Wat dat betreft is de markt nu wel krom.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:Romy1234 schreef:Qua schofthoogte heb ik dat ook gehad, ze werd aangeboden als 1.57 en bleek 1.53 te zijn, geen wereld verschil maar toch.
Ik snap dat niet, je kan toch gewoon even meten, deze was ook gewoon officieel gemeten en stond in de papieren ook op 1.53
Nu was die van jou ook echt kleiner.
Maar kan wel voorkomen hoor dat ze kleiner op papier staan dan ze zijn.
Jam was voor het laatst officieel gemeten op 1m65 op 3 jaar.
Uiteindelijk was hij ruim 1m72. Ik heb hem daarna nooit meer officieel laten meten en veranderen, dus op papier bleef hij altijd kleiner
Warina was trouwens ruim 3 cm kleiner dan op haar papier, misschien met de jaren wat gekrompenof creatief gemeten
c_alsemgeest schreef:Romy1234 schreef:Qua schofthoogte heb ik dat ook gehad, ze werd aangeboden als 1.57 en bleek 1.53 te zijn, geen wereld verschil maar toch.
Ik snap dat niet, je kan toch gewoon even meten, deze was ook gewoon officieel gemeten en stond in de papieren ook op 1.53
Nu was die van jou ook echt kleiner.
Maar kan wel voorkomen hoor dat ze kleiner op papier staan dan ze zijn.
Jam was voor het laatst officieel gemeten op 1m65 op 3 jaar.
Uiteindelijk was hij ruim 1m72. Ik heb hem daarna nooit meer officieel laten meten en veranderen, dus op papier bleef hij altijd kleiner
Warina was trouwens ruim 3 cm kleiner dan op haar papier, misschien met de jaren wat gekrompenof creatief gemeten
SteffiiY schreef:Kimberly_83 schreef:Gefeliciteerd Moniek. Veel plezier samen.
En inderdaad Steffiiy hoe is het gegaan?
Goedgekeurd en naar haar nieuwe huisje gebracht! (was verkoop van mn valkje, geen aankoop helaas)
Romy1234 schreef:Ja klopt, ik had zelf mijn twijfels bij 1.57 dus op stal nagemeten en kwam ik dus uit op kleiner.
StalDiefdijk schreef:Ik snap dat het geen 'tonnen' paard is, maar wat ik wilde zeggen is dat het voor kopers niet handig is om bij voorbaat niet verder te kijken dan de 'te lage' prijs, maar ook dat ik -gezien de berichten in dit topic- ws wel iets hoger had in kunnen zetten.
Charmaine schreef:Fly_high ik lees dan denk ik hele andere advertenties dan jij? Ik vind het juist schrikbarend hoog wat er nog voor paarden met bemerkingen gevraagd wordt. Daar waar die een aantal jaar geleden nauwelijks verkoopbaar waren, worden nu nog bedragen van 10/15 voor gevraagd en dan nog met de opmerking dat de prijs er op is aangepast....Een krampbeen of hanetred laat ik sowieso al staan maar voor die prijs al helemaal....
Babootje schreef:Charmaine schreef:Fly_high ik lees dan denk ik hele andere advertenties dan jij? Ik vind het juist schrikbarend hoog wat er nog voor paarden met bemerkingen gevraagd wordt. Daar waar die een aantal jaar geleden nauwelijks verkoopbaar waren, worden nu nog bedragen van 10/15 voor gevraagd en dan nog met de opmerking dat de prijs er op is aangepast....Een krampbeen of hanetred laat ik sowieso al staan maar voor die prijs al helemaal....
Het ligt eraan hoeveel kwaliteit het paard heeft. Met een operabele chip hoeft een paard echt niet naar een bodemprijs.
Maar bemerkingen als een krampbeen e.d. koop ik sowieso niet. Ook niet voor een lage prijs.
Babootje schreef:Charmaine schreef:Fly_high ik lees dan denk ik hele andere advertenties dan jij? Ik vind het juist schrikbarend hoog wat er nog voor paarden met bemerkingen gevraagd wordt. Daar waar die een aantal jaar geleden nauwelijks verkoopbaar waren, worden nu nog bedragen van 10/15 voor gevraagd en dan nog met de opmerking dat de prijs er op is aangepast....Een krampbeen of hanetred laat ik sowieso al staan maar voor die prijs al helemaal....
Het ligt eraan hoeveel kwaliteit het paard heeft. Met een operabele chip hoeft een paard echt niet naar een bodemprijs.
Maar bemerkingen als een krampbeen e.d. koop ik sowieso niet. Ook niet voor een lage prijs.
Danique_G schreef:Inderdaad. Als het echt een chip is met 100% kans op slagen zou ik hem kopen voor een prijs min de operatiekosten + wat extra. Bij voorkeur koop ik hem dan onder voorbehoud en herstel bij de oude eigenaar. Toch prettiger voor het paard zelf.
MariekeS, maar vind ook wel dat er een grote variatie binnen het begrip braaf is. Ik vind beleefde dieren die soms ff een beetje fris zijn en een bok geven ook gewoon braaf. Als hij een keer wat ondeugends doet denk ik niet direct: ah die is niet braaf. Goed begeleiding is ook gewoon alles. Ze hoeven geen machines te zijn bij mij en sommige mensen vinden bovenstaande al heel stout.
Alja schreef:Hier vandaag de eerste kijkers gehad voor mijn paard.
Ze wouden er gelijk zelf op, heb ze als advies meegegeven om altijd een paard voor te laten rijden door de eigenaar
Galeobdolon schreef:Alja schreef:Hier vandaag de eerste kijkers gehad voor mijn paard.
Ze wouden er gelijk zelf op, heb ze als advies meegegeven om altijd een paard voor te laten rijden door de eigenaar
Dat zou ik zelf juist niet willen(als koper) Misschien eerder erna om te zien hoe anders ze zou lopen onder de eigenaar.
Ik zou het fijn vinden om te voelen hoeveel spanning er in het paard zit, zonder dat er wat van die spanning uit is gereden.