Onali schreef:Een goede rechter ziet de bui ook al hangen en zal dit als een voorbeeld nemen. Want anders blijf je claim na claim na claim houden.
Een goede rechter zal zich voornamelijk aan de wet houden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaja schreef:Onali schreef:Een goede rechter ziet de bui ook al hangen en zal dit als een voorbeeld nemen. Want anders blijf je claim na claim na claim houden.
Een goede rechter zal zich voornamelijk aan de wet houden.
Mac schreef:Overigens is in Italië een klein meisje aangevallen door wat "er uit zag als een wolf"
Men beraadt zich nu over "wat te doen"
https://www.chietitoday.it/cronaca/cane ... ml?fbclid=
Vertaling:Citaat:9 mei 2023/Abruzzo/Italië
Het kleine meisje dat dit weekend door de wolf van Vasto (Abruzzo) werd aangevallen
---
Artikel:
Wilde hond/wolf valt gezin met kinderen aan in jachthaven Vasto, Menna: "Hij moet onmiddellijk worden gevangen
Het voorval vond plaats op zondagavond terwijl de twee gezinnen aan het wandelen waren. De burgemeester schrijft aan het Ministerie van Milieu, de regio Abruzzo en Ispra
Een wilde hond, die sterk lijkt op een wolf, zou twee gezinnen met kinderen hebben aangevallen in de jachthaven van Vasto. Het voorval vond plaats op zondagavond 7 mei, toen de kust van Cordella vol zat met mensen tijdens de dagen dat de Trabocchi-kust gastheer is van de Giro d'Italia en de verschillende begeleidende initiatieven.
Volgens sommige getuigen viel het dier eerst een klein meisje aan, dat door haar vader werd gered, en keerde het zich vervolgens tegen andere aanwezigen. 118 en carabinieri kwamen ter plaatse. Het kleine meisje werd behandeld in de Eerste Hulp van Vasto.
Burgemeester Francesco Menna reageerde snel op het incident: "Ik hoorde zojuist van de aanval in Vasto Marina door een vermoedelijke wolf. Ik betuig mijn diepe medeleven met de twee gezinnen die met hun kinderen aan het wandelen waren en ik zal morgenochtend een brief sturen naar het Ministerie van Milieu, de regio Abruzzo en Ispra zodat zij zo snel mogelijk actie kunnen ondernemen om deze dieren te vangen. Er moet onmiddellijk serieus en doortastend worden opgetreden. Ik wijs erop dat het vangen van deze exemplaren onder de verantwoordelijkheid van bovengenoemde instanties valt. Agressies van deze omvang hebben zich al voorgedaan en de sereniteit en veiligheid van de burgers en degenen die naar Vasto komen, moeten worden beschermd en gewaarborgd. Dit is een probleem dat niet onopgemerkt mag blijven. Vanaf morgen zal ik doen wat binnen mijn bevoegdheid ligt. Ik hoop dat het Ministerie van Milieu, de regio Abruzzo en Ispra mijn oproep zullen oppakken en onmiddellijk zullen handelen.
Waarnemingen van vermoedelijke wolven, of waarschijnlijker hybride exemplaren, blijven voorkomen in Vasto.
https://www.chietitoday.it/.../cane-sel ... gredisce...
SusanH schreef:Speculatie natuurlijk maar is rabiës een optie?
Onali schreef:Een goede rechter ziet de bui ook al hangen en zal dit als een voorbeeld nemen. Want anders blijf je claim na claim na claim houden.
De wet is wazig op dit gebied, want wat is beschermen. Wat weegt zwaarder, je dieren beschermen tegen een roofdier of een beschermd roofdier doden of wegjagen (want ook dat mag niet)
De huidige heiningen zijn er om onze dieren op onze percelen te houden. Onze dieren binnen een bepaald stuk land te houden, niet om andere dieren buiten te sluiten.
Tel daar bij op dat het land bewerkt moet worden, het bij schapen vaal andermans land is, sloten toegangelijk moeten blijven voor de gemeente enz.
Ik denk dat niet veel mensen hun vingers hier aan willen branden.
Loretta schreef:Het was hier al eerder benoemt.
Maar deze link is dus in de Facebook groep "Geen Wolf" geplaatst.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1096167288
Het lijkt er heel erg op er in Italie dus daadwerkelijk een kind is gegrepen.
DuoPenotti schreef:Dit meisje is zo te zien niet ernstig gewond dus ik juich dit toe.
Hoe lomp van mij ook. Dit is de enige manier ze wakker te schudden.
Om onze weide dieren ligt niemand wakker, wel om hun (klein)kind
Of gaan we zeggen, tja, ze stond niet achter wolfwerend raster
pillow schreef:DuoPenotti schreef:Nee dat is het erge...mensen die er niets mee te maken hebben wel de grootste mond hebben.
De leugens van wakker dier enz geloven...gek zijn we hier geworden.
Dat animal rights heeft op Twitter maar liefst 4399 volgers.
Loretta schreef:Het was hier al eerder benoemt.
Maar deze link is dus in de Facebook groep "Geen Wolf" geplaatst.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1096167288
Het lijkt er heel erg op er in Italie dus daadwerkelijk een kind is gegrepen.
SusanH schreef:Zo gek vind ik dat niet. Het is wel belangrijk om dat zeker te weten.