Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:53

Bedankt Ayasha voor de uitleg!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 15:16

petraaken schreef:
Nu zo snel mogelijk naar een kliniek of wachten tot het warmer weer is?

Heb de DA gestuurd die míjn klophengst gecastreerd heeft. Normaal komt die niet meer op ‘huisbezoek’ maar hij heeft wel een kleine kliniek staan. Das op dit moment de enige waar ik hem met een gerust hart heen zou doen. :o
Maar moet even navragen of hij nog castreert.

De DA die er nu was mompelde ook iets over ‘zoon van zijn moeder.’ trouwens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 21:52

Fysio heeft iig hartelijk kunnen lachen. :+
Fysio: ‘en Joy geholpen?’
Ik: ‘nee hij trok zijn ballen in zijn buik’ (ik sta op dit punt met mijn rug naar hem toe.)
Fysio: ‘wat?’
Ik: ‘ge hebt het just verstaan. Ik zei hij trok zijn ballen in zijn buik.’
Fysio: ‘die kunnen dat?’
Ik: ‘normaal niet meer na hun 2e levensjaar ofzo ma Joy wel gezien ik 75 euro betaald heb om de dierenarts te horen zeggen ‘uhm Kathleen ik vind zijn ballen niet. Duurste meest teleurstellende paaseieren-jacht in 20 jaar.’
Toen kon ie z’n lach niet meer inhouden. :+

Hij vroeg wel nog wat dan nu ging gebeuren toen ie uit gelachen was. :=

Voor context: ik ben over veel bruut kwa taal al heb ik kennelijk wel een ‘telefoon-stem’ ( :+ ) maar normaal ben ik vrij ingetogen betreffende voortplantingsorganen tegen niet paardenmensen maar had het vandaag niet in me. _O-

Twee weken zonder mij zorgde sowieso voor een paar kortsluiting momentjes. :)) Hij kent niet veel mensen met mijn ietwat donkere humor zeg maar. _O-

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:14

_O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 22:17

DA keek dan weer ietwat zuchtend op toen ik antwoordde ‘ze zitten nogthans op een redelijk standaard plaats bij mijn weten….’

Ik kan het niet helpen, de stomme antwoorden floepen er uit voor mijn brein verwerkt wat ze werkelijk zeggen als ik stress heb. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:01

Voor paardenmensen is dat wel hilarisch die gesprekken. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-26 12:38

petraaken schreef:
Voor paardenmensen is dat wel hilarisch die gesprekken. _O-

Moet nu wel zeggen dat ik mezelf op veel scenario’s voorbereid had maar niet op ‘hij verstopt zijn ballen.’ :=
Stuurde naar mijn beste vriendin dat hij niet gecastreerd was want we hadden het er over gehad toen ze hun paard kwamen halen na nieuwjaar. Zij ‘dat heb ik nog nooit gehoord. :=

Ja eerlijk… ik dus ook niet… ofwel zitten ze of eentje in de buik/lies en weet je dat het liggend moet of wel hangen ze…. Maar om 10:00 ze nog zien hangen en zodra de DA er aan was geweest had ik je kunnen wijsmaken dat ie ruin was. :x
Vanmorgen hingen ze weer te bengelen trouwens. :roll:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:58

Haha maar gezien hoe jullie paarden zijn en fratsen uithalen verbaasd het me ook weer niet heel erg dat zoiets gebeurd is :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-26 13:10

Duhelo schreef:
Pfoe, sowieso een pittige periode dus!

Bizar hoe dergelijke trauma's ergens herbeleefd worden he?
Ik heb in 2021 een nogal pittig ongeluk gehad, ook wel wat restschade maar er gelukkig vrij goed bovenop gekomen. De week erop de hond van mijn ouders moeten inslapen, en eind van diezelfde maand mijn hartpaartd. Ieder jaar is dat toch wel een pittige periode waarin je vanalles herbeleeft zeg maar.

