[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 23:22

Ik heb weer genoten. Kleuren de weilanden nou paars? Of lijkt dat maar zo op je filmpje van de knopjes?

Die Q is wel echt een draak. Ik was denk ik de andere kant op gegaan met zn merrie... zoek het dan maar uit, brutale aap.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 10:56

Hi Muga, ja vreemd die paarse velden. Het is denk ik de lichtinval.

Misschien geeft het filmpje een verkeerde indruk, maar we zijn ook gewoon verder gegaan. We zijn gewoon de route gevolgd die we in ons hoofd hadden en hij koos eieren voor zijn geld en sloot zich weer bij ons aan. We hebben terwijl hij rondsjeesde, mèn wat kan dat dier mooi gaan, wel in de gaten gehouden waar hij heen ging. Maar omkeren zou ook aanpassen aan zijn wensen zijn geweest en dat waren we niet van plan. Dus hij heeft even zijn energie uitgeleefd en haalde ons weer in. We hebben hem gewoon gepakt zonder boos te zijn, verder geen aandacht aan gegeven. Dat werkte het beste met onze Shadow. Maar we gaan wel meer oefenen en dan vooral aandacht aan Erwins paardenkunsten geven, want hij heeft nog nooit eigenlijk met paarden gewandeld in een opvoedende manier. EDIT. dus lange lijn, dat we hem om kunnen trekken als hij hem peert. En mogelijk een bitje. En eerst alleen de hele track waar hij niet weg kan.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:32

Dat dier moet eigenlijk nog gewoon mogen werken. Als hij zoveel energie heeft verveelt hij zich af en toe stierlijk lijkt me en dus flikt hij dit soort kunstjes.

Ik had het precies zo opgelost als jullie nu gedaan hebben. Of misschien had ik hem vanaf het begin al losgelaten. Hij komt wel hoor en het doel is dat je hem op het eindstation weer te pakken hebt.
Dan was het wat makkelijker geweest voor Erwin ook.
Tuurlijk mag hij wel wat paarden kennis opdoen maar for what? Zijn hart ligt er niet en Q gaat straks weg.

Stukjes oefenen beneden, bij aankomst is logischer vind ik (en dat is maar een mening hoor) want Q wil zijn waar P is.
Jullie zouden nog tijd hebben om te kijken of het op die manier werkt voordat hij opgehaald wordt.
Slim zijn, niet sterk. Ergens vind ik Q dan weer een heerlijk mannetje, ik hou hier wel van zolang het veilig blijft.

Q lijkt me een type dat aardig staat te kijken als je de rollen omdraait.
Wegjagen als hij besluit dat hij nu wel weer wilt aansluiten. Wil je weg? Rot maar op dan. Wegwezen want ik besluit dit en Prisca is van mij. Totdat hij zich daar weer aan begint te ergeren omdat je hem dwarsboomt.

Mooi kletsen hè, zo achter mijn toetsenbordje :)).

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 19:32

Dank je Balance.

Voorlopig zit ik, we, even stuk. De nieuwe familie gaat Quarbonne toch niet nemen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:47

-O- |o nou dan…

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:05

Monique1963 schreef:
Dank je Balance.

Voorlopig zit ik, we, even stuk. De nieuwe familie gaat Quarbonne toch niet nemen.

Neeee,vervoer was toch al geregeld?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:08

Nee Monique, wat vervelend :(

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:11

Wat een domper!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 20:21

@Manja, Prairy, Lukka en Balance, dank voor het meeleven. Ja, enorme tegenvaller. Ja, transport was ook geregeld. Ik ga even niet in details. Komt later.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:22

Oh nee toch! Wat enorm *****! En ook niet heel netjes als ik eerlijk ben….
Sterkte Mo.. kan me voorstellen dat je even flink van slag bent hierdoor.. :(:)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 21:48

Hi all, ja, Namiro, van slag is zacht uitgedrukt. Erwin vooral baalt enorm. Als Quarbonne moet blijven, moet er een box voor hem bijkomen waarbij hij dan wel Prisca kan zien en besnuffelen. Omdat de situatie nu erg onhandig is, maar we dat voor lief namen tot eind april, gaan we morgen dan aan de slag om een soort tussenoplossing te maken die voor mij wel handig is.

