Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:49

ik schreeuw altijd mijn paard gaat nooit meer weg maarja een miljoen... is wel lekker hoor...
en als me beessie dan echt een goed tehuis krijgt denk ik dat ik hem wel weg zo doen...

het grappige is dat de meeste hier zeggen "ook al betalen ze een miljoen, ik verkoop mijn paard niet..''
maar als je dit tegen iemand zou zeggen die niet van de paarden is en niets met paarden of dieren heeft.. haha die zal je echt raar aankijken..
laatst had ik een gesprek op me werk dat ik op zaterdag echt niet over kan werken omdat de manege dan om 6 uur sluit..kreeg ik het antwoord of t misschien beter was om me paard te verkopen...
ik zeg tegen haar: je verkoopt je kind toch ook niet?
haha dat hoofd van die vrouw.. begreep ze niets van..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:50

Mwoah, wie zal er 1 miljoen bieden voor mijn fjord met artrose en spat en zomereczeem? Denk niet dat het ooit gaat gebeuren dus ik hoef er niet eens over na te denken :D En als er dan al iemand 1 miljoen bied is dat vast 1 of ander raar gefinancieerd experiment omdat ze hem als eerste paard de ruimte in willen sturen *fantasie slaat op hol* en dat wil ik hem ook niet aandoen.

Elfenor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:50

Jep, op voorwaarde dat ze een goede thuis krijgt direct :)

Barbulet

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:57

Nee, dat kan ik niet over m'n hart krijgen. Een paard (en zeker mn eigen) is mijn maatje, ik kan 'm gewoon niet weg doen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:02

Mijn beide paarden gaan weg voor een miljoen!
Ik heb zoiets als verantwoordelijkheden thuis en die gaan boven de paarden.
Als ik ze voor dat bedrag niet weg zou doen, dan heb ik grote problemen met vriendlief, die dan, vind ik, groot gelijk heeft!

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:01

ja, mijn paard gaat weg voor 1 miljoen. En de trailer kunnen ze erbij krijgen, met een mooie rode strik eromheen :D

Calanx16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:25

Tuurlijk ! :P ik zal hem missen, maar dan heeft hij vast een goed nieuw huisje !

christamaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:04

Als ik weet dat mijn pony het daar heel goed krijgt en dat ze er normaal mee omgaan dan zou ik het miss. wel doen. Maar als ze er totaal anders mee omgaan dan wat verwacht dus slecht dan absoluut niet.
ligt er ook dan aan waar en hoe ze komt te staan en dan miss. dat ik het dan doe. Maar anders echt niet.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:06

zeer zekers niet!

Mijn pony verkopen is hetzelfde als mn leven verkopen!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:08

love_shyboy schreef:
zeer zekers niet!

Mijn pony verkopen is hetzelfde als mn leven verkopen!

Dat vind ik dus ook. :o

parfumflesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:41

Amaretto27 schreef:
Nee, dat zou ik echt niet doen.
Snap niet echt dat er mensen zijn die dat wel zouden doen, om er zelf alleen maar beter van te worden.

Ja ik doe het ook niet. Ik kan liefde en een goede band niet vervangen voor geld. En het geld is ook zo op..
Liever een goede band met me dieren.

parfumflesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:42

Tendance schreef:
Als ik ze voor dat bedrag niet weg zou doen, dan heb ik grote problemen met vriendlief, die dan, vind ik, groot gelijk heeft!

Bij mij heeft vriendlief nix te zeggen over MIJN paarden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:39

parfumflesje schreef:
Tendance schreef:

Woon je al samen dan? En heb je samen een huis en een houdhouding om (financieel) te runnen?

