Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tinka schreef:Iets later bekappen is meestal niet zo'n probleem hoor. Onze hoefsmid was er pas na 3 maanden, corona gehad, sneeuw, maar hij zag geen problemen gelukkig.
JudithO schreef:Dat plafond! Ziet eruit als onder verdiepingsvloer in de aanbouw
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
En die potten, wat een beste verzameling was dat nog. In theorie, als het goed geweckt is, zou het nog prima eetbaar moeten zijn. Maar ik snap dat je je gezondheid er niet aan gaat wagen
Zinzi_jewel schreef:Dan waren haar ingeweckte producten wel gezond ! Zo oud geworden en nog zo lang gekookt voor de zonen .
Petje af
balance schreef:Wat bijzonder ook dat jullie die geschiedenis weten! Ik snap dat wel hoe je denkt. We zijn maar heel even op deze aarde en als je weg bent blijft er toch een materieel deeltje van je achter. Soms in de vorm van Boerejongens.
Hoe mooi dat jullie ook haar deel van de boerderij blijven erkennen.
Ik geloof het graag hoor, dat die mensen zo oud zijn geworden door het zelf voorzienend leven.
Even heel luguber misschien maar ik ken mensen op wiens terrein een klein kerkhofje is. Daar liggen oorspronkelijke bewoners begraven en dat stukje terrein blijft eigendom van de kerk en mag niet verwijderd worden.
In het huis dat er nu staat zijn drie eigenaren voortijdig overleden.
Ik kan de gedachte niet kwijt dat je zo’n kerkhofje echt moet erkennen en omarmen en dat gebeurt niet. Ook niet met de huidige eigenaren.
-Namiro- schreef:Alles goed daar in Viva la France? Het is zo stil?
Hopelijk ben je aan het genieten met Prisca in het zonnetje!
balance schreef:Nou ben ik wel benieuwd naar dat kasteel hoor. De link doet het nog niet. Hoe leuk is dit allemaal toch. Oh, ik zie net dat jet waarschijnlijk de link heeft geplaatst ik ga eens kijken.
Jet schreef:Gave film weer van van alles wat jullie deze week zoal heeft beziggehouden!
https://www.chateau-du-calaoue.fr/contact/ , is dit het kasteel? Ik zag bij jouw laatste bericht geen werkende link zie je, wel een prachtig verhaal weer. Heel benieuwd hoe ze het bij jullie gaan vinden en hoe jullie het op het kasteel gaan hebben!
-Namiro- schreef:Alles goed daar in Viva la France? Het is zo stil?
Hopelijk ben je aan het genieten met Prisca in het zonnetje!
Jet schreef:Aha, dus toch! Het ziet er heel gaaf uit hoor! Wel onwijs groot.
JudithO schreef:Oh wat is Q toch een draak. Die kop ook, fantastisch.
Die tegeltjes, ben je daar nu niet heel erg zat van? Ik had ze allang buiten neergekieperd en wat anders besteld geloof ik