Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 10:45

Duhelo schreef:
ja, dan is het niet zo interessant lijkt me.
Hopen op een volgend merrieveulen zodat je de lijn kan doorzetten, en Joy idd lekker laten ruinen is de slimste keuze denk ik.

Had je/ga je geslachtsbepaling laten doen voor het komend veulen?

Dat wilde we maar het mormel lag verkeerd. >;) >;) ik heb de scan maar zij konden het niet zien iig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 10:56

Mars schreef:
Sam <3 Geweldig dat je na 2 jaar zo op kunt en aan de wandel! Maar het spannendste wat ik me af vraag: heeft Rêve je man heel gelaten onderweg? :=

Wat een eerlijke beslissing naar Joy toe. Hopelijk brangt dat wat meer rust zonder hormonen en kunnen jullie onbezorgder verder. Kwaliteit van leven staat terecht voorop :j

Terror was eigenlijk heel lief. :j die was gewoon naar Sam aan het kijken. :))
Ze heeft deze route al eens met hem af gelegd als drie jarige toen ze plots het erf van de trainster af moest en madame besloot niet de trailer in te gaan. _O- toen hebben we haar op de stal geladen waar ze nu staat te grazen omdat we de toenmalige huurders kende. :))
Misschien bracht het herinneringen boven. _O-

Sam is echt een gouden paard. Je moet hem kennen want hij briest en knort en trippelt maar geen enkel moment trekt hij aan je hand. Heb mijn man een paar keer moeten gerust stellen dat hij gewoon zo is en echt niet gaat rennen voor hij m los durfde laten. _O- als je hem niet kent zweer je dat ie elk moment gaat ontploffen. _O-

fleurtjeuh

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 13:32

Oh zo een heb ik ook ooit eens gereden.
Met een groepje naar buiten, stuiteren, dribbelen, zeer klein galopperen.
Maar geen gram in de hand en geen cm te veel naar voren

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 14:01

fleurtjeuh schreef:
Oh zo een heb ik ook ooit eens gereden.
Met een groepje naar buiten, stuiteren, dribbelen, zeer klein galopperen.
Maar geen gram in de hand en geen cm te veel naar voren

:j Sam galoppeerde met een doorhangend teugeltje naast een stappende quarter en wij waren gewoon rustig aan het praten. _O-

Hij is echt het meest leuke paard waar ik al mee buiten gegaan ben. Rêve stapt heel kalm en geen haar op mijn hoofd zou overwegen dat met haar te doen. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 14:19

Oeps… dat gaat heel snel… 5 januari gaat Joy me even niet zo leuk vinden. :(:)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 14:29

ideale periode, is nog goed koud, in no time zal het genezen.
Doen ze nog staand?
Hier leggen ze ze standaard neer, zelfs bij 1-2 jarige...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 14:31

Niet alle DA’s doen het maar mijn DA wel mits beide ballen goed uit hangen. Mijn voorkeur gaat naar staand castreren als het enigszins kan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:20

Mijn ruin is op 1-jarige leeftijd in de kliniek gecastreerd. Hij moest er toch zijn om zijn navelbreuk te herstellen dus meteen maar laten castreren ook. Dit zal dus liggend zijn gebeurd. Ik moet zeggen dat ik het al altijd liggend heb zien gebeuren. Nog nooit staand. HOpelijk lukt het bij Joy.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:22

Dat gaat zeker snel maar des te eerder kan hij de hormonen kwijt raken en hopelijk weer rust in het koppie. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 21:25

petraaken schreef:
Mijn ruin is op 1-jarige leeftijd in de kliniek gecastreerd. Hij moest er toch zijn om zijn navelbreuk te herstellen dus meteen maar laten castreren ook. Dit zal dus liggend zijn gebeurd. Ik moet zeggen dat ik het al altijd liggend heb zien gebeuren. Nog nooit staand. HOpelijk lukt het bij Joy.

Heb eentje thuis liggend gehad (enfin op weide) die was klophengst. Verder altijd staand. Ze moeten toch van veel minder ‘diep’ komen staand. Die wat liggend gedaan is heeft de DA twee uur bij gezeten en hebben we ook voor geknutseld dat hij schaduw had. We hadden het zo gepland dat ie normaal wakker en in de benen zou zijn tegen dat de zon uit kwam en in oktober …. Ja net die dat was het verdorie 28 graden in oktober . :x nooit mee gemaakt dat het zo warm werd. 20 graden wel nog en nu meer dan toen (is 10 jaar geleden) maar toen was oktober gewoon een geschikte maand om te castreren.

Dat was Galant. Dat die zo slecht er uit kwam lag denk ik vooral aan hoe zwak hij gewoon was. :(:)

Staand heb ík eigenlijk altijd geweten dat ze weinig zwelling hadden omdat ze meteen er na al wat stappen van zichzelf. Als ze liggend gegaan zijn duurt het vaak toch langer voor ze weer actiever worden. Maar het is voor mij lang geleden dat ik nog een castratie heb moeten laten doen. Dat hij ruin wordt boeit me niet. Hoop wel dat hij zijn blik en uitdrukkingen houdt.

Maar Sam is veel jonger gecastreerd en die zegt je ook precies wat hij denkt dus dat komt vast goed. :+ Sam had een leenhalster omdat het zijne nog op weide lag. Ik leg mijn cap weg. Kom buiten en zeg ‘SAM!!! Waar is uw halster?!!!’
Hij keek ook echt op van ‘was mijn halster niet.’ :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-26 02:50

Gelukkig nieuwjaar iedereen!!