En we zijn aan het bekijken hoe we op een goedkopere manier dan een heel nieuw hek bouwen, Quarbonne op de track zouden kunnen gaan laten lopen, rondom de weiden waar de meiden dan zouden lopen.

De ex-nieuwe-eigenaresse gaat de transportkosten wel betalen. Dat is tof. Het komt er op neer dat zij vreest dat het jaag-gedrag van Quarbonne zich zal doorzetten naar haar oude pony in de kudde die artrose en hb heeft.

Ik ben op fb alweer aan het zoeken. Er zijn zoveel mensen die gezelschapspony's zoeken. Hij zou alleen met één ander dier moeten staan. Fingers crossed.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:32

Monique1963 schreef:
Hi all, ja, Namiro, van slag is zacht uitgedrukt. Erwin vooral baalt enorm. Als Quarbonne moet blijven, moet er een box voor hem bijkomen waarbij hij dan wel Prisca kan zien en besnuffelen. Omdat de situatie nu erg onhandig is, maar we dat voor lief namen tot eind april, gaan we morgen dan aan de slag om een soort tussenoplossing te maken die voor mij wel handig is.

En we zijn aan het bekijken hoe we op een goedkopere manier dan een heel nieuw hek bouwen, Quarbonne op de track zouden kunnen gaan laten lopen, rondom de weiden waar de meiden dan zouden lopen.

De ex-nieuwe-eigenaresse gaat de transportkosten wel betalen. Dat is tof. Het komt er op neer dat zij vreest dat het jaag-gedrag van Quarbonne zich zal doorzetten naar haar oude pony in de kudde die artrose en hb heeft.

Ik ben op fb alweer aan het zoeken. Er zijn zoveel mensen die gezelschapspony's zoeken. Hij zou alleen met één ander dier moeten staan. Fingers crossed.

Maar dat had ze zich toch eerder kunnen bedenken?! Je gaat toch niet over 1 nacht ijs in een situatie waarbij je aangeeft een pony van een ander over te nemen?!
Maar daar kunnen we nog lang over dimdammen.. daar schiet niemand iets mee op.

Hopelijk vinden jullie een tussenoplossing en snel een ander geschikt adres.. die wel hun afspraken nakomen!

Misschien is de optie van Balance nog niet zo gek? Meneertje aan het werk zetten en zo wat manieren bijbrengen?
Ik zie dat hier met mijn quarter.. als ik niet met hem bezig ben (en dat is echt niet heel intensief) gaat meneer allerlei dingen uitspoken.. uitbreken.. dekens slopen etc.. als hij in handen komt is er niets aan de hand.
Maar daar moet je maar net zin, tijd en energie voor hebben natuurlijk..

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:36

Jeetje Mo, wat vervelend voor jullie |(
Maar jullie veerkracht is mooi om te zien, nu alweer in al dan niet tijdelijke oplossingen denken, petje af.

Die Q, wat een hoofd. Onze shet kan met net zo'n hoofd rondlopen. Vanavond nog. We gingen ze uit de wei halen, maar ze hadden geen zin/energie over/fris weer, dus racen door de wei. Na 3 keer naar de overkant van de wei, kreeg ik ze te pakken, maar energielevel was natuurlijk megahoog. Dus mevrouw stuiterde aan mijn touwtje. Gelukkig is ze genoeg respect om niet net zoals Q haar volle gewicht in de strijd te gooien... Anders is er ook niet veel aan de hand gelukkig want ook zij is teveel gehecht aan haar grote vriendin om ver weg te gaan ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:13

He wat vervelend Monique! Hopelijk komt er alsnog een goede oplossing voor Quarbonne.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:25

Oh, wat naar! Jammer dat ze dat niet eerder bedacht hadden, maar goed, beter nu, dan wanneer hij daar al was, ik duim heel erg hard voor jullie dat hij toch snel een goede plek krijgt waar hij zichzelf kan zijn en waar hij echt goed op zijn plek is!