Deze had ik even gemist zie ik nu. Dit is het eerste jaar sinds lang dat ik me er weer bewust van ben. Ik denk omdat ik de laatste maanden toch wel tegen mezelf op gelopen ben. Ik denk dat het daar toch wel mee te maken heeft.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 15:58

haha, ut zal eens niet. Miss strikje er om binden kunnen ze niet meer naar binnen, mits jij op tijd bent natuurlijk :D :D :D :D }>

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:30

Moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit heb gehoord dat ze hun ballen kunnen intrekken. Zeker niet op die leeftijd. Als jaarling zie je dat nog wel eens gebeuren maar oudere nog nooit gezien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-26 18:36

petraaken schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit heb gehoord dat ze hun ballen kunnen intrekken. Zeker niet op die leeftijd. Als jaarling zie je dat nog wel eens gebeuren maar oudere nog nooit gezien.

Explosion kon het ook als ik het me goed herinner. Die was ggk als dekhengst dus die moet ze gehad hebben. Die was 13 geloof ik toen ik hem kreeg, 12 of 13.

Ik herinner me nl dat die zeg maar erg klein geschapen was meestal vergeleken met de meeste hengsten die ik kende en ken. En Joy is behoorlijk voorzien als hij ze laat hangen. En ruin als ie ze in trekt. :+ enfin je ziet twee ‘bollinkjes’ zeg maar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:26

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 10:44

Duhelo schreef:
Kan het zijn dat de locatie waar je gaat lessen bij Chris (zijn locatie?) te koop staat?

Ik zag die passeren op fb, en dacht, die binnenpiste komt me héél bekend voor!

https://www.facebook.com/share/p/1An965 ... tid=wwXIfr

:j jep, staat te koop. Chris zegt dat de lessen gewoon door blijven gaan maar hoe lang weet ik ook niet. Lijkt me als het verkocht is dat die mensen het gaan willen gebruiken. :=

Chris is richting de 80 aan het gaan inmiddels denk ik… hij zal vroeg of laat toch wel rustiger aan gaan doen lijkt me… dan ben ik wel verloren want vind zo nog maar iemand.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:09

Haja, ik had het ook gezien en dacht ook al meteen dat het Chris zijn binnenpiste was :)

Amai 80, das echt uit passie dan. Zo"n mensen zijn er niet veel inderdaad. Je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 11:44

2018 zijn we naar zijn 70e verjaardag geweest dus dan wordt hij 78 dit jaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 23:21

DA die ik kende die thuis castreerde doet het helaas niet meer dus mijnheer ‘pak-ze-dan-als-je-kan’ zal toch naar de kliniek moeten. Hij gaat onder het mes en ik ga 24/48 uur af zien omdat ik hem uit handen moet geven. :+
Hij voelt zich net als Rêve gelukkig wel overal thuis. Met Sam zou dat heel anders liggen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 07:55

Iemand als Chris ga je niet meer vinden denk ik. Of het zal met een lantarentje moeten zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-26 11:23

Ik weet dat Solvej Signe bij hem getraind heeft en zij kijkt er gelijkaardige ideeen op na te houden. Traint ook elk type paard zeg maar.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 18:35

Stille meelezer moet erg lachen om Joy z’n ballen verhaal! :))

Over het zadel, er is een bokker die leren tassen maakt. Ze is nu ook bezig met leer van een oud zadel, misschien leuk voor haar?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 21:53

Sam, Rêve en Gamiro blijven nog even op stal. Sam is gelukkig inmiddels gewoon. Moet morgen toch eens proberen om een foto van moeder en zoon te maken. :D. Ze hangen meestal tegelijk met dezelfde ‘aandacht?!!’ Blik over de deur. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 20:43

Of het koud is in België?

