Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:31

StalNollie schreef:
Overigens lijkt het snel geld verdienen maar aanschaf van een paard waar je wat op wil verdienen kan ook de min ingaan.

Uiteraard! Maar dat geldt sowieso voor paarden, dat je echt pech kan hebben, van fokkerij tot een Zonik zeg maar....

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:34

StalDiefdijk schreef:
Dan ben ik dus heel benieuwd wat jij denkt dat ik daarvoor gevraagd en gekregen heb, om mijn theorie kracht bij te zetten. Ze is al verkocht inmiddels, dus dit is absoluut geen advertentie.

3 jarige KWPN merrie, STB ELITE, EPTM-(DR), D-OC, 1.68 stokmaat. Super karakter, mensvriendelijk. Uiteraard nog wel groen, was enkel tijdens EPTM beleerd, maar wel braaf. Röntgenologisch goedgekeurd.

Ik kreeg toevallig gisteren nog een foto doorgestuurd van haar eigenaresse in Amerika:
[ [url=m/L8B3JN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ala ze goed kan bewegen en een fijne moederlijn heeft dan zou ik zeggen 25k

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:50

Earth schreef:
Kimberly_83 schreef:
Ik ga vanavond kijken bij een PRE van 16. Ik zoek een leuk recreatie ( buitenrij) paard en geen witte hihi, ga ik toch weer bij een witte kijken. Eigenlijk vind ik het wel al oud maar verschillende mensen wezen mij op dit paard dus dat zal vast niet meer toevak zijn

Als het die is dat ik denk dat het is, denk ik dat het best een heel leuk dier is!

Het was zeker een leuk paard. Ik ben alleen niet de ruiter voor dit paard. Hij heeft een bepaalde manier van rond rijden nodig die ik niet voor elkaar kreeg. Ik ben ook echt een basis dressuur ruiter hoor. Hij liep bij mij alleen maar met zn hoofd in de lucht en ik had niet de klik die ik zoek om door te pakken. Voor iemand die wat meer kan dressuur matig is het denk ik een hele leuke

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:06

PSvanLot schreef:
StalDiefdijk schreef:
Dan ben ik dus heel benieuwd wat jij denkt dat ik daarvoor gevraagd en gekregen heb, om mijn theorie kracht bij te zetten. Ze is al verkocht inmiddels, dus dit is absoluut geen advertentie.

3 jarige KWPN merrie, STB ELITE, EPTM-(DR), D-OC, 1.68 stokmaat. Super karakter, mensvriendelijk. Uiteraard nog wel groen, was enkel tijdens EPTM beleerd, maar wel braaf. Röntgenologisch goedgekeurd.

Ik kreeg toevallig gisteren nog een foto doorgestuurd van haar eigenaresse in Amerika:
[ [url=m/L8B3JN.jpg]Afbeelding[/url] ]

25k?? Vind ik heel stevig..

PSvanLot

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:10

Voor een elite merrie, met een geslaagd EPTM, röntgen in orde, mooie maat en braaf?

Daar zouden genoeg gegadigden voor moeten zijn. Zowel door de sport als voor de fokkerij interessant.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:14

Derma schreef:
moniek21 schreef:
Ik ga jullie alweer verlaten :o :D
Vandaag m’n nieuwe vriend helemaal goedgekeurd .. gelijk meegenomen, op naar een nieuw avontuur.

Voor degene die nog opzoek zijn , heel veel succes +:)+

Gefeliciteerd *\o/*
Wat heb je gekocht?

Een nu 5 vorige vos ruin van 177 Daily Diamond x S.andreo
Helemaal buiten m’n comfortzone maar hij is zo leuk en braaf .. <3

Afbeelding

Afbeelding

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:18

Ik meld me, Een jaar geleden kocht ik een jonge spanjaard. Maar ik heb mijzelf daar flink bij overschat. Ik heb wel vaker paarden opgevoed, alleen was ik toen twintig jaar jonger. Nu minder conditie, minder consequent en tot mijn verwondering ben ik ook angstiger geworden. Dat schijnt normaal te zijn, maar het zorgde er ook voor dat er geen match ontstond. Paard was onzeker, ik ben van de niet zeiken maar dan met bibberknieen.
Ik ga nu opzoek naar een ander paard. Ik zoek een simpel te rijden paard, al helemaal klaar om mee naar buiten te nemen, ongeveer 165 en ik heb een lichte voorkeur voor een ruin en tussen de 7 en 14 jaar oud.