Als je nog wel met hem en Prisca wil oefenen, is het misschien een idee om het om te draaien. Erwin neemt Prisca mee aan de hand en jij op Quarbonne. O nee, je bent een beetje groot voor hem, maar dan maar jij met hem aan de hand lopen. Jij bent toch handiger denk ik met paarden en Prisca is denk ik beter opgevoed om met Erwin mee te lopen.

Ik vind wel dat je/jullie meteen heel goed omdenkt/omdenken! Goed om hem van de rest te scheiden, maar wel zo dat hij Prisca kan zien.

Ik vind het echt oprecht heel jammer/naar/k u t voor jullie dat het nu niet gelukt is om hem te herplaatsen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 23:30

@Namiro, de artrose en hb bij haar paardje was eerder niet zo erg als nu. En we gaan zien wat er aan opvoeding gaat gebeuren.
@Bribo, ja shetten kunnen draakjes zijn. Dank voor je compliment over onze veerkracht. We moeten wel.
@Blue Eyes, dank je, we hopen het ook.
@Jet, dank je, ja omdenken moet meteen, bij de pakken neerzitten heeft geen zin.

Het ding is dat ik een beetje aan het einde van mijn latijn ben. Yoda heeft al een paar nachten achtereen epi aanvallen gehad. Bij de d.a. geweest vandaag. Medicijnen verhogen. Er wordt erg veel geplast in huis, dweilen zijn niet aan te wassen. Prisca doet het toch niet zo goed op klei, dat vind ik erg vervelend voor haar. Callas wordt ook niet beter. En Xerox wordt steeds dementer en gaat steeds meer grommen. Maar Ginger en Poupette gaan goed! Pfff. Ik kon dit er eigenlijk niet bijhebben op dit moment. Maar goed het is wat het is.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:43

Het is wel erg veel dat je op je bord krijgt! Dat zou ik ook niet aankunnen hoor. Hopelijk komt er straks weer wat rust bij je in de tent en anders toch maar weer op dat over waar Prisca beter op reageerde? Zo rot voor je dat er met zoveel van je dieren iets mis is en dat je er zo machteloos tegenover staat! Heel veel sterkte hoor!!!

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 01:30

He jeetje...wat balen zeg ..
Er komt vast wel een oplossing..niks blijft zoals het is..
Er komt ook wel weer een rustigere tijd
En de tussenoplossing voor Q gaat misschien wel heel goed werken
Maar snap dat je baalt en een man die nu iets moet doen waar hij eigenlijk ook niet op zit te wachten valt ook niet mee
Geeft toch weer stress
Knuffel..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:03

Wat een domper dat Q voorlopig nog geen nieuw tehuis heeft.
Ik vind hem er wel mooi en sterk uitzien. Is het een idee om een soort longeercircel te maken en daar wat arbeid met hem te doen. Beetje longeren, eens vrijspringen? Ik heb het idee dat hij dat best leuk zal vinden en denk dat hij ook braver wordt. Vind dat die stichting niet zoveel te willen heeft als ze hem niet terug willen nemen.

Ik zou hem niet meer zo'n tijd voor mensen reserveren, je hoort wel vaak dat het dan niet doorgaat

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 09:48

Jet schreef:
Het is wel erg veel dat je op je bord krijgt! Dat zou ik ook niet aankunnen hoor. Hopelijk komt er straks weer wat rust bij je in de tent en anders toch maar weer op dat over waar Prisca beter op reageerde? Zo rot voor je dat er met zoveel van je dieren iets mis is en dat je er zo machteloos tegenover staat! Heel veel sterkte hoor!!!

vopo914 schreef:
Maar snap dat je baalt en een man die nu iets moet doen waar hij eigenlijk ook niet op zit te wachten valt ook niet mee
Geeft toch weer stress
Knuffel..

imaudy schreef:
Ik vind hem er wel mooi en sterk uitzien. Is het een idee om een soort longeercircel te maken en daar wat arbeid met hem te doen. Beetje longeren, eens vrijspringen? Ik heb het idee dat hij dat best leuk zal vinden en denk dat hij ook braver wordt. Vind dat die stichting niet zoveel te willen heeft als ze hem niet terug willen nemen.