Afbeelding

Enigszins. :j

Joy is not amused. Sam heeft spontaan de zin van een stal ingezien en Rêve is zowaar lief naar mijn man als ze naar binnen mag. :=

1 persoon met twee paarden gaat weg maar er is al 1 stal besproken en we worden bestookt met berichten. := er is iemand die stuurde om met twee te komen kijken. Dan is alles eigenlijk terug verhuurd wat we momenteel willen verhuren. (Gezien we Rêve, Sam en Gamiro ook nog even op stal willen houden.)

Er is wat… ‘drama’ geweest en ik heb mijn psychologie kunnen benutten. :+ mijn fysio die vroeg wa er gebeurt was nav mijn ‘ik was niet klaar voor de dag die ik gisteren gehad heb toen ik op stond.’ Zei ietwat beledigd: ‘Zie!! Gij kunt dat dus wél!!’

Uh ja tuurlijk. Maar het duurt zoveel langer…… := ik moet een zekere motivatie hebben zeg maar. _O-
Ben met alles wat gebeurt is mijn DA vergeten te antwoorden dus die moet ik maandag wel even antwoorden ivm Joy.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 22:50

Nou ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig wat er is 'gebeurd' :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-26 00:33

Heel lang verhaal kort beweerde een bijrijdster online dat wij erg onbeschoft waren. Dat kwam ik via een kennis te weten. Ik herkende de naam niet (heb haar maar twee keer gezien.) en ik ging dus vragen welk paard ze dan bij ons had staan. :+

Zei ze heel vrolijk ‘ik ben X !’ (Ik ben heel slecht met namen dus ik had totaal de link niet gelegd omdat ze er ook nog maar een paar weken is en ik haar sowieso amper zie. Communicatie gaat met de eigenaar dus ook in de app zie ik haar naam niet veel opduiken. Ik zat dus echt van ‘joh we hebben helemaal geen X op stal. Nooit gehad ook. :+ ben zelfs even mentaal alle huidige en vorige klanten inclusief bijrijders af gegaan maar haar naam had ik nog niet op geslagen. :o )

Dus toen vroeg ik of ik mocht weten op welk moment wij haar onbeschoft behandelt hadden. Mede omdat er stond dat ‘we’ onbeschoft behandeld werden en het impliceerde dat de eigenaar dus ook een andere stal zocht. (Zo kwam ik het nl te weten. Onze advertentie was bij iemand die zocht terecht gekomen en dat was dus de bijrijder.)

Ze besloot mij niet meer te antwoorden. :+
Ik heb in een boek bij wijze van grap wel eens gelezen ‘I prefer to solve my problems by ignoring them and hoping they’ll go away.’ Maar had het nog niet in een IRL-situatie toegepast zien worden. :+

Dus de eigenaar een bericht gestuurd of we konden praten. Dergelijke dingen zijn snel de wereld in maar er uit is iets heel anders en we zijn nog steeds op startend immers.

Lang verhaal kort: eigenaar en bijrijder kwamen rond tafel zitten. Ze voelde zich onveilig. Dat kan maar dan wil ik graag weten waarom want dat is niet onze bedoeling natuurlijk. Het bleek te gaan over twee incidenten of iig twee die ze kon benoemen. Eentje waarbij mijn man gezegd zou hebben ‘is het (de mest) er weer naast?’
Waarvan ik vrij zeker ben dat het als grap bedoelt zal zijn (die dag had een andere stalgenoot nl een ongelukje gehad waardoor de mest zeg maar naast de aanhanger lag. :+ zij had gelukkig niks maar het resultaat is wat geplaag natuurlijk. Gisteren was ik zelf aan de beurt. _O- je kan het maar beter weg lachen in deze periode.)
Maar zij had dat dus opgevat als commentaar terwijl ze haar best deed. (En dat doet ze ook. Ze is netjes,ruimt op,we hebben nul te klagen van haar daarom vond ik het ook erg gek dat een van ons onbeschoft of bruut geweest zou zijn naar haar. Er is nooit reden toe.)
Dat ook uitgelegd en gekaderd.

