mrie schreef:Ik meld me, Een jaar geleden kocht ik een jonge spanjaard. Maar ik heb mijzelf daar flink bij overschat. Ik heb wel vaker paarden opgevoed, alleen was ik toen twintig jaar jonger. Nu minder conditie, minder consequent en tot mijn verwondering ben ik ook angstiger geworden. Dat schijnt normaal te zijn, maar het zorgde er ook voor dat er geen match ontstond. Paard was onzeker, ik ben van de niet zeiken maar dan met bibberknieen.
Ik ga nu opzoek naar een ander paard. Ik zoek een simpel te rijden paard, al helemaal klaar om mee naar buiten te nemen, ongeveer 165 en ik heb een lichte voorkeur voor een ruin en tussen de 7 en 14 jaar oud.
Ik ben al bij één paard wezen kijken, recreatie, jachten gelopen en 1.68 hoog. Hij stond vlakbij dus ik daar heen. En daar trekken ze toch een paard uit de stal. Hij was minstens 1.88 hoog maar alles in verhouding. Een beetje een klassieke gelder maar dan in superplus uitvoering. Een monstertruck. Tja ze hadden zich een beetje vergist bij het schatten van de hoogte....
Ik stond met dat beest in mijn handen met de grote beslagen hoeven dansend naast me... Het ging hem echt niet worden. Als was het alleen maar omdat je op buitenrit zo'n beetje naast je paard moet gaan hangen om onder de takken door te kunnen. Smakelijk om gelachen, maar dat kon ik alleen omdat ik er geen 100 kilometer voor gereden had
Hehe daar sta je dan.
Heb je Amias al verkocht?