leren kennen en andersom (paard de ruiter) om te
kunnen zeggen of je een klik hebt. Vind het altijd wel grappig
als mensen na 1 keer rijden kunnen zeggen of ze een klik
hebben, het is dan meer een kwestie van het paard wel of
niet leuk vinden

jeanine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:20

@pletje123 nou, ik rij nu voor mn plezier, maar als het goed gaat wil ik misschien ook wel wedstrijdjes rijden , dus het ligt er eigenlijk aan , en hij moet ook niet al te duur zijn .

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:24

Romanoff schreef:
@ nanno ; op dat filmpje vind ik haar niet ontspannen lopen..
Kort, gespannen, kijkerig. Maar ze was bij jou wel braaf. Heb je haar ook even goed uitgeprobeerd of?

ja zeker, heb er vorige week woensdag op gereden, toen was het warm en benauwd maar liep ze goed hoor.. je moet haar wel echt met meer lengte rijden want ze loopt idd gauw van zichzelf in deze houding.
en zondag ben ik ook geweest, we hebben tussen alle buien door een gaatje gevonden om over de weg te gaan, had wel eerst weer in de bak gereden maar die kijkt nergens naar. en er sprong een hond tegen het hek op enzo en dan kijkt ze wel maar gewoon hup lekker door draven.. ze was goed braaf!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:33

Nanno_123 schreef:
Romanoff schreef:
@ nanno ; op dat filmpje vind ik haar niet ontspannen lopen..
Kort, gespannen, kijkerig. Maar ze was bij jou wel braaf. Heb je haar ook even goed uitgeprobeerd of?

ja zeker, heb er vorige week woensdag op gereden, toen was het warm en benauwd maar liep ze goed hoor.. je moet haar wel echt met meer lengte rijden want ze loopt idd gauw van zichzelf in deze houding.
en zondag ben ik ook geweest, we hebben tussen alle buien door een gaatje gevonden om over de weg te gaan, had wel eerst weer in de bak gereden maar die kijkt nergens naar. en er sprong een hond tegen het hek op enzo en dan kijkt ze wel maar gewoon hup lekker door draven.. ze was goed braaf!

De mijne liep toen hij jong was ook snel opgekropt en te diep. Is eruit gegaan hoor ;) Zodra ze wat meer rust krijgen, willen zo ook wat meer lengte pakken. Ik vind het een leuk dier :j

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:50

kippiekipp schreef:
Nanno_123 schreef:
ik heb nog een site gevonden met een filmpje van het paard dat ik donderdag laat keuren, dus voor de geinteresseerde onder jullie:
http://www.rdhorses.nl/united/

Mooi paard! Vind het zelf wat minder dat hij zo kort
gereden word. Wil hij nog wel loslaten?

Wat 'klik' betreft, ik ben van mening dat je een paard echt
moet leren kennen en andersom (paard de ruiter) om te
kunnen zeggen of je een klik hebt. Vind het altijd wel grappig
als mensen na 1 keer rijden kunnen zeggen of ze een klik
hebben, het is dan meer een kwestie van het paard wel of
niet leuk vinden

ja ze wil zeker wel loslaten, maar ik denk inderdaad dat het hier komt door spanning.
je ziet wel aan dr dat ze dit wel makkelijk vond om zo lekker rond te lopen maar ze kan ook zeker wel ontspannen!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:51

en zondag ben ik ook geweest, we hebben tussen alle buien door een gaatje gevonden om over de weg te gaan, had wel eerst weer in de bak gereden maar die kijkt nergens naar. en er sprong een hond tegen het hek op enzo en dan kijkt ze wel maar gewoon hup lekker door draven.. ze was goed braaf![/quote]

De mijne liep toen hij jong was ook snel opgekropt en te diep. Is eruit gegaan hoor ;) Zodra ze wat meer rust krijgen, willen zo ook wat meer lengte pakken. Ik vind het een leuk dier :j[/quote]

Gelukkig, dankje! ja ze is een half jaar onder het zadel dus er valt nog veel aan te verbeteren maar dat is logisch toch.. ik heb geen haast :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:17

Helaas zijn wij teruggekomen met een lege trailer.. ;(
Paard was rechtsom op de kleine volte op het harde niet goed. Op het zachte was ze wel goed en ook de buigproef was goed. Dat ze niet goed liep rechtsom kon misschien komen doordat ze een dunne hoefzool heeft waardoor ze erg gevoelig kan zijn volgens de dierenarts. Als het dat zou zijn, dan zou dat misschien met ijzers te verhelpen zijn. Maar daar kon ze natuurlijk geen garantie op geven. Het zou ook spierpijn kunnen zijn of iets anders.. maar aangezien de buigproef wel goed was zou het waarschijnlijk niet iets aan de gewrichten zijn maar dat is ook niet met zekerheid te zeggen.
Paard zou niet 100 % goedgekeurd worden maar wel 95%.. als de buigproef goed zou zijn en dat was zo, dus echt afgekeurd niet maar niet zoals het hoort.