Ze gaf aan dat ze dat wellicht idd verkeerd opgevat had. Het tweede incident was met hooi. Dat heb ik moeten bespreken met mijn man en haar ook gezegd dat ik dat moest vragen want ik was er niet en hij had niks gezegd. Ik heb haar gezegd dat ik vermoed dat hij wat kort geweest is omdat hij een paard aan het beslaan was op dat moment dat veel moeite heeft met staan. Dat gaat hem aan het hart en het dier heeft ook nog eens speciaal beslag op moeilijke hoeven dus dan kan hij wat botter zijn zonder het te beseffen.)

Er waren dan nog wat kleine dingen dat ze het gevoel had steeds eerst van anderen te moeten opruimen voor ze kon beginnen. Dus heb haar samen gevat:
-wat context gegeven zonder haar gevoel weg te wuiven. Ze voelt immers wat ze voelt.
-haar tips gegeven over hoe ze situaties waar ze zich niet aan gevallen voelt bespreekbaar kan maken met ons toen ze aan gaf te willen proberen blijven omdat ze er wél graag was en ze aan gaf niet goed te weten hoe ze dat moest doen. (Het betreft hier een 18 a 19 jarige overigens.)
-haar gezegd dat het niet haar taak was andermans rommel op te ruimen en dat ze dan ons/mij moet sturen en het moet laten liggen en dat wij dan de persoon die het zo achtergelaten heeft aan spreken. Dat het nooit de bedoeling is dat ze elke keer eerst een half uur moet keren/opruimen.

Kijk je ruimt altijd wel iets op van een ander op een stal. Je keert je eigen hooi bij elkaar en dat wat er ligt van de vorige kan je moeilijk omheen keren. :+

Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze elke keer de hele gang gaat keren voor ze kan beginnen.

Dus met die afspraken wilde ze wel verder proberen. Ik heb wel aan gegeven dat dergelijke dingen zeggen erg schadelijk kan zijn voor ons. Wat gezegd is kan ze niet meer terug nemen maar heb haar wel gevraagd om eerst ons te benaderen in het vervolg zeker na dit gesprek gezien ze nu weet dat als we weten wat er speelt we er zijn om te helpen/luisteren en een weg vooruit te vinden. Maar dat kan natuurlijk alleen als we weten dat er een probleem is.

Buiten dat het voor haar natuurlijk wel een echt probleem was in de basis was al bij al de oplossing snel gevonden. Ze gaf zelf ook wel aan dat ze erg hoog in de emotie gegaan was en het verkeerd aangepakt had. Kan gebeuren. Knuffel achteraf. Afspraken voor wanneer ze zich terug in een situatie bevind waar ze zich niet goed in voelt. Zij het mij even sturen en de boel laten liggen als het niet haar rommel is. Wij weten vrijwel altijd wel ‘wie’ het is als we het tijdstip van aantreffen weten. :+ en vaak ook a n wat er wel of juist niet gebeurd is. :+

Maar i.c.m een paar hele slechte nachten kwa slaap (vannacht wordt nog eentje geloof ik. :x ) was ik wel klaar voor bed… :+ vooral omdat ik tijd gemaakt had voor het gesprek en dus nog twee stallen en hooi moest doen terwijl het snel af koelde… :=
Dan zegt mijn hoofd echt ‘nope!’ Een paar dagen. :=

Ook omdat dit het simpele deel is. Gedurende het gesprek en de voorafgaande berichten zijn er wat tegenstrijdigheden opgedoken die ons wel bezig houden. Maar das een nog langer verhaal en ik ga eerst proberen te slapen. :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 08:23

Klinkt als een ongelukkige samenloop van dingen, maar ook alsof je het goed hebt opgepakt.
Miscommunicatie kan altijd gebeuren, dat hoort bij het leven, maar hoe je er mee omgaat is wat telt.
Dit klinkt als een jong persoon die, zoals ze zelf al zei, iets te veel vanuit emotie heeft gereageerd, maar hopelijk hier ook een fijne les uit kan halen hoe dit soort dingen in de toekomst aan te vliegen.