Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:46

Die vos merrie emma? Spannend!!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:49

Romanoff schreef:
Die vos merrie emma? Spannend!!

Inderdaad die vos! Ik vind het ook heel spannend. Als ze goed gekeurd is krijgen jullie foto's

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:04

Ben benieuwd :j

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:15

Nellekeee schreef:
InekeN schreef:
Heb net ook nog leuke site ontdekt: FH Horses.com. Zit in Groningen en er staan duidelijke foto's en vaak ook al filmpjes bij. Mijn voorkeur heeft Dr. Rossi :D Wat een leukerd. Moet eigenlijk studeren maar Bokt is aanlokkelijker :+

Staan inderdaad leuke paarden maar hij vraagt er veel te veel geld voor imo. Gigantische bedragen voor simpele dieren... Daarbij heb ik ook een kennis met hele slechte ervaringen bij hem, maar dat heb je met bijna alle handelaren wel denk ik. :+

simpele dieren??????? dan heb je frans z'n paarden met je ogen dicht bekeken, die heeft echt wel kwaliteit op stal staan, en zeker dr. rossi!
ik geloof ook niet dat ik een nettere handelaar ken dan frans..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:17

Frans heeft inderdaad vaak wel fijne paarden. :j

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:19

Weet iemand welke prijsklasse FH horses verkoopt? :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:21

waarom zie ik die dr. rossi nergens staan :+

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:21

Die dr Rossi is inderdaad erg gaaf! Ik heb die site ook bekeken. Alleen omdat er geen vp stonden vermoed ik dat ze wel in de hogere prijsklasse vallen.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:23

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:30

Voor 25.000 Euro had ik er eigenlijk meer van verwacht :o Volgens mij staat dat dier ook al heel lang te koop?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:30

ikke schreef:
Linni_ schreef:
Klinkt goed Ulfeino! Ik vind dat de ADB methode absoluut werkt om je paard recht en ontspannen te laten lopen, en dat is gewoon de enige juiste basis, met een scheef paard kom je nergens.

Maar daar heb je niet per se AdB voor nodig.
Voorwaarts-neerwaarts en over de rug is gewoon de basis van alles. Dat AdB daar met een leuk verhaal over HKO weer een eigen stickertje op plakt, doet niks af aan het principe wat Ernest van Loon 30 jaar geleden al uitvoerig beschreef.

Ha, daar ben ik ook mee opgegroeid ;) Eerst je paard aan de lange teugel op eigen benen laten lopen en rechtrichten. Ik hoor het mij oude instructeur nog zeggen: "Rechtgericht, rechtgesteld en voorwaats! Op de rechte lijnen recht en in de wending aangepast aan de buiging!"
Dat was zo'n 35 jaar geleden dus hij moet het erg vaak gezegd hebben dat het nu nog zo in mijn hoofd gebakken zit :P

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:48

Yelly schreef:
Voor 25.000 Euro had ik er eigenlijk meer van verwacht :o Volgens mij staat dat dier ook al heel lang te koop?

Willen ze voor die Dr. Rossie 25.000 euro ja? Wel leuk paard, maar voor dat geld...

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:52

Noon schreef:
Yelly schreef:

Willen ze voor die Dr. Rossie 25.000 euro ja? Wel leuk paard, maar voor dat geld...

Gossie over geld teveel hebben.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:53

wow 25000 euro vind ik ook erg veel. zeker omdat dit paard nog niet echt iets 'gepresteerd' heeft :=

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:56

annisatjj schreef:
Ik ben ook nog steeds op zoek.
Ik zoek een paard vanaf de 1,65. Merrie of ruin minimaal 5 jaar
L/m niveau maar moet ook een sprongetje kunnen maken
Kleur maakt niks uit
Budget tot de 13.000 euro

Ruin van een vriendin van me staat te koop. Schimmel, dacht nu 8 jaar en M1 dressuur/B springen, zeker potentie voor meer. Maar heeft een aardige groeispurt gehad...Dus wel beetje groot...althans lange benen...1m 80 volgens mij...ook verkeersmak natuurlijk. VP 7000 a 8000 euro geloof ik. Wel erg fijn gereden...

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:57

Ik dacht dat op de vorige pagina's te lezen? Zie de post van Nelleke ;) Bieden boven de 25.000 Euro! Het paard staat er wel al lang op hoor, want ik kan me herinneren dat ik het filmpje wel eens eerder heb gezien.

