Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:07

Onali schreef:
Een goede rechter ziet de bui ook al hangen en zal dit als een voorbeeld nemen. Want anders blijf je claim na claim na claim houden.

Een goede rechter zal zich voornamelijk aan de wet houden.

knollentuin

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:59

Straks al het vee in volières >;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 12:37

Kaja schreef:
Onali schreef:
Een goede rechter ziet de bui ook al hangen en zal dit als een voorbeeld nemen. Want anders blijf je claim na claim na claim houden.

Een goede rechter zal zich voornamelijk aan de wet houden.

Alleen als de wet te vaag is dan moet een rechter een weging maken.
Het is niet voor niets een proefproces.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 12:40

Mac schreef:
Overigens is in Italië een klein meisje aangevallen door wat "er uit zag als een wolf"
Men beraadt zich nu over "wat te doen"
https://www.chietitoday.it/cronaca/cane ... ml?fbclid=

Vertaling:
Citaat:
9 mei 2023/Abruzzo/Italië
Het kleine meisje dat dit weekend door de wolf van Vasto (Abruzzo) werd aangevallen
---
Artikel:
Wilde hond/wolf valt gezin met kinderen aan in jachthaven Vasto, Menna: "Hij moet onmiddellijk worden gevangen
Het voorval vond plaats op zondagavond terwijl de twee gezinnen aan het wandelen waren. De burgemeester schrijft aan het Ministerie van Milieu, de regio Abruzzo en Ispra
Een wilde hond, die sterk lijkt op een wolf, zou twee gezinnen met kinderen hebben aangevallen in de jachthaven van Vasto. Het voorval vond plaats op zondagavond 7 mei, toen de kust van Cordella vol zat met mensen tijdens de dagen dat de Trabocchi-kust gastheer is van de Giro d'Italia en de verschillende begeleidende initiatieven.
Volgens sommige getuigen viel het dier eerst een klein meisje aan, dat door haar vader werd gered, en keerde het zich vervolgens tegen andere aanwezigen. 118 en carabinieri kwamen ter plaatse. Het kleine meisje werd behandeld in de Eerste Hulp van Vasto.
Burgemeester Francesco Menna reageerde snel op het incident: "Ik hoorde zojuist van de aanval in Vasto Marina door een vermoedelijke wolf. Ik betuig mijn diepe medeleven met de twee gezinnen die met hun kinderen aan het wandelen waren en ik zal morgenochtend een brief sturen naar het Ministerie van Milieu, de regio Abruzzo en Ispra zodat zij zo snel mogelijk actie kunnen ondernemen om deze dieren te vangen. Er moet onmiddellijk serieus en doortastend worden opgetreden. Ik wijs erop dat het vangen van deze exemplaren onder de verantwoordelijkheid van bovengenoemde instanties valt. Agressies van deze omvang hebben zich al voorgedaan en de sereniteit en veiligheid van de burgers en degenen die naar Vasto komen, moeten worden beschermd en gewaarborgd. Dit is een probleem dat niet onopgemerkt mag blijven. Vanaf morgen zal ik doen wat binnen mijn bevoegdheid ligt. Ik hoop dat het Ministerie van Milieu, de regio Abruzzo en Ispra mijn oproep zullen oppakken en onmiddellijk zullen handelen.
Waarnemingen van vermoedelijke wolven, of waarschijnlijker hybride exemplaren, blijven voorkomen in Vasto.
https://www.chietitoday.it/.../cane-sel ... gredisce...

Ik lees dat het voorval zich in een drukke jachthaven voor deed.
Als dit echt om een wolf ging dan is het daar wel behoorlijk uit de hand gelopen. Hopelijk wordt het monster snel gevangen en wordt snel duidelijk of het hier om een wolf of hond gaat

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:56

Speculatie natuurlijk maar is rabiës een optie?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 16:05

SusanH schreef:
Speculatie natuurlijk maar is rabiës een optie?

