Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:23

Ik denk dat je dan in de toelichting van de tabel moet kijken.
Dat de leeftijd dan een rol gaat spelen icm met sportniveau of recreatie.

Ze dekken zichzelf in ieder geval aardig in om zo min mogelijk uit te keren.
Met alle mitsen en maren in de toelichting.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:28

tienus63 schreef:
Ik denk dat je dan in de toelichting van de tabel moet kijken.
Dat de leeftijd dan een rol gaat spelen icm met sportniveau of recreatie.

Dat ook, voelt alsof er met opzet een wolvenaanval uitgelokt kan worden en je antifraude maatregelen moet nemen.
Betaal gewoon X uit. Of anders X x lichaamsgewicht in euro's. Maar hier wordt totaal onrealistisch waarde bepaald.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:39

Roodvos schreef:
Rocamor schreef:
En tegenwoordig moet je ook enten voor influenza, kennelijk.

Neen, je moet correct enten! Want, je gelooft het niet, alleen een correct geënt paard is correct geënt :j .

#sarcasme uit

Ik word hier zo boos van, ik ga maar even een poosje wat anders doen.

toch nog even verder in sarcasme:
Citaat:
Alleen goed gevaccineerde paarden hebben een goede
vaccinatiestatus, zijn paarden niet goed gevaccineerd voor bijvoorbeeld
influenza, dan wordt er een korting gegeven. Een korting kan gegeven

Ik laat vooral tegen iets enten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:44

tienus63 schreef:

Precies! Want een ieder weet dat je met het fokken van een KWPN veulen met 3500 wellicht nèt uit de kosten bent. Hier gaan ze het erf niet af voor 3500 in elk geval. Als ze dan zo stoer zijn, hadden ze alles op een hoop moeten gooien en de slachtprijs rekenen. Nu doen ze net of ze er verstand van hebben en noemen bedragen die kant noch wal raken. Een fatsoenlijke B pony koop je tegenwoordig niet eens meer voor 3500 euro.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:53

tienus63 schreef:
3 schapen gedood Putten
Citaat:
Putten Gelderland
11-07-2024

3 schapen gedood in Putten.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

[ [url=m/NJMnD0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q5pLBd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spoiler:
[ [url=m/wAMSyi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wngw2e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HABTSI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/9NNBwc ... tid=K35XfP

Afschuwelijk . Pro-wolfers die vinden dat dit moet kunnen zullen door hun zelf veroorzaakte karma nog wel terugbetaald worden!!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:58

Captain schreef:
Zouden al die vrouwen nog steeds liever die beer kiezen?

Ik koos ook voor de beer. Maar....je hebt beren en beren en ik bedoelde natuurlijk de lieve vegetarische panda- en koalaberen!!!! :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 14:00

DuoPenotti schreef:
waar lezen jullie dat ze na 6 jaar niks meer waard zijn?
Mag je dat niet interpreteren dat ze bij 6 en ouder die waarde van 2500/3500 houden?

Behalve bij echt oude paarden, wat we daar ook onder mogen scharen dan

Zo las ik hem ook maar dan was het wel logischer geweest als er 6+ had gestaan.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 14:14

Telpeva schreef:
Ja en een succesvolle draver is natuurlijk meer waard als de super lieve shetlander waar kindjes veilig meer kunnen rommelen. Het gemis is niet anders en allebei niet uit te drukken in geld, je krijgt dat ene voor jou enorm waardevolle dier er niet mee terug.

Dat zeg ik niet! Ik zeg toch dat geld het nooit goedmaakt. Maar je dier krijg je niet terug, dood is dood namelijk.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 15:15

josien_m_ schreef:
Telpeva schreef:
Ja en een succesvolle draver is natuurlijk meer waard als de super lieve shetlander waar kindjes veilig meer kunnen rommelen. Het gemis is niet anders en allebei niet uit te drukken in geld, je krijgt dat ene voor jou enorm waardevolle dier er niet mee terug.

Dat zeg ik niet! Ik zeg toch dat geld het nooit goedmaakt. Maar je dier krijg je niet terug, dood is dood namelijk.

En zelfs als je dier niet dood is kan je behoorlijk schade hebben. Als je fijne rijpaard van de weide komt met verwondingen op de achterhand zoals dat kalf, dan is het maar de vraag of het dier ooit weer geschikt is als rijpaard. En als het wel bereden kan worden, of het wel weer het niveau kan halen van voor de aanval.

rien10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 15:20

En dus ongeschikt is voor de verkoop waardoor je aantoonbaar waardevermindering hebt.
Kortom: Zooi.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 20:36

josien_m_ schreef:
Telpeva schreef:

Het was ook niet persoonlijk naar jou bedoelt, excuses als dit zo over kwam.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 21:34

De veulens die ik hier aan de grond krijg ( quarterhorses, reining gefokt) kosten al gemiddeld 3.500 aan dekking. Dan heb ik dus nog maar enkel 2 rietjes met frozen seemen.
Dus nog geen verdere DA kosten en verblijf op breedings station er bij....

