Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 14:34

Ik moet eerlijk zeggen, puur sidepull vind ik ook niet fijn hoor. Een setje teugels op de kinriem en een setje op de sidepull of kaptoomringen werkt voor mij super.
Ipv een sidepull prefereer ik dan ook ev een bloem of een korte hackamore omdat je daarmee idd de ruis wat wegwerkt.

Kin en kaakgekruist nog niet geprobeerd (kan je met een sidepull wel makkelijk testen hoor. Als je een stukje dun (maar niet te dun, 8 mm ofzo) touw hebt, door de ring van de sidepull rechts onder de kin aan de ring links vastmaken en eentje omgekeerd. Lusje inknopen en daar je teugel aan vast maken, dan heb je een home made kin gekruist dat prima werkt om eens te testen. Maar ik weet niet of dat dan ook genoeg release geeft. Zou je eens moeten testen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 00:22

Die release is met veel bitloze optomingen wel een issue geloof ik. Bij zo’n jonkie die pubert en zoekt is het dan nog moeilijker om te communiceren met ruis op de lijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-25 10:36

Mars schreef:
Die release is met veel bitloze optomingen wel een issue geloof ik. Bij zo’n jonkie die pubert en zoekt is het dan nog moeilijker om te communiceren met ruis op de lijn.

Het bitje kan er weer in. Maar eerst moet er dadelijk een vosje gereden worden. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-25 19:49

Vosje gereden en die deed het eigenlijk erg goed. De pivo heeft het zich echter eenvoudig gemaakt en de eigenaar gefilmd ipv vosje. :+
Ik ‘he N moet ik je deze ook doorsturen of?’
Een 48 min beeld van haar. _O-
Ze doet me nog steeds aan jonge Sam denken. :+:

Joy niet gereden. Was niet 100% toen ik vosje ging doen en toen ik de stal gedaan heb ben ik even gaan liggen in ons ‘hokje’ en prompt in slaap gevallen tot mijn man binnen kwam. :o

Lauren zag mummie-Kath liggen (muts over mijn ogen, sjaal tot tegen mijn muts _O- ) en dacht ‘ik ga stilletjes weg glippen.’ _O-

En gezien mijn knie dik is een nachtje met mijn favoriete brace. :x

Afbeelding
De oorzaak is bekend maar niet op te lossen en de brace houdt de zwelling wat tegen als ik vannacht stil lig zodat ik morgen niet eerst uren moet kloten voor ik ‘m weer kan plooien. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 08:40

Kath wat heb je uitgespookt dat je knie zo dik zat dat je brace nodig was?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-25 11:03

petraaken schreef:
Kath wat heb je uitgespookt dat je knie zo dik zat dat je brace nodig was?

Overbelast waarschijnlijk. Heb ook artrose in mijn knieën, denk dat de knieschijf niet helemaal juist zit maar dat fixed de kine straks en dan moet ik het twee weken zonder kine redden. _O-

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 22:15

Ik heb er een paar weken over gedaan. Maar inmiddels al je berichten gelezen. Je hebt er een volger bij. Leuk om de ontwikkelingen te lezen, maar ook je afwegingen. Ook als iets niet uitpakt zoals je hoopt. Dat geeft weer stof tot nadenken.
Hopelijk trekt je knie wat bij. Het is nu wel koud, maar het droogt daardoor wel mooi op hier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 22:37

Azhari schreef:
Ik heb er een paar weken over gedaan. Maar inmiddels al je berichten gelezen. Je hebt er een volger bij. Leuk om de ontwikkelingen te lezen, maar ook je afwegingen. Ook als iets niet uitpakt zoals je hoopt. Dat geeft weer stof tot nadenken.
Hopelijk trekt je knie wat bij. Het is nu wel koud, maar het droogt daardoor wel mooi op hier.

