Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-26 21:33

Vandaag 15 jaar geleden ging ik drie weken een dutje doen… met alle confrontaties de afgelopen maanden sta ik er vandaag bij stil… Want dit jaar heb ik voor het eerst heel veel dingen beseft waar ik 15 jaar geleden voor gewaarschuwd werd dat ze zouden gebeuren.

Als kers op de taart viel ik op mijn rechterheup met wat hulp van Leo en goed geplaatst ijs.

Joy zijn hekel aan het weer is ook duidelijk. Hij klauwt nu op de plekken waar ijs ligt. :+

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil toch nog twee dezelfde foto’s proberen te maken van moeder en zoon. :+
Maar ze wilden vandaag niet mee werken. :+

Freyr

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:49

Dikke knuffel in ieder geval :knuffel:

En ik vind het bizar hoe die twee op elkaar lijken! Ze heeft haar blik en oogopslag heel duidelijk doorgegeven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-26 21:54

Joy is op zijn foto in zomervacht waardoor hij een stuk ‘fijner’ oogt. Hij is wel wat fijner van hoofd. Meer welsh minder barok maar het verschil is niet zo extreem. Daarom zou ik graag een foto’s van dezelfde dag hebben. Maar Joy was vandaag te humeurig. _O-

Het is vandaag, misschien morgen even… meer op de voorgrond?
Ben in overleg of ik het mag verwerken in een blog. Vooral dan hoe ík oorspronkelijk dacht na 10 kan eigenlijk wel door het ergste heen te zijn en hoe zeer ik het afgelopen jaar ook met de paarden en de stal beseft heb dat dat echt niet het geval is. 15 jaar lijkt zo lang… en het is niet lang genoeg. Niet om te accepteren…

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 22:01

Pfoe. Pittig hoor. Even pas op de plaats doen. Het is natuurlijk allemaal niet niets …

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 22:01

Las net je berichtje op insta... kan me uiteraard helemaal niks voorstellen bij wat je allemaal mee hebt gemaakt en moet leren accepteren.
Ik wil wel zeggen dat ik je echt ongelooflijk sterk vind. Hoe jij je staande weet te houden met alles wat er voor je veranderd is, ik heb echt respect voor je.
Spoiler:
(Ook al heb je volgens mij wel eens gezegd dat je dat liever niet hoort.)

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 13:09

Dikke knuffie voor jou, niet niks nog altijd natuurlijk. Sterkte :knuffel:

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 13:48

Knuffel voor jou. :knuffel: Mijn paarden waren ook niet blij met die koude. Zeker de oudste niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 21:48

Duhelo schreef:
Pfoe. Pittig hoor. Even pas op de plaats doen. Het is natuurlijk allemaal niet niets …

Het komt allemaal super handig uit. Morgen moet ik mijn medicatie halen. Ook naar de dokter dus ben al van 11 uur weg. Voor die tijd de paarden gaan doen is zinloos omdat de anderen er allemaal zijn (geen vrije kruiwagen wat nooit een probleem is gezien ik geen ochtendmens behalve nu dus.)
Dus ik moet morgen na de medicatie drie stallen zien te gaan doen.

Muga schreef:
Las net je berichtje op insta... kan me uiteraard helemaal niks voorstellen bij wat je allemaal mee hebt gemaakt en moet leren accepteren.
Ik wil wel zeggen dat ik je echt ongelooflijk sterk vind. Hoe jij je staande weet te houden met alles wat er voor je veranderd is, ik heb echt respect voor je.
Spoiler:
(Ook al heb je volgens mij wel eens gezegd dat je dat liever niet hoort.)

Ik weet de laatste tijd niet meer of ik me nog echt staande houd eerlijk gezegd… tis meer dat het leven je niet echt de optie geeft om te stoppen voor mijn gevoel.. het van me af schrijven hielp iets. Bekken staat weer goed. Dat stond scheef na de val met Leo. :+

Maar ik merk wel dat ik cognitief veel meer moeite heb en sneller overprikkeld ben als ik dingen moet regelen die ‘buiten mijn normale ritme’ vallen zoals morgen.

miicchhellee schreef:
Dikke knuffie voor jou, niet niks nog altijd natuurlijk. Sterkte :knuffel:

:+: de wereld is hetzelfde gebleven maar ik niet…. Das het probleem.

petraaken schreef:
Knuffel voor jou. :knuffel: Mijn paarden waren ook niet blij met die koude. Zeker de oudste niet.