Heb toen besloten om geen röntgenologische keuring te doen en we zijn terug gegaan naar de manege. Daar de eigenaar nog aan te telefoon gehad die verbaasd was en aanbood om haar toch mee te nemen en 2 of 3 weken op proef te hebben, ijzertje onder te zetten en nogmaals te laten keuren. Als ze dan niet goed zou zijn zouden hun haar weer op komen halen. Maar heb besloten dit niet te doen.
De eigenaar wou er wel sowieso ijzers onder laten zetten en ze staat nu ook al voor op ijzers om te bekijken of het mogelijk daar mee te maken heeft. Daar zouden ze me over op de hoogte houden en dan zien wat te doen..

Nanno_123

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:25

@ pattypaard jeetje wat een tegenvaller! echt heel erg balen! denk je dat je het wel doet als ze goed loopt met de ijzers?
kijk uit dat je je niet teveel laat lijden door de verkoper, 95% is geen 100%.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:27

Wat balen zeg..

jeanine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:27

wat voor soort pony moet ik hebben? (schofthoogte)? ben 13 jaar, en weeg tussen de 30/35 kilo, en ik ben 1,52 lang, en wat voor ras?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 16:28

Pattypaard, wat vervelend voor je meid! Nu word ik ook echt zenuwachtig voor donderdag :=

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:30

welmoed__ schreef:
Pattypaard, wat vervelend voor je meid! Nu word ik ook echt zenuwachtig voor donderdag :=

hoi, hier nog 1!!

jeanine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:30

@welmoed__ wat voor soort paard wil je gaan kopen?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 16:39

Pagina 21 moet je even kijken jeanine. ;)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:51

Nanno_123 schreef:
@ pattypaard jeetje wat een tegenvaller! echt heel erg balen! denk je dat je het wel doet als ze goed loopt met de ijzers?
kijk uit dat je je niet teveel laat lijden door de verkoper, 95% is geen 100%.

Echt balen ja.. Ik hoop natuurlijk dat ze het goed doet met ijzers.. Was niet mijn plan om haar direct op ijzers te zetten maar later zouden die er waarschijnlijk toch wel gaan komen. Dat is dan waarschijnlijk nog wel te overzien, als ze echt goed loopt dan.
Maar of dat ook zo is.. heb wel zoiets van ja het is het proberen waard. Maar heb geen enkel idee of dat dat ook werkelijk gaat werken.
Jammer dat ze ook nog 2 uur rijden met de trailer weg staat, dat ik niet even langs kan wippen om zelf te kijken wat ik er van vind al ben ik natuurlijk geen dierenarts.
Ze gingen ook nog de oude röntgenfoto's laten nakijken om te kijken of ze daarop iets van een dunne hoefzool of dergelijk zien. Hoeft niet te betekenen dat dat nu ook zo is maar als ze er aanleg voor heeft valt er misschien wel iets te zien.

Nee inderdaad. De dierenarts zei zelf die 95 % en de amazone die haar rijd zei meteen zelf al van klinisch moet ze gewoon 100% goed zijn en dat vind ik zelf ook. Vond het wel leuk aangeboden van de eigenaar met het op proef nemen maar ik koop liever een paard dat gewoon 100% goedgekeurd wordt dan een op proef te nemen en af te wachten of het wel goed wordt.

Hoop dat het voor jullie donderdag anders uitpakt Welmoeg & Nanno_123 ;).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:57

welk paard was het ook al weer?

persoonlijk had ik het op proef wel geprobeerd, krijg je toch wat een beter beeld van een paard en als ze drie weken niet zou kreupelen zou ik het ook wel aandurven om te kopen :)

maar wel heel erg balen voor je!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:03

http://www.youtube.com/watch?v=yvfvRJ8QYjQ Deze gaat het om.