Rabies beten zijn meestal dicht bij gezicht/hoofd en zo'n dier bijt meerdere mensen kort achter elkaar. Nieuwsartikel suggereerd dat alleen het meisje gewond is geraakt. Neemt niet weg dat het wel degelijk verstandig zou zijn om rabies protocol te volgen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 16:39

Onali schreef:

De wet is wazig op dit gebied, want wat is beschermen. Wat weegt zwaarder, je dieren beschermen tegen een roofdier of een beschermd roofdier doden of wegjagen (want ook dat mag niet)

De huidige heiningen zijn er om onze dieren op onze percelen te houden. Onze dieren binnen een bepaald stuk land te houden, niet om andere dieren buiten te sluiten.

Tel daar bij op dat het land bewerkt moet worden, het bij schapen vaal andermans land is, sloten toegangelijk moeten blijven voor de gemeente enz.

Ik denk dat niet veel mensen hun vingers hier aan willen branden.

Ik ben het hier volledig met jou eens. Maar dan mag je hopen dat die rechter ook weet waar het over gaat. Dat dat dus niet 1 is die geen idee heeft hoe het in de praktijk werkt. Als dat iemand uit de stad is en nog nooit een dier van dichtbij heeft gezien, weet ik niet of gezond verstand aanwezig is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 17:07

Op de site van RTV Drenthe vertelt de schapenhouder hoe hij zijn best heeft gedaan.
Heel erg sneu, dan verlies je je dieren en vervolgens gaat zo'n misselijke club je ook nog eens een proefproces aan doen.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/155677 ... tegen-wolf

Ik krijg met de dag een grotere hekel aan organisaties zoals Animal Rights. En ik roep al jaren dat deze clubs niet deugen.
Nu kan iedereen het met eigen ogen aanschouwen wat voor misselijk volk het feitelijk is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:43

Wij vinden het misselijk volk, maar er zijn veel mensen die het met ze eens zijn. Net als wakker dier. Pvdd, GroenLinks ed. Allemaal volk die geen enkele kennis van zaken hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:48

Nee dat is het erge...mensen die er niets mee te maken hebben wel de grootste mond hebben.
De leugens van wakker dier enz geloven...gek zijn we hier geworden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:53

Hier op Bokt werd je enkele jaren geleden ook aangekeken voor dierenhater of natuurhater als je kritiek op deze clubs zoals Animalnrights had. En niet te vergeten de PVDD.

Inmiddels hebben deze clubs hun ware gezicht laten zien.
De aap komt pas echt uit de mouw als de wolf zich ook aan huisdieren zoals honden vergrijpt. En als ultieme klapper, het eerste kind.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:13

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:18

Loretta schreef:
Het was hier al eerder benoemt.
Maar deze link is dus in de Facebook groep "Geen Wolf" geplaatst.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1096167288

Het lijkt er heel erg op er in Italie dus daadwerkelijk een kind is gegrepen.

Klopt, ben al jaren lid van die groepen en er komen heel veel aanvallen op personen voorbij.Of confrontaties die echt niet leuk zijn. De `deskundigen`ontkennen nog steeds dat het gebeurt. Houden zich stelselmatig van de domme maar zullen heus die informatie ook zien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:28

En ze blijven maar roepen dat de wolf geen mensen aan valt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:33

Dit meisje is zo te zien niet ernstig gewond dus ik juich dit toe.
Hoe lomp van mij ook. Dit is de enige manier ze wakker te schudden.
Om onze weide dieren ligt niemand wakker, wel om hun (klein)kind

Of gaan we zeggen, tja, ze stond niet achter wolfwerend raster }>

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:41

DuoPenotti schreef:
Dit meisje is zo te zien niet ernstig gewond dus ik juich dit toe.
Hoe lomp van mij ook. Dit is de enige manier ze wakker te schudden.
Om onze weide dieren ligt niemand wakker, wel om hun (klein)kind

Of gaan we zeggen, tja, ze stond niet achter wolfwerend raster }>

Het zal zeker een hoop van de wolvensupporters kosten.
Velen zijn gewoon meelopers die achter natuurclubs aan hobbelen. Want ja, wie kan er nu iets tegen een nobele club als een natuurorganisatie hebben.

