Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Loretta schreef:Ondertussen heeft Rick van Mallsen, de beheerder van groep wolf een bericht geplaatst met een versie van het verhaal dt de wolf vrij pleit.Citaat:De werkelijke omstandigheden rond het incident worden duidelijker.
Ik krijg nu informatie binnen dat de vrouw op de grond zat en op haar mobieltje bezig was.
De hond zat aan een lijn, maar niet aan de vrouw vast en was enkele tientallen meters verderop aan het graven.
Dit gebeuren vond plaats op korte afstand van een wildviaduct in niet voor publiek opengesteld gebied.
Vijf wolvenwelpen werden op wildcamera vereeuwigd in de nabijheid hiervan.
Om het gebied nu in te gaan met speurhonden lijkt me geen goed plan.
Wat zou het fijn zijn als provincie en betrokken niet nader te noemen ecologen open en eerlijk met feiten naar buiten zouden komen.
Speculatie, geroddel en achterklap zouden dan tot een minimum beperkt kunnen worden.
Heb ik de feiten ergens mis hoor ik graag hoe het wel zit.
Ik vind het opmerkelijk dat hij deze versie kan vertellen.
Wie was erbij toen de hond gegrepen werd? Hoe weet hij dat de vrouw de lijn los had? En ook dat de vrouw niet op een bankje zet maat op de grond.
Het is heel opvallend. Want als de hond echt los liep dan zal er nooit afschot kunne plaats vinden voor het incident.
Maar goed. Hoe komt deze versie de wereld in? En hoezo die laatste regel van als hij de feiten ergens mis heeft?
Al met al stinkt dit bericht aan alle kanten.
tienus63 schreef:Verslag van Annemieke van Straaten gisteravond op Den Treek.Citaat:Gisteren ben ik samen met Sven en Lynette een kijkje gaan nemen in natuurgebied Den Treek in Leusden, omdat ik graag keutels van de wolven daar wilde gaan zoeken voor DNA onderzoek. Ik sprak daar met de landgoedeigenaar. Toen we naar de auto liepen kreeg ons rustige avondje in dit prachtige natuurgebied een hele nare wending. Een wolf liep uit het niets op nog geen 5 meter afstand achter ons aan op het pad. We zijn ons kapot geschrokken. Lynette zag de wolf en heeft hem weggejaagd. We hebben geen duidelijke beelden. Beelden van mijn warmtebeeldcamera trillen zo erg, omdat ik echt bang was. Maar is ook niet belangrijk. Ik wil dit nooit meer meemaken. Na een paar honderd meter toen we bijna bij de auto waren kreeg ik nog een bericht waar ik niet blij van werd, maar daar kom ik een andere keer op terug. Het was een heftig avondje gisteren. Ik heb Gedeputeerde Mirjam Sterk van de Provincie Utrecht een mail gestuurd, want ik ben nu wel benieuwd wie er toestemming heeft gegeven aan de Zoogdiervereniging/ Wolvenmeldpunt of welk wolvenclubje dan ook om die wildcamera’s daar op te hangen. De landgoedbeheerder in iedergeval niet! Ik ben benieuwd wanneer Gedeputeerde Sterk haar verantwoordelijkheid neemt!
[ [url=m/33uHb5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1LapT4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VodW7T.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UqtgxB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FQ8s7l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SGu0HB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2JrxDW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron Annemieke van Straaten/Van Straaten research
https://www.facebook.com/share/p/M2EYgi ... tid=WC7FNe
tamary schreef:Als dit om pupverdedging gaat, dan zat die mevrouw wel erg dicht bij het hol. Verklaart wel de verhalen, want dan moet ze wel op een wildcamera staan. Maar waarom worden daar geen beelden van gedeeld dan?
Tancreda4 schreef:Nou ja, het verhaal is wel anders als mevrouw vlak bij t hol is gaan wandelen met haar hond. Die gebieden zijn niet voor niets afgezet.
Ik lees overigens hierboven dat ze niet op een bankje zat maar op de grond.
Maar de waarheid zal ergens in t midden zitten.
Citaat:Maarsbergen
08-07-2024
Verlate melding van gisteren. 1 dode en 2 zwaargewonde grote lammen die vechten voor hun leven.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
nine1987 schreef:Haha, ik was kennelijk nog niet wakker. Zou wat zijn, zonnebadende wolven aan de Costa´s. Ik zie ze al in ligstoelen en aan een barretjekoeke schreef:Precies! Als je naar het kaartje in het artikel (uit 2020) kijkt zou dan bijna heel Griekenland, Noordoost-Spanje Zuid-Frankrijk, Midden Italië en nog wat forse delen van andere landen inmiddels Natura 2000-gebied moeten zijn. En da's volgens mij niet zo, zie https://www.eea.europa.eu/nl/ema-signal ... uropa/view (bijgewerkt augustus 2023)
Als Europa werkelijk dat soort gekkigheid uit zou halen slik ik een bezemsteel in
Noordwest Spanje
Citaat:9 juli 2024
Tijd: nu (20.57 uur)
2 wolven gespot Kalteren Diever.
Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Citaat:Nieuw Heeten Overijssel
09-07-2024
20.00 uur
Wolven gehuil
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
SusanH schreef:Benzz schreef:Maar mevrouw liep in een gebied waar je uberhaupt niet mag komen. Dus waarom waarschuwen als dat hol precies in dat gebied zit.
Is dat bekend dan? Ik heb hier nog geen betrouwbare bron van gezien.
Citaat:Dorpsstraat Vriesscheloo Groningen
09-07-2024
22.00 uur
Zichtmelding "wolf "
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf