Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-26 12:00

petraaken schreef:
Oh jeetje klote dat de afspraken met de fysio zo beroerd gaan de laatste tijd. Misschien veel zieken onder zijn patiënten of zelf ziek aan het worden.

Mijn vader en vriend liggen allebei in de lappenmand/zetel. Mijn vriend moet nu aan de antibiotica en wat mijn vader nu moet nemen weet ik nog niet.

Zieke patiënten zou meer plaats betekenen. Nee in dit geval betreft het echt gewoon lakse planning.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-26 21:37

Afbeelding
Das vrij lang geleden. :+
Fysio begroette me met ‘oei gij ziet moe uit’
Dus ik antwoord vrij humeurig: ‘als gij al een week niet slaapt van de pijn zou ge ook moe uit zien.’
De working theory is dat er een zenuw onder mijn sleutelbeen gekneld wordt die over de ribben loopt en je ademhalingsspieren ook beïnvloedt. Blijkbaar zou die zenuw een behoorlijke etter zijn als ie gekneld zit. Dus here’s to hoping….

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-26 11:07

Zie ik er nu Grieks uit? :+
Er wordt geklopt maar als ik open doe heb ik altijd drie schaduwen. 1 schaduw is meer voor show want die heeft besloten dat zichzelf beschermen zwaar genoeg is. :+ maar de andere twee staan langs me.

Het gekke was echter dat de oudste langs me stond en meteen gromde. Hij gromt normaal niet tenzij er dreiging is.
Dus doe open, zacht grommende Arras naast me. En Arras zijn zachte grom is degene die we zo zelden horen…
‘Kalimera!’
*kijkt ietwat verward.*
‘Zijt ge Grieks?’
‘Nee.’ *pakt Arras bij de nek*
‘De naam is Grieks’
‘Eentje er van ja. Kan ik u helpen?’
(Ik heb mijn hand op de zijkant van Arras zijn hals dus ik voel nog steeds het gegrom)
‘Wij zijn van jehova getuigen..’
*voelt Arras focussen op de man*
‘Ik zou het waarderen als u dit huis over slaat.’
*kijkt naar de man*

Ze zíjn vertrokken maar Arras zijn reactie houdt me bezig… Arras is de gene die we uit halen als iemand een getrainde Mechelaar wil zien werken. Omdat we weten dat hij heel goed dreiging van ‘training’ kan onderscheiden. Waar Yaico nogal eens te enthousiast wordt zeker als het met mij is en Zyon is per definitie geen hond die we zomaar vertrouwen.

Dus dat Arras zo reageert…. ik betwijfel dat zij Arras hebben horen grommen…

Duhelo

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 11:29

Jehova getuigen of mensen die komen checken hoe je huis eruit ziet, wat er te halen valt, beveiliging?

Mijn wolfje is nogal opvliegend tegen mensen. Angst is de oorzaak, veel drama, heel vocaal. Niks nieuws voor me, als die uitvalt bijt ze ook niet maar het is waarschuwen.

Echter was ik onlangs gaan wandelen , net vd parking af het bosje in, komt er een vrij apart typetje direct achter op 5 m afstand. Hond blijft snuffelen op dezelfde plek, alsof ze hem niet ziet. Man kon dus niet anders dan dichterbij komen maar deed het super traag en verdacht. Ik was niet op mijn gemak. Komt die nog wat dichter, komt er plots een hele diepe grom uit haar, vanuit haar buik terwijl ze hem op slag gaat fixeren. En begint dieper en zwaarder te grommen. Boodschap was heel duidelijk.
Geen last meer gehad ervan. Maar ik merkte direct dat dit niet haar usual show dingetje was, maar ze in deze zou grijpen voor vast …

Doggie knows best …

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-26 11:52

Dat was met Arras dus ook… hij gromt normaal niet. Fixeert ook niet Arras is dat type dat ook op wedstrijden chill voor zich uit zat te kijken tot het commando effectief kwam. Maar dit was echt zo’n grom die vanuit zijn borstkast kwam. Meer vibratie dan geluid zeg maar. Dat doet hij zelden. De laatste keer was zo’n 4,5 jaar geleden toen Joy geboren was en hij vermoedelijk het bloed rook.

