Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:50

Sinds wanneer zijn die flexilijnen of longeerlijnen tientallen meters lang?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:51

Sinds wolven dan een vrijbrief hebben om toe te slaan?

Mijn man kijkt graag naar discovery en dan programma's over Alaska. Locaties waar nog veel gejaagd wordt. Ze lopen daar allemaal met van die enorme geweren, want die wolven daar zijn zo gevaarlijk.
Ofwel dramatiseren ze daar de boel wat extra. Maar vraag me af hoe die lui daar er tegen aan kijken dat wolven hier gewoon tudududu op paar meter afstand langs wat hardlopers wandelen. Ze nemen nog net hun hoge hoed niet af om je te groeten
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 09-07-24 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:53

Die vrijbrief hebben ze sinds er in verdrag van Bern is vastgelegd dat het een strak plan is om de wolf terug te laten komen in dichtbevolkte gebieden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:09

Loretta schreef:
Ondertussen heeft Rick van Mallsen, de beheerder van groep wolf een bericht geplaatst met een versie van het verhaal dt de wolf vrij pleit.

Citaat:
De werkelijke omstandigheden rond het incident worden duidelijker.
Ik krijg nu informatie binnen dat de vrouw op de grond zat en op haar mobieltje bezig was.
De hond zat aan een lijn, maar niet aan de vrouw vast en was enkele tientallen meters verderop aan het graven.
Dit gebeuren vond plaats op korte afstand van een wildviaduct in niet voor publiek opengesteld gebied.
Vijf wolvenwelpen werden op wildcamera vereeuwigd in de nabijheid hiervan.
Om het gebied nu in te gaan met speurhonden lijkt me geen goed plan.
Wat zou het fijn zijn als provincie en betrokken niet nader te noemen ecologen open en eerlijk met feiten naar buiten zouden komen.
Speculatie, geroddel en achterklap zouden dan tot een minimum beperkt kunnen worden.
Heb ik de feiten ergens mis hoor ik graag hoe het wel zit.

Ik vind het opmerkelijk dat hij deze versie kan vertellen.
Wie was erbij toen de hond gegrepen werd? Hoe weet hij dat de vrouw de lijn los had? En ook dat de vrouw niet op een bankje zet maat op de grond.

Het is heel opvallend. Want als de hond echt los liep dan zal er nooit afschot kunne plaats vinden voor het incident.
Maar goed. Hoe komt deze versie de wereld in? En hoezo die laatste regel van als hij de feiten ergens mis heeft?

Al met al stinkt dit bericht aan alle kanten.

Toevallig heeft onze wijkagent deze zaak in behandeling en die vertelde vanmiddag precies hetzelfde als wat Rick verteld.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:20

tienus63 schreef:
Verslag van Annemieke van Straaten gisteravond op Den Treek.
Citaat:
Gisteren ben ik samen met Sven en Lynette een kijkje gaan nemen in natuurgebied Den Treek in Leusden, omdat ik graag keutels van de wolven daar wilde gaan zoeken voor DNA onderzoek. Ik sprak daar met de landgoedeigenaar. Toen we naar de auto liepen kreeg ons rustige avondje in dit prachtige natuurgebied een hele nare wending. Een wolf liep uit het niets op nog geen 5 meter afstand achter ons aan op het pad. We zijn ons kapot geschrokken. Lynette zag de wolf en heeft hem weggejaagd. We hebben geen duidelijke beelden. Beelden van mijn warmtebeeldcamera trillen zo erg, omdat ik echt bang was. Maar is ook niet belangrijk. Ik wil dit nooit meer meemaken. Na een paar honderd meter toen we bijna bij de auto waren kreeg ik nog een bericht waar ik niet blij van werd, maar daar kom ik een andere keer op terug. Het was een heftig avondje gisteren. Ik heb Gedeputeerde Mirjam Sterk van de Provincie Utrecht een mail gestuurd, want ik ben nu wel benieuwd wie er toestemming heeft gegeven aan de Zoogdiervereniging/ Wolvenmeldpunt of welk wolvenclubje dan ook om die wildcamera’s daar op te hangen. De landgoedbeheerder in iedergeval niet! Ik ben benieuwd wanneer Gedeputeerde Sterk haar verantwoordelijkheid neemt!

[ [url=m/33uHb5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1LapT4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VodW7T.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UqtgxB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FQ8s7l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SGu0HB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2JrxDW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron Annemieke van Straaten/Van Straaten research
https://www.facebook.com/share/p/M2EYgi ... tid=WC7FNe

Ben zeer benieuwd naar het antwoord daar op.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:35

Wat een gekke bewering. Ook dat over het verdedigen van de pups. Dit speelde al langer en lag ook in de lijn der verwachtingen. Vorige jaar trokken de wolven al aan op honden. Er zijn meerdere filmpjes van hoe ze honden benaderen. Er zijn dit jaar al twee incidenten geweest die gelukkig beter afliepen dan nu het geval is. Maar deze gebeurtenis is geen losstaand iets en komt ook niet uit de lucht vallen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:38

Als dit om pupverdedging gaat, dan zat die mevrouw wel erg dicht bij het hol. Verklaart wel de verhalen, want dan moet ze wel op een wildcamera staan. Maar waarom worden daar geen beelden van gedeeld dan?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:55

tamary schreef:
Als dit om pupverdedging gaat, dan zat die mevrouw wel erg dicht bij het hol. Verklaart wel de verhalen, want dan moet ze wel op een wildcamera staan. Maar waarom worden daar geen beelden van gedeeld dan?

Omdat het sprookje dan definitief afgelopen is. Als die wolf liefhebbers dit nest weten en het gedrag begrijpen waarom wordt daar dan niet al minimaal weken lang actief met borden gewaarschuwd....oh ja omdat het sprookje dan al eerder gestopt was.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:00

Maar mevrouw liep in een gebied waar je uberhaupt niet mag komen. Dus waarom waarschuwen als dat hol precies in dat gebied zit.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:02

En in dat verboden gebied staat een bankje waar je kan rusten?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:04

tienus63 schreef:
En in dat verboden gebied staat een bankje waar je kan rusten?

Gebieden worden vaker afgesloten. Weet je, ik hoor alleen het verhaal van de wijkagent en die heeft de zaak in behandeling. Die geloof ik eerder dan het prutsmuts op het internet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:07

Tja, iemand liegt, dat is wel duidelijk. En of daar een factor borden/omheining wegens stiltegebied verdwenen is of dat er wat anders bij komt is eigenlijk niet zo heel relevant. Dit gedrag hoort een wolf niet te vertonen in de buurt van mensen, daar horen ze voor weg te lopen. Zo niet dan dienen mensen maatregelen te nemen en dat is verzaakt. Geen borden, geen voorlichting, geen afscherming gebieden of controle van het in tact zijn van.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:16

Nou ja, het verhaal is wel anders als mevrouw vlak bij t hol is gaan wandelen met haar hond. Die gebieden zijn niet voor niets afgezet.

Ik lees overigens hierboven dat ze niet op een bankje zat maar op de grond.

Maar de waarheid zal ergens in t midden zitten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:22

Tancreda4 schreef:
Nou ja, het verhaal is wel anders als mevrouw vlak bij t hol is gaan wandelen met haar hond. Die gebieden zijn niet voor niets afgezet.

Ik lees overigens hierboven dat ze niet op een bankje zat maar op de grond.

Maar de waarheid zal ergens in t midden zitten.

Enige wat we sec weten is dat die hond door een wolf gegrepen is.
Verder zijn er verschillende verhalen over waarom die hond onder de aandacht van een wolf gekomen is en daar stinkt iets.
Dan nog wildcamera's op priveterrein zonder medeweten of toestemming eigenaar.
Of de eigenaar liegt, of de eigenaar heeft borden gemist (verdwenen borden?) of de nieuwe versies kloppen niet. En als je stellig beweert dat iemand zus of zo gedaan heeft vraagt dat om bewijs. Staat er dus iets op een wildcamera wat niet vrijgegeven wordt of is dit vinger wijzen naar de eigenaar van de hond om wolf vrij te pleiten een pavlovreactie van mensen die wolf hier vinden horen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:24

Kom maar op met de beelden. Zien we wie er gelijk heeft. Kan heel simpel zijn.

