Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pletje123 schreef:Wie nog een hard paard zoekt: koop een Gelder
onze merrie is heel Gelders hoor
listiglistje schreef:Pletje123 schreef:Wie nog een hard paard zoekt: koop een Gelder
De Gelder van nu is ook niet meer de Gelder van vroeger![]()
Pletje123 schreef:Probleem is dat men voor een goede Gelder geen stuiver over heeft. Daarom hebben wij nog geen echte Gelderse hengst gebruikt. De markt wil er niet aan...

Dees schreef:Grotere paarden, dat zal. Het valt mij vaak op dat het toch wel te vinden is op lange paarden, met zo'n lange lendenpartij en weinig 'buik' daaronder, vaak ook wat een platte kont. Ik heb het nog nooit gezien op grote maar naar verhouding compactere paarden.
miauw
... Vind dat ze een heel aansprekend hoofdje heeft. listiglistje schreef:Pletje123 schreef:Probleem is dat men voor een goede Gelder geen stuiver over heeft. Daarom hebben wij nog geen echte Gelderse hengst gebruikt. De markt wil er niet aan...
Erg jammer dat de fokkerij dit accepteert en het ras verloren gaat
De 1e kruisingen zijn leuk voor de sport, maar voor de fokkerij op lange termijn
de Negro staat goed in het Gelders type en beweegt goed.
En die sneeuw vind ik als mens denk ik ook niet eeuwig leuk! Als ik zo naar buiten kijk vrees ik dat ik toch echt ook mijn regendekentje op moet voor ik naar stal ga, wat een baggerweer!
Die kou, daar wen je wel aan! Pletje123 schreef:Wie nog een hard paard zoekt: koop een Gelder
... ga zaterdag voor een gelderse merrie kijken.