Ik heb er honderden beleerd met een niet ideaal zadel

. Ik vind dat altijd bijzonder, hoe gaat dat dan op beleerstallen, handelsstallen, bij correctie ruiters of fokkers die er meerdere hebben?
Hebben die voor elk paard het perfecte zadel?
Daarnaast, begin met een jong paard en na 3 maanden ligt het zadel alweer niet goed. Ik zie weinig mensen zo vaak hun zadel laten aanpassen...
Ik ben echt voor een goed zadel, maar ze gaan i.m.o. echt niet dood van een keer zitten op een zadel wat voor 90% goed ligt. Je moet er natuurlijk niet 4 keer in de week een uur op gaan rijden.
Ik vind deze reactie dus niet alleen aan het zadel te wijten, het zegt iets over het karakter van het paard en jullie reacties op elkaar. Ik denk dat een groen paard misschien niet de ideale match had geweest

Maar ik ben ondertussen misschien van de oude stempel, ik weet het niet. Ik heb echt geduld met mijn paarden, maar ze moeten wel normaal doen, ook als het niet de perfecte situatie is. Aangeven dat er iets niet goed zit: prima! Sprongen maken: nooit oke

Heb deze post al 4 keer verwijderd omdat ik hoop dat mensen niet denken dat ik verkeerde zadels propageer ofzo

. Maar wil ook een ander geluid laten horen omdat je het paard pas net hebt en ik niet weet wat je plannen verder zijn met dit dier