Hier vandaag weer 12 graden gelukkig. :+ was even een zucht van opluchting!

De stallen zijn ook terug op gevuld lijkt het. Zelfs mensen moeten melden dat we voor nu vol staan maar over een paar maanden (als Sam en Rêve terug naar de weide kunnen ) wel kunnen sturen indien ze dat willen. :=
Soms kan het tij ineens snel keren. Denk dat de feestdagen die nu écht voorbij zijn daar ook mee te maken hadden. Rond de 5e januari ongeveer kregen we ineens een hoop berichten en telefoontjes. :=
Zelfs iemand van de opfok nog die stuurde.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 23:00

Kan niemand van de stalgenootjes eens inspringen en je stallen doen morgen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 23:08

Duhelo schreef:
Kan niemand van de stalgenootjes eens inspringen en je stallen doen morgen?

Het zijn er drie nu. Lauren ging proberen maar die heeft er ook al twee. Sam is op vijf min gedaan… Terror…… :+
Heb vandaag wel groot onderhoud gedaan bij de twee ergste (geheel leeg trekken) dus het zou normaal moeten mee vallen morgen… :=

Sam zijn stal ziet nu hij het weer gewend is altijd uit alsof hij beschaamd is dat ie het niet kon op houden. :+
Hij hooit dan weer wel zijn stal op maar dat negeer ik maar zolang het droog is. :+

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:06

Als je ooit een hand hulp nodig hebt, app maar! Stallen mesten lukt me wel *\%/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 14:58

Zo van 11 uur weg en nu aan de medicatie. :x
Weeg wel terug 40,1 :j nog drie kilo bij en ik ben weer mens. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 20:35

Lauren had alles al gedaan. :+: heb nog even kunnen helpen met binnen zetten en vond Sam wel rustig. Hij at wel, keek helder maar geen geweef. :? Hoop dat hij gewoon rustig was. Als Sam normaal doet ben ik altijd bezorgd. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 22:58

Mijn man is erg dapper geworden of Rêve heeft hem overtuigd. Either way ben ik bezorgd. :+
Hij zei vandaag dat hij morgen de weide van Sam en Rêve wel zou mesten omdat ik achterstand heb die ik niet echt bij gebeend krijg. :+

Mooi is wel hoe Sam hem leert luisteren… ze zijn ontwormd vandaag en Sam panikeert als je links van hem dingen doet die hij ‘enge’ of niet leuk vindt ivm zijn zicht of gebrek er aan. Mijn man die normaal traditioneel van het ‘links van het paard werken’ is besloot te luisteren omdat Sam normaal probleemloos te ontwormen is. Altijd makkelijk geweest, maar toen zijn zicht achteruit begon te gaan moest het langs rechts. Na een ‘nee dit vind ik eng!!’ Reactie besloot mijn man rechts van hem te gaan staan en Sam pakte de ontworming zoals we gewoon zijn. :(:)

Rêve heeft hem dan weer geleerd waarom ik altijd een half uur nodig had na haar te ontwormen. Die pakt de spuit en net als je wil drukken trekt ze weg. :+ en als Rêve weg trekt is ze weg. Ongeacht hoe sterk en zwaar je bent. Ofwel laat je haar gaan ofwel heb je een kopstoot. :+ ze heeft het uiteindelijk in haar slobber gekregen en dan eet ze het gewoon op. Niet ideaal maar gewond raken ook niet. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-26 14:03

Afbeelding
:+: de hoogdrachtige dame en de twee pensioné’s. Sam wordt alweer 21 dit jaar.