Duur hapje voor de wolf en de vergoeding is een lachertje.
Dus nee, fokken is niet meer leuk zo

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 23:30

Ontmoedigingsbeleid in een vermomming… dat dat niet alleen geldt voor schapenboeren moge duidelijk zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:03

Vandaag dient het kort geding tegen SBB en dhr Mekel inzake de exmoors op het Aekeringezand.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:05

Kaja schreef:
Ontmoedigingsbeleid in een vermomming… dat dat niet alleen geldt voor schapenboeren moge duidelijk zijn.

Dat denk ik ook. Zodat je op deze manier niets meer hebt aan je weidegronden. En ze gemakkelijker afstaat. En, in een ander topic las ik dat "Dier en Recht" paardenhouders aanklaagt als de paarden niet heel veel buiten staan. Maar dat kan toch niet meer in gebieden waar wolven zitten. Dan kunnen dieren alleen nog maar in dichte stallen gehouden worden. Bioindustrie dus. :(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:13

anjali schreef:
Kaja schreef:

Dat denk ik ook. Zodat je op deze manier niets meer hebt aan je weidegronden. En ze gemakkelijker afstaat. En, in een ander topic las ik dat "Dier en Recht" paardenhouders aanklaagt als de paarden niet heel veel buiten staan. Maar dat kan toch niet meer in gebieden waar wolven zitten. Dan kunnen dieren alleen nog maar in dichte stallen gehouden worden. Bioindustrie dus. :(

Dat gaat om 4 uur per dag. Lijkt mij dat overal in Nederland er wel iets te fixen is waardoor paarden minimaal 4 uur per dag veilig buiten kunnen lopen ondanks dat we wolven hebben ;) zelfs al zou je toezicht moeten regelen in die 4 uur. Ik zou echt geen paard houden als ik deze niet minimaal 4 uur lekker buiten rond kan laten lopen per dag. Nu hier de luxe 24/7 vrije keuze voor mijn paarden die zouden dood ongelukkig zijn en 1 al dood gezien CPL die wil je niet 20/7 of zelfs meer in box opsluiten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:19

Zichtmelding Wapserveld
Citaat:
11 juli 2024

Wolf gespot met tussen de zwarte koeien in het Wapserveld (gebied onderduikershol). Wolf is gezien door iemand met een warmte camera.

Iets daarna gingen de koeien enorm tekeer. Ook ander vee in de buurt was onrustig.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/aQggskzcFo3mDwgR/?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:19

Pfft die taxatieprijzen zijn echt een lachertje, mag inderdaad hopen op een heleboel rechtszaken hier om en denk dat de verkoop van geweren ook wel stijgt. Daar vragen ze namelijk om op deze manier, dat mensen eigen rechter gaan spelen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:39

@Dierenfan, dat lijkt nu juist de bedoeling te zijn, dat mensen geen (weide)dieren meer kunnen of willen hebben vanwege de wolven. Jij zegt toch zelf dat je geen paarden meer wil als ze niet meer vrij buiten kunnen lopen! Dus dan doe je precies wat de bedoeling is, nl. minder paarden! Want die stoten maar stikstof uit en houden grond bezet! :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:42

In het kader van wolven die hond achterna komen. Verlate melding Rhenen.

Citaat:
Rhenen Utrecht

Verlate melding van 4 weken geleden.

Ik ben vier weken geleden tijdens het honden uitlaten van de honden gevolgd door een wolf. Hij had interesse in mijn Engelse Staffords, die de wolf eerder in de gaten hadden dan ik.
Hij blijf mij een tijdje op een vaste afstand volgen.
Het gebeurde in het bos achter Sauna de Heuvelrug in Veenendaal.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1BcN1b ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:45

Aanval Nijkerkerveen twee schapen gedood

Citaat:
Nijkerk Gelderland
12-07-2024
2 schapen vermoord
Bij12 is onderweg

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/hb2XKc ... tid=K35XfP

Edit: locatie nauwkeuriger genoemd.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 12-07-24 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:46

Uitspraak Europese hof:
Individuele verwijdering van wolf is legaal.

Citaat:
Uitspraak van het Europees Hof van Justitie: Individuele verwijdering van wolven is legaal

Er zijn meer dan 20.000 wolven in de Europese Unie. Volgens de boerenvereniging wordt de grote vleeseter niet meer met uitsterven bedreigd.

