Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 12:46

Het lijkt me meer een soort column tegen de BBB... :?

En klimaat erbij betrekken..? De man woont waarschijnlijk ook in Amsterdam (maar dat is een aanname) en heeft met zijn hobbiedieren weinig last van een wolvenaanval..
De link met criminologie snap ik ook niet helemaal..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 15:17

Deze nu Amsterdammer kan zich beter bij zijn vakgebied houden, haven beveiliging.
Daar is nog héél veel te veranderen.
Beveiligen van weidedieren snapt hij iig geen drol van bij zijn lievelingsdier.

Eigenlijk de moeite niet waard om daar op te reageren....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 15:50

Cer schreef:
Het lijkt me meer een soort column tegen de BBB... :?

En klimaat erbij betrekken..? De man woont waarschijnlijk ook in Amsterdam (maar dat is een aanname) en heeft met zijn hobbiedieren weinig last van een wolvenaanval..
De link met criminologie snap ik ook niet helemaal..

Een behoorlijke aanname inderdaad, en ook als hij in Amsterdam woont, wat heeft dat er dan mee te maken?

En klimaatverandering is nieuw voor je, begrijp ik?
Misschien nog even wat inlezen dan ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 15:54

Nikass schreef:
Een behoorlijke aanname inderdaad, en ook als hij in Amsterdam woont, wat heeft dat er dan mee te maken?

Dat hij dan waarschijnlijk geen hobbiedieren in wolvengebied heeft lopen, maar dat is een aanname, zoals ik zelf ook al zei (dus goed dat je nog eens bevestigd dat het een aanname is, dat had ik zelf ook al in de gaten deze keer :j )

Citaat:
En klimaatverandering is nieuw voor je, begrijp ik?
Misschien nog even wat inlezen dan ;)

Ik zal niet echt reageren op je ENORM denigrerende toon (oh nou doe ik het toch :') ) maar in het stuk hangt het niet helemaal samen.. Alsof de wolf laten lopen de enige methode is om grazers in te perken om zo te voorkomen dat t groen niet opgevroten wordt (even de korte samenvatting)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:06

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:13

Om misselijk van te worden ja....en die keurdende wolven consulent, die word toch minstens aangeklaagd toch?

Ik wens die animal right mensen veel jeuk aan de anus en te korte armen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:14

Tja, en als ze winnen en de volgende dus wegens die uitspraak wolf schiet om zijn dieren te beschermen? Die heeft dan nl wel aan de wet voldaan en zijn dieren beschermd. Krijgt die dan ook een proces wegens het wel doeltreffend beschermen van zijn dieren?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:15

Dat animal rights clubje zijn echt vieze hufters!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:17

Toch al 10tallen keren bewezen dat wolf werend de aanvallen niet voorkomt? Hoe ontzettend bizar en idioot is dit!!! Gaan ze natuurmonumenten ook aanpakken? Die hebben grazers lopende in natuur gebieden zonder wolf werende omheiningen.
Nederland is gestoord!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:26

Stefan Worst is juist iemand die al behoorlijke tijd met wolfwerend raster werkt. Nu ook aan een project mee doet voor wolfwerende rasters. Ik kan het artikel niet helemaal lezen, maar begrijp dat hij als laks wordt neergezet.

Laat die lui maar bij slachterijen heibel gaan maken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:27

Ik mag toch met heel m'n hart hopen dat de rechter hier korte metten mee maakt?? Anders geloof ik echt nergens meer in hoor

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:28

Dan ben je je dieren op een gruwelijke wijze verloren en krijg je nog een boete toe. Te belachelijk voor woorden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:32

dierenfan schreef:
Toch al 10tallen keren bewezen dat wolf werend de aanvallen niet voorkomt? Hoe ontzettend bizar en idioot is dit!!! Gaan ze natuurmonumenten ook aanpakken? Die hebben grazers lopende in natuur gebieden zonder wolf werende omheiningen.
Nederland is gestoord!

Zoals onze wolvenconsulent de heer Mekel. Ik hoorde vorige week dat hij in het Fochteloo'erveen 50 Exmoors had lopen en dat die niet meer te vinden zijn.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:33

pillow schreef:
Dan ben je je dieren op een gruwelijke wijze verloren en krijg je nog een boete toe. Te belachelijk voor woorden.