Hier is alles de overgang goed door gekomen. Sam had wat issues maar niet extreem… Joy was vooral beledigd dat zijn ritme verstoord was. :+

Al de rest ging na de wortels soezen. :+:

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 09:32

Ook van mij iedereen een gelukkig Nieuwjaar en hier is ook alles goed de nacht door gekomen. Nu ze staan op stal en het enige vuurwerk was bij de naburige stad op 4 km afstand of in de dorpjes ook op een paar km afstand. Dat is het voordeel van in Landbouw gebied te wonen en tussen mensen die zelf allemaal dieren hebben. NIemand die het in zijn hoofd haalt om vuurwerk af te steken.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 09:45

beste wensen, fijn dat alles goed is gegaan

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 11:02

Gelukkig nieuwjaar, gelukkig is alles bij jullie rustig gegaan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-26 13:16

Ben blij dat deze dagen over zijn. Gisteren nog een huilbui gehad omdat mijn man de honden thuis wilde laten. Mijn hersenen, al overprikkeld door de feestdagen, door wat nog gaat komen. Door Sam zijn onrust kon daar niet mee copen.

Mijn hersenen schotelde me het worst case scenario voor en een half uur later waren mijn hersenen overtuigd dat als we de honden niet mee namen ik hun dood zou veroorzaken omdat het huis ging afbranden door vuurwerk. :+ want met kerst was er een gezin wiens dieren in een brand overleden zijn. :+

En ik weet hoe absurd dat is maar eens het in mijn hoofd zit moeten of de honden mee of ik huilde hele avond. :x

Dus na drie keer ‘wat scheelt er’ ‘het is onnozel en ik weet dat het onnozel is!!’ Zei manlief: ‘schat ge gaat de hele avond piekeren wat scheelt?’

Na drie gokken kwam het er huilend uit en is mijn man de aanhanger voor de honden gaan halen. :+

Natuurlijk stond ons huis er gewoon nog toen we thuis kwamen. :+

Ik weet op zo’n moment dat mijn hersenen gewoon niet meer kunnen doen wat ze moeten doen omdat ze overbelast zijn maar ik ben een buitenstaander in mijn eigen hoofd… Samen leven met iemand met hersenletsel is een feest. :j :+

Het ergste is dat hij nu al weet dat 5 januari íets soortgelijks gaat gebeuren hoe hard ik ook werk om rustig te blijven. :x

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 15:27

De allerbeste wensen voor jullie en jullie dieren. En succes de 5e. Tuurlijk is het spannend, ik zou er al nerveus voor zijn en ik heb geen neurologische problemen. Dus kan het me wel voorstellen.. Duim met je mee

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-26 19:49

:+
Er was een zeil de paddock in gewaaid dus Joy mocht eerse even spelen. :D gratis schrik-training. :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 20:55

Lekker speels en nieuwsgierig ding is het ook! Op dat filmpje zie je hem denken “ oliebol de overbuurman gaat rennen… huh er is niks engs..” _O-

Jouw hoofd hopelijk wat rustiger?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-26 21:00

Hannanas schreef:
Lekker speels en nieuwsgierig ding is het ook!
Jouw hoofd hopelijk wat rustiger?

In alle eerlijkheid… de komende week ben ik sowieso ietwat eh gevoelig. Nog moe vooral mentaal… Maar het helpt wel dat deze dagen voorbij zijn.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 23:49

Oooo wat fijn dat je man die hondenkar is gaan halen zodat jij enigsIns weer lucht kreeg… peep-zooi dat hersenletsel

Joy is geweldig :+ kijk m nou dapper over daf zeil heen lopen om dan te gaan hupsen <3 heerlijk beest…

Ik denk dat je een goede keuze maakt om hem te castreren… het maakt het leven een stukje gemakkelijker

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 09:21

vergeet zijn staart niet op te binden, met dit weer bloed eruit wassen gaat vast niet lukken. Grote vlecht, dubbelvouwen en bandage erom.

suc6 de 5e en sterkte

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 10:41

Ayasha schreef:
[ Video ]
Er was een zeil de paddock in gewaaid dus Joy mocht eerse even spelen. :D gratis schrik-training. :D

Heerlijke clown!

En rampscenario’s voor je zien in combi met een overbelast hoofd en voelen dat je lichaam mee gaat in het aller ergste alsof het live aan het gebeuren is is herkenbaar. Ik heb ook wat ehm… neurologische uitdagingen en als die de kop opsteken is mijn ratio ergens ver weg achterin en de rest zit in de snelltrein naar rampstad.

Wij gaan hier de 5e gewoon allemaal positieve vibes sturen. Niet voor Joy want dat komt gewoon goed :j maar naar jouw koppie en dat je de dag door gaat komen zonder opgegeten te worden door de ellende van gevoelens en gedachten :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-26 12:06

Tis aan een kant zonde want hij is echt braaf. Maar voor hem is het waarschijnlijk een stuk simpeler na een paar weken om zo braaf te zijn… Het zijn mijn eigen dogma’s die me nu nog heen en weer doen gaan. :+

Net de kalender gezien van mijn organisatie. 15 hele wedstrijden waarvan er 5 op een locatie zijn die waardeloos is. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 18:12

‘Sam kan wel alleen van de weide hè?’
‘Ja normaal wel.’
* a few minutes later*
‘Ga Rêve maar halen.’

Dus stond ik met Rêve en Sam in de gang, Sam om bekapt te worden Rêve om Sam zijn hartritme goed te houden. :+

Het leven is interessanter met een Sammeke. :+

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 18:28

Ik kom onder mijn meelees steen vandaan.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen voor morgen.
Het gaat gewoon allemaal goed komen :j