Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaja schreef:Het gaat er natuurlijk om dat de schapen van de schapenboer in Drenthe al tien keer zijn aangevallen.
Rizette schreef:Kaja schreef:Het gaat er natuurlijk om dat de schapen van de schapenboer in Drenthe al tien keer zijn aangevallen.
Achter wolfwerende rasters zijn ze aangevallen. Gekeurd door Mekel. Iemand die totaal niet wolfwerend raster moet dan toch eerder gedagvaard worden? Of gaat AR mee in de keuze die de wolf maakt om aan te vallen?
Rizette schreef:Kaja schreef:Het gaat er natuurlijk om dat de schapen van de schapenboer in Drenthe al tien keer zijn aangevallen.
Achter wolfwerende rasters zijn ze aangevallen. Gekeurd door Mekel. Iemand die totaal niet wolfwerend raster moet dan toch eerder gedagvaard worden? Of gaat AR mee in de keuze die de wolf maakt om aan te vallen?
Rizette schreef:pillow schreef:Hij had laatst een oproep op FB waar hij percelen vroeg waar hij kan testen. Dus ik denk op verschillende locaties rondom Vledder.
Hij werkt mee aan een onderzoek, Meende dat dat van het Ministerie was.
Rizette schreef:Nou Kaja ik kan je zeggen bij de familie Lagewey op de Veluwe is het wolfwerend raster wat door wolffencing zelf aangelegd was ook afgekeurd toen de wolf daar schapen pakte.Dat nieuws werd ook meteen de wereld ingebracht. Het bijzondere was dat de schapen ten tijde van de aanval niet in dat land stonden maar in de wei ernaast toen de aanval plaats vond. Toen dat werd gezegd mankeerde er aan de wei die ernaast was ook van alles natuurlijk. Het is gewoon schering en inslag dat alsnog het raster afgekeurd wordt. Men vindt altijd wel een plekje waar het draad net een paar cm´s niet goed staat of iets anders. Er is altijd wel iets te vinden waar ze over kunnen zeuren en dat allemaal om keer op keer de schuld bij de dierhouder te leggen. Er is altijd wel wat te vinden. Wat vandaag goed is wordt morgen afgekeurd. Ik vind het streken, niets anders dan streken.
Kaja schreef:De ellende is dat er volgens mij maar één aanval achter een wolfwerend raster heeft plaats gevonden. Bij de rest hebben ze allemaal het raster afgekeurd, aangezien het niet voldeed aan de norm.
Ik ben het met je eens maar dat is wel waar ze mee gaan schermen straks.
pillow schreef:Hij had laatst een oproep op FB waar hij percelen vroeg waar hij kan testen. Dus ik denk op verschillende locaties rondom Vledder.