En hij doet er veel aan ook nog. Verschrikkelijk..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:37

pillow schreef:
dierenfan schreef:
Nederland is gestoord!

Zoals onze wolvenconsulent de heer Mekel. Ik hoorde vorige week dat hij in het Fochteloo'erveen 50 Exmoors had lopen en dat die niet meer te vinden zijn.

Gadver meen je?
Dat is echt te dicht bij, en ook veel teveel.

Of zou hij ze stiekem verplaatst hebben?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:39

Die zullen wel verplaatst zijn. Wolf heeft daar de smaak te pakken dat weet hij ook wel.
En dat de paarden er van leren en meer van die onzin die hij uitkraamde weet hij ook wel van dat het niet klopt.
En elke week een pony of meer dood staat weer niet netjes bij natuurmonumenten natuurlijk....

Kijk boeren staan in een kwaad daglicht, elke dag een schaap komt door die stomme boeren die niks om dieren geven, dat weten we toch allemaal....

Ja onzin zoveel, maar dat is helaas wel waar het op gegooid word.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 20:52

DuoPenotti schreef:
Die zullen wel verplaatst zijn. Wolf heeft daar de smaak te pakken dat weet hij ook wel.
En dat de paarden er van leren en meer van die onzin die hij uitkraamde weet hij ook wel van dat het niet klopt.
En elke week een pony of meer dood staat weer niet netjes bij natuurmonumenten natuurlijk....

Kijk boeren staan in een kwaad daglicht, elke dag een schaap komt door die stomme boeren die niks om dieren geven, dat weten we toch allemaal....

Ja onzin zoveel, maar dat is helaas wel waar het op gegooid word.

Fochteloo is een heel andere locatie dan waar die pony van hem gevonden is. Daar is het kalf nu ook weg. Ze zijn in het gebied Fochteloo - Ravenswoud- Veenhuizen met drones aan het zoeken geweest maar niet gevonden. De heer Mekel blijkt veel meer natuurgebieden in gebruik te hebben. Het schijnt dat alle Exmoors die in het noorden lopen van hem zijn.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:21

Happinez schreef:
ik had het al via via vernomen maar nu ook in de media ...
Misselijk makend om hen dit ook nog aan te doen. Doorgeslagen wappies van AR :n

https://dvhn.nl/drenthe/Schapenhouder-S ... g7Ra0U8iRU

Walgelijk volk. Procederen ws ook nog met gedoneerd geld waarvan de donateurs in de veronderstelling zijn dat het echt voor dieren wordt gebruikt. Dit is gewoon ziek. Stefan Worst heeft zich enorm druk gemaakt om het wolfwerend te krijgen en dan gaat die Mekel daar ook nog vertellen dat de afrastering van Worst niet deugd. Wordt tijd dat hij eens naar zichzelf kijkt. Maar hem zullen ze wel niet aanpakken zit natuurlijk bij elkaar in de zak.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:40

Animal rights is echt een zeer smerige organisatie.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:49

Op het Fochtelooerveen lopen gewoon nog exmoors hoor. Vanmiddag op mijn rondje fietsen nog 1 groepje van 10 dieren en later nog 3 jonge hengstjes gezien. Meer trouwens dan ik op eerdere tochten heb gezien trouwens. Ik dacht niet dat het aantal van 50 klopt. Ook de kudde koeien van een afstand gezien daar. En nee, daar staat geen wolfwerende omheining omheen. Het is ook heel veel water daar.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 10:18

knollentuin schreef:
Ik mag toch met heel m'n hart hopen dat de rechter hier korte metten mee maakt?? Anders geloof ik echt nergens meer in hoor

Ik vind dit proces wel een beetje spannend.
Als Animal Rights dit wint kunnen daarna alle weidedierenhouders aansprakelijk worden gesteld voor het niet hebben van wolfwerende omheining. Dat kan echt heel vergaande consequenties hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 10:30

Ja dat zou verschrikkelijk zijn.
Plus als het 1 mm te hoog zit bijvoorbeeld, want ja als het goed zit werkt het.... -:(-

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 10:40

Mac schreef:
knollentuin schreef:

Ik vind dit proces wel een beetje spannend.
Als Animal Rights dit wint kunnen daarna alle weidedierenhouders aansprakelijk worden gesteld voor het niet hebben van wolfwerende omheining. Dat kan echt heel vergaande consequenties hebben.