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 18:37

Wat een heerlijk leven voor de paarden zo! <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-26 20:07

La_Lune schreef:
Wat een heerlijk leven voor de paarden zo! <3

:+: heb al meer dan een maand niet gereden buiten Sam naar stal brengen denk ik. :+
Ze zo zien liggen blijft het mooist. Compleet op hun gemak. Terror begint nu stilaan een buikje te krijgen maar het schreeuwt nog niet hoog drachtig. _O-

Morgen eerst het jonge vosje terug rijden want met de sneeuw heeft die ook even pauze gehad. Als ik daarna nog energie heb zadel ik Joy en anders lijf ik manlief in om hem aan de dubbele longe te werken. Kan ie zijn eerste energie al kwijt voor ik zondag op stap. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 23:25

Ach dat is toch een compliment voor jezelf dat ze allemaal zo op hun gemak zijn <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 08:40

Vooral Sam zo op zijn gemak krijgen is een uitdaging. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 10:04

Hij heeft dan ook een goede bewaakster naast zich liggen :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 10:19

:j het is altijd goed om Rêve aan je kant te hebben en Sam heeft haar absoluut 100% aan zijn kant. _O- ze gedraagt zich alleen als ze weet dat ze er is om Sam te steunen. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 16:03

Hoe was ze destijds toen ze Joy net had? Ook zo beschermend of konden jullie (je man) wel bij hem voor verzorging/knuffelen etc?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 16:20

Mars schreef:
Hoe was ze destijds toen ze Joy net had? Ook zo beschermend of konden jullie (je man) wel bij hem voor verzorging/knuffelen etc?

zou je de topics even moeten opzoeken... 8-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 20:36

:7
speurneusc schreef:
Mars schreef:

zou je de topics even moeten opzoeken... 8-)

:))
De kleine was aan’t oefenen vandaag denk ik. Ik had haar even geborsteld en dat had de kleine geprikkeld gok ik. Manlief stond buiten de stal en zei ‘kijk… hij trapt!’
Dus ik ga aan de andere kant staan waar effectief licht is en stond van ‘ <3 ‘ hoor ik mijn man ineens: ‘Rêve! Ik KIJK alleen! Ik kom nie aan u!’
Was ze zuur aan het kijken omdat mijn man zich verplaatst had om haar buik beter te zien. :+
Beantwoord dat je vraag al? :+

Met Joy kon mijn man alleen aan/bij Joy komen als ik er was. De eerste week denk ik moest ik haar aan het halster pakken. Toen ze even door moest kijken dat ze hem moest laten drinken (ze bleef draaien om haar neus tegen hem te houden) kon mijn man niet helpen. Toen heb ik haar tegen de kant gezet dat ze daar begrenst was en haar soort van getoond dat ze gewoon haar nek moest buigen en hij dan kon drinken zonder dat ze hem uit het oog verloor.

Na ongeveer een week moest ik er gewoon bij zijn dat ik haar voor de zekerheid even kon ‘roepen’ als ze ideeën kreeg. :+
Maar echt veilig kon mijn man niet aan Joy komen zonder mij.

Daarentegen duwde ze hem zo ongeveer op mijn schoot toen hij net geboren was en nog niet wist dat hij leefde. :+ zodra ik de stal in kwam duwde ze hem naar mij toe en kwam ze bij me staan als een trotse mama. :+:

Met de DA heb ik haar uit de stal gehaald. Veulen, DA en ik in de stal om hem na te kijken want hij had maar 316 dagen er in gezeten en ik wilde dat zijn antistoffen na gekeken werden dus er moest een naald in. :(:)
Mijn man heeft haar toen met de ketting met al zijn macht achter de staldeur moeten houden terwijl ze grommend en briesend pogingen deed om de DA te grijpen. Toen we de stal open deden en ik met het veulen buiten kwam was ze meteen terug kalm. :+

DA heeft mijn man veel succes gewenst toen. :+

Afbeelding

Het zint me niet hoe snel haar lijf nu verandert eerlijk gezegd

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 21:44

Oooh echt een beschermende mama dus en je arme man moet het weer bezuren :)) Toch bijzonder hoe ze soms reageert op hem en jou wel toe laat bij haar veulen.

Ze is zeker rap aan het veranderen nu! Denk je dat de kleine te vroeg gaat komen?