JudithO schreef:Lastig ja, al die reacties die het uiteindelijk gewoon niet blijken te zijn. Het komt vast goed, op den duur gaat er voor Q een heel leuk en geschikte plek gevonden worden. Of dat nou bij jullie is, elders in Frankrijk of zelfs elders in Europa.
Briljant al die bijnamen. Met Mo is dat natuurlijk eigenlijk ook te makkelijk
Het winterzonnetje is wel lekker ja! Hier ook vandaag maar het wordt dan nog niet warmer dan +1. In de zon
Hi Juud, ja het gaat goedkomen dat weet ik zeker, maar je kunt er heel wat nachten van wakker liggen.
vopo914 schreef:Je eerlijkheid siert je maar misschien moet je daar niet in doorslaan
Je moet benoemen wat het probleem bij jou is en waarom je hem wil weg doen maar daar houdt het op
Een nieuwe eigenaar moet er fris instaan en niet met allemaal mitsen en maren aan deze pony beginnen
Het kan best zijn dat ie bij een onbevangen iemand die wat jonger is een hele andere pony is
Ik heb ook paardjes gehad waarvan ik achteraf verhalen hoorde die ik van tevoren niet had willen horen
Mijn laatste geval daarvan was mijn alles .mijn Vosje
Zij zou ook allehande kuren en dingen hebben en er werd gezegd dat ze geen leuke pony was
Maar ik was bij de eerste blik op haar tot over mijn oren verliefd en hoewel ik voor een andere pony kwam is zij samen met die pony bij ons gekomen
Puur omdat ze aangaf met me mee te willen en ik haar niet meer uit mijn hoofd kreeg
Ik heb er een werelddier aan gehad en we begrepen elkaar zonder woorden en zelfs op afstand
Ik wil hier mee zeggen...wat Q bij jou doet hoeft ie niet bij een ander te doen en je vergroot denk ik zijn kans op een liefdevol huis door eerlijk te zijn maar je hoeft daarin niet alles telkens weer te melden
Ikzelf ben altijd een grote voorstander van een paardje op proef..dan kun je altijd even kijken hoe het in de bestaande kudde gaat
Enne..ik heb weer genoten van je filmpje
VoPorsche

Dus ja, het kan maar zo zijn dat Quarbonne het elders veel beter doet, bij iemand die er een uitdaging in ziet wel met hem te grondwerken en te trainen.
boyca schreef:Ik heb Q ook gedeeld op FB. Hoop dat t gaat lukken.
Dank je Boyca. Dat is lief. We gaan het zien!
senna21 schreef:Mooi stukje Vopo914.
Het is een meneertje met een handleiding, maar mogelijk is het voor Q beter op een plekje waar hij niet nr 4 is.
Soms kun je niet geven wat je zo graag wilt.
Dat is mooi gezegd Senna. En dat laatste is wel een dingetje voor mij, ook omdat hij vaak zo zielig lijkt te kijken. Dan vraag ik me af, wat ik al eerder zei, hij doet dit claimen uit zijn eigen levensbehoud, maar Prisca kijkt niet eens naar hem, hij boeit haar niet, en het zal haar een zorg zijn wat hij doet. Hij zoekt vast een echt groommaatje, maar heeft dat bij mij niet gevonden.
En die handleiding is bij mij idd extensief, maar mogelijk bij iemand anders niet inderdaad.
balance schreef:Vopo914… wat een mooi stukje. Ik herken dat ook. In dit geval speelt ook nog Erwin’s gevoel en zijn overwegingen mee. Samen hier uit komen is de sleutel.
Kan goed zijn dat juist Erwin straks zegt: je hebt gelijk Mo, we hebben alles geprobeerd.
Of die ene verliefde belangstellende voor Q komt zomaar op hun pad.
Wie weet.
Ja, Balance, op dit moment is hoe we er samen instaan nogal verschillend en het verschilt met de dagen meer. Erwin vindt het nu allemaal meevallen. Maar ik herinner me ook die keer dat ik per ongeluk Callas box niet goed op slot had gedaan, dan wij binnen zaten een enorm kabaal hoorden en toen we allebei naar buiten renden dat we zagen dat Quarbonne Callas' stal was ingegaan en haar in een hoek stond te meppen. Dat was ik nog in het rijtje van incidenten vergeten. En zo zijn er nog meer dingen die ik me telkens herinner.
Dus mijn neus staat nog steeds naar goed huisje zoeken. En Erwins neus staat naar oplossingen zoeken.
In ieder geval zijn we beiden zoekend

Áls we al zouden beslissen dat Quarbonne blijft, dan wil ik er een box bij die aan Prisca's box aansluit, zodat hij met haar kan snuffen en haar kan zien. Maar Erwin heeft gisteren aangegeven dat hij de kosten daarvoor (1500 euro belachelijk! twee boxwanden een deur en een dak pff) en vooral de moeite, vooralsnog niet ziet zitten. Hij wil heel graag met de aanleg van riool voor de tweede toilet en douche beginnen om dat voor de lente af te hebben en dat gaat niet lukken qua tijd als daar een box bijbouwen bij komt.
De stichting mevrouw reageert wel, maar ze heeft het nu niet meer over ruilen. Erwin vond het ook wel eng, want je weet niet of een volgend ponietje voor Poupette wel klikt. Hebben jullie op mijn fb lijn dat filmpje van Haribo gezien, hahaha letterlijk een snoepje. Maar ik vind drie geen fijn getal en ook te weinig voor zoveel land.
Maar ik heb een aanbod gekregen van iemand die Quarbonne in de zomer over wil nemen en ik daar ga ik nog eens over broeien.