Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oza04 schreef:Hi, ben ik weer.
Mijn pony staat nogsteeds te koop. Wel wat kijkers gehad, maar kwamen allemaal tot de conclusie dat het niks was. De 1 vond haar te klein, de ander te oud. Dan was er 1 die vond dat ze niet voorwaarts genoeg was, die was al trekken en schoppend aan het proberen de bak door te komen terwijl ponylief helemaal dichtsloeg... als klap op de vuurpijl gaf de ruiter haar zo'n harde tik dat ik al schreeuwend, trillend en met tranen in mn ogen door de bak heb getierd dat ik het genoeg geweest vond en dat dit niet de manier is waarop er met mijn pony word omgegaan..
Daarna nog een vrouw met 2 jonge meiden waarvan ze net onder het zadel uitkwamen (dat werd m dus ook niet, terwijl pony lief echt zo zoet met ze door de bak ging en heerlijk t halsje liet vallen)
Nu dit weekend komen er weer 2 'gezinnen'. Over die van zondag voor nu erg enthousiast wegens overeenkomst tussen mij en haar dochter
Hopelijk zit haar juiste match er dit weekend bij. Het is haar zo gegund
En waarschijnlijk gaan wij volgende week zelf weer ergens kijken! Heel benieuwd naar. Zij gaven aan ook opzoek te zijn naar een brave e pony en hun hebben voor mij een (op het eerste oog en op papier) een super kandidaat staan! Een 4 jarige ierse merrie rond de 167, spring al wat en is niet echt onder de indruk van alles. Klinkt erg goed dus we gaan het zien stiekem wel een beetje gezonde spanning
Eef_Bam schreef:Sababer: als je er een goed gevoel bij hebt dan laten keuren voor de proefperiode, weet je zeker dat je een gezond paard hebt om mee te beginnen. Ook om risico's zoals in het verhaal hierboven uit te sluiten. Medische risico vanaf dat hij bij jou is is dan ook voor jou. Krijgt hij koliek of een blessure dan is dat voor jou. Blijk je binnen die maand toch geen klik te hebben kan hij terug. Of als de verkoper niet thuis geeft in het ergste geval.. dan heb je een gezond paard om te verkopen.
Zou wel terughoudend zijn bij een paard dat eerst fijn was en nu ineens stijver in het werk. Keuring moet gewoon goed zijn.
turtlelito schreef:Gemlo schreef:Wij gaan waarschijnlijk volgende week keuren, iemand toevallig ervaring met een kliniek rond Etten Leur/Breda?
Visdonk (Roosendaal), bij Mark van der Harst. Ik vind hem eerlijk en realistisch (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk).