[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:09

vandaag nog 1 keer kijken na het paard.
ziet dit er goed uit dan komt zij op proef

Sunneva

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:21

HappyHorse33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:52

fleurtjeuh schreef:
Maar iedereen die stevig is of zwaarder wordt door hem afgekraakt.
Net zoals dat alles wordt afgeschoven op buitenlanders.
En als ik hem dan rasistisch noem schiet hij in de verdediging...

Soms wordt ik er een beetje gek van hoor... Pff....

Heeft hier iemand wat met tinkers?

Ja ik, vind ze super

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:12

Hanetred, Krampbeen... er zal vast een verschil tussen zitten maar dat zit hem in de details van de omschrijving. Beide is een neurologisch probleem en beide geven verhoogd risico op grotere problemen. Het is een keuze of je daar mee wilt omgaan. Ik persoonlijk niet.

Hihi Cayenne, die schimmel-advertentie. Vind het wel een leuk paard! Jammer dat dit vrouwtje ooit eens heeft gevonden dat ook zij een jong paard wilde kopen... Zo zonde van zo'n dier!

Fleurtjuh, lekker naar het buitenland gaan joh! En als je liefde echt de enige voorbestemde juiste liefde voor je is, dan is hij er ook echt nog wel wanneer je weer terugkomt uit het buitenland :j En anders, jammer de bammer toch? Denk dat je nog zat leuke en leukere kerels tegen zult komen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 11:22

Bij die schimmel vraag ik me direct af wat is ze nu lui en pittig. Bizar dat iemand een paard binnen wil laten om extra pit te krijgen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:24

Seven schreef:
Bij die schimmel vraag ik me direct af wat is ze nu lui en pittig. Bizar dat iemand een paard binnen wil laten om extra pit te krijgen.

extra pit krijg je door hem scherp aan je hulp te hebben staan, niet door binnen te laten...domme mensen heb je toch :roll:

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:25

Dees schreef:
Hanetred, Krampbeen... er zal vast een verschil tussen zitten maar dat zit hem in de details van de omschrijving. Beide is een neurologisch probleem en beide geven verhoogd risico op grotere problemen. Het is een keuze of je daar mee wilt omgaan. Ik persoonlijk niet.

Dat is niet bewezen Dees, ze weten niet waar het vandaan komt, zeker bij Hanetred niet...

Krampbeen komt wel vaker bij grote paarden voor!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:29

Grotere paarden, dat zal. Het valt mij vaak op dat het toch wel te vinden is op lange paarden, met zo'n lange lendenpartij en weinig 'buik' daaronder, vaak ook wat een platte kont. Ik heb het nog nooit gezien op grote maar naar verhouding compactere paarden.

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:34

listiglistje schreef:
Dees schreef:

Dat is niet bewezen Dees, ze weten niet waar het vandaan komt, zeker bij Hanetred niet...

Krampbeen komt wel vaker bij grote paarden voor!

Klopt inderdaad, is nog veel onderzoek naar maar ze weten het niet precies. Volgens dierenarts Jan Greve is hanetred en krampbeen hetzelfde en is het voor dressuurwedstrijden onhandig ivm soms onregelmatige stap maar kan het verder geen kwaad. Er zullen ongetwijfeld paarden zijn met een hanetred of krampbeen waar wel iets aan gaat mankeren maar er zijn er ook genoeg zonder hanetred die wat gaan mankeren, volgens mijn dierenarts is het geen verhoogd risico dus daar hou ik me aan vast. Wat er in de toekomst gebeurd... Ik hoop het pas over een jaar of 20 te kunnen vertellen.. ;)

13 jarig paard is niet oud, hangt er inderdaad wel vanaf wat je ermee wil, en hoeveel tijd je daarvoor nodig denkt te hebben (en of je hem op den duur weer wil verkopen). Maar voor een leerpaard volgens mij prima leeftijd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 11:42

