Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 10:45

Duhelo schreef:
ja, dan is het niet zo interessant lijkt me.
Hopen op een volgend merrieveulen zodat je de lijn kan doorzetten, en Joy idd lekker laten ruinen is de slimste keuze denk ik.

Had je/ga je geslachtsbepaling laten doen voor het komend veulen?

Dat wilde we maar het mormel lag verkeerd. >;) >;) ik heb de scan maar zij konden het niet zien iig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 10:56

Mars schreef:
Sam <3 Geweldig dat je na 2 jaar zo op kunt en aan de wandel! Maar het spannendste wat ik me af vraag: heeft Rêve je man heel gelaten onderweg? :=

Wat een eerlijke beslissing naar Joy toe. Hopelijk brangt dat wat meer rust zonder hormonen en kunnen jullie onbezorgder verder. Kwaliteit van leven staat terecht voorop :j

Terror was eigenlijk heel lief. :j die was gewoon naar Sam aan het kijken. :))
Ze heeft deze route al eens met hem af gelegd als drie jarige toen ze plots het erf van de trainster af moest en madame besloot niet de trailer in te gaan. _O- toen hebben we haar op de stal geladen waar ze nu staat te grazen omdat we de toenmalige huurders kende. :))
Misschien bracht het herinneringen boven. _O-

Sam is echt een gouden paard. Je moet hem kennen want hij briest en knort en trippelt maar geen enkel moment trekt hij aan je hand. Heb mijn man een paar keer moeten gerust stellen dat hij gewoon zo is en echt niet gaat rennen voor hij m los durfde laten. _O- als je hem niet kent zweer je dat ie elk moment gaat ontploffen. _O-

fleurtjeuh

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 13:32

Oh zo een heb ik ook ooit eens gereden.
Met een groepje naar buiten, stuiteren, dribbelen, zeer klein galopperen.
Maar geen gram in de hand en geen cm te veel naar voren

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 14:01

fleurtjeuh schreef:
Oh zo een heb ik ook ooit eens gereden.
Met een groepje naar buiten, stuiteren, dribbelen, zeer klein galopperen.
Maar geen gram in de hand en geen cm te veel naar voren

:j Sam galoppeerde met een doorhangend teugeltje naast een stappende quarter en wij waren gewoon rustig aan het praten. _O-

Hij is echt het meest leuke paard waar ik al mee buiten gegaan ben. Rêve stapt heel kalm en geen haar op mijn hoofd zou overwegen dat met haar te doen. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 14:19

Oeps… dat gaat heel snel… 5 januari gaat Joy me even niet zo leuk vinden. :(:)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 14:29

ideale periode, is nog goed koud, in no time zal het genezen.
Doen ze nog staand?
Hier leggen ze ze standaard neer, zelfs bij 1-2 jarige...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 14:31

Niet alle DA’s doen het maar mijn DA wel mits beide ballen goed uit hangen. Mijn voorkeur gaat naar staand castreren als het enigszins kan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:20

Mijn ruin is op 1-jarige leeftijd in de kliniek gecastreerd. Hij moest er toch zijn om zijn navelbreuk te herstellen dus meteen maar laten castreren ook. Dit zal dus liggend zijn gebeurd. Ik moet zeggen dat ik het al altijd liggend heb zien gebeuren. Nog nooit staand. HOpelijk lukt het bij Joy.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:22

Dat gaat zeker snel maar des te eerder kan hij de hormonen kwijt raken en hopelijk weer rust in het koppie. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 21:25

petraaken schreef:
Mijn ruin is op 1-jarige leeftijd in de kliniek gecastreerd. Hij moest er toch zijn om zijn navelbreuk te herstellen dus meteen maar laten castreren ook. Dit zal dus liggend zijn gebeurd. Ik moet zeggen dat ik het al altijd liggend heb zien gebeuren. Nog nooit staand. HOpelijk lukt het bij Joy.

Heb eentje thuis liggend gehad (enfin op weide) die was klophengst. Verder altijd staand. Ze moeten toch van veel minder ‘diep’ komen staand. Die wat liggend gedaan is heeft de DA twee uur bij gezeten en hebben we ook voor geknutseld dat hij schaduw had. We hadden het zo gepland dat ie normaal wakker en in de benen zou zijn tegen dat de zon uit kwam en in oktober …. Ja net die dat was het verdorie 28 graden in oktober . :x nooit mee gemaakt dat het zo warm werd. 20 graden wel nog en nu meer dan toen (is 10 jaar geleden) maar toen was oktober gewoon een geschikte maand om te castreren.

Dat was Galant. Dat die zo slecht er uit kwam lag denk ik vooral aan hoe zwak hij gewoon was. :(:)

Staand heb ík eigenlijk altijd geweten dat ze weinig zwelling hadden omdat ze meteen er na al wat stappen van zichzelf. Als ze liggend gegaan zijn duurt het vaak toch langer voor ze weer actiever worden. Maar het is voor mij lang geleden dat ik nog een castratie heb moeten laten doen. Dat hij ruin wordt boeit me niet. Hoop wel dat hij zijn blik en uitdrukkingen houdt.

Maar Sam is veel jonger gecastreerd en die zegt je ook precies wat hij denkt dus dat komt vast goed. :+ Sam had een leenhalster omdat het zijne nog op weide lag. Ik leg mijn cap weg. Kom buiten en zeg ‘SAM!!! Waar is uw halster?!!!’
Hij keek ook echt op van ‘was mijn halster niet.’ :+