Ik ben al bij één paard wezen kijken, recreatie, jachten gelopen en 1.68 hoog. Hij stond vlakbij dus ik daar heen. En daar trekken ze toch een paard uit de stal. Hij was minstens 1.88 hoog maar alles in verhouding. Een beetje een klassieke gelder maar dan in superplus uitvoering. Een monstertruck. Tja ze hadden zich een beetje vergist bij het schatten van de hoogte....
Ik stond met dat beest in mijn handen met de grote beslagen hoeven dansend naast me... Het ging hem echt niet worden. Als was het alleen maar omdat je op buitenrit zo'n beetje naast je paard moet gaan hangen om onder de takken door te kunnen. Smakelijk om gelachen, maar dat kon ik alleen omdat ik er geen 100 kilometer voor gereden had

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:20

moniek21 schreef:
Derma schreef:

Gefeliciteerd *\o/*
Wat heb je gekocht?

Een nu 5 vorige vos ruin van 177 Daily Diamond x S.andreo
Helemaal buiten m’n comfortzone maar hij is zo leuk en braaf .. <3

[ [url=m/8KU5ws.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EF1fpa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!!!

Wat leuk!!! Die heb ik toevallig eens op een filmpje gezien!! Leuk groot paard.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:23

Kalea schreef:
PSvanLot schreef:

Ik zou ook rond die prijs gokken. Misschien nog meer, rond de 35k.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:26

Earth schreef:
Kalea schreef:

Ik zou ook rond die prijs gokken. Misschien nog meer, rond de 35k.

Dan wil ik eerst bewegend beeld zien ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:28

@Moniek: Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik heb hem vanmiddag al in het echt mogen bewonderen (ik was toevallig ook op dezelfde kliniek voor keuring). Wat een prachtig dier :+:

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:31

Mandy_89 schreef:
_Tarzan schreef:
Ik heb de advertenties verwijderd :+ Reageer wel op mensen als ik denk dat het zou kunnen matchen. Als ik hem weer erop zet wil ik eerst even goede foto’s maken en misschien nog een filmpje van hem in de omgang + rijden.
Maar van de andere kant twijfel ik enorm, hij is gewoon m’n droompaard alleen dat ik er niet op durf te rijden -O-
Soms denk ik, ik houd hem, maar van de andere kant mis ik het rijden ook enorm en wil ik graag opstappen en buitenrijden.

Moraal van het verhaal, ik weet het zelf ook niet :=

Ah ik ken je gevoel! Dat heb ik net zo met mijn paardje.

Heb nu wel een koper voor dr, die komt volgende week nog een keer en dan ook de aankoopkeuring.

Gaat de koop niet door dan is t wel klaar , dan blijft ze gewoon bij mij (al heb ik ook de neiging deze koper af te zeggen)
Ze is in de winter altijd van de ijzers af, en is op het harde wat gevoelig op de voeten, dus vraag mij sowiso af of ze wel door de keuring gaat komen

Vervelend gevoel is die twijfel hè!

Het moment van adverteren gaf mij een opgelucht gevoel, maar hoe meer ik mij distantieerde van hem, hoe erger hij naar mij toe trok, leuk zo’n enorm spiegelend paard :+
Dus ik heb het maar opgegeven en ben weer aan de hand met hem verder gegaan.
Wordt alleen steeds moeilijker om hem weg te doen zo …

Gefeliciteerd Moniek!

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:43

Citaat:
Vervelend gevoel is die twijfel hè!

Het moment van adverteren gaf mij een opgelucht gevoel, maar hoe meer ik mij distantieerde van hem, hoe erger hij naar mij toe trok, leuk zo’n enorm spiegelend paard 
Dus ik heb het maar opgegeven en ben weer aan de hand met hem verder gegaan.
Wordt alleen steeds moeilijker om hem weg te doen zo

@ Tarzan

Ja exact dat! En nu ook, ineens komt een definitieve verkoop ineens wel heel dichtbij. En nu krijg ik steeds meer de neiging de boel af te gaan blazen.

Nu kan ik met haar in de bak super rijden, buiten eerder ook, maar doordat we samen onderuit gegaan zijn, omdat zij schrok van vogels en ik daarbij mijn sleutelbeen gebroken heb gehad, ben ik bang geworden op buitenrit. En daardoor wordt ze nog schichtiger buiten.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:57

PSvanLot schreef:
Voor een elite merrie, met een geslaagd EPTM, röntgen in orde, mooie maat en braaf?

Daar zouden genoeg gegadigden voor moeten zijn. Zowel door de sport als voor de fokkerij interessant.

Die gaan als zoete broodjes. Gaan hier gewoon weg voor 30 a 40k. Soms niet eens zadelmak en alleen met longeerfilmpje gaan ze de deur uit.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:59

mrie, welkom!

moniek, hij is super knap! echt een leuk paard!!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:06

Padoertje schreef:
PSvanLot schreef:

Die gaan als zoete broodjes. Gaan hier gewoon weg voor 30 a 40k. Soms niet eens zadelmak en alleen met longeerfilmpje gaan ze de deur uit.

Een elite merrie moet wel onder het zadel zijn. Anders krijgen ze dit predicaat niet.