Inderdaad, rij technisch kan je echt veel oplossen, ik vraag me dan af als ze zo lui is waarom is de eigenaar bang? Tis een ad met te veel ?? ik ga van alles afvragen :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:50

Nogmaals: lees even haar posts terug en je weet het ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:51

Seven schreef:
Inderdaad, rij technisch kan je echt veel oplossen, ik vraag me dan af als ze zo lui is waarom is de eigenaar bang? Tis een ad met te veel ?? ik ga van alles afvragen :D

Beest blijft op elke foto iig met zijn achterhand in tokio...ook als ze er niet opzit, lijkt mij eerder medisch.

Veel ruiters laten dat niet uitvogelen, rijden maar door en geven het paard maar de schuld,
terwijl daar meestal een logische oorzaak voor is (zij het medisch, zij het rijtechnisch, zij het niet goedpassend harnachement)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:54

Lijkt mij ook medisch. Kan bijna niet missen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:55

Het paard met het krampbeen, is de schimmel die ik een aantal blz terug liet zien. Paard is 1,70 maar nieterg lang gebouwd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 11:55

Grappig ik zei gisteren nog tegen mijn vriend dat het dier vast een bezoekje van de osteo kan gebruiken om dr van die stijve plank van een rug af te helpen. :=

Ik durf te zeggen dat 90 % van de lastige paarden inderdaad lichamelijk een probleem hebben waardoor ze anders reageren heb er in totaal nou 10 op stal gehad ik kom elke keer weer bij een project uit op 1 of andere manier. Binnen 6 maanden met rust goede behandeling en correct over de rug laten gaan zijn ze dan al zo veranderd.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:57

Zonde van die schimmel van Tornadoschatje. Ook van alle toestand die hier op bokt helemaal terug te vinden is :D Dat paard is nooit weer te verkopen :D

Edit: filmpje van de schimmel onder de vorige eigenaar: http://www.youtube.com/watch?v=85pzIpUEbZE

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:13

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 12:18

Ik vind die schimmel leuk :o :=

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:19

Dees schreef:
Zonde van die schimmel van Tornadoschatje. Ook van alle toestand die hier op bokt helemaal terug te vinden is :D Dat paard is nooit weer te verkopen :D

Edit: filmpje van de schimmel onder de vorige eigenaar: http://www.youtube.com/watch?v=85pzIpUEbZE

Niks mis mee als ik het dier zo zie lopen, misschien wat scheef rechts, maar zeer braaf zo.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:20

Die schimmel is een leuk projectje.
Maar met alle *piep* die door de huidige verkoopster op internet gezet is, zal het bij een eventuele verkoop altijd een paard met een verhaal blijven.
Ik vind die schimmel ook leuk. Vooral gebaseerd die eerste foto in het profiel van de huidige verkoopster. Denk dat het paard wel weer 'uit de knoop' te halen is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:21

Maar de laatste posts van de verkoopster zijn van een half jaar geleden. Wie weet wat er in de tussentijd nog mee gebeurd is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 12:24

Ik zie er ook een leuk project in, denk dat het een heel ander paard word wanneer er wel een passende combinatie word gemaakt :j

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:25

Dees schreef:
Die schimmel is een leuk projectje.
Maar met alle *piep* die door de huidige verkoopster op internet gezet is, zal het bij een eventuele verkoop altijd een paard met een verhaal blijven.
Ik vind die schimmel ook leuk. Vooral gebaseerd die eerste foto in het profiel van de huidige verkoopster. Denk dat het paard wel weer 'uit de knoop' te halen is.

Dat denk ik ook. Lekker het bos in en rechte kilometers maken.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:25

Dan zou ik eerst die rug op de foto doen.
Ik herken er iets te veel in...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 12:28

Wat voor bloed is die schimmel eigenlijk zie ik nergens terug.
Edit:
Een kruising zie ik, met een hormoon probleem volgens de eigenaar