Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 11:40

petraaken schreef:
Holy Moly, hoe komt Terror er op om die draad vast te pakken met stroom erop? :oo
Arm veulen in haar buik. Ik hoop voor je man als het een merrie is dat ze het karakter van Joy krijgt hoor. :=

Als veulen deed ze dat al. := ze is daar een tijd mee gekapt maar blijkbaar herinnerde ze zich hoe het ons ergerde dat ze piano speelde met de stroomdraad. := De baby is iig voorbereid op stroom…. := misschien daarom dat Joy vroeg er uit gekomen is. _O- Joy was de stroom beu. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:14

Van welk type bitloos hoofdstel is de release het beste?
Ik vind de release van de sidepull … onbestaande. :+

Duhelo

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Sidepull heeft net de beste release, want nergens iets dat kan stroppen oid. Maar dat telt natuurlijk enkel als je met lossere teugel rijdt en niet als je met contact wil rijden. Als je mets sterker contact rijdt heeft geen enkel bitloos hoofdstel release natuurlijk.

Ik rij zelf met de cavessal van Jossy.
Meestal op de kinringen, want paard vindt beweging rond haar ogen erg irritant.
Bij de andere meestal dubbele teugel met dan de bosal teugel plus buitenteugel in een hand en de binnenteugel in de andere.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:54

Voor mijn gevoel heb ik nul release… ook als ik mijn hand echt naar voren doe dus teugel los voel ik eigenlijk niet echt release in het lijf… enerzijds is hij wel veel beter in galop dus in begin te denken om de tandarts even te laten komen. Het is natuurlijk ook wel nog maar de 2e keer, ik merk ook dat ik Joy wat moet ‘helpen’ om niet constant dat contact te willen op die neus. Denk dat pup ook een beetje moet wennen. :+ maar het voelt gewoon alsof ik echt het ‘kunnen lossen’ mis. :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:05

Kijk eens hoe die aanvoelt op een touwhalster?
Een touwhalster vind ik zelf niet fijn om te rijden, maar als je daar een betere release hebt, kan je wel kijken naar een cavessal of een kaptoom met ringen onder de kin (of ev een bosall, maar een goede bosall is duuurrrrrr) die dan stabieler ligt. (tipje, als het voor tijdelijk is en je wil geen 220 euro uitgeven, dabo's design kan de cavessals op maat maken in biothane, ik heb die laten maken voor mijn trekpaarden en ze heeft ze in het gamma genomen, stuur me gerust pb dan stuur ik de link en de settings door). Dan kom je, incl bithangers ergens rond de 80 euro uit geloof ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:39

Het volledige filmpje moet nog 37 uren uploaden volgens YouTube dus even een samenvatting :+
Ik vind hem wel beter in galop maar dat is meer gevoel. Ik moet niet meer werken om hem er in te houden. Dus tandarts gaat sowieso even moeten komen voor er weer een bit in gaat. Morgen eens bellen.

Draf ben ik nog steeds aan het sleutelen en dat is te zien. En daar mis ik dus echt dat gevoel van ‘van de hand’ komen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:46

Een gewone hackamore zou dat iets zijn? Geen ervaring met bitloze hoofdstellen.