Als ik mijn paard voor een miljoen kan verkopen, dan krijg ik ruzie met mijn vriend als ik het niet doe. Er is meer dan alleen paarden op de wereld en van dat geld kun je heel veel andere dingen doen! Plus uiteraard een nieuw paardenvriendje kopen :j

Kimmacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:40

Strik erom en ze krijgen hem direct mee, hoe dol ik ook op hem ben.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:49

Haha, als iemand een miljoen zou bieden voor mijn pony zou ik toch zeer hard gaan twijfelen aan zijn geestelijke gezondheid... :')

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:49

@ Vosje

als ze je paard kopen voor een miljoen, en dan terug kopen voor een miljoen?
hahaha

Nou die van mij zeker niet... zelf mn minishettebakkie niet..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:22

Citaat:
Woon je al samen dan? En heb je samen een huis en een houdhouding om (financieel) te runnen?

Als ik mijn paard voor een miljoen kan verkopen, dan krijg ik ruzie met mijn vriend als ik het niet doe. Er is meer dan alleen paarden op de wereld en van dat geld kun je heel veel andere dingen doen! Plus uiteraard een nieuw paardenvriendje kopen :j

Ik heb ook een huishouden etc maar mijn man zal nooit zeggen dat ik dan mijn paard weg moet doen. Kom nou zeg, moet niet gekker worden!

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:31

Voor een Miljoen gaat de mijne wel weg hoor! Koop ik een mooi huis met stallen en weide of een bedrijf en dan begin ik een arabieren fokkerij =D
Maar anders houd ik hem, ook al is hij nog zo oud.

fjordlinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:34

Nee, geld maakt mij niet gelukkig. Ik ben tevreden met dingen zoals ik ze nu heb. Ik spaar wel voor de dingen die ik graag wil hebben(ook mijn paard), dan waardeer ik dat meer en ben ik daar ook gelukkiger en zuiniger mee.
Als ik alles kan krijgen wat ik wil, dan waardeer ik het denk ik ook niet meer en word er dan ook niet gelukkiger van.

Daarentegen is mijn paard gewoon me maatje geworden, mij daarom veelste veel waard en zou ik haar echt niet zomaar kunnen verkopen als ik haar nu al gewoon goed zelf kan verzorgen en onderhouden, hoeveel geld er ook voor gevraagd wordt.
En tsjaa.. uhm.. ik zou me ook afvragen of degene die zoveel geld voor een fjordenjaarling overheeft wel goed bij zijn hoofd is..:P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:36

Als ze mijn paard goed behandelen wel. Anders niet. Het schuldgevoel dat ik daaraan zou overhouden zou ik erger vinden dan het niet hebben van een miljoen... want ik leef zo ook wel prima :)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:41

ja mijn paard gaat weg voor een miljoen. Had je het mij 20 jaar terug gevraagd toen mijn eerste grote paardenliefde nog leefde, dan had ik nee gezegd en nee gedaan. Nu hij er niet meer is, heb ik andere paarden. Ook een fijne band mee, maar niet zo als met hem.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:47

Voor een miljoen gaat mijn paard weg. Kan ik makkelijk zeggen,want ik heb er geen. Maar iemand die er een miljoen voor over heeft, zal niet de intentie hebben om hem vervolgens te verwaarlozen. Nee, die iemand gaat er nog beter voor zorgen dan ik. Dat wil ik mijn (zogenaamde) paard niet onthouden. De vergelijking naar een kind gaat bij mij niet op. Dieren zijn mij lief , ik heb de intentie om er voor te zorgen totdat ze dood gaan....maar een miljoen...

Mysla34

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:10

Nooit! Ik zou nog liever mijn tv,computer enz. wegdoen,maar Nafje nooit!

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:41

ik heb geen eigen paard maar als ik er een zou hebben zou die weggaan mits hij goed verzorgd werd.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:01

parfumflesje schreef:
Tendance schreef:

Het zijn bij ons onze paarden, want wij betalen hier alles uit 1 portemonnee, dus mijn hobby is voor hem ook een kostenpost.
Plus dat we het jonge paard samen gekocht hebben.

Maar jij bent ook nog maar 18, dus vast nog geen eigen huis en eigen huishouden.
Over 10 jaar denk je er waarschijnlijk ook anders over.