Een goede rechter ziet de bui ook al hangen en zal dit als een voorbeeld nemen. Want anders blijf je claim na claim na claim houden.

De wet is wazig op dit gebied, want wat is beschermen. Wat weegt zwaarder, je dieren beschermen tegen een roofdier of een beschermd roofdier doden of wegjagen (want ook dat mag niet)

De huidige heiningen zijn er om onze dieren op onze percelen te houden. Onze dieren binnen een bepaald stuk land te houden, niet om andere dieren buiten te sluiten.

Tel daar bij op dat het land bewerkt moet worden, het bij schapen vaal andermans land is, sloten toegangelijk moeten blijven voor de gemeente enz.

Ik denk dat niet veel mensen hun vingers hier aan willen branden.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 10:52

Onali schreef:
Ik denk dat niet veel mensen hun vingers hier aan willen branden.

Natuur vs cultuur is wel een hot topic natuurlijk op het moment dus ik ben echt heel benieuwd welke belangen hier het zwaarst gaan wegen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 10:53

Overigens is in Italië een klein meisje aangevallen door wat "er uit zag als een wolf"
Men beraadt zich nu over "wat te doen"
https://www.chietitoday.it/cronaca/cane ... ml?fbclid=

Vertaling:
Citaat:
9 mei 2023/Abruzzo/Italië
Het kleine meisje dat dit weekend door de wolf van Vasto (Abruzzo) werd aangevallen
---
Artikel:
Wilde hond/wolf valt gezin met kinderen aan in jachthaven Vasto, Menna: "Hij moet onmiddellijk worden gevangen
Het voorval vond plaats op zondagavond terwijl de twee gezinnen aan het wandelen waren. De burgemeester schrijft aan het Ministerie van Milieu, de regio Abruzzo en Ispra
Een wilde hond, die sterk lijkt op een wolf, zou twee gezinnen met kinderen hebben aangevallen in de jachthaven van Vasto. Het voorval vond plaats op zondagavond 7 mei, toen de kust van Cordella vol zat met mensen tijdens de dagen dat de Trabocchi-kust gastheer is van de Giro d'Italia en de verschillende begeleidende initiatieven.
Volgens sommige getuigen viel het dier eerst een klein meisje aan, dat door haar vader werd gered, en keerde het zich vervolgens tegen andere aanwezigen. 118 en carabinieri kwamen ter plaatse. Het kleine meisje werd behandeld in de Eerste Hulp van Vasto.
Burgemeester Francesco Menna reageerde snel op het incident: "Ik hoorde zojuist van de aanval in Vasto Marina door een vermoedelijke wolf. Ik betuig mijn diepe medeleven met de twee gezinnen die met hun kinderen aan het wandelen waren en ik zal morgenochtend een brief sturen naar het Ministerie van Milieu, de regio Abruzzo en Ispra zodat zij zo snel mogelijk actie kunnen ondernemen om deze dieren te vangen. Er moet onmiddellijk serieus en doortastend worden opgetreden. Ik wijs erop dat het vangen van deze exemplaren onder de verantwoordelijkheid van bovengenoemde instanties valt. Agressies van deze omvang hebben zich al voorgedaan en de sereniteit en veiligheid van de burgers en degenen die naar Vasto komen, moeten worden beschermd en gewaarborgd. Dit is een probleem dat niet onopgemerkt mag blijven. Vanaf morgen zal ik doen wat binnen mijn bevoegdheid ligt. Ik hoop dat het Ministerie van Milieu, de regio Abruzzo en Ispra mijn oproep zullen oppakken en onmiddellijk zullen handelen.
Waarnemingen van vermoedelijke wolven, of waarschijnlijker hybride exemplaren, blijven voorkomen in Vasto.
https://www.chietitoday.it/.../cane-sel ... gredisce...