Hi :wave:

Ik zie vaak alleen de mooie plaatjes en verhalen maar dat is niet het echte leven met paarden…
In het echte leven loop je soms vast. Werken je oplossingen niet… soms maak je verkeerde beslissingen en mag je je eigen rommel op ruimen. :D maar je hebt behoorlijk veel info voor de kiezen gehad dan. :D

Kine heeft knieschijf weer goed gezet. :j hij werkt nu normaal niet tot 5 januari en ze doen collectief verlof voor het eerst. Als ik het echt verbrui mag ik hem bellen. _O-

Ik heb luxe, de paarden worden te voet verhuist maar gezien mijn belastbaarheid kwa wandelen mag Sammie dat voor me doen. :+: sambal is ook zonder-zadelmak. Manlief zegt dat ie m desnoods wel bij aan de hand neemt zou er wat zijn maar hij mag met een hormonale Terror wandelen dus … _O- zaterdag verhuizen we ze geloof ik. Stiekem nog een gestolen stapritje met Sam. :+:

De weegschaal is mijn vriend niet maar optisch zie ik wel weer beter uit kwa gewicht. Er moet nog bij maar het echte ‘ingevallen/pure knook’ is nu weg dus nu kan ik op bouwen. :j ik heb zowaar weer een normale buik. :o ben ook terug in mijn broeken en topjes aan het groeien ondanks dat ik toch een bezige bij ben de laatste tijd. Heb ook een nieuwe weight gainer van stackers. 1. Het smaakt veel beter. 2. Het verteert beter waardoor ik er naast beter kan blijven eten dan met de vorige. En ik heb banaan-spelt pannenkoek met marshmallows spread ontdekt. O:)
Ze zijn zonder ook heerlijk maar ik ben licht verslaafd aan marshmallows. _O- mijn nichtje (van 6 :o ) de spread voor haar pannenkoeken en mijn man vertelde er over (is zijn petekind) en eindigde met ‘ik zie uw blik al ik pak een pot mee van de AH.’

Koekjes, pannenkoeken….. O:)

Ik ga toch eens kijken of er een makkelijk recept is om ze vers te maken ipv voor gemaakt. (De pannenkoeken)
Want daarmee ontbijt ik dus wel.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 00:10

ik heb grote zak ooit gehaald met kant en klaar pannenkoekmix alleen water toevoegen ff laten staan en bakken als gewone pannenkoek is van koopmans

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 08:25

Die mixen trekken op niks joch :+ .

Wil je er meerdere bakken of enkel 2-4 voor ontbijt? Mijn snelle mix is:

150 Ml melk, 1 ei, 1 eetlepel suiker. Bloem toevoegen tot je deeg de dikte heeft voor de pannenkoeken dat je wil (lopender voor flensjes, dik voor van die dikke vullende pannenkoeken.)
een kleine eetlepel vanillepudding (optioneel)

(melk zou je (deels) kunnen vervangen door room, of mascarpone ev voor meer vet)

Ik doe het in een shaker, shake shak shake. Goed voor 2 grote dikke dikke pannenkoeken, of een viertal dunnere, afhankelijk van de grootte van je pan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 08:59

Ik doe 200ml melk, 2 eieren, net zoveel bloem dat het de gewenste dikte heeft, snufje kaneel.
Goed mixen met een mixer, zo nodig bloem toevoegen als het beslag te dun is.
Daar kan ik ±3-4 pannenkoeken uit halen, afhankelijk van hoe dik ik ze maak.
Ik haal trouwens eerst plakjes ontbijtspek en jong belegen kaas door het beslag en leg ze in de pan, dan gaat er een soeplepel beslag overheen.
Doordat de kaas en spek in het beslag zit heb je geen pannenkoeken die aan elkaar vastplakken als je ze stapelt. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:02

Oh juist, jullie zijn fan van hartige pannenkoeken. In België zijn pannenkoeken eigenlijk meestal zoet.
Als je er hartige dingen wil doorhalen zou ik idd wel de suiker even weglaten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 09:56

kaas en spek? := noemen wij dat hier niet gewoon een omelet? :=

Een viertal kleintjes is ruim voldoende. Ik ben ‘s morgens echt geen mens dus hoe minder werk hoe beter. :=
Ik las dat als je er banaan in doet dat al voor de binding zorgt. Had een behoorlijke simpel recept gevonden een week geleden maar ben m even kwijt. :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:32

Oeh, banaanpannenkoekjes is ook lekker!

In principe gewoon een banaan prakken, mengen met ei en de pan in.
Ik doe er meestal wel nog een lepeltje bloem in (of havermout) om het iets meer te binden zodat ze niet uit elkaar vallen.

Nederlanders gooien alles in (niet zoet) pannenkoekenbeslag. Net zoals wij appelpannenkoeken maken, maar dan met spek, kaas, salami, etc erdoorheen.
Ik ben ooit es in een Nederlands pannenkoekenhuis geweest, en daar kon je ook dergelijke dingen kiezen, ik vind het niet te vreten maar veel mensen blijkbaar wel.
(Pannenkoeken en Wafels zijn in mijn hoofd een zoet eten. Salami past daar niét bij :+ )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 10:36

Note to self: geen pannenkoeken accepteren in Nederland. _O-

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:02

Ayasha schreef:

Natuur hebben ze ook :D

Maar je moet eens de hans en grietje menukaart opzoeken.
Dat kan mijn Belgische kant ook niet aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 11:10

Kmbrly schreef:
Ayasha schreef:

Natuur hebben ze ook :D

Maar je moet eens de hans en grietje menukaart opzoeken.
Dat kan mijn Belgische kant ook niet aan.

Wauw ik zou zo teleurgesteld zijn als iemand me een pannenkoekenhuis beloofd en dat was de menukaart. _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:12

oh the horror. en zoet en hartig staat ook zo random door elkaar ...
Nope ...
Als je een met appel kiest, krijg je dan wel een zoete pannenkoek met appel, of heb je risico dat er bijv ui doorheen gemixed is?

Mijn ex-oma had zo eens verse appelmoes gemaakt voor me, begon ik er vol enthousiasme aan, deed zij er ui bij ;( -O- :r

Prijzen voor een appelpannenkoek zijn ook niet mis trouwens :o
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 24-12-25 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 11:13

Duhelo schreef:
oh the horror. en zoet en hartig staat ook zo random door elkaar ...
Nope ...
[ Afbeelding ]

Idd…. Ik zat te kijken van: ‘gewoon een pannenkoek met siroop!!!!!!!!!!’

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:43

Ayasha schreef:
kaas en spek? := noemen wij dat hier niet gewoon een omelet? :=

Een viertal kleintjes is ruim voldoende. Ik ben ‘s morgens echt geen mens dus hoe minder werk hoe beter. :=
Ik las dat als je er banaan in doet dat al voor de binding zorgt. Had een behoorlijke simpel recept gevonden een week geleden maar ben m even kwijt. :=

Omelet is geklutst ei met een scheutje melk en kruiden dacht ik en dat gebakken.

Een spekkaas pannenkoek kan overigens prima belegd met suiker of stroop, maar ook met ragout. :9

Duhelo schreef:
Oh juist, jullie zijn fan van hartige pannenkoeken. In België zijn pannenkoeken eigenlijk meestal zoet.
Als je er hartige dingen wil doorhalen zou ik idd wel de suiker even weglaten.

We kennen ook de 'gewoon' naturel pannenkoeken met suiker/poedersuiker/stroop/jam/chocopasta.
Of de pannenkoeken met stukjes appel ofzo erin.

Zelf ben ik dus meer fan van spekkaas pannenkoek, hoeft niet eens wat op verder. :9

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 11:45

Je maakt het erger …. _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:46

:')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:49

Duhelo, ik heb zelf nog nooit gehoord van appelpannenkoek met ui.
De enige pannenkoeken met ui zijn die met spek, champignons etc of bijvoorbeeld pizzapannenkoek ofzo, zegmaar hartige pannenkoeken waar ze complete vleesgerechten op doen maar dat zijn meer de pannenkoekenrestaurant pannenkoeken.
Thuis is het vaak naturel, spek, kaas of appel met zoet beleg.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:38

Hier de ene keer een zoete pannenkoek, of als het hartig moet is kaas al lekker erop.

Hier gaat alleen echt geen suiker door het beslag, hoorde dat een maand geleden voor het eerst van een schoonzus dat haar moeder dat deed, viel nog net niet van mn stoel _O-

Hier zo uit mn hoofd 1 ei, snufje zout, 125g bloem en 250ml melk, en wij doen er wel scheutje olie door tegen aanbakken. Is wel recept voor de flensjes of dunne pannenkoeken.

Wij hebben ook restaurant in de buurt die zo'n 130 verschillende op het menu heeft staan, en dan ook echt met hutspot, fikandel speciaal of nasi met kipsate %)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:55