Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:53

Bedankt Ayasha voor de uitleg!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 15:16

petraaken schreef:
Nu zo snel mogelijk naar een kliniek of wachten tot het warmer weer is?

Heb de DA gestuurd die míjn klophengst gecastreerd heeft. Normaal komt die niet meer op ‘huisbezoek’ maar hij heeft wel een kleine kliniek staan. Das op dit moment de enige waar ik hem met een gerust hart heen zou doen. :o
Maar moet even navragen of hij nog castreert.

De DA die er nu was mompelde ook iets over ‘zoon van zijn moeder.’ trouwens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 21:52

Fysio heeft iig hartelijk kunnen lachen. :+
Fysio: ‘en Joy geholpen?’
Ik: ‘nee hij trok zijn ballen in zijn buik’ (ik sta op dit punt met mijn rug naar hem toe.)
Fysio: ‘wat?’
Ik: ‘ge hebt het just verstaan. Ik zei hij trok zijn ballen in zijn buik.’
Fysio: ‘die kunnen dat?’
Ik: ‘normaal niet meer na hun 2e levensjaar ofzo ma Joy wel gezien ik 75 euro betaald heb om de dierenarts te horen zeggen ‘uhm Kathleen ik vind zijn ballen niet. Duurste meest teleurstellende paaseieren-jacht in 20 jaar.’
Toen kon ie z’n lach niet meer inhouden. :+

Hij vroeg wel nog wat dan nu ging gebeuren toen ie uit gelachen was. :=

Voor context: ik ben over veel bruut kwa taal al heb ik kennelijk wel een ‘telefoon-stem’ ( :+ ) maar normaal ben ik vrij ingetogen betreffende voortplantingsorganen tegen niet paardenmensen maar had het vandaag niet in me. _O-

Twee weken zonder mij zorgde sowieso voor een paar kortsluiting momentjes. :)) Hij kent niet veel mensen met mijn ietwat donkere humor zeg maar. _O-

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:14

_O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 22:17

DA keek dan weer ietwat zuchtend op toen ik antwoordde ‘ze zitten nogthans op een redelijk standaard plaats bij mijn weten….’

Ik kan het niet helpen, de stomme antwoorden floepen er uit voor mijn brein verwerkt wat ze werkelijk zeggen als ik stress heb. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:01

Voor paardenmensen is dat wel hilarisch die gesprekken. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:38

petraaken schreef:
Voor paardenmensen is dat wel hilarisch die gesprekken. _O-

Moet nu wel zeggen dat ik mezelf op veel scenario’s voorbereid had maar niet op ‘hij verstopt zijn ballen.’ :=
Stuurde naar mijn beste vriendin dat hij niet gecastreerd was want we hadden het er over gehad toen ze hun paard kwamen halen na nieuwjaar. Zij ‘dat heb ik nog nooit gehoord. :=

Ja eerlijk… ik dus ook niet… ofwel zitten ze of eentje in de buik/lies en weet je dat het liggend moet of wel hangen ze…. Maar om 10:00 ze nog zien hangen en zodra de DA er aan was geweest had ik je kunnen wijsmaken dat ie ruin was. :x
Vanmorgen hingen ze weer te bengelen trouwens. :roll:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:58

Haha maar gezien hoe jullie paarden zijn en fratsen uithalen verbaasd het me ook weer niet heel erg dat zoiets gebeurd is :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:10

Duhelo schreef:
Pfoe, sowieso een pittige periode dus!

Bizar hoe dergelijke trauma's ergens herbeleefd worden he?
Ik heb in 2021 een nogal pittig ongeluk gehad, ook wel wat restschade maar er gelukkig vrij goed bovenop gekomen. De week erop de hond van mijn ouders moeten inslapen, en eind van diezelfde maand mijn hartpaartd. Ieder jaar is dat toch wel een pittige periode waarin je vanalles herbeleeft zeg maar.

Deze had ik even gemist zie ik nu. Dit is het eerste jaar sinds lang dat ik me er weer bewust van ben. Ik denk omdat ik de laatste maanden toch wel tegen mezelf op gelopen ben. Ik denk dat het daar toch wel mee te maken heeft.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:58

haha, ut zal eens niet. Miss strikje er om binden kunnen ze niet meer naar binnen, mits jij op tijd bent natuurlijk :D :D :D :D }>

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:30

Moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit heb gehoord dat ze hun ballen kunnen intrekken. Zeker niet op die leeftijd. Als jaarling zie je dat nog wel eens gebeuren maar oudere nog nooit gezien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:36

petraaken schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit heb gehoord dat ze hun ballen kunnen intrekken. Zeker niet op die leeftijd. Als jaarling zie je dat nog wel eens gebeuren maar oudere nog nooit gezien.

Explosion kon het ook als ik het me goed herinner. Die was ggk als dekhengst dus die moet ze gehad hebben. Die was 13 geloof ik toen ik hem kreeg, 12 of 13.

Ik herinner me nl dat die zeg maar erg klein geschapen was meestal vergeleken met de meeste hengsten die ik kende en ken. En Joy is behoorlijk voorzien als hij ze laat hangen. En ruin als ie ze in trekt. :+ enfin je ziet twee ‘bollinkjes’ zeg maar.