Ze worden eerst voorlopig keur. Door een goede aanlegtest of wanneer de merrie wat ouder is sportresultaten worden zijn keur.
Met een prok certificaat worden ze dan elite.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 05-01-22 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:09

Ik zie hier bedragen langskomen …… kom maar langs, je mag uitzoeken!

Wij hebben de afgelopen jaren gemerkt dat predikaten vrijwel niks opleveren. Iedereen wil een rijpaard en het voordeel van een elitemerrie is dat je weet dat ze correct, gezond zijn en aanleg hebben voor de sport. Maar verder levert het geen euro op.

De prijzen zijn goed, maar de eisen zijn ook hoog.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:10

Kendra schreef:

Wij hebben de afgelopen jaren gemerkt dat predikaten vrijwel niks opleveren. Iedereen wil een rijpaard en het voordeel van een elitemerrie is dat je weet dat ze correct, gezond zijn en aanleg hebben voor de sport. Maar verder levert het geen euro op.

Als je voor weinig een goed bewegende en brave elite merrie hebt staan uit een goede lijn dan mag je me bellen!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:23

PSvanLot schreef:
Een elite merrie moet wel onder het zadel zijn. Anders krijgen ze dit predicaat niet.

Ze worden eerst voorlopig keur. Door een goede aanlegtest of wanneer de merrie wat ouder is sportresultaten worden zijn keur.
Met een prok certificaat worden ze dan elite.

Uiteraard. Ik doelde verder op goede jonge merries. Ik weet hoe het werkt met keuringen ;)

Ik weet nog wel een fijne 4 jarige merrie, zwart, ibop met nette score en heeft meegelopen met de pavo selectie. Wel sensibel, maar echt een goed dier. Gaat overigens niet weg onder de 35k.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:57

Pony waar ik intresse naar had heeft spat. En daar moet je dan via berichten achter komen. Zelf zou ik het gewoon in de advertentie erbij zetten.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:59

PSvanLot schreef:
Kendra schreef:

Als je voor weinig een goed bewegende en brave elite merrie hebt staan uit een goede lijn dan mag je me bellen!

Er wordt hier gesproken over 30-40k, als je dat meeneemt ben je van harte welkom :+ ….

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 01:11

mrie schreef:
Ik meld me, Een jaar geleden kocht ik een jonge spanjaard. Maar ik heb mijzelf daar flink bij overschat. Ik heb wel vaker paarden opgevoed, alleen was ik toen twintig jaar jonger. Nu minder conditie, minder consequent en tot mijn verwondering ben ik ook angstiger geworden. Dat schijnt normaal te zijn, maar het zorgde er ook voor dat er geen match ontstond. Paard was onzeker, ik ben van de niet zeiken maar dan met bibberknieen.
Ik ga nu opzoek naar een ander paard. Ik zoek een simpel te rijden paard, al helemaal klaar om mee naar buiten te nemen, ongeveer 165 en ik heb een lichte voorkeur voor een ruin en tussen de 7 en 14 jaar oud.

Ik ben al bij één paard wezen kijken, recreatie, jachten gelopen en 1.68 hoog. Hij stond vlakbij dus ik daar heen. En daar trekken ze toch een paard uit de stal. Hij was minstens 1.88 hoog maar alles in verhouding. Een beetje een klassieke gelder maar dan in superplus uitvoering. Een monstertruck. Tja ze hadden zich een beetje vergist bij het schatten van de hoogte....
Ik stond met dat beest in mijn handen met de grote beslagen hoeven dansend naast me... Het ging hem echt niet worden. Als was het alleen maar omdat je op buitenrit zo'n beetje naast je paard moet gaan hangen om onder de takken door te kunnen. Smakelijk om gelachen, maar dat kon ik alleen omdat ik er geen 100 kilometer voor gereden had

Hehe daar sta je dan. :+

Heb je Amias al verkocht?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 07:33

SteffiiY schreef:
@Moniek: Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik heb hem vanmiddag al in het echt mogen bewonderen (ik was toevallig ook op dezelfde kliniek voor keuring). Wat een prachtig dier :+:

Ohh dat meen je , wat een toeval … niks ergs met de jouwe ? Met welk paard was je ?

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:02

Gefeliciteerd Moniek. Veel plezier samen.
En inderdaad Steffiiy hoe is het gegaan?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:19

Evamarie schreef:
Pony waar ik intresse naar had heeft spat. En daar moet je dan via berichten achter komen. Zelf zou ik het gewoon in de advertentie erbij zetten.

Nou nee…genoeg mensen die niet weten wat het in houdt

NotaBene wordt zo steeds duurder dadelijk heeft stalduikdijf helemaal buikpijn
Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig naar de prijs ik mocht tenslotte raden.

Zou fijn vinden als er speciaal MP voor PRE kwamen ik ben zo klaar met het ras…. Echt ik zoek het niet en wil het niet. Maar je wordt er mee dood gegooid.