Ze hadden ook niks vast van mapje of pamfletten eigenlijk. Gewoonlijk krijg je toch wel zo’n ding in handen geduwd of je wil of niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 12:16

Honden zijn zo goed in het lezen van lichaamstaal en inschatten van situaties. Iets deugde er duidelijk niet in Arras zijn ogen en hij heeft dat subtiel en alleen aan jou laten weten. Ik vertrouw mijn hond meer dan dat ik de mensheid vertrouw, zowel hond als mensheid bewijst telkens mijn gelijk.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 12:38

Dat wat Mars zegt.
Ik vertrouw ook meer op mijn honden als het om het karakter van mensen gaat.
Ik denk dat deze mensen geen goed volk waren.
Gelukkig heb je fantastische honden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 14:46

Ayasha schreef:
Dat was met Arras dus ook… hij gromt normaal niet. Fixeert ook niet Arras is dat type dat ook op wedstrijden chill voor zich uit zat te kijken tot het commando effectief kwam. Maar dit was echt zo’n grom die vanuit zijn borstkast kwam. Meer vibratie dan geluid zeg maar. Dat doet hij zelden. De laatste keer was zo’n 4,5 jaar geleden toen Joy geboren was en hij vermoedelijk het bloed rook.

Ze hadden ook niks vast van mapje of pamfletten eigenlijk. Gewoonlijk krijg je toch wel zo’n ding in handen geduwd of je wil of niet.

honden kunnen super inschatten: ander woord: signaleren, wanneer een persoon zich anders voordoet dan dat ie is. Ik heb ooit een schotse herder gehad (collie) ik deed boodschappen en had een auto met achterdeur, doe de deur open voor de boodschappen, ze springt eruit, net op dat moment komt er een persoon aanlopen die duidelijk een andere nationaliteit had (om het netjes te zeggen) die bleef maar vragen waar de apotheek was, mijn hond ging op gegeven moment bewust tussen ons in staan en begon te grommen, echt lelijk grommen, toen pas droop die man af, had gewezen en gezegt dat de apotheek links was terwijl ie naar recht ging. Voor mij duidelijk dat de weg vragen een smoes was om dichterbij te kunnen komen.. alleen mijn collie meisje vond dat niet ok

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-26 14:56

Terror…. Je houdt m er nog minimaal 24 dagen in al moet ik m terug duwen…….. >;)
Afbeelding
(Gisteren had ze niks van uier. Dus hoop dat ie terug leeg loopt want 24 dagen zit ze op 300… das wel echt het minimum…

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 18:12

Ze wil jullie gewoon weer even op scherp zetten hoop ik :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-26 21:55

Ik hoop dat de uier gewoon vroeger ontwikkeld dan met Joy omdat ze geen maiden meer is maar ik verwacht niet dat de kleine tot eind maart gaat zitten.. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:09

Het is er ook wel één hoor, maandenlang zo’n minimaal buikje dat je afvraagt of er wat in zit. En dan ineens maakt ze haast :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:08

Denk dat Arras gelijk had om die niet te vertrouwen. Het is trouwens niet de periode dat de getuigen van Jehova op pad gaan. Meestal doen ze dat rond pasen.

Terror houdt jullie weer scherp zie ik. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:41

Ze zorgt dat ik weet waarvan wakker liggen ja :x
Uier blijft stabiel lijkt het.

Afbeelding
Had liever gehad dat ie leeg gelopen was (dit is naar de avond toe maar niet meer gevuld zal ik het mee moeten doen. :+
Hoop dat alles wel oké is. Ze maakt geen koorts en ze eet goed… Maar de algehele ontwikkeling zint me niks.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:46

Nu het is wel zo dat merries die reeds een veulen hebben gehad (en waar geen 10 jaar tussen zit zal ik maar zeggen) wel wat vroeger buik tonen en ook wel eerder uier durven aan maken. Ik zeg niet dat dit bij iedere dracht zo is hoor. Bij het laatste veulen dat ik heb gehad toonde de merrie minder zwaar qua buik dan bij de vorige 2 jaar eerder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:53

petraaken schreef:
Nu het is wel zo dat merries die reeds een veulen hebben gehad (en waar geen 10 jaar tussen zit zal ik maar zeggen) wel wat vroeger buik tonen en ook wel eerder uier durven aan maken. Ik zeg niet dat dit bij iedere dracht zo is hoor. Bij het laatste veulen dat ik heb gehad toonde de merrie minder zwaar qua buik dan bij de vorige 2 jaar eerder.

Ik hoop idd dat het dat is. Hoop vooral ook dat ze t arme ding niet dropt als er sneeuw ligt. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:08

ik hoop ook dat ze het laat zitten tot het veilig is en vooral ook warmer.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:37

Ayasha schreef:
petraaken schreef:

Ik hoop idd dat het dat is. Hoop vooral ook dat ze t arme ding niet dropt als er sneeuw ligt. :+

Reve kennende wel…