[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:28

besita schreef:
wat een onzin lees je hier soms :o
Fleurtje gewoon doen : een krampbeen kan echt totaal geen kwaad , geen enkel paard wordt daarop afgekeurd ..het enige waar je last van kan hebben is met hoeven uitkrabben en de smid zal je misschien een beetje vervloeken ..maar als je het weet is het gewoon zaak om de benen niet een halve meter omhoog te heffen bij verzorging ..bij zulke paarden is net iets meer geduld nodig das alles

Zoals ik al zei:
Ik wil het paard zelf niet kopen, maar ben benieuwd wat andere mensen zouden doen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:28

besita schreef:
Fleurtje gewoon doen : een krampbeen kan echt totaal geen kwaad , geen enkel paard wordt daarop afgekeurd ..het enige waar je last van kan hebben is met hoeven uitkrabben en de smid zal je misschien een beetje vervloeken ..maar als je het weet is het gewoon zaak om de benen niet een halve meter omhoog te heffen bij verzorging ..bij zulke paarden is net iets meer geduld nodig das alles

Tja ik zeg gewoon dat ik er niet aan zou beginnen

L_iek

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:30

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:30

besita schreef:

Beetje voorbarig om te zeggen dat dat onzin is...
een kennis van mij had ook een paard met krampbenen achter. Binnen enkele jaren werd dat zo erg dat hij de box niet meer uit kon komen en is toen ook ingeslapen.

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:39

Nicole schreef:
Oh wacht ik lees weer eens niet goed :')

Sorry, Strohalm wat akelig pff sterkte met het verlies..
BSSK schreef:
Strohalm schreef:
Paard hebben we in laten slapen en ons verlies genomen.

Wat zonde.. Maar de juiste beslissing.
Sterkte :(

Dank jullie wel!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:43

Onzin is groot woord...
Tis maar net wat jezelf wilt :).

Maar krampbenen, gevoelige ruggetjes, stijve, met scheef dragende staart of rare huppeltjes in alle gangen, of met regelmaat struikelende, of paard wat gewoonweg door je benen heen breekt, daar bedank ik nu vriendelijk voor,
Prima, zal allemaal rijtechnisch op te lossen zijn, ik heb daar op het moment gewoonweg geen zin meer in.
Projecten laat ik aan iemand anders over :P

Merrie die ik laat keuren hoop ik dat ze klinisch goed is en dat de rug en hals gewoon goed zijn (benen zijn al goed gekeurd).
Meer ku nje niet doen voor aankoop, wat daarna gebeurt weet niemand.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:51

vandaag meerder ponys bekeken kwamen voor een d en een e pony. maar die 2 waren niks maar die man had er meerdere en elke keer gingen wij een maatje groter kijken.
en waar komen wij op uit een 6 jarige merrie van 1.70 cm als het niet groter is.

L niveau gereden komt uit duitsland.
en krijgen hem in het nieuwe jaar op proef.
omdat wij niks van het paard konden maken door de slechte bak.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:53

Zo, dat is wel even wat anders dan een d of e pony...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:55

Romanoff schreef:
Zo, dat is wel even wat anders dan een d of e pony...

jep haha dit hadden wij ook niet verwacht,
maar mijn zusje is al wel 22 jaar oud maar klein en heel tenger daarom zijden wij D of E pony kan makkelijk komt zij ook vanaf.
maar met dit paard had ze een klik maar krijgen haar eerst op proef.
ook om te kijken of deze grote wel bij haar pas (de man die haar verkoopt kennen wij goed) en als het niks was zij deze man dan heb ik hem weer goed gereden.
en daarom was het geen punt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:56

Wat vinden jullie van de spring techniek van dit paard(voor zover te zien is van de foto's)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:58

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:04

Die van lisch wordt nog een slag beter. :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:05

