Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:55

Ja ik vind het ook gewoon heel moeilijk maar als ik eerlijk ben tegenover mezelf ben is het gewoon beter zo. Als ze een super nieuw tehuis krijg dan is dat voor mij al een last van mijn schouders... En als ik dan met een paardje bezig ben wat bij me past... Dan is het goed zo :) .... Maargoed op het moment vind ik niks leuks wat ze op de markt aanbieden daarnaast wil ik me ook echt aan het wensen lijstje houden wil geen paard meer hoeven te verkopen om die reden..

Keet

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:07

Verstandig :)

Fenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:42

Goede beslissing!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:45

Hoi hoi
Even een berichtje uit het koude Lapland. -33 was het vannacht
Lees af en toe mee. Leuk dat er steeds meer schrijvers bij komen.
Vanaf zondag ben ik weer in het land en gelukkig is de vorst dan over in Nederland.
En dan ga weer van vooraf aan beginnen,mijn dochter zou rijden deze week maar daar is door de sneeuw niet van gekomen
Daar baal ik dus wel een beetje van.
Maandag maar eerst een beetje gaan loswerken.
Durf er na twee weken niks doen niet zo op te stappen

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:20

Franka, ik vind dat je een goede beslissing hebt gemaakt. Ik geef je groot gelijk in je keuze. Dit is beter voor zowel jou als voor je paard ;)

Cam, dat is koud! :brr:

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:24

Ik denk ook dat je de goede beslissing maakt Franka! Succes de komende tijd!

Waaat, - 33, gek! Dat zou ik echt niet overleven :D

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:38

Franka hoop dat je een fijn baasje voor haar vind. En dan rustig op zoek gaan naar een leuke Haflinger. Moet vast wel gaan lukken.
-33 is idd eeeeeerg koud. Als ik naar buiten ga heb ik 2 setjes thermo ondergoed een trui een skipak en daar nog een skioveral over heen. 3 paar handschoenen en 4 paar sokken en speciale thermolaarzen. Pfffff eer je dat aan hebt haha. Heb je het heel warm.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 02:02

Franka, dit lijkt me inderdaad een hele verstandige, dappere beslissing. En inderdaad, een goed thuis is een last van je schouders. Bij mij is die last er net afgevallen, heb een mailtje gehad over Goldz en het gaat super met hem. Nu moet je dan alleen niet, net als ik dan de fout maken om er bij het eerste paard waar je bij gaat kijken af te pletteren :+

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:26

Dat lijkt me inderdaad fijn om te horen!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 11:23

Wat een moeilijke beslissing Franka...

-33 werd het voor mij ook niet...dan had ik zoveel laagjes kleding nodig dat ik niet meer zou kunnen lopen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:48

Beetje lastig op een paard klimmen ook, verkleed als michellinmannetje tegen de kou _O- . Bovendien lijkt het mij dat je er dan nog sneller af plettert, niet goed voor het zelfvertrouwen :=

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:50

Haha dat lijkt me ook onhandig, dan ben je echt een Michelin mannetje :+

Ik mag geen Bach druppels van mijn moeder, die vindt het onzin en zegt dat ik 'zelf maar moet proberen te ontspannen'. Pfffft..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 12:09

Inoterry schreef:
Beetje lastig op een paard klimmen ook, verkleed als michellinmannetje tegen de kou _O- . Bovendien lijkt het mij dat je er dan nog sneller af plettert, niet goed voor het zelfvertrouwen :=

aaah...maar misschien stuiter je dan ook weer net zo makkelijk terug in het zadel....soort 'airbag-outfit'..ik begin er ineens de voordelen van in te zien...van -33

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:10

Hmmm, daar zit wel weer wat in ja, alvast verpakt in een stootkussen :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 12:24

dus even samengevat....

- 30 laagjes kleding (zogenaamd tegen de kou maar eigenlijk als stootkussen)
- billenlijm
- halve fles wijn

Volgens mij ben ik er dan? Zo! hele probleem opgelost :D :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:39

Hmm, dan hebben we dus geen excuus meer om niet te rijden met kou :=

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:57

Dankje meiden :) het is heel moeilijk ik heb soms gewoon de neiging om haar uit de verkoop te halen. Maar ik heb nu al te vaak getwijfeld. Ik wil zonder zorgen lekker op buitenrit kunnen (waarvoor ik eigelijk een paardje gekocht hebt). Het kan wel met haar maar niet met mij er op ik moet de hele tijd alert blijven en zit vol met spanning. En ik heb haar dus bijna 2 jaar en het houd een keer op.

Ik ga inderdaad rustig op zoek naar een ander paardje en ga absoluut niks overhaasten ik wil dit niet nog een keer mee maken :(