Ik vind het heel lastig. Als ik haar op proef had genomen ga ik me ook aan haar hechten, ze is zelf ook een paard dat echt naar mensen toe trekt en waar je echt een band mee gaat krijgen. Natuurlijk krijg je dat wel bij ieder paard maar bij deze voelt het op een of andere manier intiemer.
Als ik haar dan 3 weken op stal heb staan, er voor betaald heb, energie en moeite ingestopt heb en al een band mee krijg dan ben ik ook bang dat stel ze zou toch niet goed zijn, ik haar dan niet meer weg zou willen doen. Terwijl dat wel het beste zou zijn dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:35

Wat jammer Patty! Wat gaf de veearts voor advies?
Ik zou het nog wel een keer aandurven met een ijzertje eronder.

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:39

Ook ik zou het aandurven met ijzertje, genereus aanbod om m alsnog op proef mee te krijgen.
Jammer dat je foto´s gedaan hebt, ik zou gezien het klinische deel eigenlijk 1 foto hebben laten maken, van de ondervoet rechtsvoor. Als dan blijkt dat je 3/4 op straalbeen zit, dan weet je het maar. En de verkoper ook. Als dat allemaal goed was, dan zou ik ijzertje en proeftijd en opnieuw klinisch keuren overwegen!

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:40

hallo, ik ben ook al een tijdje op zoek naar een paard en wil dus bij dit topic komen meelezen.
het is alleen een beetje lastig bijlezen als er al 39 pagina's zijn maar ik ga proberen vanaf dit moment mee te komen met alle verhalen van lotgenoten, als ik dus dingen verkeerd begrijp: bij voorbaat sorry :oo

@ pattypaard. ik zou dit paard ook hebben laten staan. het tweede paard dat ik heb laten keuren werd ook op een kleine bemerking afgekeurd, zelfs de dierenarts stond ervan te kijken. toch zei mijn dierenarts dat ik het paard niet moest kopen: een gezond paard komt makkelijk door de keuring! en je wil toch met een nieuw paard op 0 kunnen beginnen, niet op -2?
het is een zware tegenvaller, maar ik vind het goed dat je haar toch niet genomen hebt, je nieuwe liefde komt nog wel!

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:50

Vreselijk jammer Pattypaard :(

Succes voor donderdag welmoed en Nanno (twee knapperds :D)

Hopen maar dat de friese merrie die ik op het oog heb, binnen 15 dagen nog te koop staat en dat ze ons bod willen accepteren. Maar eerst examens (begin binnen een week) en vraag nu een ban aan tot 20 juni, dat ik lekker kan studeren zonder dat bokt me afleidt. Tot binnen 2 weken en iedereen nog succes! :wave:

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:07

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:10

De veearts vroeg wat ik van plan was om met het paard te gaan doen en ze vind het het waard om ijzers te proberen maar kon hier natuurlijk geen garantie op geven. Wel heeft ze daarbij gezegd het paard wel tijd te geven om ook aan de ijzers te wennen en niet 3 dagen nadat ze ijzers heeft opnieuw te laten keuren maar toch wel +/- 2 weken te wachten.
Waar ze ook precies niet goed was leek eerst rechtsachter en vervolgens bij de 2e x rechtsvoor, terwijl de buigproef echt super ging.

Schipper1: Wat zou je gedaan hebben als het straalbeen dan wel goed zou zijn?
Ik vind zelf dat de verkoper dan foto's zou mogen maken en het paard op ijzers mag zetten om te kijken wat het is. Dit is natuurlijk aan hem zelf maar voor mij is de oorzaak minder belangrijk dan voor de verkoper. Als het met de ijzers niet opgelost is ga ik niet bij het paard zoeken waar het wel zit maar dan is het gewoon over.

LindseyM: Ik vind inderdaad wel dat ik nu een gezond paard moet kopen, maar een kleine bemerking zou kunnen. Ligt er dan wel aan wat voor iets het is.

Hoop het ook voor je Eastpak! Succes met studeren en je examens :).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:15

Wat jammer Pattypaard!

Wat een vreemd filmpje, Maaike. Ik zou daar niet zoveel voor geven, ik vind het een vrij simpel dier, het beweegt ook simpel en is niet hoog geklasserd.

Wbt een klik, ik vind dat ook erg belangrijk. Ik moet wel "iets" met een paard hebben, je moet er toch iedere dag mee omgaan.
Als ik een paard koop moet ik een soort van verliefd worden op een paard.