Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 13:26

Zijn die lekker? Die van XXL waren karton… :o

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:44

Ik vind ze wel lekker, wel wat droger dan een gewone pannenkoek. Zeker met uw spread er op zal dat wel lekker zijn :D Maar het smaakt niet zoals een gewone zoete pannenkoek, dat niet.
Andere merken ook al geprobeerd maar tot nu toe geen andere variant gevonden die eetbaar is :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 14:03

Farjen schreef:
Ik vind ze wel lekker, wel wat droger dan een gewone pannenkoek. Zeker met uw spread er op zal dat wel lekker zijn :D Maar het smaakt niet zoals een gewone zoete pannenkoek, dat niet.
Andere merken ook al geprobeerd maar tot nu toe geen andere variant gevonden die eetbaar is :+

Wat maakt die dingen eigenlijk zo droog? In gewone pannenkoek zit ook ei :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 14:06

Oh! je kan uiteraard ook de vanillepuddingpoeder in gewoon pannenkoekenbeslag vervangen door een schep eiwit poeder (met vanille of chocosmaak). Ik maakte zo altijd proteïne pannenkoeken voor mijn man (ik had een pot met vanillepuddingpoeder van xxl staan maar die vond die niet lekker. Door het pannenkoekendeeg wel!)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-25 20:10

Joy heeft een kerstcadeau gehad. :D
Afbeelding

Afbeelding
Da’s niet de bedoeling Joy.

Afbeelding
Echt niet….

Afbeelding
Beter puppie-paard… :+

De bak is al even bevroren dus hij is eh fris. :+

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 09:53

Wat heeft hij toch een prachtige blik!

Balen he die bevroren bakken? Ik heb eerdergisteren daarom het strand opgezocht, maar zelfs mijn omapaard had er euhm zin in.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 10:29

Ben niet zo'n fan van hartige pannenkoeken. Geef mij maar de zoete variant met bloemsuiker. :9

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 20:36

Freyr schreef:
Wat heeft hij toch een prachtige blik!

Balen he die bevroren bakken? Ik heb eerdergisteren daarom het strand opgezocht, maar zelfs mijn omapaard had er euhm zin in.

Ja, die blik he. <3

Joy heeft zijn speelgoed maar echt rennen zit er niet in. :(:) de oudste merrie op stal besloot dwaas te doen en ging onderuit op weide. :roll: gelukkig vandaag niet stijf. :=

Morgen gaan we Terror en de senioren halen. :+

petraaken schreef:
Ben niet zo'n fan van hartige pannenkoeken. Geef mij maar de zoete variant met bloemsuiker. :9

Same, of siroop … mijn man heeft ze me leren eten met Nutella. :+ maar hier in Limburg is Luikse siroop of bruine suiker populair buiten vanille ijs natuurlijk. :j

Ik ben een overzicht aan het maken en Jezus wat een jaar is het geweest. _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 11:30

Ik moest even googlen wat bloemsuiker is.
Poedersuiker dus, of tenminste, wat wij in Nederland poedersuiker noemen. :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 11:46

En Luikse siroop is appel/peren-stroop?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 11:56

Hannanas schreef:

appelstroop met hele kleine stukjes gedroogde appel er nog in, is heerlijk en hele aparte smaak, anders dan "gewone" appelstroop.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 19:38

speurneusc schreef:
Hannanas schreef:

appelstroop met hele kleine stukjes gedroogde appel er nog in, is heerlijk en hele aparte smaak, anders dan "gewone" appelstroop.

:j zelfs ‘namaak’ spul kan niet op tegen Luikse. :D

Vandaag de paarden naar stal gehaald.
Ik: *pakt hoofdstel van Sam en cap*
Man: ‘wat gaat gij doen?’
Ik: ‘op Sam…’
Man: ‘schat die staat twee jaar stil….’
Ik: ‘dus?’

Op weide:
*doet hoofdstel moeiteloos aan. Sam dook er zo ongeveer in en geeft Rêve aan man*
Ik: ‘oh help me ff er op?’
Man: ‘schat…. Geen rijbroek…. Geen zadel… twee jaar!!’
Ik: ‘ s.a.m! En daarbij op zijn deken is een rijbroek toch geen hulp!’
(Lauren stond ondertussen te wachten met haar oudje _O- )
Man: *zucht en geeft voetje*
Ik: ‘Jay!! Hey poppie!!!’ *leunt opzij om Rêve te aaien*
Man: ‘ |o

Sam danste de hele weg maar mán wat is het toch genieten…. Als zijn pees goed blijft kan hij misschien wel buiten stappen…. met mijn lijf zag ik de wandeling echt niet zitten te voet. Dat kan ik gewoon niet meer…. Maar Sam heeft van het begin gezorgd dat ik me niet beperkt voelde. :+:

Hij heeft me ook een knoop doen door hakken. Dit is wat ik wil met Joy… en als hengst zijnde gaat er altijd een ‘maar’ zijn…. En ik wil liever over 13 jaar zo met Joy kunnen zijn dan mogelijk een tiental nakomelingen hebben die ik nooit ga zien… tel daarbij op dat we het ide hebben dat Joy geen rust vindt (ik heb het er al over gehad een tijd terug ) en Joy wordt gecastreerd… hij is prachtig en lief en heeft potentieel maar een dekhengst komt met ‘maren’…. en Joy is een paard dat ik zorgeloos mee op avontuur wil kunnen nemen….