Maar een Leliveld die continue de wolf de hand boven de wolf heeft gehouden en nu niet meer... Dat vind ik dan wel erg bijzonder als dit laatste verhaal waar is.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:30

Verlate melding aanval Maarsbergen gisteren.
1 lam gedood. Twee zwaargewond.

Citaat:
Maarsbergen
08-07-2024

Verlate melding van gisteren. 1 dode en 2 zwaargewonde grote lammen die vechten voor hun leven.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/YVrnVK ... tid=WC7FNe

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:35

nine1987 schreef:
koeke schreef:
Precies! Als je naar het kaartje in het artikel (uit 2020) kijkt zou dan bijna heel Griekenland, Noordoost-Spanje Zuid-Frankrijk, Midden Italië en nog wat forse delen van andere landen inmiddels Natura 2000-gebied moeten zijn. En da's volgens mij niet zo, zie https://www.eea.europa.eu/nl/ema-signal ... uropa/view (bijgewerkt augustus 2023)

Als Europa werkelijk dat soort gekkigheid uit zou halen slik ik een bezemsteel in :Y)

Noordwest Spanje :j
Haha, ik was kennelijk nog niet wakker. Zou wat zijn, zonnebadende wolven aan de Costa´s. Ik zie ze al in ligstoelen en aan een barretje :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:38

Benzz schreef:
Maar mevrouw liep in een gebied waar je uberhaupt niet mag komen. Dus waarom waarschuwen als dat hol precies in dat gebied zit.

Is dat bekend dan? Ik heb hier nog geen betrouwbare bron van gezien.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:49

Blijft iig een onvolledig verhaal. Daarbij denk ik dat als het enkel gaat om territoriaal of verdedigingsgedrag, de hond ter plaatse was dood gebeten. En niet was meegesleurd... iig dat lijkt me logischer. Gevaar elimineren en daarna het laten voor wat het is. En niet pakken en meenemen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:59

Net via app wolven in Westerveld NU twee wolven.

Citaat:
9 juli 2024
Tijd: nu (20.57 uur)
2 wolven gespot Kalteren Diever.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/CByxEx ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 22:56

Wolvengehuil Nieuw-Heeten Ov

Citaat:
Nieuw Heeten Overijssel
09-07-2024
20.00 uur
Wolven gehuil

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/oNXYxAHheFwtKitC/?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 23:01

SusanH schreef:
Benzz schreef:

Is dat bekend dan? Ik heb hier nog geen betrouwbare bron van gezien.

Dat wordt nu gezegd door iemand die het weer heeft gehoord van iemand anders... Blijft een beetje vaag allemaal.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 23:25

Zichtmelding wolf. Wel melding met slag om de arm. Vriescheloo Gr

Citaat:
Dorpsstraat Vriesscheloo Groningen
09-07-2024
22.00 uur

Zichtmelding "wolf "

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/gFwz8u ... tid=WC7FNe

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 07:09

Wat ik me trouwens afvraag, het is best lang heel stil geweest met meldingen in Drenthe (andere provincies ook) en nu ineens krijg ik elke dag meerdere meldingen.
Er is geen vakantie nu. Kan het te maken hebben met jongen die nu gaan rondlopen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 08:49

Dat ook. Aantal wolven neemt simpelweg toe en daardoor zichtmeldingen ook.
En de mensen geloven er weer in dat melden wel zin heeft.
Het werd stiller qua meldingen toen die die Facebook pagina actief werd om percelen te melden.
Dat en verdere acties van de mensen die wolf toejuichen hebben voor veel achterdocht, angst en schaamte gezorgd onder dierhouders.

De actie die opgezet is om aandacht te vragen voor de exmoor pony’s en de rechtszaak die aanstaande is, zal ook bijdragen aan het gevoel dat je stem laten horen toch zin heeft en dat men zich niet moeten laten overbluffen door de wolvenlobby die goed gebekt is en een podium heeft.

De feiten spreken anders.