Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:24

Kimberly_83 schreef:
Gefeliciteerd Moniek. Veel plezier samen.
En inderdaad Steffiiy hoe is het gegaan?

Goedgekeurd en naar haar nieuwe huisje gebracht! (was verkoop van mn valkje, geen aankoop helaas)

oji

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:47

Gefeliciteerd Moniek, leuk dier!

De elitemerrie van stal diefdijk. In NL zou ik zeggen 20-25k. Maar ik zie dat ze naar de VS is verkocht, waar je de prijzen bijna nog kunt verdubbelen, dus ik schat tussen de 40-50k.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:52

Ja maar ze zei eerst dus dat ze te weinig vraagt voor haar paarden en gemiddeld amateur vind zijn paard nu 10000+ waard soms helemaal stuk

Dus als zij groen paard naar de vs verkoopt voor 25000€ vind ik dat niet goedkoop wellicht wel voor de Staten maar goedkoop is het niet.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:54

Moderatoropmerking:
dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de regels in de OP

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:12

tita schreef:
NotaBene wordt zo steeds duurder dadelijk heeft staldiefdijk helemaal buikpijn
Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig naar de prijs ik mocht tenslotte raden.

Haha, ja wel een beetje! :') Ze is voor EUR 13.000 verkocht.

Voor de liefhebber is de eindtoets KWPN hier te vinden:

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:14

Oooooooo jeetje

Wanneer ga jij weer wat verkopen?

Tis nog een echte baby onder zadel <3
Laatst bijgewerkt door tita op 05-01-22 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:14

:D

Ik probeer voor de volgende verkoop wat te leren van dit topic :D :o

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 10:20

StalDiefdijk schreef:

Haha heel goed, met je leuke springgefokte merrie vond ik de prijs ook al bijna te netjes haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:21

StalDiefdijk schreef:

Hoeft niet stuur maar eerst door naar mij :j :')

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:21

Mijn merrie heeft vandaag een 2e bezichtiging dus ik hoop dat het niet nodig is haar op verkoopsites te zetten, maar ik heb me de afgelopen weken óók afgevraagd of ik haar niet beter voor ergens tussen de 10-15 aan zou moeten bieden. Als ik zo kijk wat er online komt, met bemerkingen, mankementen etc, dan zou ik die prijs alleen al kunnen vragen voor haar looks...Ik sprak twee weken terug iemand die op zoek was, proef op de som genomen en verkoopfoto's laten zien. Reactie: wow, die is gaaf, die zal wel veel geld kosten! Ze was heel verbaasd toen ik zei dat ze voor een bedrag onder de 10 aangeboden werd. En ze is dus in 2019 100% goedgekeurd. Net zoals wat een aantal hierboven zeiden; ik ken mijn merrie natuurlijk, weet haar ditjes en datjes, vind dat er te hoge prijzen voor de paarden nu gevraagd worden en kan het met mezelf niet rijmen om méér voor mijn knapperd te vragen...Het voelt gewoon niet goed op 1 of andere manier. Buiten dat vind ik een goede match en thuis gewoon véél belangrijker en is het geen paard waar iedereen zo mee weg kan rijden.

Ik heb dus ook geen flauw benul wat die overigens ook knappe merrie op zou moeten hebben gebracht voor de Amerikaanse markt...Het zou me verbazen als die voor een bedrag onder of rond de 10 verkocht is. Edit: zie nu filmpje en prijs. Ik vind het een nette prijs hoor, maar idd, in de huidige markt mss iets aan de lage kant ;-)

Nog even aanhakend op het bericht van Padoertje iets terug. Je kent mij en mijn merrie, dus je kunt wel inschatten hoe ze zou reageren als ik die meer dan 1x per dag zou laten rijden door potentiele kopers. Dat doen we dus ook niet. En net zoals jij vinden wij ook een bezichtiging of 3, mss 4 per week méér dan genoeg. Die zou echt compleet flippen als ze een hele week elke dag meerdere keren per dag onbekende ruiters op dr rug zou hebben...Zou averechts werken in het verkoopproces.
Ik probeer(de) altijd zelf een bezichtiging in de ochtend te plannen, dan wist ik zeker dat ik de eerste van die dag was. Ook door ervaring geleerd altijd even te vragen of er op de dag dat ik kwam nog meer bezichtigingen waren. Heb zelfs eens gehad dat ik nr 5 was die dag, met een temperatuur tegen de 30 graden aan!

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:27

Wat een knapperd Moniek! Ik snap dat je daar verliefd op bent geworden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:32

Charmaine hoe heb jij je paard dan te koop aangeboden?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:34

Charmaine schreef:
Mijn merrie heeft vandaag een 2e bezichtiging dus ik hoop dat het niet nodig is haar op verkoopsites te zetten, maar ik heb me de afgelopen weken óók afgevraagd of ik haar niet beter voor ergens tussen de 10-15 aan zou moeten bieden. Als ik zo kijk wat er online komt, met bemerkingen, mankementen etc, dan zou ik die prijs alleen al kunnen vragen voor haar looks...Ik sprak twee weken terug iemand die op zoek was, proef op de som genomen en verkoopfoto's laten zien. Reactie: wow, die is gaaf, die zal wel veel geld kosten! Ze was heel verbaasd toen ik zei dat ze voor een bedrag onder de 10 aangeboden werd. En ze is dus in 2019 100% goedgekeurd. Net zoals wat een aantal hierboven zeiden; ik ken mijn merrie natuurlijk, weet haar ditjes en datjes, vind dat er te hoge prijzen voor de paarden nu gevraagd worden en kan het met mezelf niet rijmen om méér voor mijn knapperd te vragen...Het voelt gewoon niet goed op 1 of andere manier. Buiten dat vind ik een goede match en thuis gewoon véél belangrijker en is het geen paard waar iedereen zo mee weg kan rijden.

Ik heb dus ook geen flauw benul wat die overigens ook knappe merrie op zou moeten hebben gebracht voor de Amerikaanse markt...Het zou me verbazen als die voor een bedrag onder of rond de 10 verkocht is. Edit: zie nu filmpje en prijs. Ik vind het een nette prijs hoor, maar idd, in de huidige markt mss iets aan de lage kant ;-)

Nog even aanhakend op het bericht van Padoertje iets terug. Je kent mij en mijn merrie, dus je kunt wel inschatten hoe ze zou reageren als ik die meer dan 1x per dag zou laten rijden door potentiele kopers. Dat doen we dus ook niet. En net zoals jij vinden wij ook een bezichtiging of 3, mss 4 per week méér dan genoeg. Die zou echt compleet flippen als ze een hele week elke dag meerdere keren per dag onbekende ruiters op dr rug zou hebben...Zou averechts werken in het verkoopproces.
Ik probeer(de) altijd zelf een bezichtiging in de ochtend te plannen, dan wist ik zeker dat ik de eerste van die dag was. Ook door ervaring geleerd altijd even te vragen of er op de dag dat ik kwam nog meer bezichtigingen waren. Heb zelfs eens gehad dat ik nr 5 was die dag, met een temperatuur tegen de 30 graden aan!

Dit had ik dus ook. Paard via trainer te koop aangeboden, beneden 10k. Ook omdat ze nog niet gekeurd was en niet voor iedereen geschikt is. Ik vond haar dus niet meer waard. Er waren alsnog genoeg mensen die vanwege de prijs afhaakte.

Paard staat inmiddels weer voor de 2e keer ergens anders te koop. Eerst bij een stal in nl voor 10k, nu in Duitsland voor 15k. Moet zeggen dat de stal waar ze nu staat ook veel met haar doet, zelfs met neckrope om het bos in, was ik zeer verbaasd over haha.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:37

Oh voor de vs is dat een koopje. Weet niet hoe het precies zit met groene dressuurpaarden maar weet wel dat voor springpaarden die al wel een B/L parcoursje hebben gezien ze een vermogen neertellen… mits braaf en makkelijk te rijden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:39

Derma schreef:
moniek21 schreef:
Ik ga jullie alweer verlaten :o :D
Vandaag m’n nieuwe vriend helemaal goedgekeurd .. gelijk meegenomen, op naar een nieuw avontuur.

