Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:21

onee dat is jammer zeg :(

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:25

Wat balen Lieser!!!

Het is voor werkenden inderdaad gewoon niet te doen! Je moet echt bellen en gelijk in je auto stappen… als je er een dag over heen laat gaan, grijp je bij de gewilde paardjes mis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:26

Ania schreef:
grauwman schreef:
Als je het ergens niet mee eens bent moet je vooral de rekening niet meteen betalen.
Weet niet of je er nu nog een zaak van kan maken.

Is via een automatische incasso gegaan samen met de stalling.

Dan kun je er wellicht nog wat mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:29

moniek21 schreef:
Ik ga jullie alweer verlaten :o :D
Vandaag m’n nieuwe vriend helemaal goedgekeurd .. gelijk meegenomen, op naar een nieuw avontuur.

Voor degene die nog opzoek zijn , heel veel succes +:)+

Gefeliciteerd en veel geluk samem <3 Show je nog een foto? ;)

Aatrox

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:30

Wat leuk Moniek! GEfeliciteerd.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:30

Kiwiaa schreef:
Nog niet Oji, maar eind januari komt hij af :):)

En wow, dat verhaal van perongeluk castreren? Hoezo dan?? Daar zou ik ook niet mee kunnen lachen. Ik ging ook specifiek op zoek naar een hengst, zeker bij PRE's vind ik de ruinen toch vaak minder uitstraling hebben :o

Welnee, persoonlijk vind ik mijn ruin echt enorm stoer <3

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:33

Lieser schreef:
ikke schreef:

Ik heb nu gereageerd op een 5,5 jarige ruin van 160
Die staat toch ookal een tijdje op het net. En heel voordelig geprijst. Dan ga ik automatisch denken dat er wat mis mee is. Erg eigenlijk..

Je zou je eigenlijk af moeten vragen of je een genoeg geoefend oog hebt om de kwaliteit van het paard te herkennen.
De maat alleen al haakt het gros op af, lees hier maar terug.

Als ik lees hoe vaak paarden niet door de keuring komen, heeft niemand 'een genoeg geoefend oog' om de kwaliteit van een paard te herkennen. Dus je opmerking snap ik niet. In deze tijd, waar paarden van 15k binnen 24 uur verkocht kunnen zijn, is een ruin die al langere tijd te koop staat wel iets om vraagtekens bij te zetten.[/quote]

Ik heb dat ook hoor… paarden van 15k die echt leuk zijn, zijn met een halve dag weg. Ik ga dan ook denken “ wat is er mee” als ze langer te koop staan..

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:33

Moniek, gefeliciteerd!!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:46

suffie schreef:
Ania schreef:
Alweer dank voor jullie fijne antwoorden. Ik vind het heel moeilijk, weet niet goed wat te doen en wat ik nu wil, heb de rekening van de castratie en medicatie wel al gehad en betaald. Ik wil er online ook niet te veel over plaatsen omdat dit toch openbaar is.

Dit is toch de valk met een chip?
Ik begrijp dat je er niet al teveel over wilt zeggen online, maar in je berichten is terug te lezen dat je hem van het voorjaar wilde laten castreren. Dit is alleen eerder gebeurd zonder overleg, wellicht toch een misverstand?

Ik wou hem tot zijn 3e hengst laten en in het najaar castreren. Toen ik hem had was ik aan het twijfelen of ik hem überhaupt wilde castreren.
Is nog steeds geen reden om een paard van een ander te castreren zonder overleg lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:49

Vandaag en gister heb ik allemaal leuke advertenties gekregen van bokkers.
Nou kwam 1 van jullie met 2 advertentie linkjes van MP: En de pony die mij aanspreekt blijkt ook nog hier vlakbij te staan. :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:49

Lieser schreef:
'Mijn' paard blijkt inderdaad verkocht te zijn :(

Ah nee! Wat zonde!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:51

Matheno schreef:
Kiwiaa schreef:
Nog niet Oji, maar eind januari komt hij af :):)

En wow, dat verhaal van perongeluk castreren? Hoezo dan?? Daar zou ik ook niet mee kunnen lachen. Ik ging ook specifiek op zoek naar een hengst, zeker bij PRE's vind ik de ruinen toch vaak minder uitstraling hebben :o

Welnee, persoonlijk vind ik mijn ruin echt enorm stoer <3

Ohh zeker waar! Ben echt fan van de jouwe <3 maar ken wel wat PRE ruinen die echt pruts gebleven zijn met stomme kroesmanen :') . Hoewel training en verzorging ook wel veel doet natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:53

@Ania mee eens en daarbij (overwegen of twijfelen mag) en als dat zo was dan had je het hier niet zo gezegd uiteraard. Ga ik van uit.

Ik heb ook vorig jaar nog getwijfeld of ik mijn shet zou verkopen.
Nou lekker dan als iemand hem voor mij verkoopt... := Maar nu ben ik thanks God Zo blij dat ik geen koper passend genoeg vond. Hij is geweldig mijn shet <3

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:06

Derma schreef:
Ah bah Lieser, achter het net gevist :(
Gaat ook bizar snel. Voor werkende mensen haast niet te doen op t moment.

In dit geval waren de tentamens van mijn dochter de 'schuld'. Morgenmiddag heeft ze de laatste, vandaar dat we donderdagochtend afgesproken hadden.

Ach, ons paard komt nog wel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:26

Kimberly_83 schreef:
Ik ga vanavond kijken bij een PRE van 16. Ik zoek een leuk recreatie ( buitenrij) paard en geen witte hihi, ga ik toch weer bij een witte kijken. Eigenlijk vind ik het wel al oud maar verschillende mensen wezen mij op dit paard dus dat zal vast niet meer toevak zijn

Als het die is dat ik denk dat het is, denk ik dat het best een heel leuk dier is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:34

Veel succes met kijken!

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:44

happy2014 schreef:
Ik heb dat ook hoor… paarden van 15k die echt leuk zijn, zijn met een halve dag weg. Ik ga dan ook denken “ wat is er mee” als ze langer te koop staan..

Ik zag eerder ook al zo'n soort vergelijkbare opmerking m.b.t lagere prijzen. Ik heb super leuke, gezonde, reeds geröntgende paarden verkocht in het afgelopen jaar, voor -als ik jullie posten zie- veel te weinig geld, en dat duurde echt even voordat die weg waren. Ik raad je dus aan er niet per definitie vanuit gaan dat er iets mis is met die paarden en gewoon te bellen/vragen. :(:)

Ga ik mezelf aanleren om er meer voor te vragen want dan verkopen ze schijnbaar sneller. ;)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:49

Stald herkenbaar wat je schrijft. Meer vragen is wel lastig vind ik zelf. Voelt op een of andere manier ook persoonlijk weer niet lekker.
Maar herken wat mensen hier zeggen dat ze dan gaan twijfelen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:54

Staldiefdijk als jij wat poepbraaf heb mag je mij wel contacten hoor.
Wat was notaBene een gaaf dier

Niet mijn budget gok ik maar wel mooi

StalNollie bedankt nog voor je PB maar is privé veel gebeurd dat ik niet meer aan paard gedacht heb

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:01

Dan ben ik dus heel benieuwd wat jij denkt dat ik daarvoor gevraagd en gekregen heb, om mijn theorie kracht bij te zetten. Ze is al verkocht inmiddels, dus dit is absoluut geen advertentie.

3 jarige KWPN merrie, STB ELITE, EPTM-(DR), D-OC, 1.68 stokmaat. Super karakter, mensvriendelijk. Uiteraard nog wel groen, was enkel tijdens EPTM beleerd, maar wel braaf. Röntgenologisch goedgekeurd.

Ik kreeg toevallig gisteren nog een foto doorgestuurd van haar eigenaresse in Amerika:
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:15

Ik zie nu geen gangwerk dus wel moeilijk te schatten
Normaal zou die 7500€ kosten groen…..
zadelmak kun je wel 15000-18000€ vragen met mooie correcte gangen

Er is iemand op MP en ik weet de naam niet meer al haar paarden zijn rond de 9000-9900€ tot ze zadelmak zijn dat is dan 2 maanden later en zijn ze ineens onder zadel met een klasse eraan dus L/M en kosten ze vanaf 14000-20000 beginnen allemaal,onder de 10000€

Ik wil ook wel zo snel verdienen in een maand tijd….salarisje van 6000€ netto :D …wellicht zwart

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:21

Stap 80, Draf 75, Galop 80, Beweging 80 :-)

In die fase van fokker naar start in de sport wordt ook juist het geld verdiend, denk ik, door degene die zo'n paard goed aanrijdt en doorverkoopt. Ik kan dat helaas niet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:24

Tita geen dank mocht je alsnog ergens in de buurt willen mijn aanbod staat.

Overigens lijkt het snel geld verdienen maar aanschaf van een paard waar je wat op wil verdienen kan ook de min ingaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:29

StalNollie schreef:
Tita geen dank mocht je alsnog ergens in de buurt willen mijn aanbod staat.

Overigens lijkt het snel geld verdienen maar aanschaf van een paard waar je wat op wil verdienen kan ook de min ingaan.

Thanks _/-\o_

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:30

_Tarzan schreef:
tita schreef:
Tarzan hoe gaat het met jouw verkoop?

Ik heb de advertenties verwijderd :+ Reageer wel op mensen als ik denk dat het zou kunnen matchen. Als ik hem weer erop zet wil ik eerst even goede foto’s maken en misschien nog een filmpje van hem in de omgang + rijden.
Maar van de andere kant twijfel ik enorm, hij is gewoon m’n droompaard alleen dat ik er niet op durf te rijden -O-
Soms denk ik, ik houd hem, maar van de andere kant mis ik het rijden ook enorm en wil ik graag opstappen en buitenrijden.

Moraal van het verhaal, ik weet het zelf ook niet :=

Ah ik ken je gevoel! Dat heb ik net zo met mijn paardje.

Heb nu wel een koper voor dr, die komt volgende week nog een keer en dan ook de aankoopkeuring.

Gaat de koop niet door dan is t wel klaar , dan blijft ze gewoon bij mij (al heb ik ook de neiging deze koper af te zeggen)
Ze is in de winter altijd van de ijzers af, en is op het harde wat gevoelig op de voeten, dus vraag mij sowiso af of ze wel door de keuring gaat komen