Ik zou hem niet meer zo'n tijd voor mensen reserveren, je hoort wel vaak dat het dan niet doorgaat

Hi iedereen en Jet, Vopo en Imaudy,

@Jet, ja ik ga met Prisca idd weer terug naar het spul van Laarakker. Het is jammer dat ze zo'n lastige eter is. Als ze nou lekker enorm veel zou eten, dan zou ze ook minder last van haar maag hebben, maar ws zit ze in een vicieuze cirkel, eten is niet comfortabel voor haar maag denk ik en dus eet ze niet graag.

@Vopo, dank, het zal best wel goedkomen. We gaan het zien.

@Imaudy, dat zou ik idd kunnen doen. Wat ik al schreef, qua training en opvoeding gaan we wel eens zien wat voor plannen we kunnen gaan maken.

Ik moet eerst maar eens gaan omdenken. Ik ben nog niet helemaal bijgekomen van de schrik geloof ik. Er was al een hele keten van gebeurtenissen in gang gezet met het oog op zijn vertrek. Niet alleen qua weilandbeheer dat er dan anders uit zou zien, want hij is een opeter erbij natuurlijk en onze weilanden zijn arm, dus het gaat snel met hem. En zonder hem hadden we berekend hoe we het konden organiseren. Ook met hooi voor de zomer. Dat en zo nog veel andere zaken, moeten we nu gaan omdenken en dingen gaan organiseren. Het heeft best veel meer impact als je denkt. Ook hadden we de oppas gereserveerd voor een vakantie begin mei, maar ook dat ga ik afzeggen. Dus er is veel van: o ja, oh boy.

Het zal wel weer op de rit komen. Eerst zometeen de smid om te bekappen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 09:50

Jet schreef:

vopo914 schreef:
Geeft toch weer stress
Knuffel..

imaudy schreef:

Hi iedereen en Jet, Vopo en Imaudy,

@Jet, ja ik ga met Prisca idd weer terug naar het spul van Laarakker. Het is jammer dat ze zo'n lastige eter is. Als ze nou lekker enorm veel zou eten, dan zou ze ook minder last van haar maag hebben, maar ws zit ze in een vicieuze cirkel, eten is niet comfortabel voor haar maag denk ik en dus eet ze niet graag.

@Vopo, dank, het zal best wel goedkomen. We gaan het zien.

@Imaudy, dat zou ik idd kunnen doen. Wat ik al schreef, qua training en opvoeding gaan we wel eens zien wat voor plannen we kunnen gaan maken.

Ik moet eerst maar eens gaan omdenken. Ik ben nog niet helemaal bijgekomen van de schrik geloof ik. Er was al een hele keten van gebeurtenissen in gang gezet met het oog op zijn vertrek. Niet alleen qua weilandbeheer dat er dan anders uit zou zien, want hij is een opeter erbij natuurlijk en onze weilanden zijn arm, dus het gaat snel met hem. En zonder hem hadden we berekend hoe we het konden organiseren. Ook met hooi voor de zomer. Dat en zo nog veel andere zaken, moeten we nu gaan omdenken en dingen gaan organiseren. Het heeft best veel meer impact als je denkt. Ook hadden we de oppas gereserveerd voor een vakantie begin mei, maar ook dat ga ik afzeggen. Dus er is veel van: o ja, oh boy.

Het zal wel weer op de rit komen. Eerst zometeen de smid om te bekappen.

Vlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:19

Touwhalster? Dan heb je iets meer te vertellen

Succes ermee

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:48

Probeer het eens monique, ga hem echt eens wegjagen. HIJ moet gaan omdenken, net als jullie. Denk erom dat hij niet zielig is. Hij is een opportunist.
Geen speciale aandacht, geen braaf. Alleen doen wat noodzakelijk is.
Verwar zijn verwachtingen. Hij is slim genoeg.
Denk er aan dat hij geen rotzak is maar de regie neemt als hem de kans gegeven wordt.

Enne.. kop op. Komt goed, ècht.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:58

Ik ben het met Balance eens..
Probeer het gewoon eens..wie weet...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 19:21

Hoe is het inmiddels met Yoda?
Doet de verhoging van de medicatie iets?