Voor degene die nog opzoek zijn , heel veel succes +:)+

Gefeliciteerd *\o/*
Wat heb je gekocht?

moniek21 schreef:
Een nu 5 vorige vos ruin van 177 Daily Diamond x S.andreo
Helemaal buiten m’n comfortzone maar hij is zo leuk en braaf .. <3

[ [url=m/8KU5ws.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EF1fpa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd Moniek! Ik had m op FB al gezien.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:41

mrie schreef:
Ik meld me, Een jaar geleden kocht ik een jonge spanjaard. Maar ik heb mijzelf daar flink bij overschat. Ik heb wel vaker paarden opgevoed, alleen was ik toen twintig jaar jonger. Nu minder conditie, minder consequent en tot mijn verwondering ben ik ook angstiger geworden. Dat schijnt normaal te zijn, maar het zorgde er ook voor dat er geen match ontstond. Paard was onzeker, ik ben van de niet zeiken maar dan met bibberknieen.
Ik ga nu opzoek naar een ander paard. Ik zoek een simpel te rijden paard, al helemaal klaar om mee naar buiten te nemen, ongeveer 165 en ik heb een lichte voorkeur voor een ruin en tussen de 7 en 14 jaar oud.

Ik ben al bij één paard wezen kijken, recreatie, jachten gelopen en 1.68 hoog. Hij stond vlakbij dus ik daar heen. En daar trekken ze toch een paard uit de stal. Hij was minstens 1.88 hoog maar alles in verhouding. Een beetje een klassieke gelder maar dan in superplus uitvoering. Een monstertruck. Tja ze hadden zich een beetje vergist bij het schatten van de hoogte....
Ik stond met dat beest in mijn handen met de grote beslagen hoeven dansend naast me... Het ging hem echt niet worden. Als was het alleen maar omdat je op buitenrit zo'n beetje naast je paard moet gaan hangen om onder de takken door te kunnen. Smakelijk om gelachen, maar dat kon ik alleen omdat ik er geen 100 kilometer voor gereden had

Veel verkopers zijn inderdaad niet in staat hun eigen paard te beschrijven.De maat al zeker niet.Ik heb er zelfs wel eens een aan de telefoon gehad die niet eens wist of de pony die hij aanbood een merrie of een ruin was.Ik moest toen vragen hoe hij heette om daar achter te komen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:41

oji schreef:
Oh voor de vs is dat een koopje. Weet niet hoe het precies zit met groene dressuurpaarden maar weet wel dat voor springpaarden die al wel een B/L parcoursje hebben gezien ze een vermogen neertellen… mits braaf en makkelijk te rijden.

Voor het grotere geld moet het paard wel wat meer beweging hebben.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:57

upendo schreef:
StalDiefdijk schreef:

Haha heel goed, met je leuke springgefokte merrie vond ik de prijs ook al bijna te netjes haha!

En die heeft ook best lang gestaan. Totdat er ineens 3 tegelijk kwamen en het stress werd. Ze heeft nu gelukkig een goede eigenaresse die er heel blij mee is en waar ik af en toe wat updates van mag volgen. Vind ik ook wat waard. :-)

oji schreef:

Ik begrijp nu beter waarom ze gelijk 2 paarden heeft gekocht bij me :'-)

Babootje schreef:
oji schreef:

Voor het grotere geld moet het paard wel wat meer beweging hebben.

Ik snap dat het geen 'tonnen' paard is, maar wat ik wilde zeggen is dat het voor kopers niet handig is om bij voorbaat niet verder te kijken dan de 'te lage' prijs, maar ook dat ik -gezien de berichten in dit topic- ws wel iets hoger had in kunnen zetten. :o

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:35

StalDiefdijk schreef:

Begrijpelijk. Maar eigenlijk is dit jammer. Het lijkt erop dat de prijzen op deze manier zo hoog worden gehouden, als iedereen er maar vanuit gaat dat zulke hoge prijzen normaal zijn. Heel veel mensen zullen daardoor niet meer in staat zijn om een leuk paard aan te schaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:47