Maar dan moet dit voorval wel een beetje in de Nederlandse media gemeld worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 20:09

Ja dat klopt. Dat vind je niet bij het AD of nu.nl

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 23:20

DuoPenotti schreef:
Nee dat is het erge...mensen die er niets mee te maken hebben wel de grootste mond hebben.

Dat animal rights heeft op Twitter maar liefst 4399 volgers.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 09:28

Er zit inderdaad tuig dus dat animal rights.
Paar jaar geleden in ons dorp heel grote varkensflat afgebrand, verschrikkelijk was het.
Wij wilden op een gegeven moement met de auto de straat uit en animal rights was er voor stille tocht enz, wij passeerden ze stapvoets, maar wat een agressie, schelden , gebaren, en tegen onze auto aanslaan en trappen.
Dan ben je echt niet helemaal goed hoor, alsof wij schuld hadden aan wat er gebeurd was.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 10:33

pillow schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat animal rights heeft op Twitter maar liefst 4399 volgers.

Dat is een fractie van de 18 miljoen inwoners. En er zijn accounts met veel meer volgers.
Maar het is wel een schreeuwerig groepje.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 11:40

Hoe machteloos kun je zijn of je voelen ten opzichte van een overheid? Het is toch intens verdrietig wat er momenteel gebeurd, maar je staat voor een grote muur. Machteloos.

Schokkend is het verhaal van de moeder uit Oranje en de beelden van aangevallen dieren blijven staan op je netvlies. Het is ronduit schandalig dat ‘onze’ dieren zo een doodsstrijd moeten doorstaan, als proefkonijn….

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:49

Loretta schreef:
Het was hier al eerder benoemt.
Maar deze link is dus in de Facebook groep "Geen Wolf" geplaatst.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1096167288

Het lijkt er heel erg op er in Italie dus daadwerkelijk een kind is gegrepen.

Als je de italiaanse media artikelen over dit incident leest zijn de autoriteiten daar ook heel erg bezig met het ‘wilde hond’ verhaal ipv dat het om wolven gaat.

Dit exemplaar heeft na het meisje ook nog andere omstanders aangevallen. In de reacties op facebook zegt de vader dat de wonden bij zijn dochter al aan het helen zijn gelukkig (reactie van paar uur geleden).

https://www.chietitoday.it/cronaca/cane ... vasto.html

Als je het artikel vertaalt staat onderaan deze tekst:

“In Vasto zijn er continue waarnemingen van vermeende wolven, of waarschijnlijker van hybride exemplaren.”

Typisch… nul bewijs en meteen gooien op hybride ‘wilde hond’ ipv wolf - zie ook titel van het artikel ‘cane selvatico’ oftewel ‘wilde hond’ in plaats van ‘lupo’.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:49

Zo gek vind ik dat niet. Het is wel belangrijk om dat zeker te weten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:57

Tsja, zonder wolven, géén hybriden...

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:07

SusanH schreef:
Zo gek vind ik dat niet. Het is wel belangrijk om dat zeker te weten.

De meneer van de gemeente noemt het hybriden en het media platform gaat uit van een wilde hond. Terwijl het slachtoffer spreekt van een wolf (op FB).

Dan moeten ze er uberhaupt geen uitspraak over doen tot het onderzoek is afgerond.

Dit soort aannames zijn echt heel lastig in het grote plaatje van beeldvorming dat de media creeert voor met name volk uit de stad. Rectificaties in artikelen komen vaak pas achteraf in hetzelfde artikel en niet als een nieuw verhaal. Het gros heeft het artikel dan al gelezen en weet dan niet wat het echte verhaal is.

Dit soort acties zijn imo een grote pot met olie voor polarisatie mbt standpunten richting rewildering en wolven in Europa.