Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nafkedemi

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:07

Succes morgen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-26 21:15

Ik ben voorlopig nog rustig. Beetje stress wel natuurlijk maar niks extreem. Wilde dat zijn staart nergens trok dus het werd eh.., dit
Afbeelding
Hij heeft wat geërfd van zijn moeder… als je zelf niet weet hoe palomino uit ziet kan je ze ook niet maken blijkbaar. :roll: waar komt dat grijze vandaan? Dit is zeg maar ‘in het midden’.
Ergo: Joy gaat ook nooit een compleet witte staart krijgen….al evolueert hij gelukkig trager dan Rêve
Afbeelding

Een week geleden zette mijn moeder een mand met spullen af en de oudste hond week niet van die mand. Het waren zweepjes, een zak stro korrel, Ex zijn oud zadel… niks wat hem kon interesseren.
Vandaag de stro korrel zak bij Rêve gegooid omdat baby op haar blaas lijkt te duwen en toen zag ik dit;
Afbeelding
Mysterie opgelost. :+ waarschijnlijk is dat een bal van hem die is blijven liggen daar en Arras heeft een bizar goede neus voor zíjn speelgoed. :+
Toen ik de zak pakte piepte iets en muizen reageert hij ook op maar geen muis gevonden… wel een bal. :+
Stuurde mijn man heel droog ‘het mysterie is opgelost.’

Hoeveel ‘schade’ aan een zadel zouden jullie nog herstellen er van uit gaande dat de boom nog goed is en het is om te testen of ik er een VZ/ springzadel bij wil?
De singelstoten moeten vervangen en misschien een lapje leer over een stukje slijtage onder het zweetblad.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 22:11

Singelstoten en lapje leer lijkt me doenbaar. Is de vulling nog oke? Bijvullen is ook doenbaar, alles vervangen zou ik wel de marktwaarde vh zadel even checken.

Succes morgen!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 07:23

Heel veel succes vandaag en beterschap voor Joy

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 08:24

Duhelo schreef:
Singelstoten en lapje leer lijkt me doenbaar. Is de vulling nog oke? Bijvullen is ook doenbaar, alles vervangen zou ik wel de marktwaarde vh zadel even checken.

Succes morgen!

Marktwaarde zal nul zijn, mogelijk geld bijgeven als ik er van af wil. In de tijd van dat zadel ging ik nog naar school en kocht ik alles met geld v paarden rijden, wat ik van mijn vader kreeg op speciale dagen en wat ik won. Maar daar moest meer van af dan paardenspul dus dit zal iets ‘merkloos’ geweest zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:04

Dan zou ik eens goed kijken of je er wel comfortabel op zit en hoe erg jij het de moeite waard vindt om er een paar 100 euro aan te spenderen. Singelstoten, nieuwe vulling en wat leer zal je al snel 300-400 euro aantikken vrees ik. Als het niet meer is.

OF! er zijn hier topics met zadelmakers en leerbewerkers in opleiding, wellicht een idee om te vragen of er iemand wil oefenen?

Vandaag Hakkie takkie, weg is ...
Hoe laat is die aan de beurt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 09:18

Duhelo schreef:
Dan zou ik eens goed kijken of je er wel comfortabel op zit en hoe erg jij het de moeite waard vindt om er een paar 100 euro aan te spenderen. Singelstoten, nieuwe vulling en wat leer zal je al snel 300-400 euro aantikken vrees ik. Als het niet meer is.

OF! er zijn hier topics met zadelmakers en leerbewerkers in opleiding, wellicht een idee om te vragen of er iemand wil oefenen?

Vandaag Hakkie takkie, weg is ...
Hoe laat is die aan de beurt?

Om 11 uur ongeveer. Dus nu begin ik wel wat nerveus te worden. :o
Het probleem is dat ik momenteel de singelstoten niet veilig kan gebruiken. Heb ‘m op FB al aangeboden voor iemand die een zadel zoekt voor uit elkaar te halen. Ik begreep dat ze die voor opleiding zadelmaker soms zoeken. Gratis natuurlijk. Als ik het moet weg brengen kost het me geld dus…

Er zit wel een stukje emotionele waarde aan gezien het van Ex is maar goed…. Op emotionele waarde kan je niet rijden. :=

Over een paar dagen is het ook 15 jaar geleden dat ik in coma ging. Toen had ik op dit moment al de symptomen van mijn hersenbloeding en dacht ik dat ik een buikgriep had. :o

Soms gaat het voorbij zonder dat ik het op merk en soms …. dan is Sam ook alweer 15 jaar bij mij dit jaar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:37

Pfoe, sowieso een pittige periode dus!

Bizar hoe dergelijke trauma's ergens herbeleefd worden he?
Ik heb in 2021 een nogal pittig ongeluk gehad, ook wel wat restschade maar er gelukkig vrij goed bovenop gekomen. De week erop de hond van mijn ouders moeten inslapen, en eind van diezelfde maand mijn hartpaartd. Ieder jaar is dat toch wel een pittige periode waarin je vanalles herbeleeft zeg maar.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:39

Ik denk aan jullie! Succes met de castratie van Joy…

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:43

Hier draaien de duimen!
Komt vast allemaal goed, toi toi toi!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 11:32

Joy besloot nog hengst te blijven. :+
Hij kan ze nog volledig intrekken en deed dat ook enthousiast. Staand castreren is dus geen optie meer.

Hij ging net iets te enthousiast terug de weide op. :x

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:36

:+

Op het moment zelf laten liggen was geen optie, of wil je dit enkel op de kliniek laten doen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 11:40

Duhelo schreef:
:+

Op het moment zelf laten liggen was geen optie, of wil je dit enkel op de kliniek laten doen?

Momenteel ligt hier 10cm sneeuw dus dat kan op dit moment niet. Ik wil het eventueel wel thuis liggend laten doen maar niet bij -5. Of iig: dan hadden we een stal anders moeten voorbereiden dat hij wat warmer kon liggen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:46

Ayasha schreef:
Hij kan ze nog volledig intrekken en deed dat ook enthousiast. Staand castreren is dus geen optie meer.

Haha tja ergens begrijp ik m wel :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 11:56

Mars schreef:
Ayasha schreef:

Haha tja ergens begrijp ik m wel :=

Hij liep ook echt als 1e naar Leo alsof hij wilde zeggen dat hij ze wel had kunnen houden. :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:13

Ach gut Joy toch _O-
Niet te veel spanning van gehad?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 12:15

fleurtjeuh schreef:
Ach gut Joy toch _O-
Niet te veel spanning van gehad?

Nou blij ben ik er natuurlijk niet mee… we zullen er vast mee kunnen lachen over een tijd. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:54

Joy, was jullie dus te slim af. :=

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:35

Ik snap dat dit nu niet leuk is, maar het klinkt best hilarisch. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 13:38

jokari schreef:
Ik snap dat dit nu niet leuk is, maar het klinkt best hilarisch. :')

De DA: ‘hoe oud is die?’
‘Vier sinds mei.’
‘Dan hoort die da nie meer te kunnen, toch niet zo…’
‘Vertel ‘t ‘m es.’

(DA en ik kennen elkaar al enkele jaren dus het gaat wat droger inmiddels. :+ )

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:56

_O-

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:09

Stille mee lezer. Eerste wat ik dacht was kind van zijn moeder :+ al is dit wel een onschuldigere manier.

Maar stel hij had sedatie gekregen blijven de balletjes dan ook verstoppertje spelen of komen ze dan normaal gesproken wel tevoorschijn? Ik ga er maar vanuit dat ze dan op hun plek zitten van voor de sedatie anders zou dierenarts dat toch wel gedaan hebben?

En terecht dat je nu niet voor liggend gekozen hebt met deze kou.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 14:29

joyce83 schreef:
Stille mee lezer. Eerste wat ik dacht was kind van zijn moeder :+ al is dit wel een onschuldigere manier.

Maar stel hij had sedatie gekregen blijven de balletjes dan ook verstoppertje spelen of komen ze dan normaal gesproken wel tevoorschijn? Ik ga er maar vanuit dat ze dan op hun plek zitten van voor de sedatie anders zou dierenarts dat toch wel gedaan hebben?

En terecht dat je nu niet voor liggend gekozen hebt met deze kou.

Waarschijnlijk wel maar dat hij ze nog zo kan op trekken betekent waarschijnlijk dat zijn lieskanaal vrij breed ‘open’ staat. Staand castreren wordt dan een risico ivm de darm die door de liesopening komt. Liggend kan dat gewoon dicht genaaid worden zoals bij klophengsten maar staand kan dat niet. Als het warmer geweest was hadden we hem kunnen neer leggen en liggend kunnen castreren maar met de huidige temperatuur en sneeuw niet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:42

Nu zo snel mogelijk naar een kliniek of wachten tot het warmer weer is?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:50

Ah je hebt een fophengst met toverballen :)) zoals de dierenarts mijn haarbal noemde destijds. :P Poging 1 was eh hij is al kennelijk in engeland gecastreerd want er hangt niks onder. Tot een tijd later floep en nog een keer floep. Hij trok zijn ballen naar believe in of liet ze hangen. Het was elke dag een ander plaatje daaronder. De castratie is uiteindelijk in de kliniek onderste boven uitgevoerd. Liggend lukte toen ook niet in de kliniek toen hebben ze hem op tafel gelegd op zijn rug, toen lukte het wel. :+ genezing ging wel best vlotjes al voelde hij zich de eerste dagen wel knap ellendig :(:)