Qua schofthoogte heb ik dat ook gehad, ze werd aangeboden als 1.57 en bleek 1.53 te zijn, geen wereld verschil maar toch.
Ik snap dat niet, je kan toch gewoon even meten, deze was ook gewoon officieel gemeten en stond in de papieren ook op 1.53

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:58

Niqui schreef:
StalDiefdijk schreef:

Begrijpelijk. Maar eigenlijk is dit jammer. Het lijkt erop dat de prijzen op deze manier zo hoog worden gehouden, als iedereen er maar vanuit gaat dat zulke hoge prijzen normaal zijn. Heel veel mensen zullen daardoor niet meer in staat zijn om een leuk paard aan te schaffen.

Voor mij als fokker zal ik, als ik alles mee reken, niet eens break-even hebben gespeeld. Dus dat reken ik maar niet uit... Ik begrijp de hoge(re) prijzen dus wel. :Y) De lage prijzen voor goede, gezonde stamboekdieren waren eigenlijk niet normaal, fokkers waren in feite de boel aan het subsidiëren door onder kostprijs te verkopen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:10

StalDiefdijk schreef:
Ze is voor EUR 13.000 verkocht.

Dank voor je eerlijke antwoord. Dit zijn ook de prijzen die wij kennen.
En naar het buitenland niet duurder, omdat transport enz. er nog overheen komen.

Maar ook hier de voorbeelden van mensen die in een - dachten zij - overspannen markt heel snel een te duur en niet zo passend paard hebben gekocht.

Ik word ook niet blij van kopers die hijgerig aan de telefoon hangen met de vraag of het paard er nog is. Ik neem de tijd en houd rustig een paard een week vast als iemand er serieus over na wil denken. Dat is wel de reden dat wij de laatste tijd onze paarden via een handelaar hebben verkocht. Wel in overleg natuurlijk, want ik heb wel eisen voor wat betreft de koper / het land waar ze naar toe mogen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:31

StalDiefdijk schreef:

Het bedrag vind ik echt aan de lage kant in de huidige markt. Jong gezond paard met 3 correcte gangen mag m.i. gerust tegen de 20k in de markt worden gezet. Als ze spectaculair bewegen, dan zit je al snel tegen de 25/35k, maar dan biedt je wellicht ook via een veiling aan.

Ik had gisteren een eerste bezichtig. Vrouwtje had al jaren niet gereden, dus daar schrok ik best wel even van. Mijn paard is braaf, maar moet je wel echt rijden. Na een minuut of 15 voelden ze elkaar al beter aan en kon ze er al best heel leuk mee sturen. Ondanks dat hij niet veel mensen op zijn rug heeft gehad, deed hij heel voorzichtig. Was ik wel blij mee

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:34

Romy1234 schreef:
Qua schofthoogte heb ik dat ook gehad, ze werd aangeboden als 1.57 en bleek 1.53 te zijn, geen wereld verschil maar toch.
Ik snap dat niet, je kan toch gewoon even meten, deze was ook gewoon officieel gemeten en stond in de papieren ook op 1.53

Nu was die van jou ook echt kleiner.
Maar kan wel voorkomen hoor dat ze kleiner op papier staan dan ze zijn.
Jam was voor het laatst officieel gemeten op 1m65 op 3 jaar.
Uiteindelijk was hij ruim 1m72. Ik heb hem daarna nooit meer officieel laten meten en veranderen, dus op papier bleef hij altijd kleiner :P

Warina was trouwens ruim 3 cm kleiner dan op haar papier, misschien met de jaren wat gekrompen :') of creatief gemeten :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 12:42

Niqui schreef:
StalDiefdijk schreef:

Eerlijk?
Dit vind ik volledig gesproken vanuit het oog van een koper. Die willen de prijzen altijd lager hebben.

Zeker voor een fokker zoals stal Diefdijk vind ik het bijna bizar dat je als fokker maar geacht wordt in te leveren (want 10K ben je makkelijk kwijt voor dekgeld + dierenarts + 3 jaar opfok + predikaten hier en daar) op een paard.

Het is niet leuk, maar de prijs van 10 - 15K voor een net correct jong paard vind ik helemaal niet gek.