Hij wordt geen Sam, dat weet ik, dat moet ook niet want hij is perfect. Maar hij worstelt met zijn hormonen en als ik naar de toekomst kijk wil ik gewoon kunnen genieten van hem… en met een hengst moet je toch met veel meer rekening houden… en hij zal mijn enige rijpaard zijn de komende tijd… en ik wil dat 100% kunnen doen… soms gewoon ietwat onbezonnen omdat ik weet dat het kan zoals vandaag met Sam…

Ahw Lauren heeft een stukje gefilmd!!! :+:

Ik heb het halstertouw kort hierna zelf mogen vast houden. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-12-25 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:01

Dubbelpost . Sorry.
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 28-12-25 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:01

Een dappere beslissing, maar 1 die denk ik voor jullie het best uitpakt. Wanneer denk je de castratie te gaan doen? Zo snel mogelijk of vh voorjaar pas?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 20:03

ikkedus schreef:
Een dappere beslissing, maar 1 die denk ik voor jullie het best uitpakt. Wanneer denk je de castratie te gaan doen? Zo snel mogelijk of vh voorjaar pas?

Zo snel mogelijk. Morgen bel ik de DA en kijk of hij nog staand castreert.
Als het niet zondag was had ik vandaag gebeld. :+
Dat ritje met Sam deed me beseffen wat ik echt wil… gepensioneerd en nog steeds is hij degene die mijn verstand doet werken. :+:

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:09

Dat klinkt als een goede beslissing. Jullie plezier (en veiligheid) samen staat voorop.

En oooh wat goed van Sam !

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:19

Klinkt als een mooi keerpunt.
Je hebt altijd gezegd dat hij hengst mocht blijven 'tot... '
En schijnbaar is dat keerpunt nu gekomen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 20:24

fleurtjeuh schreef:
Klinkt als een mooi keerpunt.
Je hebt altijd gezegd dat hij hengst mocht blijven 'tot... '
En schijnbaar is dat keerpunt nu gekomen

:j hij vindt geen rust op weide. Dat was een van de belangrijkste punten. Hij is braaf aan de hand maar intern heeft hij daar natuurlijk niks aan als hij zich aan het opvreten is omdat hij de regels kent.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:27

Zegt alleen maar iets over zn geweldige karakter. Dat ie zich intern opvreten maar toch zo braaf is bij jou. Gaat er denk ik alleen maar voor zorgen dat je er straks helemaal een geweldige ruin aan hebt. En hij een nog mooier leven kan hebben met jou. Het haalt idd veel maren weg.
Kan ie straks misschien ook weer met zn vriendje op de wei? Ze werden wat te heftig samen toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 20:31

Muga schreef:
Zegt alleen maar iets over zn geweldige karakter. Dat ie zich intern opvreten maar toch zo braaf is bij jou. Gaat er denk ik alleen maar voor zorgen dat je er straks helemaal een geweldige ruin aan hebt. En hij een nog mooier leven kan hebben met jou. Het haalt idd veel maren weg.
Kan ie straks misschien ook weer met zn vriendje op de wei? Ze werden wat te heftig samen toch?

Idd. Dat is ook ons ide, om ze dan terug samen te proberen zetten. Hij werd idd iets te ruw met Leo en Joy is een stuk zwaarder gebouwd. Zelfs als ruin gaat hij gewoon zwaarder gebouwd zijn gezien zijn moeder zonder training zo uit ziet;

Afbeelding

Hij aard naar Reve wat dat betreft dus een smal ding wordt het gewoon niet. :+

Tweede dracht en buikje nog steeds bescheiden. :+

Ze had wel al wat afscheiding op de tepels. >;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 23:02

Sam <3 Geweldig dat je na 2 jaar zo op kunt en aan de wandel! Maar het spannendste wat ik me af vraag: heeft Rêve je man heel gelaten onderweg? :=

Wat een eerlijke beslissing naar Joy toe. Hopelijk brangt dat wat meer rust zonder hormonen en kunnen jullie onbezorgder verder. Kwaliteit van leven staat terecht voorop :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 23:08

Goed plan! Zeker als hij nu apart staat. Wat een heerlijk stukje op Sam! *\o/* <3

Klinkt wel lekker appelstroop met kleine stukjes gedroogde appel!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 08:30

Lijkt me een goed plan ja! Ze hebben er niks aan, aan al die hormonen (en is nog anders als ze fulltime dekhengst mogen zijn, maar als het dan ook maar "nu en dan" eens is ... )

Laat je wel nog sperma invriezen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 10:38

Duhelo schreef:
Lijkt me een goed plan ja! Ze hebben er niks aan, aan al die hormonen (en is nog anders als ze fulltime dekhengst mogen zijn, maar als het dan ook maar "nu en dan" eens is ... )

Laat je wel nog sperma invriezen?

Nee, denk het niet. Dan moet hij leren springen op de bok en op dit punt heeft hij het ‘op springen’ nog niet door. Bovendien kost dat ook geld en als ruin gaat hij nooit ggk worden natuurlijk.

Bovendien gaan wij altijd merries hebben die familie zijn van hem. Dus voor ons zelf heeft dat weinig zin en voor anderen gaat het kostbaar zijn en dan moet je ze nog kwijt raken ook. Joy gaat nooit nationaal lopen uiteindelijk.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-12-25 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:42

ja, dan is het niet zo interessant lijkt me.
Hopen op een volgend merrieveulen zodat je de lijn kan doorzetten, en Joy idd lekker laten ruinen is de slimste keuze denk ik.

Had je/ga je geslachtsbepaling laten doen voor het komend veulen?