Dees, ze zullen allemaal wel eens wat krijgen. Maar net als bij mensen zullen er wel goede en sterke exemplaren tussen zitten. De een heeft nu eenmaal meer weerstand, pech of lichamelijke klachten dan een ander wat tpch vaak een verhoogd risico op blessures/ziektes/kwalen tot gevolg heeft. Maar hoe gezond hij ook is, elk paard kan natuurlijk ziek worden of wat overkomen. Een ongeluk zit in een klein hoekje en zeker in het weideseizoen zal ik echt nog wel eens de balen hebben omdat hij niet al te florisant van de wei komt...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:07

Dees, herken je nu pas! Heb nog ff met je gemaild over Dancing Queen! Is nog steeds van jou zie ik? Leuk paard hoor, nog steeds!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:07

Dat is ook zo danoesje, je moet er soms ook maar net een beetje geluk mee hebben!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:11

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:12

Laurie, helemaal mee eens. Daarnaast ligt het er natuurlijk ook weer aan hoe je met je paard om wilt gaan. Hem op de wei zetten levert nu eenmaal risico's op, maar ik vind dat ik dat moet nemen om mijn paard een fijner leven te geven. Dan maar een keer verstappen of een mep krijgen en hopen dat het niks blijvends is. Ik hou er niet van om hem helemaal in te pakken en bang te zijn voor elk verstappinkje, laat hem ook gewoon bij vorst in de bak, hij moet zelf maar leren hoe hard hij daar kan lopen, al jaag ik hem uiteraard niet op. Maar ik snap ook wel weer dat dat lastiger wordt als je paard kostbaarder is of hoger in de sport gaat lopen, wat dat betreft heb ik makkelijk praten:)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:16

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:17

Why?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:20

Romanoff schreef:
Why?

bedoelde je dit voor mij of voor eimand anders?
zij staat bekend als een slechte verkoper en niet eerlijk is.
kennis van mij had ook een pony voor de handel en was een levens gevaarlijke pony en is zo naar de slacht gebracht dat zelf de handelaar waar zij werkte zij dat het slechte mensen zijn vooral haar vader of opa
zij verkoopt vaak d ponys die vaak te mooi zijn voor het geld wat hun vragen, en dan gelijk begint te denken van hier klopt iets niet

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:27

Hmm.... klinkt spooky ind.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:31

Romanoff schreef:
Hmm.... klinkt spooky ind.

zelfde als je bij de andere advertenties van haar kijkt staat er een pony te koop die titels op haar naam heeft enz en vragen ze 1200 euro voor oke het kan prima.
maar zij zit heel vaak rond deze prijsklasse voor pony's wat gewoon niet kan en hebben wel eens wat gehoord over haar maar je weet nooit of het echt klopt.
tot dan een kennis een pony daar kocht een mooie D pony voor ook rond de 1000 euro en was levens gevaarlijk dat zij het niet durfte te verkopen.
en er zijn wel meer pony's die 1000 euro kosten maar dan zie je het vaak wel ergens aan af waarom ze dat kosten en was bij deze vrouw niet
en er zullen vast wel mensen goede dingen hebben gekocht

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:34

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:56

L_iek schreef:

Wat wil je ermee?
Wat is jouw niveau om een dergelijk paard fatsoenlijk en eerlijk op te leren tot een correct rijpaard?

Ik zie in het paard op zich niet zoveel probleem, maar je moet als koper wel wat in huis hebben, als ik de ad. zo lees.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:43

Krampbeen zou ik ook laten staan, zeker als de prijs 5000 is..
Voor 1500 wordt het een ander verhaal.
Natuurlijk afhankelijk van je doel.
Maar als ik een lespaard zoek zou een krampbeen niet zo'n probleem zijn. Voor de sport zou ik m laten staan. Dit vooral omdat er genoeg gezonde paarden te koop staan ;)

De schimmel springt wel aardig op de vorige pagina, wel wat vroeg in de afzet, zou krachtopbouw en techniek meer gaan oefenen door vanuit draf met drafbalk te gaan springen :)