En wow, dat verhaal van perongeluk castreren? Hoezo dan?? Daar zou ik ook niet mee kunnen lachen. Ik ging ook specifiek op zoek naar een hengst, zeker bij PRE's vind ik de ruinen toch vaak minder uitstraling hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ania schreef:Ik kom mij hier even melden, ik heb in september meegepraat en mede door jullie steun een prachtige andalusier hengst gekocht en deze op de opfok geplaatst, maar nu heeft de opfok hem "per ongeluk" gecastreerd.![]()
Ik baal hier zo erg van. Als het paard een ruin was geweest bij aankoop had ik hem al niet gekocht, en nu is ie alsnog een ruin. Voor mij heeft ie echt zijn waarde verloren. Ik baal ervan en ik weet zeker dat hij als ruin ook heel leuk is, maar ik ging voor een hengst en heb nu alsnog een ruin. Ik weet even niet wat ik moet doen.
Ania schreef:Ik kom mij hier even melden, ik heb in september meegepraat en mede door jullie steun een prachtige andalusier hengst gekocht en deze op de opfok geplaatst, maar nu heeft de opfok hem "per ongeluk" gecastreerd.![]()
Ik baal hier zo erg van. Als het paard een ruin was geweest bij aankoop had ik hem al niet gekocht, en nu is ie alsnog een ruin. Voor mij heeft ie echt zijn waarde verloren. Ik baal ervan en ik weet zeker dat hij als ruin ook heel leuk is, maar ik ging voor een hengst en heb nu alsnog een ruin. Ik weet even niet wat ik moet doen.
Galeobdolon schreef:Lieser schreef:De advertentie voor het paard dat ik donderdag zou proefrijden staat ineens op gereserveerd
Misschien willen ze gewoon even een reactiestop en alle huidige bezichtigingen de kans geven?
Ania schreef:Alweer dank voor jullie fijne antwoorden. Ik vind het heel moeilijk, weet niet goed wat te doen en wat ik nu wil, heb de rekening van de castratie en medicatie wel al gehad en betaald. Ik wil er online ook niet te veel over plaatsen omdat dit toch openbaar is.
Ania schreef:Alweer dank voor jullie fijne antwoorden. Ik vind het heel moeilijk, weet niet goed wat te doen en wat ik nu wil, heb de rekening van de castratie en medicatie wel al gehad en betaald. Ik wil er online ook niet te veel over plaatsen omdat dit toch openbaar is.
Sky_As schreef:Ania schreef:Alweer dank voor jullie fijne antwoorden. Ik vind het heel moeilijk, weet niet goed wat te doen en wat ik nu wil, heb de rekening van de castratie en medicatie wel al gehad en betaald. Ik wil er online ook niet te veel over plaatsen omdat dit toch openbaar is.
Die rekening betalen was niet handig, dat had ik echt niet gedaan! Denk dat je er nu juridisch vrij weinig mee kunt...
Lieser schreef:Citaat:Misschien willen ze gewoon even een reactiestop en alle huidige bezichtigingen de kans geven?
Ja, daar hoop ik maar op.
Galeobdolon schreef:Lieser schreef:De advertentie voor het paard dat ik donderdag zou proefrijden staat ineens op gereserveerd
Misschien willen ze gewoon even een reactiestop en alle huidige bezichtigingen de kans geven?
suffie schreef:In mijn ogen is dit iets tussen de eigenaar en de opfok. De opfok heeft de DA opdracht gegeven tot castratie, bij mijn weten vraagt de DA dit niet aan de eigenaar, maar regelt de opfok dit.
Tenminste, mijn paard heeft bij een grote opfok gestaan en wij kregen de vraag of je de hengst gecastreerd en op de foto wilde hebben. De rekening ontving ik via de DA.
Padoertje schreef:Voor de mensen die op zoek zijn en bezichtigingen inplannen: Jullie willen toch ook niet een paard uitproberen die eerder al die dag gelopen heeft? Ik krijg veel aanvragen en mensen vinden het gek dat ik mijn dier niet 2x wil laten lopen op een dag. Ben ik dan zo raar dat ik mijn dier rust gun en zo goed mogelijk wil voorstellen? Ik wil ook niet meer dan 3 kijkers per week eigenlijk. Voor het dier ook best raar om steeds iemand anders op rug te hebben lijkt me.
Ania schreef:grauwman schreef:Als je het ergens niet mee eens bent moet je vooral de rekening niet meteen betalen.
Weet niet of je er nu nog een zaak van kan maken.
Is via een automatische incasso gegaan samen met de stalling.
Kiwiaa schreef:Nee ik heb inderdaad graag een paard die nog niet gelopen heeft, zo krijg je toch het beste beeld.. moet wel eerlijk toegeven dat ik daar in het begin van mijn zoektocht even een moment niet bij stil had gestaan. Toen zei iemand oh maar deze vrijdag voormiddag komt er al iemand. En dan zei ik oh is niet erg, ik kan in de namiddag. En toen pas besefte ik ohw. Nee. Dat kan natuurlijk niet, even een blond/onervaren momentje
anjali schreef:grauwman schreef:
Is via een automatische incasso gegaan samen met de stalling.
Automatische incasso kun je laten terugboeken.Wel binnen een bepaalde tijd.Ik vind dit schandalig.