DuoPenotti schreef:Moet je anders toch eens lezen bij de reacties onder artikelen
Dan lees je juist dat de hond de grootste dader is, schermen ze met dat onnozele onderzoek van die studenten en klaar. De wolf de dader, nee, maar heel af en toe.
Iedereen weet dat een hond kan aanvallen. Dat ontkent in dit topic ook niemand.
Maar als je dan zegt ik heb het nog niet mee gemaakt in 49 jaar buitengebied bewoner, buren hadden het nog niet mee gemaakt. Dan kan dat ineens ook weer niet.
Buren zijn wel gestopt met schapen houden...na wolven aanval.
Niet na honden aanvallen, want ja die hadden ze niet....
Dus dat schermen word ook hier gedaan.
En nee ik ontken niet dat een hond dat niet kan doen.
Ik ontken wel dat een hond een heel veulen opvreet of mee sleept.
En dat lees ik ook terug van andere, niet dat een hond altijd braaf is
Ik weet ook dat er 3 schotse hooglanders niet op de lijst staan, nummer 4 wel.
En ja daarom twijfel ik aan BIJ12. Want hoeveel vaker komt dat dan nog voor?
Ja, ik lees de facebookartikelen en de comments bij andere artikelen al lang niet meer. Daar hebben we hier last van het roodkapjessyndroom, is de wolf romantisch enz enz....
Ik had het puur over de reacties in dit topic.
Ik woon ook al bijna 50 jaar in het buitengebied en heb de nare ervaringen met honden wel en ook daar wordt over gezegd, een paar pagina's terug zelfs nog dat je dan a) de honden in een verkeerd daglicht probeert te zetten b) of we het enkel verzinnen ...
Over het veulen in Loenen, als Bij12 er hond bij zet, zie ik niet in waarom ik er aan zou twijfelen. Zoveel dieren die een karkas verslepen.
Wij woonden vroeger bij een slachthuis in de buurt en je wilt niet weten hoeveel slachtafval er door bijvoorbeeld vogels werd gepakt. Kraaien, buizerds, roeken, maar ook vossen en noem het maar. Alles staat en valt een beetje met het tijdsbestek. Maar als er geen sleepsporen zijn gevonden, dan is op die plek van het beentje het dier misschien wel niet gedood, is het beentje enkel versleept. Misschien is de rest van het veulen door een wolf gepakt en een hond met de poot aan de loop gegaan. Teveel scenarios...
En over die schotse hooglanders, je blijft dat herhalen, misschien moet je er eens een mailtje naar bij12 aan wagen, misschien krijg je dan voor jezelf duidelijkheid? Maar klagen en niets willen doen, dat is dan te gemakkelijk. Anders zet de info hier niet of per PB en dan mail ik ze wel.