Mijn Johnson was toch een stuk goedkoper :')

;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:07

Eva1975 schreef:
Hallo,
Ik zal me ook maar eens melden.
Sinds vorige week op zoek naar een leuke D pony
Leeftijd maakt niet zo gek veel uit.
Het belangrijkste is dat de pony bomproof is en met kinderen kan omgaan.
Wil er zelf graag wat buitenritjes op kunnen maken dus een stevige pony.
Oja hij moet ook alleen in een wei kunnen staan met zicht op andere paardjes.

Het liefst in de regio zeeland / brabant / belgie ivm reisafstand.

Mocht er iemand wat weten hoor ik het graag.

Afgelopen zaterdag bij een paardje gekeken maar dit wat niet wat ik zocht...had 7 weken stil gestaan en vond mij kennelijk niet erg aardig.

Is mijn Another niets voor jou :) ? Is zich aan het ontwikkelen tot een echt famillie paard :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:13

Joycebunny schreef:
wow 25000 euro vind ik ook erg veel. zeker omdat dit paard nog niet echt iets 'gepresteerd' heeft :=
Dat hoeft toch ook niet? Er worden paarden voor meer verkocht die ook niks gepresteerd hebben.
Het lijkt mij wel een fijn beest, maar voor 25 neem ik hem ook niet mee.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:15

Nou nee, maar een paard dat nog niet echt iets heeft laten zien op wedstrijd en 'gewoon' zadelmak is vind ik 25000 wel erg veel, netjes doorgereden of niet..
Tenzij er echt een superinteressant papier achter zit, maar dan nog vind ik dat bedrag ook belachelijk.

Achja, wat een gek ervoor geeft :Y)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:19

Je betaalt dan gewoon voor de kwaliteit (beweging, souplesse en papier) ;)

Denk dat er in deze hoge prijsklasse wel apartere paarden te vinden zijn :j Zeker gezien de huidige markt.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:24

Inderdaad, ik vind dat een beetje vaag.. Bij sommige handelsstallen zie je echt dat de prijzen immens veel hoger liggen dan particulier, zonder echt een goed papier bijvoorbeeld.
Heeft iemand hier misschien een duidelijke verklaring voor? Ik vraag me dit eerlijk gezegd al een tijdje af :)

Ik heb onlangs geïnformeerd voor een driejarige Jazz merrie. Net onder het zadel, beheerste de basis maar meer niet, geen bijzonder papier of uiterlijk. Ze vroegen als ik me niet vergis iets tussen de 8000-10000 euro. Ik vraag me af waar ze die prijzen vandaan halen? Professionele accomodatie/begeleiding misschien?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:27

Je betaalt dan gewoon voor potentie en verwachting :)

Misschien was het een heel goede beweger? Een paard dat het werk met veel gemak oppakt?

En het is ook een kwestie van wat de gek ervoor geeft ;)

Wat zocht jij ook alweer precies, Joyce?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:30

Hmm ja dat kan wel :)

Ik ben er nog niet echt uit of ik wel aan een nieuw paard begin, maar ben wel rustig aan het rondkijken. Niet actief op zoek dus maar als ik wat tegenkom zie ik wel :j
1m60-1m75, geslacht maakt niet uit, 3-12 jaar, niveau naar leeftijd maar niet onbeleerd, voornamelijk dressuur maar ook potentie voor springen.
Ons budget ligt rond de 4000-5000 euro.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:57

Joycebunny schreef:
Ik heb onlangs geïnformeerd voor een driejarige Jazz merrie. Net onder het zadel, beheerste de basis maar meer niet, geen bijzonder papier of uiterlijk. Ze vroegen als ik me niet vergis iets tussen de 8000-10000 euro. Ik vraag me af waar ze die prijzen vandaan halen? Professionele accomodatie/begeleiding misschien?

Dat zit meestal in de beweging en aanleg. Bij merries vaak ook het papier, de merriestam.
Een paard dat verder lijkt te kunnen komen dan het Z kost meer dan een eenvoudiger dier en eentje die geschikt lijkt voor het zwaardere werkt nog weer meer.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:02

Da's wel een boel geld ja, 25.000 voor Dr Rossi! Dat gaat mijn papaatje echt niet uitgeven, hoe smachtend ik ook kijk :D
Maar eerlijk is eerlijk, hebben jullie al zo'n fijn bewegend paard gespot bij een particulier? Valt toch echt niet mee hoor. Ik had hele hoge verwachtingen hier in Duitsland maar dat valt al helemáál tegen joh. Wel hele mooi, en vooral ook hele relaxte paarden maar bewegen... ;( Niet best.
Voor de noordelijke zoekers: hoorde van kennis dat de familie Post in Middelbert veel leukerds heeft staan. Niet op hun site, daar zijn ze geloof ik niet zo handig mee :+