Kimberly_83 schreef:Gefeliciteerd Moniek. Veel plezier samen.
En inderdaad Steffiiy hoe is het gegaan?
Goedgekeurd en naar haar nieuwe huisje gebracht! (was verkoop van mn valkje, geen aankoop helaas)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charmaine schreef:Mijn merrie heeft vandaag een 2e bezichtiging dus ik hoop dat het niet nodig is haar op verkoopsites te zetten, maar ik heb me de afgelopen weken óók afgevraagd of ik haar niet beter voor ergens tussen de 10-15 aan zou moeten bieden. Als ik zo kijk wat er online komt, met bemerkingen, mankementen etc, dan zou ik die prijs alleen al kunnen vragen voor haar looks...Ik sprak twee weken terug iemand die op zoek was, proef op de som genomen en verkoopfoto's laten zien. Reactie: wow, die is gaaf, die zal wel veel geld kosten! Ze was heel verbaasd toen ik zei dat ze voor een bedrag onder de 10 aangeboden werd. En ze is dus in 2019 100% goedgekeurd. Net zoals wat een aantal hierboven zeiden; ik ken mijn merrie natuurlijk, weet haar ditjes en datjes, vind dat er te hoge prijzen voor de paarden nu gevraagd worden en kan het met mezelf niet rijmen om méér voor mijn knapperd te vragen...Het voelt gewoon niet goed op 1 of andere manier. Buiten dat vind ik een goede match en thuis gewoon véél belangrijker en is het geen paard waar iedereen zo mee weg kan rijden.
Ik heb dus ook geen flauw benul wat die overigens ook knappe merrie op zou moeten hebben gebracht voor de Amerikaanse markt...Het zou me verbazen als die voor een bedrag onder of rond de 10 verkocht is. Edit: zie nu filmpje en prijs. Ik vind het een nette prijs hoor, maar idd, in de huidige markt mss iets aan de lage kant
Nog even aanhakend op het bericht van Padoertje iets terug. Je kent mij en mijn merrie, dus je kunt wel inschatten hoe ze zou reageren als ik die meer dan 1x per dag zou laten rijden door potentiele kopers. Dat doen we dus ook niet. En net zoals jij vinden wij ook een bezichtiging of 3, mss 4 per week méér dan genoeg. Die zou echt compleet flippen als ze een hele week elke dag meerdere keren per dag onbekende ruiters op dr rug zou hebben...Zou averechts werken in het verkoopproces.
Ik probeer(de) altijd zelf een bezichtiging in de ochtend te plannen, dan wist ik zeker dat ik de eerste van die dag was. Ook door ervaring geleerd altijd even te vragen of er op de dag dat ik kwam nog meer bezichtigingen waren. Heb zelfs eens gehad dat ik nr 5 was die dag, met een temperatuur tegen de 30 graden aan!
Derma schreef:moniek21 schreef:Ik ga jullie alweer verlaten![]()
![]()
Vandaag m’n nieuwe vriend helemaal goedgekeurd .. gelijk meegenomen, op naar een nieuw avontuur.
Voor degene die nog opzoek zijn , heel veel succes
Gefeliciteerd![]()
Wat heb je gekocht?
moniek21 schreef:Een nu 5 vorige vos ruin van 177 Daily Diamond x S.andreo
Helemaal buiten m’n comfortzone maar hij is zo leuk en braaf ..![]()
[ [url=m/8KU5ws.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EF1fpa.jpg]Afbeelding[/url] ]
mrie schreef:Ik meld me, Een jaar geleden kocht ik een jonge spanjaard. Maar ik heb mijzelf daar flink bij overschat. Ik heb wel vaker paarden opgevoed, alleen was ik toen twintig jaar jonger. Nu minder conditie, minder consequent en tot mijn verwondering ben ik ook angstiger geworden. Dat schijnt normaal te zijn, maar het zorgde er ook voor dat er geen match ontstond. Paard was onzeker, ik ben van de niet zeiken maar dan met bibberknieen.
Ik ga nu opzoek naar een ander paard. Ik zoek een simpel te rijden paard, al helemaal klaar om mee naar buiten te nemen, ongeveer 165 en ik heb een lichte voorkeur voor een ruin en tussen de 7 en 14 jaar oud.
Ik ben al bij één paard wezen kijken, recreatie, jachten gelopen en 1.68 hoog. Hij stond vlakbij dus ik daar heen. En daar trekken ze toch een paard uit de stal. Hij was minstens 1.88 hoog maar alles in verhouding. Een beetje een klassieke gelder maar dan in superplus uitvoering. Een monstertruck. Tja ze hadden zich een beetje vergist bij het schatten van de hoogte....
Ik stond met dat beest in mijn handen met de grote beslagen hoeven dansend naast me... Het ging hem echt niet worden. Als was het alleen maar omdat je op buitenrit zo'n beetje naast je paard moet gaan hangen om onder de takken door te kunnen. Smakelijk om gelachen, maar dat kon ik alleen omdat ik er geen 100 kilometer voor gereden had
oji schreef:Oh voor de vs is dat een koopje. Weet niet hoe het precies zit met groene dressuurpaarden maar weet wel dat voor springpaarden die al wel een B/L parcoursje hebben gezien ze een vermogen neertellen… mits braaf en makkelijk te rijden.
upendo schreef:StalDiefdijk schreef:
Ik probeer voor de volgende verkoop wat te leren van dit topic![]()
Haha heel goed, met je leuke springgefokte merrie vond ik de prijs ook al bijna te netjes haha!
oji schreef:Oh voor de vs is dat een koopje. Weet niet hoe het precies zit met groene dressuurpaarden maar weet wel dat voor springpaarden die al wel een B/L parcoursje hebben gezien ze een vermogen neertellen… mits braaf en makkelijk te rijden.
Babootje schreef:oji schreef:Oh voor de vs is dat een koopje. Weet niet hoe het precies zit met groene dressuurpaarden maar weet wel dat voor springpaarden die al wel een B/L parcoursje hebben gezien ze een vermogen neertellen… mits braaf en makkelijk te rijden.
Voor het grotere geld moet het paard wel wat meer beweging hebben.
StalDiefdijk schreef:
Niqui schreef:StalDiefdijk schreef:
Begrijpelijk. Maar eigenlijk is dit jammer. Het lijkt erop dat de prijzen op deze manier zo hoog worden gehouden, als iedereen er maar vanuit gaat dat zulke hoge prijzen normaal zijn. Heel veel mensen zullen daardoor niet meer in staat zijn om een leuk paard aan te schaffen.
StalDiefdijk schreef:Ze is voor EUR 13.000 verkocht.
StalDiefdijk schreef:
Romy1234 schreef:Qua schofthoogte heb ik dat ook gehad, ze werd aangeboden als 1.57 en bleek 1.53 te zijn, geen wereld verschil maar toch.
Ik snap dat niet, je kan toch gewoon even meten, deze was ook gewoon officieel gemeten en stond in de papieren ook op 1.53
Niqui schreef:StalDiefdijk schreef:
Begrijpelijk. Maar eigenlijk is dit jammer. Het lijkt erop dat de prijzen op deze manier zo hoog worden gehouden, als iedereen er maar vanuit gaat dat zulke hoge prijzen normaal zijn. Heel veel mensen zullen daardoor niet meer in staat zijn om een leuk paard aan te schaffen.