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:46

Ik hoop dat ik hier ook nog een beetje mee mag praten :o . Ik heb stiekem af en toe mee gelezen en herken van alles in de verhalen. Vooral ook in de openingspost hahaha, erg leuk gescheven ook!
Vroeger kon het bij mij niet gek genoeg zijn. Stapte op alle paarden en deed van alles. Hoewel altijd wel op veiligheid gelet. Dat dan weer wel!
Nu ben ik een ouwe taart van 43 en ben veel voorzichtiger en ook angstiger. Ben ook een paar x vervelend gevallen. Hoewel de rotste val was toen ik 21 was. Paard de lucht in, verloor balans en zakte door zijn achterbenen heen. Ik viel tussen hem en het hek van de buitenbak in. Moest hem echt van me af duwen. Na dit paard 16 jaar hetzelfde paard gehad. was totaal geen makkelijk paard, zeker in het begin niet, maar we zijn naar elkaar toe gegroeid. Hoe gek hij ook deed. Ik ben al die 16 jaar blijven zitten. Nu heb ik sinds 5 jaar een ander paard. Gekomen met 3 jaar, zelf ingereden (met instructie).Echt een schat. Heel braaf en werkwillend. Maar daar ben ik dus al 2 keer afgevallen :o ! Vertrouwd 100 % op me als ik ernaast loop en gaat dan langs de engste dingen. Maar als ik erop zit dan kan hij ook zomaar opeens vertrokken zijn. Meestal door geluiden van dingen die hij wel hoort (ik soms niet of nauwelijks) maar niet ziet. Heb hem dan snel terug. Maar heb dus 2 x gehad dat ik na het opvangen als hij dan stil staat maar een teen beweeg en hij dan de andere kant opspurt. Zo ben ik er dus die 2 x afgevallen en lekker mijn onderrug zwaar gekneust. Dus heb gewoon angst dat hij zomaar weg spurt. En verschillende kanten op rent waardoor ik mijn balans verlies en weer verkeerd val.
Verder is het een schat en doet hij niet bokken of stijgeren.
Trouwens scooters, vooral met windscherm en dan tegemoetkomend......doodeng :+ .

Heb nu een instructrice die veel met lichaamshouding werkt met rijden. Soort holistisch, lichaamsbewust rijden. Dat werkt wel heel goed. Merk dat hij er heel goed op reageert. Nu nog zelf goed toepassen en het juiste op de juiste momenten doen ;) .

@ Mellis86: Mooi zo'n blog, ga het eens op mijn gemakje doorlezen!!

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:20

Hier nog een angstige ouwe taart (40) die ook wel wil meeschrijven. :o

Mijn verhaal komt overeen met dat van Franka,ik heb 2 1/2 jaar een fell pony gehad.
Laten inrijden ,en daarna meer dan 2 jaar er angstig op gezeten, met tegenzin. Niet terecht op dat moment want hij heeft écht nog nooit wat gedaan,maar ik had altijd het idee dat ik hem niet de baas kon.
In de omgang was ik ook erg angstig voor hem : bij de andere paarden ging ik er gerust achter staan ,maar bij hem écht niet.

Ik heb hem verkocht ,aan mensen met een meisje van 10 die er helemaal wég van was. Dat ging een poosje goed ,maar toen ging hij inderdaad doen waar ik altijd bang voor was: wegrennen, bokken enz. Dus nu staat hij weer te koop.

Ik heb van mijn exman een arabische hengst van 14 gekocht ,hij is nu gecastreerd en ik heb er in de 9 jaar dat ik hem ken nog nooit (!) opgezeten. Misschien kom ik er ook nooit op (wil in maart gaan beginnen ,als het weer beter wordt) maar hij is zo lief in de omgang dat ik alleen het knuffelen al zalig vind : daar geniet ik al zo veel van dat ik hem niet snel meer weg zal doen. Hij is inderdaad dat vriendje wat ik altijd wilde!! <3 <3
Maarja, toch heb ik de hoop dat ik er ook ooit nog op kan rijden!!!!

En Inoterry : met mijn fell pony had ik dat dus ook : toen ik besefte dat ik blij was als het regende ,zodat de les niet doorging,toen kwam het besef dat het écht stom was om zo verder te aan,en heb ik hem te koop gezet!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 10:45

welkom blackbinky en luckyboy5 :)

qua ouwe taartengehalte valt het toch wel mee dames....

@blackbinky- dat is ook wel erg spannend, zo'n plotseling spurtend paard....goed dat je het ook bij jezelf zoekt met het "lichaamsbewuste".

Ik bedenk ineens dat me dat heel erg positief opvalt in dit topic. We zijn dan angstig, we geven het toe...maar we zoeken ook duidelijk de oorzaken (mede) bij onszelf. Ik zie zo vaak dat het paard de schuld krijgt van van alles en maar 'aangepakt' moet worden terwijl ook ik juist zie dat mijn manier van communiceren niet goed is (want ik maak hem ongerust/angstig met mijn "gedoe")

@luckyboy5 - ik vind kroelen, kriebelen en spelen ook allemaal prima....maar toch zou ik nog wel eens door het bos willen zwerven. Heb van mijn man voor valentijnsdag (jaja ietsje 'vroeg') een gps horloge gekregen om me het hart onder de riem te steken dat dat allemaal nog wel gaat gebeuren :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:45

Ik wil dooi. :=

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 11:01

Somebitch schreef:
Ik wil dooi. :=

ik niet! dan bevriest die derrie weer en heb je pas echt ellende...bovendien mogen de paarden op het weiland als het vriest en dat gun ik ze van harte ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:03

Mijn paard kan niet op het weiland dus dat gun ik hem niet. Dus daarom wil ik dooi, en wel dooi dat het niet meer vriest want dan krijg je ook geen derrie. :)

En ik kan niet rijden nu

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 11:09

Heb net vernomen dat er dit weekend weer sneeuw zou komen :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:10

Ja bij jullie. :)) In Zeeland niet hoor. :P