11 juli 2024

In het najaar van 2022 heeft de regionale administratieve rechtbank van Tirol verschillende juridische vragen over de interpretatie van de momenteel toepasselijke Habitatrichtlijn voorgelegd aan het Europese Hof van Justitie (HvJ) voor een zogenaamde prejudiciële beslissing op basis van een schietbesluit uit 2022. Vandaag, donderdag, maakte het Hof van Justitie zijn uitspraak bekend.

“De uitspraak van het Hof van Justitie heeft geen directe impact op Tirol, maar brengt helaas ook geen verlichting. Het schietreglement heeft zijn waarde bewezen en op deze weg zullen wij consequent doorgaan. Door een strikte testnorm toe te passen, kunnen we schadelijke en risicovolle wolven blijven verwijderen. Onze regelgeving bestaat uit beslissingen over individuele gevallen, die zijn gebaseerd op solide rechtsgrondslagen en deskundigenrapporten en die rekening houden met de bijzondere kenmerken van onze alpeneconomie”, aldus LH-plaatsvervanger. Josef Geisler in een eerste reactie.

Vanuit het perspectief van de deelstaat Tirol maakt het besluit duidelijk dat er een grote behoefte bestaat aan wijzigingen in de FFH-richtlijn. “We roepen de Europese Commissie en het Europees Parlement op om de beschermingsstatus te verlagen en hier meer snelheid te verwachten. De wolf wordt niet met uitsterven bedreigd en moet worden gereguleerd zoals elk ander wild dier.”

Minister van Landbouw Norbert Totschnig volgt dezelfde lijn: “Feit is dat de wolf, met ruim 20.000 exemplaren in Europa, niet langer met uitsterven wordt bedreigd. Bovendien verliest de grote vleeseter steeds meer zijn angst voor mensen. Waarnemingen van wolven in woonwijken komen steeds vaker voor. We mogen niet toestaan ​​dat een wolf een mens aanvalt. Dat is precies waarom ik op EU-niveau zal blijven strijden om de beschermingsstatus te verlagen.”

UITSPRAAK VAN HET HOF VAN JUSTITIE BEVESTIGT HET OOSTENRIJKSE WOLVENBEHEER

Ook directeur van de Boerenvereniging David Süß ziet de Oostenrijkse maatregelen in het vonnis bevestigd: “Het vonnis zegt dat de deelstaten correct hebben gehandeld. De gevolgen van een ongecontroleerde groei van de wolvenpopulatie zouden verwoestend zijn: niet alleen ons hoogwaardige voedsel uit de alpenlandbouw zou in gevaar komen. Onze vrijetijdsactiviteiten, de toegenomen biodiversiteit en vooral het Oostenrijkse toerisme houden rechtstreeks verband met het beheer van alpenweiden. Het gaat bovenal om het beschermen van boerderijdieren tegen brutale wolvenaanvallen en uiteindelijk ook om het beschermen van mensen tegen de dreiging van wolven. Daarom zijn de maatregelen tegen de grote carnivoor noodzakelijk en passend.”

Hoewel de uitspraak van het Hof van Justitie verwijst naar verouderde maatregelen – in Tirol werken we bijvoorbeeld niet meer met mededelingen, maar na verschillende vernieuwingen van de jachtwet met verwijderingsregels – ziet Süß een duidelijke bevestiging van het wolvenbeheer door de deelstaten: “Die verantwoordelijken ter plaatse werken met uiterste precisie samen en onderzoeken elk geval zorgvuldig. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen: het HvJ heeft nu bevestigd dat de procedure voor het verwijderen van probleemwolven correct is. Het schietreglement heeft zijn nut bewezen.”

Tegelijkertijd is het de beurt aan de EU om de strenge beschermingsstatus van wolven te verlagen: “Al jaren zetten wij ons in voor een moderne aanpak van de omgang met deze grote carnivoor op alle niveaus. De Europese Commissie heeft nu aangekondigd dat zij de beschermingsstatus wil verlagen, en het EU-Parlement heeft een overeenkomstige resolutie aangenomen. Nu moeten deze woorden worden gevolgd door daden. “Ik wil graag mijn dank uitspreken aan onze politieke vertegenwoordigers – vooral minister van Landbouw Norbert Totschnig en ons lid van het Europees Parlement Alexander Bernhuber – die deze belangrijke kwestie voor de binnenlandse land- en bosbouw naar voren schuiven”, besluit Süß.

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/CNNonb ... tid=K35XfP

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:59

tienus63 schreef:
Vandaag dient het kort geding tegen SBB en dhr Mekel inzake de exmoors op het Aekeringezand.

Is dit openbaar? Kun je dit bezoeken, weet iemand dit toevallig?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 10:14

Waar het kort geding dient, weet ik niet.
Wel dat ze nu bezig zullen zijn.
Aanvang zou 10 uur zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:17

Over 4 weken uitspraak?!
En dat heet dan kort geding.